وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور


با معرفی وکیل تضمینی دیوان عالی کشور همراه شما هستیم.

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، وکیلی است که می‌تواند به متقاضیان فرجام‌ خواهی یا تجدیدنظر خواهی کمک کند تا در اسرع وقت، دادخواست خود را مبنی بر رسیدگی مجدد و رفع نقص حکم نهایی دادگاه صادر کننده به مرجعی به نام دیوان عالی کشور تقدیم کنند.

مرکز اصلی دیوان عالی کشور در تهران تشکیل می‌باشد یعنی رسیدگی به کلیه پرونده‌ها در این مرجع در تهران صورت می‌گیرد؛ اگر شورای عالی قضایی مصلحت بداند می‌تواند در شهرستان‌های دیگر نیز شعبی از دیوان عالی کشور تشکیل‌ دهند.

شعب دیوان عالی کشور به حسب مقدار نیاز متعدد خواهد بود و ریاست دیوان عالی کشور به عهده رئیس شعبه اول است و پرونده‌ها به‌ دستور او به شعب دیگر ارجاع می‌شود و می‌تواند اختیارات خود را در خصوص ارجاع پرونده‌ها و ریاست هیأت عمومی به رئیس یکی از شعب دیگر و‌ یا معاون قضایی خود محول نماید.

عنوان وکیل پایه یک تضمینی دادگستری برای مراجع قضایی می‌تواند یکی از مقدمات جرم کلاهبرداری باشد؛ تصمیم‌گیری در موضوع پرونده به عهده قاضی دادگاه است البته می‌توان دانش و تجربه و تلاش وکیل در به نتیجه رسیدن پرونده را تضمین نمود.
با توجه به سیستم تعدد قضات در دیوان عالی کشور، پرونده ابتدا توسط رئیس هر شعبه به یکی از اعضای شعبه ارجاع می‌شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

عضو قضایی شعبه که در این هنگام عضو ممیز نامیده می‌شود، وظایف زیر را به عهده دارد:
اول: مطالعه کامل پرونده
دوم: تهیه گزارش از پرونده

رای وحدت رویه پرداخت جریمه ساختمانی

سپس پرونده برای شور در جلسه رسیدگی مطرح می‌شود.
رأی اکثریت قضات شعبه دیوان عالی کشور ملاک عمل خواهد بود.
ملاحظه می‌فرمایید که امکان تضمین نتیجه پرونده نه تنها در دیوان عالی کشور بلکه در هیچ مرجع قضایی وجود ندارد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط وکیل تضمینی دیوان عالی کشور به بررسی شیوه طرح دعوا در دیوان و دفاع از پرونده در دیوان پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل تضمینی دیوان عالی کشور بررسی خواهند شد:

  • مراحل رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور چگونه است؟
  • موارد حل اختلاف توسط دیوان عالی کشور چگونه است؟
  • چرا طرفین پرونده جهت رسیدگی به شعبه دیوان دعوت نمی‌شوند؟
  • برای جستجوی وکیل تضمینی دیوان عالی کشور چه اقدامی لازم است؟
  • بهترین تیم حقوقی وکلای تجدیدنظر و دیوان عالی کشور کدام موسسه حقوقی است؟
  • رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

وکیل کیفری دیوان عالی کشور

مراحل رسیدگی در دیوان عالی کشور ایران

پیش از این گفته شد که این مرجع، بالاترین مرجع قضایی کشور است؛ یکی از مهم‌ترین وظایف این مرجع، نظارت بر حسن جریان امور در قوه قضاییه به عهده دیوان عالی کشور گذارده شده است.
رکن مهم قضایی و در برخی موارد تقنینی (قانون‌گذاری) کشور محسوب می‌شود.

وکیل متخصص ورشکستگی و امور بانکی

به جریان انداختن پرونده مختومه بابت اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد) حکم قطعی کیفری به شعب این نهاد قضایی ارجاع می‌شود.
مرجع رسیدگی در مقام تجدیدنظر خواهی بعضی از پرونده‌های خاص از طریق فرجام خواهی است؛ فرجام‌خواهی در کلیه دعاوی به یک شکل نمی‌باشد و جهات و دلایل متفاوت دارد.

مثلا در برخی از پرونده‌های کیفری مرجع اعتراض به رای صادر شده در مرجع بدوی یا نخستین، دیوان عالی کشور می‌باشد اما فرجام‌خواهی پرونده‌های حقوقی به این شکل نیست و رسیدگی فرجامی در دیوان پس از قطعیت رای در مرحله تجدید نظر خواهد و با سقف مالی مشخصی امکان‌پذیر خواهد بود.
در بعضی از پرونده‌های خانواده امکان فرجام‌ خواهی بعد از تجدیدنظر خواهی وجود دارد.

دادگاه انتظامی قضات هر چند که نهاد مستقل قضایی محسوب می‌شود، اما قضات دادگاه انتظامی قضات هم از قضات دیوان عالی کشور هستند.

دادگاه انتظامی قضات، مرجع قضایی است که به تخلفات و جرایم قضات در حین انجام وظیفه رسیدگی می‌نماید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع رسیدگی پس از نقض رأی در دیوان عالی کشور

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، مرجع رسیدگی پس از نقض رأی در دیوان عالی کشور را به شرح زیر توضیح دادند:

دیوان پس از رسیدگی و تایید جهات و دلایل فرجام‌خواهی با توجه به اینکه رای از چه مرجعی صادر شده است و با توجه به دلایل موجود، پرونده را به شعبه مد نظر ارسال می‌کند.
چنانچه رای به دلیل کامل نبودن تحقیقات نقض شده باشد، پرونده به شعبه رسیدگی کننده جهت تکمیل تحقیقات ارجاع خواهد شد.
چنانچه رای به دلیل عدم صلاحیت دادگاه صادر کننده حکم نقض شده باشد؛ پرونده به دادگاه صلاحیتدار ارجاع می‌شود و در سایر موارد پرونده به شعبه دیگری از همان دادگاه ارجاع خواهد شد.

‌دادگاهی که رای به آن ارجاع شده است؛ در صورت نقض قرار در دیوان عالی کشور باید از نظر دیوان متابعت (اطاعت) نموده و رسیدگی ماهوی نماید.
در صورت نقض حکم به علت نقص تحقیقات موارد اعلامی را طبق نظر دیوان انجام داده و سپس مبادرت به صدور حکم می‌نماید.
ج- در صورت نقض حکم در غیر موارد مذکور، دادگاه می‌تواند حکم اصراری صادر نماید؛ یعنی مجددا همان حکمی صادر گردد که دیوان آن را نقض کرده باشد.

چنانچه این حکم مورد تجدید نظر خواهی واقع شود‌ و شعبه دیوان عالی کشور پس از بررسی استدلال دادگاه را بپذیرد حکم را تایید می‌کند، در غیر این صورت پرونده در هیأت عمومی شعب کیفری مطرح‌ و چنانچه نظر شعبه دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت، حکم صادره نقض و پرونده به شعبه دیگر دادگاه ارجاع خواهد شد.

وکیل تضمینی دعاوی بانکی

موارد حل اختلاف توسط دیوان عالی کشور

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور در خصوص موارد حل اختلاف توسط دیوان اذعان داشت، هرگاه طرفین اختلاف دو دادگاه بخش باشد و هر دو دادگاه بخش، در حوزه یک دادگاه شهرستان باشند حل اختلاف در همان دادگاه‌ شهرستان به عمل می‌آید.
‌اگر طرفین اختلاف در حوزه دادگاه شهرستان نبوده ولی در حوزه یک دادگاه استان باشند، حل اختلاف به همان دادگاه استان رجوع می‌شود و اگر‌ طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.
هر گاه اختلاف بین دادگاه بخش و دادگاه شهرستان باشد، حل اختلاف به دادگاه استان رجوع می‌شود که طرفین اختلاف در حوزه آن‌ واقعند و اگر طرفین اختلاف در حوزه یک دادگاه استان نباشند، حل اختلاف با دیوان کشور خواهد بود.

اگر اختلاف بین دو دادگاه شهرستان باشد که در حوزه یک دادگاه استان واقع‌اند، حل اختلاف راجع به همان دادگاه استان است و اگر در‌ حوزه یک دادگاه استان نباشند حل اختلاف با دیوان کشور است.
اگر اختلاف بین دو دادگاه استان یا دادگاه شهرستان و استان باشد، حل آن با دیوان کشور خواهد بود.

رسیدگی به پرونده از آغاز تا انتها

به محض ارجاع پرونده به شعبه، عضو ممیز توسط رئیس شعبه تعیین می‌شود.
پرونده پس از مطالعه و تهیه گزارش توسط وی در جلسه رسیدگی به نوبت مطرح می‌شود.
نظریه اکثریت قضات به صورت رأی انشا می‌شود.
اگر یکی از اعضا نظر مخالف داشته باشد به عنوان نظر اقلیت در رأی درج خواهد شد.

وکیل دیوان عالی کشور

ابلاغ رأی در این مرجع وجود ندارد و صرفا نتیجه در سامانه الکترونیک قضایی درج خواهد شد.
برای دریافت رأی شعبه باید به شعبه دادگاه بدوی (نخستین) که پرونده در مرحله اولیه در آنجا رسیدگی شده است، مراجعه فرمایید.
رأی صادر شده قابلیت اعاده دادرسی از طریق عادی را دارد.
ضمن اینکه می‌توان از طریق رئیس قوه قضاییه نیز درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری نمود که به آن اعاده دادرسی به طریق فوق العاده گفته می‌شود و در مواردی است که رأی خلاف بین شرع یا قانون باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رای وحدت رویه دیوان عالی کشور چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

نظام حقوقی ایران بر پایه نظام سیول لا و حقوق نوشته شده، قرار دارد؛ در این گونه نظام‌های حقوقی، پویایی زیادی وجود ندارد و امر قانون‌گذاری مسیری طولانی دارد.
این مشکل در قانون آیین دادرسی کیفری در فصل رأی وحدت رویه تا حدودی مرتفع شده است.

در مواردی که تناقض و رویه‌های متعددی وجود دارد، مقاماتی که در قانون بر شمرده شده‌اند، این امکان را دارند که رسیدگی به پرونده را از هیئت عمومی دیوان عالی کشور درخواست کنند.
هیئت عمومی دیوان عالی کشور با حداقل 75 درصد از قضات دیوان رسمیت می‌یابد.

رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور در آن موضوع، در حکم قانون است و در موارد مشابه تمامی شعب دادگاه‌ها موظفند طبق قانون به آن استناد نمایند.
این وظیفه تقنینی (قانون‌گذاری) دیوان است که در قانون تعریف شده است.

وکیل ملکی تضمینی

در ادامه وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، یکی از آرای دیوان عالی کشور را که موجب وحدت رویه شده است را بررسی خواهند نمود.
منظور از وحدت رویه یا ایجاد رویه این است که پس از صدور رای از دیوان عالی کشور، در تمام موارد مشابه رسیدگی و صدور مطابق با رای صادر شده از دیوان عالی کشور خواهد بود.

رأی‌ وحدت‌‌ رویه شماره ۷۸۲ـ ۱۳۹۸/۹/۱۹ هیأت‌‌ عمومی دیوان ‌عالی ‌کشور، راجع به میزان دیه ‌ترک‌ برداشتن‌ استخوان‌ ساعد دست

مطابق مقررات بند «پ» ماده ۵۶۹ قانون‌ مجازات‌ اسلامی مصوّب ۱۳۹۲، دیه‌ ترک‌ برداشتن‌ استخوان هر عضو، چهار پنجم دیه شکستگی التیام‌ یافته بدون‌ عیب همان عضو است.

چون دیه ‌شکستگی‌ استخوان که بدون‌ عیب درمان شود چهار پنجم از خمس ‌دیه آن عضو است و دیه یک دست نیز نصف‌ دیه ‌کامل می‌باشد.
در نتیجه مقدار دیه ترک برداشتن استخوان ساعد دست، چهار پنجم از خمس ‌نصف ‌دیه‌ کامل خواهد بود.
رأی شعبه ۱۰۲ دادگاه‌ کیفری ‌دو قوچان در حدی که با این نظر مطابقت دارد به اکثریت‌ آراء، صحیح و قانونی تشخیص داده می‌شود.

وکیل ملک شهرک غرب

این رأی طبق ماده ۴۷۱ قانون‌ آیین ‌دادرسی‌ کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان‌ عالی‌ کشور و دادگاه‌ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم‌ الاتباع (باید رعایت شود) است.

در بعضی موارد هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز رأی وحدت رویه صادر می‌کند؛ رأی وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارتباطی به دیوان عالی کشور ندارد.
در ادامه وکیل تضمینی دیوان عالی کشور نمونه‌ای از رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری را بیان می‌نماید.
امتیازات حاصل از اقدامات غیرقانونی حق مکتسبی برای دارندگان آن ایجاد نمی‌کند.

رأی وحدت رویه شماره ۲۹۷۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

امتیازات حاصل از اقدامات غیرقانونی حق مکتسبی برای دارندگان آن ایجاد نمی‌کند.
حمایت قانونگذار از حقوق افراد مقید و مشروط به استحقاق قانونی آنان و رعایت جهت مشروعیت حق است.

این امر از اصول متعدد قانون اساسی همانند اصول ۹، ۴۶ الی ۴۹ قانون اساسی و قوانین عادی از جمله مواد ۳۰۱، ۳۰۳ و ۳۰۴ قانون مدنی قابل استنباط است.
بنابراین در مواردی که شخصی به اشتباه امتیازی به دست آورده باشد ذی حق شناخته نشده و چنین حقی مورد حمایت قانون قرار ندارد.
در پرونده‌های موضوع تعارض پس از آنکه مشخص شد پاسخنامه‌ها با کلید نادرست، تصحیح شده و نتایج اعلام شده صحیح نبوده و متعاقباً با کلید درست تصحیح شده و نتایج تغییر کرده است.
بنابراین حق مشروع و مکتسبی برای اشخاصی که با کلید نادرست به عنوان قبولی تلقی شده‌اند، ایجاد نشده و در نتیجه آرایی که شکایت چنین اشخاصی را غیر وارد دانسته و به رد شکایت صادر شده، صحیح و موافق قانون است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تضمینی دیوان عالی کشور با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل تضمینی دیوان عالی کشور

یکی از اساسی ترین وظایف وکیل تضمینی دیوان عالی کشور تهیه دادخواست فرجام خواهی و تقدیم آن به دیوان عالی است.
اتخاذ عنوان وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، برای وکلای رسمی دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری تخلف و جرم محسوب می‌شود.

در مورد اعاده دادرسی فوق‌العاده که از طریق دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد؛ تنظیم لایحه توسط وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، از موارد ضروریست.

بسیاری از موسسات حقوقی غیرمجاز با سوء استفاده از نام وکیل به دنبال کلاهبرداری از متقاضیان هستند.
دقت داشته باشید، در مراجعه به اشخاصی که مدعی تصدی وکالت هستند، حتما داشتن پروانه وکالت را مد نظر قرار دهید.
پروانه وکالت وکیل باید هر سال و یا هر سه سال یکبار تمدید شود، در غیر این صورت وکیل حق اعلام وکالت را ندارد.

وکیل با تجربه دیوان عالی کشور

تضمین نتیجه پرونده در هیچ یک از شعب دادگاه‌ها ممکن نیست، اما وکیل می تواند بابت تضمین صحت کار خود هر امری را در قرارداد قید کند.
مانند اینکه تضمین نماید در صورت عدم اخذ نتیجه حق الوکاله را دریافت نکند یا در صورت عدم اخذ نتیجه بخشی از حق الوکاله دریافتی را مسترد نماید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل تضمینی دیوان عالی کشور هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل تضمینی دیوان عالی کشور، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

چه افرادی می‌توانند دادخواست فرجام خواهی بدهند؟

طرفین پرونده یا وکیل رسمی آنان با وکالت نامه و دادستان کل کشور می‌توانند تقاضای رسیدگی فرجامی بدهند.

فرجام خواهی دادخواست حقوقی چیست؟

فرجام خواهی و رسیدگی فرجامی عبارت است، از انطباق یا عدم انطباق رأی با موازین شرعی و مقررات قانونی که در ماده ۳۶۶ تا ۴۱۶ قانون آیین‌دادرسی مدنی به آن پرداخته شده است.

_

نشانی دفتر وکالت محمدرضا متانکلائی

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهرپارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (31 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!