الزام بانک به اعلام بدهی قانونی

الزام بانک به اعلام بدهی قانونی

الزام بانک به اعلام بدهی قانونی


با بررسی موضوع الزام بانک به اعلام بدهی قانونی همراهتان هستیم.
الزام بانک به اعلام بدهی قانونی، پس از تصویب قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی، در تاریخ ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

بر اساس این قانون فرصتی فراهم گردید که اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها و موسسات و حقیقی مانند انسان که تا پایان سال 97 به شبکه بانکی بدهی دارند، پس از حذف سود مرکب تسهیلات (وام) معوق (پرداخت نشده) خود به شرط پرداخت نقدی کل بدهی، اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، و ۲ میلیارد تومان برای اشخاص حقوقی نسبت به تسویه دیون خود اقدام کنند.

الزام بانک به اعلام بدهی قانونی

وکیل متخصص الزام بانک به اعلام بدهی قانونی اعلام کرد با شیوع کرونا در کشور، فرصت لازم برای استفاده و بهره مندی بسیاری از بدهکاران شبکه بانکی با توجه به قانون مذکور، فراهم نشد.

به همین دلیل کمیسیون اقتصادی مجلس با هماهنگی بانک مرکزی طی پیشنهادی، درخواست تمدید مهلت زمانی اجرای این قانون را تا پایان سال ۹۹ مطرح کرد که با موافقت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مهلت زمانی استفاده از «قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی» تا پایان اسفند سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

این قانون در اصطلاح بانکی به «قانون حذف سود مرکب» معروف است.
بنابراین موضوع مذکور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و با موافقت اعضا، به مدت ۶ ماه دیگر تمدید شد تا واحد‌های تولیدی با شرایط مطلوب‌تری نسبت به تسویه بدهی اقدام نمایند.

بنا بر آمارهای رسمی، عمده ارقام تسهیلات بانکی شامل مطالبات از دولت، خالص تسهیلات اعطا شده اعم از ریالی و ارزی و مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول (در وصول شدن آنها شک وجود دارد) است.

از سوی دیگر انواع مطالبات بانکی نیز شامل مطالبات جاری، مطالبات غیرجاری، مطالبات سررسید گذشته، مطالبات معوق و مطالبات مشکوک‌الوصول هستند.

در گروه وکلای حقوقی بین المللی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع الزام بانک به اعلام بدهی قانونی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهرپارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع الزام بانک به اعلام بدهی قانونی

1. تسهیلات بانکی چیست؟
2. وجه التزام در قراردادهای بانکی چیست؟
3. تعریف وام بانکی چیست؟
4. تفاوت بین وام و تسهیلات بانکی چیست؟
5. انواع تسهیلات بانکی ارائه شده توسط بانک‌های کشور چیست؟
6. بهترین وکیل متخصص در زمینه الزام بانک به اعلام بدهی قانونی کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟

تسهیلات بانکی چیست ؟

وکیل متخصص الزام بانک به اعلام بدهی قانونی بیان می‌دارد تسهیلات به لحاظ لغوی از ریشه سهل کردن یا آسان نمودن می آید..
تسهیلات بانکی در واقع همان خروجی‌های اصلی بانک است که از طریق آن نقدینگی جامعه که به صورت سرگردان در سطح جامعه قرار گرفته، هدفمند به چرخه اقتصادی تزریق می‌‌گردد.

یعنی یک بانک که مجهز به منابع مالی و غیر مالی می‌‌باشد آن‌ها را در راستای اهدافی که از قبل تعیین و برنامه ریزی شده‌اند، به مصرف می‌‌رساند؛ منابعی همچون سرمایه، حقوق صاحبان سهام و انواع سپرده‌ها.

به عبارت دیگر فرض می‌شود که یک بانک با ایجاد دارایی‌های درآمدزا، در پایان هر دوره مالی که به سود رسید، دوباره با استفاده از همان سود‌های انباشته شده و با استفاده از منابع جدید باعث افزایش سرمایه می‌‌شود و یا با ایجاد نمودن بدهی‌های دیگر فعالیت خود را گسترش می‌دهد.

وجه التزام در قراردادهای بانکی چیست؟

جریمه، دیرکرد یا شرط وجه التزام، به گفته وکیل الزام بانک به اعلام بدهی قانونی، در قراردادهای بانکی، از وام گیرندگانی که در سررسید تعیین‌شده اقساط خود را نمی‌پردازند یکی از روش‌های پرداخت تاخیر تادیه (تأخیر در پرداخت) دیون در نظام بانکی کشور و ضمانت اجرایی تعهدات به شمار می‌رود.

وجه التزام معمولا در قراردادها برای تضمین و تحکیم تعهدات طرفین معامله، به صورت شرط ضمن عقد، مبلغی است که پیش‌بینی می‌شود تا در صورت تخلف هر کدام از آنها، به عنوان جریمه به طرف مقابل پرداخت شود.

به عبارت دیگر، بانک‌ها ضمن قراردادهای مالی خود شرطی را قرار می‌دهند که بر اساس آن وام‌گیرندگان متعهد می‌شوند که اقساط خود را در سررسید تعیین شده پرداخت نمایند و در غیر این صورت به دلیل نپرداختن بدهی در زمان تعیین شده، از آنها جریمه، یا تاخیر تادیه (دیرکرد) دریافت می‌شود.

تعریف وام بانکی چیست؟

به طور کلی وام یعنی هر نوع دارایی مانند پول، ملک و کالا که از طرف بانک‌ها و موسسات اعتباری برای متقاضیان پرداخت می‌‌گردد.
یکی از مهم‌ترین خدمات بانک‌ها و موسسات اعتباری به گفته وکیل متخصص الزام بانک به اعلام بدهی قانونی، پرداخت وجه نقدی با بازپرداخت کوتاه مدت و یا بلند مدت برای متقاضیان است، که با ثبت شرایط و ضوابط تعیین شده پرداخت می‌گردند.

از شروط اصلی برای پرداخت این خدمات، باید به این مورد اشاره کرد که متقاضی موظف است اصل وجه نقدی دریافتی را به همراه مقداری از سود به دست آمده در بازه زمانی مقرر عودت (بازگرداند) دهد.

در صنعت بانکداری در کشور ما، پرداخت وام بانکی برای رفع مشکلات قشر‌های مختلف در سطح جامعه نقش اساسی دارد و اکثر اشخاص تمایل به دریافت آن دارند.

تفاوت بین وام و تسهیلات بانکی چیست؟

به صورت کلی تفاوت این دو اصطلاح در این است که در ارائه دادن وام به هیچ وجه از مشارکت پرداخت کننده در سود حاصله خبری نخواهد بود.
کلمه وام در نظام بانکداری اسلامی،‌ صرفا برای قرض‌الحسنه استفاده می‌‌شود و کلمه تسهیلات در سطح وسیع‌تری برای تامین اعتبار مالی واحدهای صنعتی و تولیدی کاربرد دارد.
در واقع هر نوع وامی‌ به عنوان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود ولی نمی‌توان هر تسهیلاتی را به عنوان وام در نظر گرفت.

انواع تسهیلات (وام) بانکی ارائه شده توسط بانک‌های کشور را نام ببرید؟

الف- قرض الحسنه
ب- تسهیلات بانکی مشارکت مدنی
ج- مضاربه
د- تسهیلات بانکی جعاله
ه- سلف

بهترین وکیل متخصص در زمینه الزام بانک به اعلام بدهی قانونی کیست و دارای چه ویژ‌گیهایی می‌باشد؟

وکیل متخصص در زمینه الزام بانک به اعلام بدهی قانونی، وکیلی است که در تمامی حوزه های بانکی تخصص داشته باشد و در این زمینه فعالیت دارد.

تمامی دعاوی و پرونده های با موضوع الزام بانک به اعلام بدهی قانونی در زمینه تخصص وکیل الزام بانک به اعلام بدهی قانونی قرار می‌گیرد.
اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی و مهاجرتی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه الزام بانک به اعلام بدهی قانونی ، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

الزام بانک به اعلام بدهی قانونی

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (48 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام اقای وکیل خوبین؟ من پارسال به دوستم پول زیادی قرض دادم. برای که حق ثبت پرداخت نکنیم فقط شماره چک در سند نوشته شده ، اصل سه فقره چک دارای شماره سریال و تاریخ رو به عنوان قرض دریافت نمودم و همینطور در سند اقرار به تمکن مالی نسبت به مبلغ قرض نمود و اسقاط حق اعسار کرد ، بنده درخواست پرداخت بدهی طی اظهارنامه کردم حالا میگه مبلغ چکها اینقدر نبوده دستکاری شده. من همون موقع از هردو تا چک کپی گرفتم و زیر کپی با دست خط خودش نوشت اصل دوفقره چک جمعآ به مبلغ فلان ریال را به عنوان قرض دریافت نمودم و امضاء و انگشت زد. از طریق کپی ها میتونم مبلغ هردو چک را ثابت کنم ؟ بهم میگه اگه بتونی مبلغ چکها رو ثابت کنی من ادعای اعسار میکنم حکم جلب میگیرم دو تا شاهد هم دارم. میتونه حکم اعسار بگیره؟

    • با سلام. وقت بخیر شما می¬توانید وجه چک ها را مطالبه نمایید. احتمال حکم اعسار وجود دارد و اقرارش ناظر به همان زمان می¬باشد و تسری به آینده ندارد ولی در کل به ضررش می¬باشد و حکم جلب در نهایت صادر می¬گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *