وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران

وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران

وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران


امروز با معرفی وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران و ابطال مصوبه شهرداری در خدمت شما عزیزان هستیم.

همه شهروندان می­توانند نسبت به ابطال مصوبات شهرداری که با قانون تضاد دارند و یا به نوعی خلاف قانون هستند، اقدام کنند.

دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به دعاوی و شکایات مربوط به این مصوبات می­باشد.

در قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قانون­گذار مقرر داشته، رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین، ادارات و آیین‌نامه‌های دولتی، در صورتی که تصمیمات، اقدامات یا مقررات با قانون یا شرع مخالفت داشته باشند یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب‌کننده باشند، در قلمرو صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهند بود.

سوالات مهم معرفی وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران

چه مرجعی به ابطال مصوبات شهرداری رسیدگی می­کند؟

روند اعتراض به مصوبات شهرداری چگونه است؟

چه افرادی حق درخواست ابطال مصوبات شهرداری را دارند؟

شیوه رسیدگی به تقاضای ابطال مصوبات  در دیوان عدالت چگونه است؟

اعتراض به مقررات و مصوبات شهرداری در صلاحیت کدام مرجع است؟

در صورتی که تصمیمات یا اقدامات یا مقررات شهرداری به دلیل عدم تطابق با قانون یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوءاستفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود، قابل اعتراض باشند، موضوع صلاحیت دیوان خواهند بود.

چه اشخاصی می­توانند اعتراض خود را در شعبات دیوان عدالت مطرح کنند؟

فقط اشخاص حقیقی یا حقوقی حقوق خصوصی می‌توانند در شعب دیوان، در جایگاه خواهان قرار بگیرند و شکایات و اعتراضات واحد‌های دولتی،‌ اصلا قابلیت طرح و رسیدگی در شعبات دیوان عدالت اداری نخواهند داشت.

این مصوبات تقریبا در چه قالبی هستند؟

این مصوبات می­تواند مربوط به کمیسیون ماده 5 یا کمیسیون طرح تفضیلی و شورای اسلامی شهرها از جمله ارگان­هایی هستند، باشد(که وظایف و اختیاراتی در حوزه ی مسائل شهری و شهرداری­ها دارند).

اهمیت فراوان مصوبات این ارگان­ها و منابع درآمدی حاصل برای شهرداری و حقوق مالکین اراضی و املاک شهری از این مصوبات، موجب شده تا از سوی ذینفعان برای آن مقررات و مصوبات نظارت ویژه ای شکل گیرد.

شیوه رسیدگی به درخواست ابطال مصوبه در دیوان عدالت چگونه است؟

تقاضای ابطال مصوبات در هیات عمومی دیوان، با ارائه درخواست انجام می­گیرد. برای این­که بتوان چنین درخواستی داد باید حکم شرعی یا مواد قانونی که ادعای مغایرت مصوبه با آن شده و دلایل و جهات اعتراض را مطرح کرد.

در مواردی که مقررات و مصوبات شهرداری مورد اعتراض قرار می­گیرند، اگر هیأت عمومی اعتراض را وارد بداند، می‌تواند تمام یا قسمتی از مصوبه را ابطال کند؛ در واقع درخواست­ها توسط رئیس دیوان به دفتر هیات عمومی ارجاع می­شود.

آیا امکان صدور دستور موقت دراین موضوع وجود دارد؟

طبق قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت، مرجع رسيدگی به تقاضای صدور دستور موقت موضوع این قانون هم، شعبه‌ای است كه رسیدگی به اصل دعوا می­کند.

ولی در مواردی كه ضمن درخواست ابطال مصوبات از هيأت عمومی دیوان، تقاضای صدور دستور موقت شده ‌باشد، ابتدا پرونده جهت رسیدگی به این تقاضا به يکی از شعب ارجاع می­شود و در صورت صدور دستور موقت در شعبه، پرونده در خارج از نوبت در هیئت عمومی مورد رسیدگی قرار می­گیرد.

طبق قانون اثر ابطال مصوبات از چه زمانی است؟

طبق قانون تشکیلات و آیین دادرسی ، اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است مگر در مورد مصوبات خلاف شرع يا در مواردی جهت جلوگيری از تضييع حقوق اشخاص،‌ هيأت مذكور می­تواند اثر آن را به زمان تصويب مصوبه تسری دهد.

علاوه بر رسیدگی به اعتراضات اشخاص حقیقی ­یا حقوقی از آیین‌نامه‌ها و مقررات دولتی و مصوبات شهرداری‌ها، صدور رأی وحدت‌رویه در مورد آرای متناقض صادره از شعب دیوان و صدور رأی ایجاد رویه در صورتی که نسبت به موضوع واحد، آرای مشابه متعدد صادر شده باشد نیز، در هیأت عمومی دیوان صورت می‌گیرد.

وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران

قبول وکالت در پرونده های ابطال مصوبه شهرداری، مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره همراه وکیل پایه یک ویژه شهرداری تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره تلفن دفتر وکیل ابطال مصوبه شهرداری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکیل متخصص امور شهرداری ها تهران

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *