وکیل تضمینی دعاوی بانکی

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

وکیل تضمینی دعاوی بانکی


وکیل تضمینی دعاوی بانکی در این نوشتار به بررسی عقود بانکی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

به کار بردن عبارت وکیل تضمینی دعاوی بانکی به این منظور است که وکیل خود را به لحاظ تجربه، سابقه، علم و پیگیر بودن در دعاوی بانکی تضمین می‌ نماییم.

 

در غیر این صورت به کار بردن عباراتی مانند وکیل تضمینی گرفتن رای و… میتواند از مصادیق جرائم کلاهبرداری و اعمال نفوذ باشد و پیگیری کیفری در پیش داشته باشد.

بانک‌ ها به موجب قوانین موجود از جمله؛ قانون عملیات بانکی بدون ربا و دیگر قوانین، مبادرت به اعطاء تسهیلات (وام) به مشتریان می‌ کنند.

بطور مثال: بانک به مشتری خود وام با عنوان خاص با سود ۸ درصد اعطاء می‌ کند اما ممکن است در عمل محاسبات را به گونه‌ ای انجام می‌ دهد که سود وام مذکور به حدود ۳۰ درصد برسد، در اینگونه موارد راهی جز پیگیری و طرح دعاوی حقوقی علیه بانک وجود ندارد.

ممکن است بانک یا از طریق اجراییه ثبتی علیه مشتریان خود اقدام نموده باشد و یا اینکه از طریق محاکم دادگستری مبادرت به تقدیم دادخواست نموده باشد.

در صورتی که وام اخذ شده از سوی مشتری کلان باشد سود محاسبه شده از سوی بانک با آنچه در قانون و یا مصوبات بانک مرکزی آمده است ممکن است بسیار چشمگیر باشد که یک دفاع اصولی میتواند از رسیدن بانک به هدف خود جلوگیری نماید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دعاوی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

تضمین به نتیجه گرفتن در دعاوی حقوقی برای وکیل تخلف و جرم محسوب می‌ شود، اما تضمین به عمل و انجام تخصصی موضوع وکالت، کاملا قانونی است.

وکیل متخصص دعاوی بانکی با علم و اشراف به قوانین و بخشنامه‌ های پولی و بانکی و رویه‌ های موجود قضایی، امکان انجام پرونده مورد پذیرش را دارد.

بعضی از موکلین در مراجعه به وکیل خواهان ایجاد ارتباط با قاضی و اخذ نتیجه هستند، دقت کنید وکیلی که خود متخلف و مجرم است چگونه میتواند شما را در احقاق حق یاری کند؟

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی، توسط وکیل تضمینی دعاوی بانکی، به بررسی دعاوی بانکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌ باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در سایت درج شده‌ اند، تماس بگیرید.

وکیل اجرای تامین خواسته

سوالات مهمی که وکیل تضمینی دعاوی بانکی تهران در این نوشتار بررسی می‌ نمایند:

۴ نکته مهم درخصوص لغو سه ماهه محرومیت‌ های بانکی دارندگان چک‌ های برگشتی:

۱- بر اساس ماده ۵ مکرر قانون چک، بعد از ثبت غیرقابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی، پس از گذشت ۲۴ ساعت کلیه بانک‌ ها مکلف اند تا هنگام رفع سوء اثر از چک، اقدامات زیر را نسبت به صاحب حساب اعمال نمایند؛

الف – عدم افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید.

دستور موقت در دیوان عدالت

ب – مسدود کردن وجوه کلیه حساب‌ ها و کارت‌ های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده که تحت هر عنوان نزد بانک یا موسسه اعتباری دارد به میزان کسری مبلغ چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی.

ج – عدم پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت‌ نامه‌ های ارزی یا ریالی.
د – عدم گشایش اعتبار اسنادی ارزی یا ریالی.

۲- براساس اعلام رئیس بانک مرکزی، افرادی که از اول اسفند 1398 تا پایان اردیبهشت 1399 چک برگشتی دارند، از تاریخ برگشت خوردن چک شان به مدت سه ماه محرومیت‌ های بانکی بند الف، ج و د در خصوص آن ها اعمال نخواهد شد.

وکیل ملکی تضمینی

۳- به نظر می‌ رسد که بند ب که بحث مسدود شدن کلیه حساب‌ های دارنده چک نزد بانک به میزان کسری مبلغ چک و حتی در برخی موارد برداشت از سایر حساب‌ ها برای پاس کردن چک را مطرح کرده است، به قوت خود باقی است و بانک مرکزی امکان لغو این محدودیت را ندارد و صرفا درباره ۳ بند دیگر امکان رفع محرومیت وجود دارد.

۴- نکته دیگر اینکه رابطه حقوقی بین ذی نفع و صادرکننده چک محفوظ است و ذی نفع کماکان میتواند با مراجعه به دادگاه یا اجرای ثبت شکایت کیفری یا حقوقی مطرح کرده یا درخواست صدور اجراییه نموده و نسبت به ایفای حق و حقوق خود مانند گذشته اقدام نماید.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی
نکاتی چند از حقوق تجارت

۱: مسئولیت ضامن: ضامن فردی است که اجرای تعهد توسط متعهد را تضمین و ضمانت می‌ کند و مضمون‌ عنه فردی است که از او ضمانت می‌ شود.

چنانچه ضامن، صادركننده سفته باشد، همچنان كه برای مراجعه به این مسئول رعایت مواعد شرط نیست برای مراجعه به ضامن آن نیز رعایت مواعد شرط نیست.

۲: چنانچه مضمون عنه (فردی که از او ضمانت شده است) ضامن، ظهرنویس باشد برای مراجعه به ظهرنویس (پشت نویس) رعایت مواعد شرط است، پس برای مراجعه به ضامن او نیز رعایت مواعد شرط است.

۳: اگر شخص ثالثی ظهر سفته را بدون هیچ قیدی امضاء نماید این امر ظهور در ضمانت دارد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دعاوی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل تضمینی برای تجدید نظر

۴: وظایف دارنده سفته: دارنده فردی است که به هر طریقی سفته در دست اوست و میتواند نسبت به گرفتن مبلغ سفته اقدام کند؛

۱. اعتراض عدم تادیه (پرداخت) ظرف ۱۰ روز مطابق ماده ۲۸۰ و در مورد سفته‌ های عندالمطالبه با توجه به مواد ۲۷۴ و ۳۰۹ اقدام مقتضی ظرف یک سال از تاریخ صدور سفته.

۲. اقامه دعوی ظرف یک یا دو سال از تاریخ اعتراض عدم تادیه (عدم پرداخت).

۵: مطالبه وجه سفته عندالمطالبه باید از طریق اظهارنامه به متعهد ابلاغ شود و زمان محاسبه واخواست (گواهی عدم پرداخت) از تاریخ ابلاغ اظهارنامه به مدیون (بدهکار) محاسبه می‌ شود.

۶: دارنده كاهل: دارنده‌ ای كه مواد ۲۷۴ و ۲۸۶ قانون تجارت را رعایت نمی‌ كند. یعنی: سفته‌ ای را كه دارد در مواعد مقرر برای پرداخت به محال علیه ارائه نمی‌ دهد و یا در موعد مقرر اقامه دعوی نمی‌ كند كه در این موارد حق مراجعه به ظهرنویس‌ ها و ضامن را ندارد.

۷: چک نوشته‌ ای است که به موجب آن صادرکننده، وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلا یا جزئا به دیگری واگذار می‌ کند.
۸: مطابق قانون تجارت چک سندی حال محسوب می‌ شود.
۹: صدور چک همانند سفته و برخلاف برات میتواند در وجه حامل (دارنده) باشد.
۱۰: صدور چک برخلاف برات و سفته فقط با امضاء صادرکننده امکان دارد.

دستور موقت تامین خواسته

سوال: تفاوت‌ های ماهیتی و شکلی تامین خواسته با دستور موقت چیست؟

پاسخ:
الف – در تعریف و تفاوت “ماهیتی” تامین خواسته از دستور موقت میتوان بطور خلاصه چنین بیان کرد:

تامین خواسته

درخواستی از محکمه برای توقیف اموال خوانده دعوی قبل از رسیدگی و صدور حکم قطعی در اصل خواسته، به منظور استفاده از ان مال توقیفی در زمان اجرای حکم قطعی است.

به عبارت دیگر، تامین خواسته با اصل خواسته دعوی “مرتبط و موثر” است و نوعی درخواست رسیدگی اولیه جهت توقیف اموال خوانده به منظور حفظ اطمینان در ایصال سریع اصل خواسته (محکوم به) در زمان اجرای حکم قطعی است.

بدین خاطر است که اگر خواسته اصل دعوی، عین معین و قابل توقیف باشد، در تامین خواسته باید همان مال توقیف گردد.

دستور موقت

درخواست رسیدگی فوری از محکمه به منظور منع عمل یا انجام عمل و توقیف مال جهت پیشگیری از حدوث موانع در زمان اجرای حکم قطعی و پیشگیری از اضرار بیشتر است. دستور موقت با اصل خواسته دعوی مرتبط و موثر نیست.

به عبارتی منع عمل یا انجام عمل یا توقیف مال طی دستور موقت، هیچگونه اثری در اصل خواسته دعوی نخواهد داشت.

برای تبیین بهتر تفاوت ماهیتی‌ آن دو مثالی ذکر می‌ شود:
در دعوی مطالبه وجه، با درخواست تامین خواسته، اموال خوانده را توقیف می کنید تا در زمان قطعیت حکم، نگران نباشید که خوانده اموالش را از دسترس خارج کند و از طریق همان اموال توقیفی، محکوم به را طی تشریفات قانونی وصول می‌ کنید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دعاوی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

در دعوی استرداد ضمانتنامه بانکی

دستور موقت مبنی بر منع کارسازی وجه ضمانت نامه توسط بانک صادرکننده را مطرح می‌ کنید.

یا در دعوی الزام به تنظیم سند رسمی ملک، دستور موقت جهت جلو گیری از نقل و انتقال ملک را مطرح می‌ کنید تا مبادا خوانده دعوی ملک را به دیگری منتقل و مانع تنظیم سند رسمی در زمان اجرای حکم قطعی گردد.

توقیف مال در دستور موقت برخلاف توقیف مال در تامین خواسته به منظور “وصول محکوم به” نیست.
بلکه توقیف مال به منظور پیشگیری از ازدیاد ضرر به خواهان و یا فراهم کردن رفع موانع عملی اجرای محکوم به است.
بطور نمونه در خواسته الزام به فک پلاک، دستور موقت از طریق توقیف ماشین یا به جهت پیشگیری از ازدیاد ضرر به خواهان است.

ب – تفاوت‌ های “شکلی” آن دو به اجمال عبارتند از:

ا- در تامین خواسته اثبات احراز “فوریت” لازم نیست ولی در دستور موقت لازم است.
۲- در تامین خواسته، نوع خسارت احتمالی باید “وجه نقد” باشد ولی در دستور موقت چنین نیست و تامین میتواند غیروجه نقد باشد.
۳- صدور و اجرای تامین خواسته نیاز به “تائید رییس دادگستری” نیست ولی اجرای دستور موقت نیاز به تائید رئیس دادگستری است.
۴- دستور موقت شفاهی هم قابل طرح است ولی تامین خواسته چنین نیست.
۵- تقدیم دادخواست مطالبه خسارت ناشی از صدور قرار تامین خواسته: ظرف بیست روز از زمان ابلاغ صدور رای قطعی بطلان دعوی اصلی باشد، ولی در دستور موقت این مدت سی روزه است و الا با سپری شدن مواعد فوق، خسارت احتمالی سپرده شده، آزاد می‌ شود.
۶- تامین خواسته ظرف ده روز قابل اعتراض در دادگاه صادرکننده است، ولی دستور موقت مستقلا قابل اعتراض نیست.
۷- تامین خواسته در دادگاهی که صالح رسیدگی به اصل دعوی است باید مطرح شود، حال آن که در دستور موقت چنین نیست.
۸- در تامین خواسته، خواهان باید ظرف ده روز از زمان صدور تامین، اصل دعوی را مطرح کند و در دستور موقت این مدت بیست روزه است.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

میزان حق الوكاله وكلاى دادگسترى در پرونده‌ هاى شوراهای حل اختلاف، دیوان عالی کشور، دادگاه عالی انتظامی قضات، دیوان عدالت اداری و سازمان تعزیرات حکومتی مطابق تعرفه هاى جدید، مواد 15 تا 22.

حق‌ الوکاله در شوراهای حل اختلاف و محاکم دادگستری در مقام رسیدگی به اعتراض نسبت به آراء شوراهای مذکور،
حسب مورد به میزان حق‌ الوکاله مرحله نخستین و تجدیدنظر دعاوی کیفری و امور و دعاوی حقوقی مربوط است.

حق الوکاله در دیوان عالی کشور در دعاوی مالی و غیرمالی براساس تعرفه مرحله تجدیدنظر است.
حق الوکاله اعتراض به آراء کیفری که مرجع رسیدگی به آن دیوان عالی کشور است، براساس تعرفه مرحله تجدیدنظر است.
حق‌ الوکاله وکیلی که پس از نقض رای وکالت را بر عهده می‌ گیرد، معادل یک دوم حق‌ الوکاله پیش از نقض است.

تعرفه حق‌ الوکاله در دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات و دادسرای دیوان عالی کشور و سایر دادسراها و دادگاه های انتظامی، حداکثر مبلغ بیست میلیون ریال است.

وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری

حق‌ الوکاله در دیوان عدالت اداری و سازمان تعزیرات حکومتی، حداقل مبلغ چهار میلیون ریال و حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال است.

حق‌ الوکاله در مراجع غیر قضایی مانند: هیات‌ های موضوع قانون کار مصوب ۱۳۶۹ حداقل مبلغ چهار میلیون ریال و حداکثر مبلغ دویست میلیون ریال است.
شصت درصد حق‌ الوکاله موضوع مواد ۹ و ۱۳ و ۲۰ این آئین‌ نامه به مرحله نخستین و چهل درصد به مرحله تجدیدنظر تعلق می‌ گیرد.

حق‌ الوکاله هر مرحله در ابتدای هر مرحله به وکیل پرداخت می‌ شود، مگر این که به نحو دیگری توافق شده باشد.
در صورتی که کانون یا مرکز گواهی وکالت تخصصی برای وکلا صادر کند، به حق‌ الوکاله آنان در حدود صلاحیت تخصصی، ۱۰ درصد افزوده می‌ گردد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دعاوی بانکی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جهات طرح دعوای الزام به فک رهن در دادگاه

منظور از جهات، دلایلی است که با استناد به آن ها و با اثبات آن ها میتوان از دادگاه خواستار الزام به فک و آزادسازی ملک در رهن شد.

1- دعوای فک رهن به دلیل تسویه دین قرارداد اصلی که در قرارداد مشخص شده است.
2- دعوای فک رهن به جهت معامله فضولی.
3- دعوای فک رهن مطرح شده در دادگاه به دلیل وجود وثایق و مرهونه‌ های متعدد.
4- دعوای فک رهن به دلیل تقدم سند رهنی بر قرارداد تسهیلات.
5- دعوای فک رهن به جهت خارج بودن مورد رهن و در واحدهای تولیدی و اعطاء تسهیلات به آن ها.

توجه داشته باشید که ملک در رهن قابل خرید و فروش است به شرطی که با حقوق فرد رهن گیرنده منافات نداشته باشد.

در غیر این صورت قرارداد انتقال چنین مالی قابلیت ابطال خواهد داشت.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

بهترین وکیل تضمینی دعاوی بانکی، وکیلی است که قراردادی اصولی و قانونی و متناسب با منافع موکل تنظیم نماید که البته لازم است تا بر اساس آئین نامه ها و مقررات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشد.

وکیل متخصصی است که همواره در حوزه بانکی و دعاوی و امورات مربوط به آن فعالیت می‌ کند و بر مقررات و ضوابط تسلط دارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل تضمینی دعاوی بانکی هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل تضمینی دعاوی بانکی، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

انواع دعاوی بانکی چیست؟

دعاوی بانکی بسیار گسترده می‌ باشند و میتوان به مواردی همچون؛ دعوای فک رهن، دعوای استرداد اسناد ضمانت، دعاوی الزام به ارائه مفاصای وام، دعوای ابطال شروط قراردادی، دعوای ابطال قراردادهای بانکی و… اشاره نمود.

قرارداد جعاله چیست؟

قرارداد جعاله عبارت است از؛ التزام شخص در مقابل انجام عملی مشخص طبق قرارداد در ازای دریافت اجرت یا مبلغ معلوم می‌ باشد.

 

_

نشانی موسسه مهر پارسیان

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

انواع دعاوی بانکی چیست؟

دعوای فک رهن، دعوای استرداد اسناد ضمانت، دعاوی الزام به ارائه مفاصای وام، دعوای ابطال شروط قراردادی، دعوای ابطال قرارداد های بانکی

قرارداد جعاله چیست؟

قرارداد جعاله عبارت است از التزام شخص در مقابل انجام عملی مشخص طبق قرارداد در ازای اجرت یا مبلغ معلوم است، جعاله از عقود جایز است و چنانچه عمل به اتمام نرسد هر یک از طرفین قرارداد می تواند از عقد رجوع نماید.

5/5 - (6 امتیاز)

13 دیدگاه

  • سلام آقای مهری خداقوت سوالم این اگر شخصی پشت یک سفته رو امضا کنه ولی چیزی ننویس که از بابت ضمانت اینکار رو کرده ایا این مورد ضمانت میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، اگر شخص ثالثی ظهر سفته را بدون هیچ قیدی امضاء نماید این امر ظهور در ضمانت دارد.

  • سلام وقتتون بخیر، اگر برای دریافت وام سند ملکمون رو در رهن بانک قرار بدیم، آیا بانک اجازه داره که از ما وکالت برای فروش ملک هم بگیره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، چنین وکالتی دریافت نمی‌شود در صورت انجام تخلف بانکی بوده و می‌توانید از طریق بازرسی بانک شکایت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وققتون بخیر ببخشید ما با بانک قرارداد داشتیم و بانک اومده به همون ادرسی که تو قرارداد داشتیم ابلاغ ها رو زده و مانمتئوجه ابلاغ ها نشدیم چون خونه رو عوض کردیم ما میتونیم اینکار بانک اشتباه بوده و تاز دادگاه بخوایم حکم نقض کنه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اینکه در قوانین پولی بانکی و بخشنامه بانک مرکزی نشانی مندرج در قرارداد ملاک طرح دعاوی می‌باشد عمل بانک صحیح بوده و تخلفی رخ نداده است.

  • سلام. من یک صندوق امانات از بانک اجاره کردم، ما یک وکیل خانوادگی داریم، می‌خواستم بدونم میتونم بهش وکالت بدم که با کلید بره سراغ صندوق من و بتونه اسناد برداشت کنه یا داخل صندوق اسنادی را بزاره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      از 2 طریق امکان اعطای وکالت وجود دارد. 1. ضمن قرارداد و 2. از طریق وکالت نامه و معرفی نامه به بانک. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *