وکیل پرونده های بانکی

وکیل پرونده های بانکی

وکیل پرونده های بانکی


با معرفی وکیل پرونده های بانکی همراهتان هستیم.

وکیل پرونده‌ های بانکی در ارتباط با پرونده‌های بانکی بیان داشتند، امروزه معمولا تمامی افراد جامعه به شیوه‌های مختلفی با بانک سر و کار دارند. در پیچ و خم قوانین بانکی ممکن هست بعضی‌ها دچار مشکل شوند.

پیشرفت‌های دنیای امروزی و حجم وسیع معاملات اقتصادی و پولی مسائل حقوقی زیادی در جامعه به وجود آمده است.

در دنیای امروز تنها در عرض چند ثانیه شما می‌توانید پول و اسناد زیادی را به دیگر نقاط جهان ارسال و یا از یک بانک به بانک دیگر منتقل نمایید.

کمتر کسی را می‌توان پیدا نمود، که از هیچ بانک و موسسه‌ای تسهیلات نگرفته باشد.

به همین جهت است که تنظیم قوانین و مقررات حاکم بر روابط اشخاص و بانک‌ها و انتظام این امور برای قانون‌گذار اهمیت دارد، از طرف دیگر پویایی اقتصاد باعث می‌گردد تا قوانین حوزه بانکی به سرعت تغییر و اصلاح شوند.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل پرونده‌ های بانکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

برای طرح دعوی حقوقی ابطال (باطل کردن) قرارداد بانکی علیه بانک‌های منحل شده چه باید کرد؟
بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران چگونه قابل شناسایی است؟
آیا شرط سود مازاد بر مصوبات شورای پول و اعتبار قابل ابطال است؟
مطالبه خسارت از بانکها برای تعطیلی واحدهای تولیدی چگونه است؟

انواع دعاوی و پرونده های بانکی

انواع دعاوی بانکی به بیان وکیل پرونده‌های بانکی عبارتند از:

الف- دعوای ناشی از اشتباهات در محاسبه خسارت دیرکرد اقساط وام

بانک‌ها در قبال اعطای وام با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارمزدی درصدی تعیین می‌کنند، که بر مبلغ کل وام افزوده می‌شود، اما ممکن است وام گیرنده اقساط وام را در موعدهای مشخص شده پرداخت نکند.

در این انواع صورت بانک به موجب قرارداد وام منعقده، می‌تواند خسارت دیرکرد پرداخت وام را مطالبه کند، این خسارت دقیقا مطابق با قرارداد وام می‌باشد.

افتتاح حساب بانکی در عمان

اما گاهی مشاهده شده که بانک فراتر از درصد تعیین شده خسارت تأخیر بر اقساط معوقه افزوده است و اینجاست که مشکلی حقوقی بانکی میان مشتری و بانک مطرح می‌شود و مشتری مطابق با قرارداد خود را ملزم به پرداخت درصد تعیین شده می داند ولی بانک مصرانه تأکید بر درصد تعیینی خود می کند.

در این صورت مشتری می‌تواند با طرح دعوای مطالبه مازاد اخذ شده خسارت تأخیر تأدیه (پرداخت) علیه بانک مستند به قرارداد منعقد شده، بانک را محکوم کند، اما نه به این سادگی، چون خواندن قرارداد و فهم و استنباط و آشنایی با قوانین و مصوبات مربوطه تاثیر به سزایی در پیروزی نسبت به چنین دعاوی بانکی نقش عمده را اجرا می‌کند.

ب- دعوای فک (آزادی) مال مرهونه (رهن داده شده)

وکیل پرونده های بانکی چه وظایفی دارد؟

ممکن است بانک در ازای پرداخت وام به مشتریان وثیقه (تضمین) ملکی از ایشان دریافت کند و در پایان اقساط وام و تصفیه حساب با بانک، نسبت به آزاد کردن مال مرهونه (رهنی) از رهن بانک اقدامی نکند و مال مشتری را بلاتکلیف باقی گذارد.

اما شاید در این مسیر آگاهی از اطلاعات حقوقی بتواند شما را نسبت به مطالبه خسارت از بانک کمک کند، یعنی از تاریخ تصفیه، بانک ملزم به استرداد (پس دادن) مال مرهونه (رهنی) به راهن (رهن دهنده) می‌باشد.

افتتاح حساب بانکی در آلمان

در صورت تخلف از این اصل که مطمئناً در قرارداد وام یا رهن آمده است، نسبت به منافع مستوفات (استفاده شده) یا غیرمستوفات (استفاده نشده) ضامن است و حتی ممکن است در قرارداد مربوطه، نسبت به این تخلف وجه التزامی (خسارت تعیینی) پیش‌بینی شده باشد که در این صورت مشتری می تواند علاوه بر فک (آزادسازی) رهن، درخواست مطالبه خسارت مادی و وجه التزام (مبلغی که توافق شده در صورت عدم انجام تعهد باید پرداخت گردد) نماید.

مشاوره با یک وکیل آگاه به این مسائل می‌تواند کمک بسزایی به موکل ارائه نماید.

پ- دعوای الزام به ارائه مستندات تصفیه وام

بعضا مشاهده شده که وام گیرنده در تاریخ مشخص شده در قرارداد وام، اقساط وام را منظم پرداخت کرده است.

حال پس از پرداخت آخرین قسط به بانک مراجعه می‌نماید تا مفاصای (تصفیه حساب) وام را بگیرد.

اما بانک پس از حساب و کتاب، به مشتری اعلام می‌کند باید مبلغ دیگری بابت تأخیر یا هر دلیل دیگری پرداخت کند تا تضامین سپرده شده را آزاد کند و بانک در مقابل از دادن اسناد مالی نیز خودداری می‌کند.

مزایده ملک توسط بانک

در این صورت مشتری که معترض به این موضوع است، به ناچار بایست با طرح دعوای الزام به ارائه مستندات پرداختی علیه بانک مربوطه، رسیدگی قضایی را آغاز تا توسط کارشناس رسمی دادگستری اسناد مالی بررسی تا مشخص شود که خواهان بایست مبلغی را جدای از مبلغ پرداختی، پرداخت نماید.
وکیل پرونده های بانکی

ت- دعوای مطالبه اقساط وام از ضامن

اگر وام گیرنده اقساط وام را پرداخت نکند، بانک مطابق با تضمین گرفته شده، نسبت به مطالبه از ضامن اقدام می‌کند، اما ممکن است ضامن تنها به عنوان ضمانت چک، وام گیرنده را امضاء کرده باشد و یا اصلاً ضامن در موقع امضاء قرارداد از ضمانت انصراف داده باشد.

اما اسناد امضاء شده را پس نگرفته است و بانک علیه ضامن با اسناد امضاء شده طرح دعوای مطالبه اقساط معوقه را داشته در خصوص ضمانت چک که با ظهرنویسی پشت آن انجام می شود، بانک ملزم است مطابق با قانون از تاریخ سررسید چک، به مدت ۱۵ روز دعوای خود را مطرح کند و در غیر اینصورت دعوای بانک علیه ضامن پذیرفتنی نیست.

حدود اقساط مهریه

در دیگر مثال، ضامنی که کوتاهی در پس گرفتن اسناد امضاء شده کرده، می‌تواند به عدم تودیع (سپردن) ضمانت استناد کند یا اینکه با قرائن (نشانه) و شواهدی که در قرارداد ارائه شده وجود دارد و شاید یک شخص عادی با مطالعه چندین باره آن متوجه نشود بلکه وکیل بانکی متخصص با یکبار قرائت آن، پی به نقص قرارداد تنظیم شده برده و بتواند آن را در محکمه ارائه نماید.

ث- دعوای استرداد اسناد ضمانت

شخصی برای وام اقدام می‌کند و بانک به ایشان اعلام می‌کند، که باید یک فقره چک برای تضمین تودیع کند (بسپارد)، و پس از پایان اقساط وام، آن را پس می‌دهیم اما پس از پایان اقساط وام اگر بانک چک را پس ندهد، مشتری چه کاری انجام دهد؟

چک در ید (دست) بانک امانت است یعنی اگر بانک بر خلاف این وصف اقدامی بر روی چک کند مصداق خیانت در امانت است در نتیجه مشتری می تواند دعوای استرداد (پس گرفتن) لاشه چک به طرفیت از بانک اقامه کند تا با وجود مستندات وام، اثبات کند که چک در اختیار بانک می باشد و از بازگرداندن آن سرباز می زند.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

در این قسم دعوا برخی از افراد با پنداشت غلط از ماهیت امانی (در امانت بودن) چک که در اختیار بانک است، شکایت خیانت در امانت مطرح می‌کنند و همین امر باعث می شود که زمان زیادی از وقتش تلف شود در نتیجه تا زمانی که بانک اقدامی بر روی چک نکرده است، خیانت در امانتی تحقق نیافته است.

❇️ نحوه صحیح طرح دعوی علیه بانک‌های ادغام شده در بانک سپه (بانک مهر اقتصاد بانک حکمت ایرانیان)

📘نظریه اداره کل حقوقی قوه قضاییه
🔹شماره نظریه : 7/99/1284
🔹شماره پرونده : 99-155-1284 ح
🔹تاریخ نظریه : 1399/10/07

📙استعلام : وکیل پرونده های بانکی
با توجه به این‌که براساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بانک‌ها ومؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بانک سپه ادغام می‌شوند و تاکنون بانک‌های مهر، اقتصاد و حکمت_ایرانیان بر اساس صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده در بانک سپه ادغام شده‌اند.

وکیل بانکی چیست؟

💢1- الف) چنانچه در خصوص یکی از بانک‌های مهر اقتصاد و یا حکمت ایرانیان که در بانک سپه ادغام شده‌اند، طرح دعوی شود؛ اعم از ابطال قرارداد بانکی و یا دیگر دعاوی؛ تکلیف دادگاه در خصوص دادخواست مطروحه چیست؟
ب) چنانچه دعوی پیش از ادغام به طرفیت بانک‌های مذکور مطرح شده باشد.

و تاکنون به اتخاذ تصمیم نهایی منجر نشده باشد با عنایت به این‌که به طرفیت بانک سپه اقامه دعوی نشده تکلیف دادگاه چیست؟

ج) در مواردی که پرونده به صدور حکم به محکومیت بانک‌های ادغام شده اخیرالذکر منتهی شده است حکم چگونه اجرا می‌شود؟

💢 2- در خصوص بانک‌هایی که تاکنون ادغام نشده‌اند اما اصحاب دعوی بانک سپه را نیز طرف دعوی قرار می‌دهند و نماینده بانک سپه در دعوی حاضر می‌شود و دفاع می‌کند آیا دعوی متوجه بانک سپه است؟

📗پاسخ :

💠1- الف- در فرض سؤال که به طرفیت یکی از بانک‌های ادغام شده طرح دعوا شده است، چنانچه خواهان، شرکت (بانک) ادغام شده را طرف دعوا قرار داده باشد، از آن‌جا که شرکت (بانک) مذکور، شخصیت حقوقی خود را از دست داده و سمتی در دعوا (پرونده) ندارد، دادگاه برابر مقررات قرار رد دعوا (دادخواست) صادر می‌کند و چنانچه خواهان، شرکت (بانک) پذیرنده ادغام را طرف دعوا قرار داده باشد، دادگاه با احراز ادغام، دادرسی را ادامه می‌دهد.

وکیل وام های بانکی

ب- اگر پیش از ادغام، دعوا به طرفیت بانک ادغام شونده (مثلاً بانک حکمت ایرانیان) طرح شده باشد و سپس ادغام صورت گیرد، با توجه به قوانین ومقررات راجع به ادغام شرکت‌های تجاری از جمله ماده 105 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 و بند 16 ماده 1 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌ و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی، کلیه حقوق و تعهدات شرکت ادغام شونده به شرکت پذیرنده ادغام منتقل می‌شود.

در نتیجه شرکت پذیرنده ادغام، قائم مقام شرکت ادغام شونده می‌شود.

ج- با توجه به پاسخ‌های فوق، عملیات اجرایی با رعایت مقررات قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356 به طرفیت شرکت پذیرنده ادغام، ادامه می‌یابد.

💠2- در خصوص دیگر بانک‌های نظامی که در بانک سپه ادغام نشده‌اند، با توجه به بقا و استقلال شخصیت آن‌ها تا پیش از ادغام، دعوا یا عملیات اجرایی به طرفیت آن‌ها ادامه خواهد یافت و دعوا تا قبل از ادغام متوجه بانک سپه نخواهد بود.

وکیل پرونده های بانکی

حالا که با انواع دعاوی بانکی آشنا شدیم میخواهیم ویژگی های یک وکیل دعاوی بانکی را هم به شما معرفی کنیم.

مسلط به همه امور حقوقی بانکی و مسلط به قرارداد های بانکی است.
مسئله ای که بیشترین آمار دعاوی بانکی را به خود اختصاص داده است همین مسئله قرارداد های بانکی و شرایط و شروط آن است.

مزایای خرید پاسپورت ترکیه

در مطالب پیشین اقسامی از دعاوی بانکی را بیان و توضیحی پیرامون آن دادیم و در هر دعوا بر این امر تأکید کردیم که بودن یک وکیل متخصص بانکی می‌تواند تأثیر شگرفی در بردن یا باختن پرونده بانکی داشته باشد و یافتن چنین وکیلی به تجارب و حوزه تخصصی کاری نامبرده بر می‌گردد.

البته برخی از وکلا فارغ التحصیل حقوق بانکی هستند و این قسم وکلا برای استخدام در دعاوی بانکی توسط عموم مردم، پیشنهاد می‌شود اما در شهر تهران وکالت در حال تخصصی شدن است و وکلای بانکی که تعداد آنان محدود هستند اطلاعات به روزی نسبت به قوانین بانکی و بخشنامه‌های مصوب بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار دارند و صرف مطرح کردن موضوع توسط موکل، وکیل مجرب را در مسیر احقاق حق موکل رهنمود می‌کند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل پرونده های بانکی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه پرونده های بانکی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

انواع تسهیلات بانکی ارائه شده توسط بانک‌های کشور چیست؟

تسهیلاتی که توسط بانک‌‌ها ارائه می‌شوند شامل تسهیلات: قرض الحسنه، تسهیلات بانکی مشارکت مدنی، مضاربه، تسهیلات بانکی جعاله، سلف می‌باشند.

تسهیلات بانکی چیست؟

تسهیلات بانکی همان خدمات بانکی می‌باشند که بانکها در قالب‌های مختلف حقوقی مانند تسهیلات قرض‌الحسنه و… به افراد ارائه می‌دهند و در اصطلاح عمومی وام گفته می‌شوند.

 

 

تکلیف ضامن وامی که اقساطش پرداخت نمی‌شود

_

 

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (دکتر محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی دکتر محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (38 امتیاز)

9 دیدگاه

  • بهترین وکیل دعاوی علیه بانک
    وکیل تخصصی دعاوی بانکی
    وکیل شکایت از بانک تهران
    وکیل دعاوی بانکی مازندران
    وکیل پس گرفتن ملک وثیقه ای از بانک
    وکیل ابطال قراردادهای بانکی
    وکیل ابطال سود اضافه تسهیلات بانک
    وکیل پایه یک دادگستری دعاوی بانکی
    وکیل تخصصی حقوق بانکی

  • سلام میخواستم بدونم میشه دعوایی برعلیه بانک‌مطرح کرد و بابت اینکه جریمه غیرمنصفانه ای بابت خسارت دیرکرد اقساط وام در نظر گرفته اند، مطرح نمود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. اصطلاحا به این موارد دعوای ناشی از اشتباهات در محاسبه خسارت دیرکرد اقساط وام اطلاق میشود. باید ابعاد قانونی قرارداد شما با بانک توسط وکیل متخصص این امر بررسی شود. جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام، من از بانک وام گرفتم و برای ضمانت وام سفته دادم. الان که به بانک مراجعه کردم فهمیدم که سفته هایی که دادم به بانک گم شده . الان چی کار باید بکنم؟ تکلیف چیه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما باید به بانک مراجعه کنید، یک اقرارنامه تنظیم کنند که آن سفته های ضمانتی در بانک مفقود شده، و از درجه اعتبار ساقط است و مسئولیت هر گونه سواستفاده از آن ها را برعهده میگیرند و شما سفته های جدید را تهیه، و ضامن دوباره آن را امضا و ثبت کند. بهتر است قبل از انجام کاری با وکیل متخصص در امور بانکی مشورت نمایید. برای مشاوره با وکیل متخصص و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *