وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری

وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری

وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری


چنانچه در خصوص اسناد تجاری خود مانند چک، سفته و… دچار مشکل شده‌ اید، مشورت گرفتن از وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری بسیار کارگشا و موثر خواهد بود.

قانون صدور چک همواره جهت تسهیل تجارت و حبس زدایی از جرم صدور چک بلا محل مورد اصلاح قرار گرفته است. نکته منفی در این زمینه این است که معمولا قانون به سویی می‌ رود تا خسارات از جیب مردم پرداخت شود.

در حالی‌ که با اصلاح قانون تحویل و تخصیص دسته چک برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان بهره‌ برداری بهتر از قوانین نیز وجود دارد.

در مواردی نیز ممکن است برای وصول وجه چک خود نیاز به مراجعه به دادگاه‌ ها داشته باشیم، پیچیدگی قوانین گاهی موجب می ‎‌شود که نتوانیم بدون صرف هزینه وکیل، حق خود را مطالبه کنیم.

در این نوشتار بهترین وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری و همچنین وکیل پایه یک در دعاوی اقتصادی، پولی و بانکی شما را با نحوه طرح دعوی مطالبه وجه چک آشنا خواهد نمود.

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری با موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس بگیرید. تعداد زیادی از وکلای متخصص امور بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان، همکاری می‌ نمایند.

سوالاتی که در این مقاله توسط وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری بررسی می‌ شوند:

اگر چک ما مفقود یا سرقت شد اولین اقدام لازم چیست؟

چگونه میتوانیم امضای چک جعلی و استفاده از آن را اثبات نماییم؟

برای دسترسی به وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری در ایران چه اقدامی لازم است؟

جهت دریافت مشاوره از وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای توقف اجراییه چک چه اقدامی لازم است؟

دستور توقف اجراییه چک موضوع ماده ۲۳ اصلاحی توسط دادسرا یا دادگاهی که به شکایت کیفری یا معاذیر حقوقی رسیدگی می کند صادر می شود نه دادگاهی که مرجع صدور اجراییه است.

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:

شماره نظریه: 7/99/197

شماره پرونده: 99-88-197ح

تاریخ نظریه: 1399/04/09

استعلام:

به موجب ذیل ماده 23 اصلاحی (1397/08/13) قانون صدور چک مصوب سال 1355/04/16 «اگر صادرکننده یا قائم‌ مقام قانونی او دعاوی مانند مشروط یا بابت تضمین بودن چک یا تحصیل چک از طریق کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا دیگر جرایم در مراجع قضایی اقامه کند، اقامه دعوی مانع از جریان عملیات اجرایی نخواهد شد، مگر در مواردی که مرجع قضایی ظن و احتمال قوی پیدا کند از اجرای سند مذکور ضرر جبران ناپذیر وارد گردد که در این صورت با اخذ (دریافت) تامین مناسب قرار توقف عملیات اجرایی صادر می‌ نماید.

در صورتی‌که دلیل ارائه شده مستند به سند رسمی باشد یا این‌ که صادرکننده یا قائم مقام قانونی مدعی مفقود شدن چک بوده و مرجع قضایی دلایل ارائه شده را قابل قبول بداند، توقف عملیات اجرایی بدون اخذ تامین صادر خواهد شد به دعاوی مذکور خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.»

پرسش این است چنانچه صادرکننده یا قائم مقام قانونی وی بابت عناوینی چون خیانت در امانت یا کلاهبرداری در دادسرا شکایت کیفری مطرح کند و همزمان برای چک مذکور در اجرای احکام حقوقی در راستای قانون فوق‌ الذکر نیز اجراییه صادر ش، در صورت تقاضا برای صدور قرار توقف عملیات اجرایی مرجع صالح جهت رسیدگی به تقاضای مذکور کدام است؟

مرجع دادسرا یا دادگاه؟

پاسخ:

در فرض استعلام که صادر‌کننده چک یا قائم‌ مقام قانونی او در دادسرا شکایت کیفری مبنی بر خیانت در امانت یا کلاهبرداری در خصوص چک مزبور مطرح کرده است و همزمان در اجرای احکام حقوقی در راستای ماده 23 اصلاحی‌ (13/08/1397) قانون صدور چک مصوب 1355 برای چک موضوع شکایت نیز اجراییه صادر شده است، با عنایت به این‌ که عبارات «ظن قوی پیدا کند» و «از اجرای سند مذکور ضرر جبران‌ ناپذیر وارد گردد» در ماده 23 قانون صدور چک اصلاحی 13/08/1397 اموری است که باید توسط مرجع قضایی رسیدگی‌ کننده احراز شود و اصولاً این امر توسط مرجع قضایی صادر‌کننده اجراییه که در مقام رسیدگی به ادعاهای طرفین نمی‌ باشد، قابل احراز نیست.

بنابراین مرجع قضایی صادر‌کننده قرار توقف عملیات اجرایی، حسب مورد دادسرا، دادگاه کیفری یا دادگاه حقوقی است که به دعاوی مذکور رسیدگی می‌ کند.

تامین خواسته چیست؟

وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری در این خصوص بیان داشتند:

براساس ماده 108 قانون آئین دادرسی مدنی، خواهان می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست یا ضمن دادخواست راجع به اصل دعوا یا درجریان دادرسی تا وقتی که حکم قطعی صادر نشده است در موارد زیر از دادگاه درخواست تامین خواسته نماید و دادگاه مکلف به قبول آن است:

  •  دعوا مستند به سند رسمی باشد.
  • خواسته در معرض تضییع یا تفریط (از بین رفتن) باشد.
  • در مواردی از قبیل اوراق تجاری واخواست شده که به موجب قانون، دادگاه مکلف به قبول درخواست تامین باشد.
  • خواهان، خساراتی را که ممکن است به طرف مقابل وارد آید نقدا به صندوق دادگستری بپردازد.

تعیین میزان خسارت احتمالی، با در نظر گرفتن میزان خواسته به نظر دادگاهی است که درخواست تامین را می‌ پذیرد، صدور قرار تامین موکول به ایداع (سپردن) خسارت خواهد بود.

اگر دعوای حقوقی ما مستند به موارد بالا نباشد مثل (مطالبه وجه رسید عادی) باید برای تامین خواسته به صندوق دادگاه پول بدهیم برای جبران خسارت و اگر زمانی دعوای ما صحیح نبود از این پول جبران خسارت گردد.

در دعای کیفری هم امکان تامین خواسته کیفری هم هست مثلا توقیف حساب کلاهبردار ‌و در دعاوی کیفری نیازی به پرداخت پول نیست.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا امکان درخواست تامین خواسته در موضوع درخواست صدور اجراییه چک از دادگاه وجود دارد؟

تامین خواسته برای چک

دستورالعمل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مبنی بر منع ثبت خواسته تامین خواسته در دعاوی تحت عنوان صدور اجراییه چک.

شرح بخشنامه:

مستند به ماده ۱۰۸ و ۱۱۲ قانون آئین دادرسی مدنی قرار تامین خواسته صرفا نسبت به اقامه دعاوی متصور است که یا ضمن دادخواست تقدیم می‌ شود و یا ظرف ۱۰ روز از تاریخ صدور قرار تامین خواسته باید تقدیم شود.

تقاضای صدور اجراییه ماده ۲۳ قانون اصلاح قانون چک  متمایز و متفاوت از طرح دعوی است و بنابراین امکان صدور تامین خواسته میسر نیست، اما مطابق تبصره ماده ۳۵ قانون اجرای احکام مدنی تامین و توقیف اجرایی متصور و میسر است.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی:

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تائید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

در صورت نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و شکواییه‌ های حقوقی، تنظیم قراردادهای حقوقی، مالیاتی و اداری با دفتر حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی تماس بگیرید.

برای وصول چک به چه مرجعی باید مراجعه کنیم؟

بنا به تشخیص وکیل میتوان از طریق اداره ثبت، دادگاه حقوقی و دادگاه کیفری اقدام نمود.

وظایف وکیل در چک بانکی چیست؟

بررسی تاریخ صدور چک، تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت چک و اقدام صحیح در خصوص چک بانکی از مهمترین وظایف وکیل چک بانکی است.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین چک و سفته در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین چک و سفته در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین چک خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص چک و اسناد تجاری تهران

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده چک و اسناد تجاری در تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل تخصصی چک و اسناد تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.
5/5 - (23 امتیاز)

جرایم بانکیکلاهبرداریمقالات اسناد تجاریمقالات بانکیمقالات ثبتیمقالات حقوقیمقالات کیفری

بهترین وکیل چک در تهرانبهترین وکیل چک در شیرازبهترین وکیل چک در کرجچک اسناد تجاریچک و اسناد تجاریچک و سفتهحق الزحمه وکیل برای چکحق الزحمه وکیل برای چک برگشتیدستمزد وکیل برای چک برگشتیشماره وکیل چکصدای وکیل چکهزینه وکیل برای چک برگشتیهزینه وکیل چک برگشتیوکیل استرداد لاشه چکوکیل اسناد تجاریوکیل امور چکوکیل انلاین چکوکیل برای چک برگشتی کرجوکیل برای چک سرقتیوکیل برای چک سفید امضاوکیل برای وصول چکوکیل تخصصی چکوکیل تخصصی چک و اسناد تجاریوکیل جهت چک برگشتیوکیل چک اصفهانوکیل چک اهوازوکیل چک برگشتیوکیل چک برگشتی تهرانوکیل چک برگشتی مشهدوکیل چک بلامحلوکیل چک تهرانوکیل چک حقوقیوکیل چک در اصفهانوکیل چک در اهوازوکیل چک در تبریزوکیل چک در تهرانوکیل چک در رشتوکیل چک در شیرازوکیل چک در قموکیل چک در کرجوکیل چک در کرمانوکیل چک در مشهدوکیل چک شیرازوکیل چک قموکیل چک مشاورهوکیل چک مشهدوکیل خبره چکوکیل خوب چک در بندرعباسوکیل در امور چکوکیل در جمهوری چکوکیل در مورد چکوکیل دعاوی چک مشهدوکیل رفع سوء اثر چکوکیل متخصص چکوکیل متخصص چک در کرجوکیل مهاجرت به جمهوری چکوکیل وصول چک

11 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر. بنده چکی دارم و درخواست اجرای آن را از دایره اجرای ثبت دارم، میخواهم بدانم آیا میتوانم خسارات دیرکرد را از دایره اجرا مطالبه کنم؟

    • سلام. مستند به ماده 2 قانون صدور چک، تنها می‌توان وجه تعیین شده در چک را از طریق دایره اجرای ثبت مطالبه کرد و مابقی مطالبات اعم از هزینه‌های تحمیلی و تاخیر در تادیه را باید لزوما از دادگاه صالح مطالبه نمود. همچنین لازم به ذکر است، اخذ مبلغ چک صرفا از صادرکننده امکان‌پذیر است و طرح دعوی به طرفیت ظهرنویسان و دیگر مسئولین صرفا از طریق دادگاه عمومی امکان‌پذیر است.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایی

    • سلام

      مطابق تصمیم اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور مبدأ محاسبه خسارت تأخیر تأدیه وجه چک با توجه به مقررات خاص مقرر در قانون چک و قانون تجارت، تاريخ مندرج در چک است.
      به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، بنابر رای صادره از سوی اکثریت اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور در جلسه مورخ 1/4/1400 مبدأ محاسبه خسارت تأخیر تأدیه وجه چک با توجه به مقررات خاص مقرر در قانون چک و قانون تجارت، تاريخ مندرج در چک است و نه تاریخ گواهی عدم پرداخت صادره از سوی بانک محال علیه.

  • سلام وقتتون بخیر، یک چک برگشتی به مبلغ 10میلیون داشتم بعد از مدتی پول چک را دادم اما طرف چک را تحویل نداده و مفقود کرده، حالا چک را چگونه بعد شش ماه می‌توانم رفع سوء کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در ابتدا شما باید درخواست مفقودی چک را در دادگاه مطرح نمایید و برای رفع سو اثر چک از دادگاه نامه گرفته و به بانک ارائه دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر مشاوره با وکیل متخصص در امور چک با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری من یک چک صیادی دارم و از آقایی دریافت کردم و میخوام این چک رو به فرد دیگه ای منتقل کنم آیا این مورد امکام پذیر ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، برای انجام این مورد می‌توانید به سامانه صیاد مراجعه نمایید و پروسه انتقال چک را به نام فرد جدید تکمیل نمایید و همچنین دریافت کننده نیز باید پروسه دریافت را درسامانه تکمیل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *