اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه


اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه

با بررسی موضوع نحوه اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

با توجه به شیوع روز افزون ویروس کرونا در سراسر جهان، در بسیاری از دانشگاه های کشور تصمیم شورای آموزش و ریاست دانشکده ها بر این است که کلاس ها به صورت مجازی برگزار شود.

اما بدیهی است این تصمیم مناسب حال تمامی رشته های دانشگاهی نیست. و ویژگی ذاتی رخی رشته ها و دورس ایجاب می نماید که کلاس های آن به نحو حضوری و علمی برگزار شود.

تصمیمات شورای آموزش میتواند مورد انتقاد دانشجویان باشد و این حق طبیعی هر دانشجویی است که بتواند به آن اعتراض نماید.

در این نوشتار وکیل متخصص امور آموزش برای دانشجویان گرامی، نمونه نامه ادارای با موضوع اعتراض به برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت مجازی (اینترنتی) قرار داده است، تا شما مخاطبان گرامی بتوانید ضمن آشنایی با نگارش نامه های اداری، در خصوص مساله پیش تعامل مثبتی با دانشگاه و مسئولین داشته باشید.

اگر به دنبال بهترین وکیل برای شکایت از مسائل آموزشی دانشگاه ها و شکایت از تصمیمات کمیته های دانشگاه هستید، ما به شما دکتر محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می نماییم.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شورای صنفی دانشجویان چگونه نهادی است؟

شورای صنفی دانشجویان نهادی دانشجویی است که به منظور مشارکت دانشجویان در تصمیم‌ گیری و برنامه‌ ریزی برای امور صنفی، رفاهی و آموزشی دانشجویان در دهه هفتاد شکل گرفت.

اهرم تحقق این هدف همواره، افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل صنفی جهت احقاق حقوقشان بوده است.

شورای صنفی نهادی است که خارج از جناح‌ بندی‌ های سیاسی و توسط خود بدنه دانشجویی با هدف تحقق‌ بخشی به مطالبات دانشجویان شکل گرفته است و بارزترین مشخصه آن اعمال خواست و نظر دانشجویان بر نحوه مدیریت و ساماندهی دانشگاه بوده است.

اما مطالبه‌ گری و حق‌ خواهی شوراها در بازه‌ هایی مورد تحمل نظام مدیریتی واقع نشد و این موضوع سبب شد که تعداد زیادی از شوراهای صنفی دانشگاه‌ های کشور در اواخر دهه هشتاد به دلایل مختلف منحل شوند.

این شورا برای اولین بار به صورت ساختار یافته از سطح دانشکده تا سطح شورای مرکزی در وزارت بهداشت تشکیل شد.

شورای صنفی پر مخاطب‌ ترین نهاد دانشجویی هر دانشگاه است.

رسالت آن تلاش برای احقاق حقوق (بعضا فراموش شده‌) صنف دانشجوست.

حقوقی که از مسائل صنفی مرتبط با تغذیه، خوابگاه، اینترنت، امنیت و حراست شروع می شود و تا مسائل آموزشی مرتبط از جمله؛ برنامه ریزی آموزشی، سنوات مجاز تحصیلی، قوانین مربوط به واحدهای حذف شده و افتاده و… ادامه می یابد. این نهاد دانشجویی اجازه تحقیق و تفحص در تمام امور مربوط به اوضاع صنفی دانشجویان را دارد.

از جمله؛ امور مربوط به تغذیه، رفت‌ و‌ آمد، آموزشی، علمی، فرهنگی، نظارت بر رفتار مسئولین و پیگیری شکایات دانشجویان در امور مختلف صنفی.

این نهاد بدون وابستگی به هیچ حزب و جناحی صرفا به دفاع از حقوق دانشجویان می پردازد و تمامی اعضای آن سالانه و طی یک پروسه كاملا دموكراتیک از رای مستقیم دانشجویان انتخاب می شوند. شورای صنفی تنها نهاد دانشجویی است كه قانونا حق دخالت در تصمیم گیری های صنفی دانشگاه و حق اعتراض و دادن تذكر (اعم از شفاهی یا كتبی) نسبت به اعمال و تصمیم های غیرقانونی مسئولین دانشگاه در حوزه صنفی را دارد و مسئولین نیز قانونا موظف به پاسخگویی محترمانه به آن‌ ها می‌ باشند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وظیفه شورای صنفی دانشجویان به صورت خلاصه چیست؟

در آئین‌ نامه شورای صنفی دانشجویان وظیفه به شکل زیر عنوان شده است.

وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان از طریق مسئولان ذی‌ ربط دانشگاه و نظارت بر امور محوله می‌ باشد.

بر اساس ماده ۵ مصوب ۱۳۷۷ امور صنفی به شکل زیر عنوان می‌ شود.

امور تغذیه.

امور خوابگاه‌ ها و سکونت دانشجویان.

امور خدماتی و رفاهی از قبیل؛ امور فروشگاه‌ ها و دفاتر تکثیر، ایاب و ذهاب دانشجویان، وام‌ های دانشجویی و مراکز درمانی.

امور کمک آموزشی از قبیل؛ امور کتابخانه‌ ها و مراکز کامپیوتر.

خدمات آموزشی و مالی مرتبط با دانشجویان.

امور دیگر به پیشنهاد شورای صنفی و تصویب شورای.

نمونه متن اعتراض به برگزاری کلاس ها به صورت آموزش راه دور

بسمه تعالی

ریاست محترم دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک

سرور گرامی جناب آقای

موضوع: اعتراض به تصمیم شورای محترم آموزش در جلسه 0 مورخ 16/01/1399

با سلام و اهدای تحیات، و عرض تبریک سال نو؛ احتراماً اینجانبان ضمن معرفی خویش به عنوان دانشجویان رشته مهندسی معدن گرایش فرآوری مواد معدنی (ورودی 1398)؛

با استیذان از اساتید گرامی و در فرجه معین، مراتب اعتراض خویش را نسبت به تصمیم اصداری از شورای محترم آموزش در جلسه شماره 210  مورخ 16/01/1399 (مبنی بر برگزاری جلسات آموزش دروس به صورت مجازی) معروض می داریم و بنا به دلایل ذیل، تجدیدنظر در تصمیم متخذه و صدور تصمیمات شایسته را از محضر آن عالی مقام و شورای محترم آموزش استدعا داریم.

1- همانگونه که مستحضرید در شرایط کنونی، تجویز نسخه یکسان آموزش مجازی برای کلیه رشته های تحصیلی؛ صرفا یک تصمیم اجمالی است و با اهداف اصلی تحصیل در تضاد و تعارض است،

لذا به نظر می رسد برگزاری جلسات مجازی دروس عمومی و دروس رشته هایی همچون گرایش های مربوط به حوزه علوم انسانی در وضعیت کنونی امری اجتناب ناپذیر است، لیکن علیرغم شرایط حاضر در برخی رشته ها از جمله رشته های فنی و مهندسی که شیوه کاربردی و کارگاهی در ماهیت آن نهادینه شده است، تدریس مجازی دروس میسر نمی باشد.

فی المثل تدریس واحدهای درسی همچون دروس کانه آرایی پیشرفته، طراحی و تحلیل آزمایش ها، اصول طراحی کارخانه های فرآوری، روش های تغلیظ و تخلیص محلول ها و… مستلزم برگزاری جلسات حضوری و عملی است و به هر نحو و به هر طریقی تدریس مجازی آن منطقاً امکان پذیر نمی باشد.

لذا تصمیم شورای آموزش در خصوص برگزاری جلسات تدریس دروس به صورت مجازی قابل تعمیم به واحدهای درسی فوق الذکر نمی باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

2- صرف نظر از مطالب فوق؛

الف: در برخی نقاط کشور دسترسی به شبکه اینترنت با صعوبت مواجه است.

ب: خرید مکرر بسته های اینترنت هزینه گزافی را به دانشجو تحمیل می نماید.

ج: برگزاری کلاس ها در زمان دیگری به طریق اولی امکان پذیر است و نباید آموزش و تدریس محصور در کمیت شود.

د: همانگونه که مستحضرید مطابق چارت رشته مهندسی معدن گرایش فرآوری مواد معدنی، تنها دو ترم در این رشته با رویکرد عملی و کارگاهی برگزار می شود و گذراندن بخش اعظم واحدها در یک ترم مجازی، دانشجو و دانشگاه را با نتایج اسفناکی مواجه می سازد.

این امر در تضاد آشکار با فلسفه تدریس و آموزش در رشته مذکور است.

ه: باعنایت به وضعیت فورس ماژور (شیوع کرونا ویروس) در رویه عرفی دانشگاه ها و ظرفیت موجود در نظام آموزشی این حق قانونی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، که ایشان بتوانند درخواست حذف برخی از دروس و یا کلیه نیم سال تحصیلی جاری (بدون پرداخت شهریه و بدون احتساب سنوات) را به واحد آموزش دانشگاه تقدیم نمایند.

لذا راهکار اخیر نیز قابل فرض است.

بناء علیهذا ضمن پوزش از اطاله کلام؛ لغو تصمیمات جلسه —– شورای محترم آموزش و صدور دستورات بایسته و اتخاذ تصمیمات شایسته آموزشی را محضر مبارکتان استدعا داریم.

با تجدید احترامات فائقه

دانشجویان رشته مهندسی معدن گرایش فرآوری مواد معدنی (ورودی 1398)

وکیل جهت اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه 

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه اعتراض به برگزاری مجازی کلاس دانشگاه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *