وکیل برای تسهیلات بانکی

وکیل برای تسهیلات بانکی

وکیل برای تسهیلات بانکی


مشورت گرفتن از وکیل برای تسهیلات بانکی چه قبل از دریافت تسهیلات بانکی و چه بعد از دریافت تسهیلات بانکی و در زمان تسویه بدهی و یا در زمان بروز مشکلات و اختلافات بانکی بسیار کارگشا و موثر خواهد بود.

چرا که بسیاری از افراد از حق و حقوق خود مواجه با بانک و تسهیلات بانکی بی‌اطلاع هستند و بیش از سود تعیین شده در قانون به بانک‌ها سود پرداخت می‌نمایند.

چنانچه در خصوص تسهیلات بانکی مانند مشارکت مدنی، مضاربه، اجاره به شرط تملیک و… با بانک دچار مشکل شده‌اید و نیازمند مشورت گرفتن از وکیل متخصص بانکی هستید؛ با شماره‌های مندرج در انتهای این مقاله تماس بگیرید.

در این مقاله ضمن بررسی نقش وکیل برای تسهیلات بانکی، به سوالات برخی از مخاطبان گرامی در رابطه با تسهیلات بانکی، توسط وکیل پایه یک دادگستری، پاسخ داده خواهد شد.

در مواردی که بانک به تعهدات خود عمل نمی‌کند چه اقدامی لازم است؟
آیا بانک در قرارداد مشارکت هر شرطی را می‌تواند درج کند؟

وکیل برای تسهیلات بانکی در مورد انواع تسهیلات بانکی، بیان داشتند:

تسهیلات بانکی در قالب مشارکت مدنی:

قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه‌های خود را به صورت سهم‌الشرکه (سهم مشارکت) نقدی یا غیرنقدی ارزش گذاری کرده و به صورت شریکی و برای انجام کار معین و مشخص شده در زمینه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد منفعت به کار می‌گیرند.

قراردادهای مشارکت مدنی بانکی، نوعی قرارداد با بانک است که این قرارداد زمانی بسته می‌شود که فرد می‌خواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد و به تبع آن با دریافت سرمایه از بانک، بانکی را نیز در سرمایه‌گذاری خود شریک می‌کند.

نوع دیگر قرارداد مشارکت مدنی خصوصی این چنین است که به وسیله آن یک طرف سرمایه مادی خود و طرف دیگر سرمایه معنوی خود را برای مشارکت در میان می‌گذارد.

در این حالت یکی از طرفین سرمایه و طرف دیگر عهده‌دار مدیریت فعالیت مورد نظر می‌شود که طرف اول را مالک و طرف دوم را عامل می‌نامند.

نوع دیگر مشارکت مدنی بانکی عبارت است از تأمین قسمتی از سرمایه شرکت‌های سهامی جدید یا خرید قسمتی از سهام شرکت‌های سهامی که توسط بانک‏ انجام می‌گیرد.

طبق قانون بانک‌ها از طریق مشارکت حقوقی در راستای کمبود سرمایه شرکت‌های سهامی تولیدی از جمله (صنعتی‏، معدنی‏، کشاورزی‏، ساختمانی) و شرکت‌های سهامی بازرگانی و خدماتی را تامین می‏‌کنند و در پایان هر دوره مالی همانند دیگر سهامداران به نسبت سرمایه، در سود شرکت سهیم می‏‌شوند.

بارز‌ترین تفاوت مشارکت مدنی و حقوقی را در شخصیت حقوقی مطرح می‌کنند؛ مشارکت حقوقی تابع قانون تجارت است و دارای شخصیت حقوقی می‌باشد.
در مقابل مشارکت مدنی تابع قانون مدنی است و فاقد شخصیت حقوقی می‌باشد.

نمونه دادخواست ابطال قرارداد بانکی

وکیل برای تسهیلات بانکی از تفاوت‌های دیگر مشارکت مدنی و حقوقی به این مورد اشاره نمود که می‌توان به مشارکت حقوقی که در ارتباط با شرکت‏‌های سهامی عام است مسئولیت سهام‌داران محدود به ضوابط و مقرّراتی است که در اداره شرکت‌‏های سهامی در نظر گرفته می‏‌شود اما در مشارکت مدنی مسئولیت نسبت به عملیات شرکت و سرمایه‌گذاری‌ها بر عهده کلیه شرکا است.

تمدید مشارکت، دیگر تفاوت‌ مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی است؛ یعنی در پایان قرارداد مشارکت مدنی طرفین می‌توانند نسبت به تمدید آن به توافق برسند اما در مشارکت حقوقی اغلب بانک‌ها در صورت تبدیل یا تمدید قرارداد، نقش تعیین‌کننده دارند.

اعطای تسهیلات بانکی در قالب قرض‌الحسنه

یکی از انواع روش‌های اخذ تسهیلات بانکی قرض الحسنه است؛ در ابتدا معنی ساده قرض الحسنه آشنا می‌شویم که به قرضی می‌گویند که شامل بهره و سود بانکی نشود.

قرض‌الحسنه قراردادی است که به موجب آن بانک (به عنوان قرض دهنده) مبلغ معینی را طبق ضوابط و مقررات مقرر شده در دستورالعمل‌های بانکی به اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی (به عنوان قرض گیرنده) به قرض واگذار می‌کند.

مشاوره حقوقی پولی و بانکی

وکیل برای تسهیلات بانکی اذعان داشتند که نظام بانکی اعطای قرض‌الحسنه در موارد مقرر مجاز است از جمله کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور کمک به افزایش تولید، شرکت‌های تعاونی به منظور ایجاد کار، هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و …

لازم به ذکر می باشد به موجودی این حساب ها هیچ گونه سودی تعلق نمی گیرد ولی صاحبان این حساب می توانند در قرعه کشی های بانکی شرکت نمایند و از جوایز آنها بهره‌مند گردند. هدف از سپرده قرض الحسنه به نوعی کمک به خانواده‌های نیازمند و پاداش و اجر معنوی و اخروی می‌باشند.

ویژگی مهم قرض‌الحسنه عدم امکان دریافت سود است.
وکیل برای تسهیلات بانکی

اعطای تسهیلات بانکی در قالب مضاربه

ماده 546 قانون مدنی

به موجب ماده ۵۴۶ قانون مدنی، مضاربه قراردادی است که براساس آن،یکی از متعاملین (معامله کننده‌ها) سرمایه می‌دهد با قید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کند و در سود آن شریک باشند؛ صاحب سرمایه، مالک و عامل، مضارب نامیده می‌شود.

قراردادی که میان عامل و صاحب سرمایه (مالک) بسته شده و به این صورت است که عامل با سرمایه صاحب مال به تجارت پرداخته و در برابر آن به نسبت درصدی در سود با وی شریک می‌شود که البته اگر سودی به دست آید آن را با دارنده مال بر پایه قرارداد تقسیم می‌کند.

شرط اساسی درستی مضاربه قبول خطر از جانب صاحب سرمایه و عدم ضمانت عامل نسبت به سرمایه‌ است به عبارتی دیگر باید ریسک نمود در غیر این صورت سرمایه به عنوان قرض است و پس از انعقاد مضاربه، عامل نمی‌تواند سرمایه را با سودی کمتر به شخص دیگری واگذارد.

لازم به ذکر می‌باشد در قرارداد مضاربه صاحب سرمایه، سرمایه خود را در اختیار مضارب قرار می‌دهد تا مضارب با آن تجارت نماید و مضارب متعهد می‌شود که با آن سرمایه تجارت کند و سهمی از سود را که مشخص شده، به مالک سرمایه بپردازد.

تسهیلات بانکی در قالب مزارعه

یکی از تسهیلاتی که بانک به افراد واگذار می‌کند در قالب قرارداد مزارعه بانکی است که وکیل برای تسهیلات بانکی به بررسی آن می‌پردازد.

مزارعه به این صورت است که یکی از طرفین زمینی را برای مدت معینی به طرف دیگر می‌دهد تا در آن زراعت و کشت و کار انجام دهد و حاصل را میان طرفین تقسیم کنند.

مالک زمین را مزارع و کسی که زراعت می‌کند، عامل می‌گویند همچنین در عقد مزارعه لازم نیست که متصرف زمین، مالک آن هم باشد.

در مورد عقد مزارعه گفتن این نکته الزامی است که عقد مزارعه، قراردادی است لازم بدین معنی که هیچ کدام از دو طرف معامله، حق برهم زدن معامله را ندارند، مگر با رضایت یکدیگر باشد.

مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت زمین

مساقات نیز یکی دیگر از تسهیلات بانکی است.

مساقات در معنای لغوی به معنای سیراب نمودن و آب دادن است و در تعریف حقوقی به قراردادی گفته می‌شود که میان صاحب باغ و یا صاحب درختان با شخصی به جهت نگهداری از باغ منعقد می‌شود.

در این میان دیگر با عامل است که متعهد شود به درختان و باغ رسیدگی نماید و آنها را آبیاری کند و در نهایت محصول به‌دست‌آمده را به نسبتی که قبلاً توافق کرده‌ بودند، میان هر دو تقسیم نماید.

به اعتقاد وکیل برای تسهیلات بانکی، لازم به ذکر می‌باشد جعاله برای عقد مساقات لازم نیست طرف عقد مساقات مالک اصل درخت‌ها باشد؛ بلکه کافی است که مالک منافع آنها باشد.

تسهیلات بانکی جعاله

جعاله در لغت به معنی دستمزد است که در قبال انجام عملی فرد مزدی دریافت می‌نماید؛ به عبارت دیگر می‌توانیم معنی جعاله را چنین عنوان کنیم:

ملتزم کردن فرد به پرداخت مزد و اجرت در قبال انجام عملی اعم از اینکه عمل انجام شده مشخص و معین باشد یا نامعین در ماده ۵۶۱ قانون مدنی عبارت است از «التزام شخصی به ادای اجرت معلوم در مقابل عملی اعم از این که طرف، معین باشد یا غیرمعین.»

نحوه شکایت از بانک متخلف

وکیل دعاوی بانکی کسی است که در امور قضایی و غیر قضایی که در رابطه با بانک برای اشخاص حقیقی یا حقوقی پیش می‌آید، آشنایی و مهارت و تسلط کامل به حقوق موضوعه را داشته باشد تا بتواند از حقوق موکل خود مراجع قضایی به نحو احسن دفاع کند.

ده وکیل برتر حقوق بانکی

به همین دلیل ما موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری، جهت معرفی بهترین وکیل برای تسهیلات بانکی، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌کنیم.

مضاربه بانکی چیست؟

قراردادی است که بین بانک و مشتری تنظیم می‌شود و براساس آن بانک با اعطا وام سرمایه‌گذاری می‌کند و مشتری با این سرمایه اقدام به انجام فعالیت تجاری می‌نماید و با بانک در سود به دست آمده شریک می‌شوند.

تسهیلات مشارکت مدنی چیست؟

در این نوع قرارداد بانک با پرداخت وام با مشتری شریک می‌شوند و با مشارکت یکدیگر اقدام به انجام فعالیت‌های سودزا می‌نمایند و در سود به دست آمده شریک هشتند.

 

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (151 امتیاز)

21 دیدگاه

  • سلام، خسته نباشید. بنده ضامن تسهیلاتی می باشم که وام گیرنده نتوانسته در زمان قرارداد خود با بانک آن را تسویه نماید و بانک نسبت سند ملکی اینجانب حکم اجراییه صادر نموده و همچنین از اینجانب هم اصل و سود و هم جریمه تاخیر تادیه را طلب میکند. میخواستم بدونم سند اینجانب در قبال مبلغ یک میلیارد پانصد میلیون ریال در رهن آن ها می باشد ولی در حال حاضر بانک از بنده به مبلغ کلی سه میلیارد ریال طلب کرده که بیشتر این مبلغ بابت جریمه تاخیر تادیه وجه التزام میباشد. خواستم بدونم وجه التزام شامل بنده میشود یا نه؟ ناگفته نماند که دعوای حقوقی هم در دادگاه مطرح کردم که در مرحله کارشناسی حسابرسی می باشد.ممنون

    • سلام و احترام
      وقتی سندی رو در رهن بانک میزارین طبق همون سند رسمی که در دفترخونه تنظیم شده شما متعهد به پرداخت اصل، سود و وجه التزام بدهی بانکی هستید.
      اینکه وام گیرنده چه مبلغی دریافت کرده با مبلغی که بانک مطالبه میکنه معمولا دو مبلغ مختلف هستند. اگر به اصل بدهی یا سود متعلقه معترض هستین که دعوی طرح شده و در حال رسیدگی است.
      در صورت نیاز به مشاوره با بهترین وکیل دعاوی بانکی ایران با موسسه مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده 16 بهمن سال 98 ضامن وام مضاربه به ارزش 50 میلیون تومان شدم (با چک) حال وام گیرنده قصد پرداخت وام را ندارد، می‌خواستم بدونم خودم به عنوان ضامن در صورت تسویه می‌تونم مبلغ وام رو با شکایت از وام گیرنده بگیرم. ممنون میشم راهنمایم کنین.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، شما باید دادخواست مطالبه وجه و خسارت تاخیر تادیه و هزینه دادرسی را اقامه نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر ما نیاز به یک مشاوره حقوقی داریم برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سامان یک پروژه عمرانی و لطفا وکیلی معرفی کنید که کارشون تخصصی امور بانکی باشه

    • سلام وقت شما بخیر
      شما میتوانید با جناب آقای دکتر مهری وکیل متخصص در حوزه امور بانکی جلسه مشاورهای داشته باشید. جهت رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای وکیل آیا لازم که حتما در عقد مزارعه مالک زمین باشیم من زمین با برادرهام شریکم و با اجازه اونها دارم وام میگیرم

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر. در عقد مزارعه لازم نیست که متصرف زمین مالک زمین هم باشد همین که مالک منافع زمین باشد کفایت میکند.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده یک وام مضاربه 6 ماهه را ضامن شدم، بانک، مضاربه را سه مرتبه بدون اخذ موافقت ضامنین و با وثیقه قبلی، تجدید، و سپس اقساطی نموده، و حالا با توجه به پرداخت نشدن اقساط برای اصل وام و سود و دیرکرد اجراییه ثبت، صادر نموده است، آیا بانک اجازه تجدید وام بدون اجازه ضامن را دارد؟ ضمنا در قرارداد آمده است بانک باید دیرکرد اقساط را پس از دو ماه کتبا به ضامن ابلاغ کند اما هنوز ابلاغ نشده است. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام وقت شما بخیر
      در این رابطه بانک میتواند تمدید کند، چون در اصل، قرارداد را با وام گیرنده منعقد کرده است، شما تنها تعهد پرداخت دادهاید و درصورت عدم پرداخت قانونا باید پرداخت کنید چون مسئوایت تضامنی دارید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. برای مسدودی حساب میخواستم راهنمایی بشم. برای مسدود شدن حسابها بخاطر مهریه قانون خاصی وجود داره و یه سوال دیگه دارم که بانک دولتی میتونه برای پرداخت بدهی از فرصت ۱۸ ماهه برای پرداخت استفاده کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، در جهت جریان مطالبه مهریه، تمامی حسابها قابل مسدود شدن میباشد و همچنین در خصوص پاسخ سوال دوم بله، با رویت حکم امکان پذیر میباشد.

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا از بانک مربوطه علت دستور قضایی برای مسدود کردن حساب را سوال کنید، سپس به مرجع قضایی مراجعه نمایید.

  • سلام خدمت شما روزتون بخیر
    سوالی داشتم ما در قالب عقد مساقات برای یک باغ ۱۰ هکتاری میخوایم قرار دادی تنظیم کنیم ولی من این باغ رو صلح کردم به نام دخترم آیا باید برای انعقاد عقد من مالک باشم ؟ شما قرارداد ما رو تنظیم میکنید ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      جعاله برای عقد مساقات لازم نیست، طرف عقد مساقات مالک اصل درختها باشد. بلکه کافی است که مالک منافع آنها باشد.
      برای رزرو تایم مشاوره جهت تنظیم قرار داد میتوانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام، ما 10 واحد یک آپارتمان هستیم، بانک بدون اطلاع دادن به ما که به صورت قراردادی ملک را خریداری کرده‌ اند و از رهنی بودن ملک اطلاع نداشته‌اند، اقدام به برگزاری مزایده نموده، آیا امکان ابطال مزایده وجود دارد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر مدارک و مستندات خرید شما قبل از ترهین ملک باشد شما میتوانید دعوای الزام به فک رهن و یا ابطال سند رهنی را مطرح کنید اما اگر خرید شما بعد از قرارداد رهن ملک به بانک باشد، جهل یا علم بانک به خریداری ملک مرهونه توسط شما تاثیری در ابطال مزایده و عملیات اجرایی ندارد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض احترام
    اگر فردی عقد مزارعه انجام بده آیا امکان اینکه یک طرف به تنهایی فسخ کنه این قرارداد رو وجود داره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، عقد مزارعه قراردادی است لازم بدین معنی که هیچ کدام از دو طرف معامله، حق برهم زدن معامله را ندارند، مگر با رضایت یکدیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *