وکیل دادسرای جرایم اقتصادی

وکیل دادسرای جرایم اقتصادی

وکیل دادسرای جرایم اقتصادی


با معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران همراه شما مخاطبان گرامی هستیم.

وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران به بررسی جرایم اقتصادی همچون؛ ارتشاء، اختلاس، پولشویی و مجازات آن ها و نحوه کاهش مجازات و دفاع در این دعاوی پرداخته است.

جرایم اقتصادی رفتار و اعمالی را شامل می‌ شود که تاثیر آن مستقیما بر نظام اقتصادی ایران است، اخلال در نظام اقتصادی ویژگی بارز اینگونه جرایم است.
وقتی جرم اقتصادی با هدف لطمه زدن به اقتصاد و نظام اقتصادی کشور رخ می‌ دهد مجازات سنگین‌ تری و در برخی موارد اعدام در پیش خواهد داشت.

شعبه ۸۶ دادگاه حقوقی تهران

غالبا در جرایم اقتصادی به دنبال مجازات دست‌ های نامرئی هستیم که آثار زیان باری را به دوش نظام اقتصادی و جامعه گذاشته‌ اند، بطور مثال امروز بازی با قیمت دلار یکی از آثار جرایم سیاه در جامعه است.
آنچه امروزه به جرم مشهور است بیانگر لطمه شدید به نظام اقتصادی داخلی و بین‌ المللی کشور است.
سازمان ملل و اتحادیه اروپا در ده سال اخیر به دنبال سیاست‌ های جنایی سختگیری‌ های شدیدی در مورد جرایم اقتصادی را در دستور کار خود قرار دادند.

جرایمی همچون؛ پولشویی، اختلاس و ارتشاء، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و ارز به عنوان جرم اقتصادی در ایران شناخته شده است.

وکیل دادسرای جرایم اقتصادی در این مقاله به دنبال بررسی این جرایم است و علت اهمیت موضوع آن است که برخی از اشخاص ناخواسته و یا به صورت ناحق در دام جرایم اقتصادی اسیر می‌ شوند.

صحبت از دادسرا و ارکان آن و نحوه انجام وظایف دادسرا است، زمانی که جرم متهم به اثبات نرسیده است او نیز همچون تمامی اشخاص جامعه از هر جرم و مجازاتی معاف می‌ باشد و یا بر فرض که متهم در دادسرای جرایم اقتصادی مجرم شناخته شود باز هم از حقوقی بهره‌ مند است که قانون آئین دادرسی کیفری و سند امنیت قضایی بر آن صحه گذاشته است.

شکایت از قاضی

نقش وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران، دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل پایه یک دادگستری در اینجا اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند.

اگر بازپرس جرایم اقتصادی و یا دادستان حقوق متهم را رعایت ننمایند انگار که بی گناهی را مجازات نموده و گناه کاری را از چنگال قانون فراری داده است، چرا که در جرایم اقتصادی مجرمان اقتصادی غالبا یقه سفیدانی هستند که به تمام ابعاد فنی و حقوقی موضوع آشنایی دارند و به اصطلاح همچون ماهی در نظام اقتصادی کیفری از چنگال قانون سر می‌ خورند.

وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران، میتواند با استفاده از ظرفیت‌ های قانونی مانند قراردادن وثیقه موجب آزادی موکل خود تا زمان اثبات جرم گردد.
همچنین میتواند با استفاده از ظرفیت‌ های قانونی بازداشت موقت موکل خود را لغو یا تبدیل به مجازات دیگری نماید.

جهت دریافت مشاوره با وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل جرایم مالی و اقتصادی تهران

اگر به دنبال بهترین وکیل جرایم اقتصادی تهران هستید ما به شما دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران را معرفی می‌ نماییم.
از جمله وظایف مهم وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران حفاظت و حراست از حقوق متهم در تمامی مراحل دادرسی کیفری است یعنی همین که وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران موکل خود باشد بزرگترین گام او در دفاع است.
بدین منظور وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران باید حقوق متهم را دقیق بداند و به او یادآوری کند و دائما مراقب باشد تا خدشه‌ ای به حقوق متهم وارد نشود.

در رسیدگی دادسرای جرایم اقتصادی تهران چه تخلفاتی احتمال رخ دادن دارد؟

موارد تخلف شامل:

‏۱- خروج از بی طرفی در انجام وظایف قضایی موضوع بند ۴ ماده ۱۷ قانون نظارت بر رفتار قضات است،‏ یعنی اگر مقام قضایی در دادسرای جرایم اقتصادی چنان بر متهم بتازد وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران یقین کند بازپرس از جایگاه بی‌ طرفی خارج شده است می‌ تواند این مورد را بر وی متذکر گردد.

در صورت عدم ترتیب اثر شکایت علیه بازپرس دادسرای جرایم اقتصادی تهران مطرح نماید.

۲- رفتار خلاف شأن قضایی در دادسرای جرایم اقتصادی تهران.

موضوع بند ۶ ماده ۱۷ قانون نظارت بر رفتار قضات.

‏۳- خودداری از پذیرش لوایح جهت ثبت و ضبط فوری در پرونده تخلف موضوع بند ۳ ماده ۱۶ از قانون نظارت بر رفتار قضات یعنی اگر بازپرس از دریافت شکایت یا دفاعیات وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران طبق لوایح تقدیمی خودداری نماید این عمل جرم بوده و با هوشیاری وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران قابل تعقیب است.

‏۴- حال فرض کنید کارمندی در دادسرای جرایم اقتصادی تهران تخلف انجام دهد و مقام قضایی آن را گزارش نکند با هوشیاری وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران این موضوع قابل پیگرد بر مبنای بند ۹ ماده ۱۵ قانون نظارت بر رفتار قضات می‌ باشد.

مشاوره حقوقی تخلفات انتظامی قضات

‏۵- حال فرض کنید اگر دادستان دادسرای جرایم اقتصادی تهران نسبت به اعمال دادیار و یا بازپرس نظارت کافی و لازم را نداشته باشند این مورد نیز با هوشیاری وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران قابل پیگیری است و مصداق بارز تخلف بند ۵ ماده ۱۴ قانون نظارت بر رفتار قضات است.

‏۶_ امتناع (خودداری) از انجام وظایف قانونی به هر بهانه‌ ای رخ دهد قابل پیگیری است و وکیل میتواند پی به این مسئله ببرند که آگاهی کامل نسبت به وظایف مقامات قضایی دادسرای جرایم اقتصادی تهران داشته باشد.

تفتیش و بازرسی منازل بعد از غروب آفتاب

فرض کنید به دستور دادستان دادسرای جرایم اقتصادی تهران ضابطان (ماموران) محل‌ های کسب و یا سکونت اشخاص را به جای اینکه در روز بازرسی نمایند هنگام غروب بررسی نمایند و این مورد تحقیق علت خاصی باید در غروب انجام شود در سند قضایی درج نشده باشد.

همین مطلب میتواند تضییع حقوق متهم تلقی شود و آثار زیان باری را بر او بار نماید.
اگر ضابطین در مقام تحقیقات خود دچار اشتباه شوند با این اشتباه درج اطلاعات غیر واقع در پرونده شود مورد از موارد شکایت از ضابط به مقام قضایی دادسرا توسط وکیل جرایم اقتصادی تهران خواهد بود.

آموزش نحوه شکایت از قاضی

تفهیم اتهام و حق دسترسی به وکیل یکی از ابتدایی‌ ترین حقوق هر متهم است و باید تفهیم اتهام به صورت کاملا دقیق به متهم یا وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران صورت گیرد.
اگر این تفهیم اتهام به درستی صورت نپذیرد وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران مکلف است مورد را به مقام قضایی اعلام نماید تا مجدداً به موکل تفهیم اتهام نمایند.

اگر بازپرس در تعیین وثیقه (ضمانت) تخلفی انجام دهد این امر سبب می‌ شود تا وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران با هوشیاری مورد را متذکر گردد.
موسسه حقوقی مهر پارسیان با بیش ده سال سابقه فعالیت در امور وکالت، خدمات زیر را ارائه می‌ دهد:
معرفی وکیل ویژه جرایم اقتصادی و سایر جرایم و دعاوی حقوقی.
مطالعه پرونده و تنظیم لایحه تجدید نظر و دیوان عالی کشور و ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری.

قبول و پذیرش پرونده در کلیه مراجع رسیدگی اعم از بدوی (نخستین)، تجدیدنظر، اعاده دادرسی، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری و..

جهت دریافت مشاوره با وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

جرایم اقتصادی مربوط به کارکنان دولت شامل چه مواردی می ‌شود؟

اختلاس، پولشویی، رشوه، فرارمالیاتی، کلاهبرداری.

مرجع صالح رسیدگی به جرایم مالی کارکنان دولت کجاست؟

دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی کارکنان دولت واقع در تهران، میدان 15 خرداد، جنب کاخ گلستان، ساختمان شماره 2 قوه قضاییه.

راهکار وکیل اقتصادی در دفاع موکل در جرایم اقتصادی چیست؟

وکیل جرایم اقتصادی با آگاهی از سیاست‌ها و اهداف قانون‌گذار از وضع قوانین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی سعی در رفع اتهام از موکل خود می‌نماید.

تاثیر گرفتن وکیل در مرحله دادسرا در جرایم اقتصادی چیست؟

وکیل با استفاده از دانش و تجربه خود و استناد به مواد قانونی می‌تواند منجر به صدور قرار منع و موقوفی تعقیب گردد و پرونده در مرحله دادسرا مختومه گردد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل دادسرای جرایم اقتصادی تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل دادسرای جرایم اقتصادی

وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (222 امتیاز)

30 دیدگاه

  • آیا میتوان شخصی را که اموالی را از جایی به سرقت برده و دستگیر شده ودر زندان است و ادعا می‌کند تاجر است و همچنین قبل این ماجرا با سکه در خارج از کشور خرید و فروش می‌کرده به دلیل اینکه به بانک اعتماد نداشته ، آیا عمل این شخص را می‌توان پولشویی و جز جرایم اقتصادی دانست ؟؟ به بیان ساده تر شخصی مال دزدی را به شکل سکه درآورده و در خارج از کشور استفاده میکرده، آیا این عمل پولشویی ست و جز جرایم اقتصادی محسوب میشود ؟؟

  • سلام. قاضی از داداشم به دلیل توهین به مامورقضایی شکایت کرده وپرونده اش بعده صدورکیفرخواست از دادسرابه دادگاه ارسال شده و ما هم از قاضی به دلیل توهین و هتک حرمت و ناسزابه داداشم دردادسرای انتظامی قضات شکایت کردیم .الان سوالم اینه به دلیل شکایت قاضی از من ، رسیدگی پرونده اش تا زمان اتمام رسیدگی به پرونده در دادسرای انتظامی قضات به علت شکایت من از قاضی متوقف میشه ؟

  • سلام وقتتون بخیر
    برابر قانون جدید کاهش مجازات آیا جرایم رشوه واختلاس زیر ۱۰۰میلیون جز جرایم قابل گذشت محاسبه شده؟

  • سلام آقا خسته نباشید
    برادر ما رو دیشب به جرم مفاسد اقتصادی بازداشت کردن ایشون کارمند یکی از نهادهای زیر نظر ریاست جمهوری و اعلام کردن اختلاس صورت گرفت و ایشون آگاه بوده اطلاع نداده ما درخواست قرار وثیقه کردیم چون برادر من مشکل قلبی داره  ولی مقام قضایی هیچ توجهی نمیکنه و پاسخی به ما نمیدن آیا میتونیم از این قاضی شکایت کنیم؟

    • سلام وقت بخیر
      احتمالا پرونده شما هنوز در مرحله بازپرسی میباشد.
      به نظر میرسد. امکان شکایت بابت تخلف بازپرس وجود داشته باشد ولیکن به جهت اینکه از شرح کامل پرونده آگاهی نداریم امکان ارائه نظر کارشناسی وجود ندارد. شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص جرایم و مفساد اقتصادی جناب آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روزتون بخیر
    میشه لطفا سوال من پاسخ بدید
    من دیشب همسرم به جرم اختلال در نظام اقتصادی بازداشت کردن  ایشون تو کار خرید و فروش دلار هستن و اعلام کردن جرمشان خیلی سنگین و از متهم هایی هستن که باعث شدن بازار ارز بهم بریزه ما فورا به کمک یک وکیل خبره نیازمند هستیم و بعد از کلی گشتن به من تو دادسرا آقای دکتر مهری معرفی کردن که از قضات بودن خودشون آیا این مورد درست؟ 

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، جناب آقای دکتر مهری سابقه قضاوت نیز دارند و شما میتوانید جهت قبولی وکالت، جلسه مشاورهای با خود ایشان داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، افرادی که تحت عنوان مفسد اقتصادی محاکمه میشوند، تنها پس از صدور حکم محکومیت قطعی از سوی دادگاه، امکان اعلام و انتشار نام آنها میباشد.

  • سلام. سوالی داشتم ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید. رشوه ای به مبلغ 90 میلیون تومن پرداخت شده. طبق قانون جدید از جرایم قابل گذشت هست؟

  • سلام. من کارمند ارگان خاص یا نهادی نیستم.. 5 سال پیش از یه شرکت در خواست ضایعات آن را کردم به عنوان مسئول خریده یه خیریه. بعد از موافقت مدیرعاملش به من تحویل داده شد. امسال به من اتهام اختلاس از طریق بازپرسی زدن. میشه راهنمایی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      تا مستندات و مدارک ارائه شده بررسی نشود، نمیتوان به صورت دقیق اظهار نظر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با گروه وکلای مهر 02188663925 تماس بگیرید.

  • با سلام و وقت بخیر، برادر من قصد خروج از کشور را داشت که متوجه شدن که به دلیل عدم پرداخت مالیاتی ممنوع الخروج شدن. که وقتی مراجعه شد ایشان را به جرم فرار مالیاتی دستگیر کردند. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که مجازات این جرم به چه صورت است و اینکه اگر من تمام مالیات های عقب افتاده ایشان را پرداخت کنم راهی برای کم شدن جرم ایشان هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      هر نوع عمل یا اعمالی به قصد عدم پرداخت مالیات یا کمتر پرداختن مالیات از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی که منتج باشد، جرم فرار مالیاتی است.این جرم میتواند از طریق جعل اظهارنامه مالیاتی یا عدم ثبت تمامی درآمدها و گزارشهای مالی و… که مالیات کمتری پرداخت شود، شامل جرم فرار مالیاتی میشود. طبق ماده ۲۰۱ قانون مالیات مستقیم؛ هر كس به قصد فرار از پرداخت ماليات از روی آگاهی و عمد به ترازنامه و حساب سود و زيان يا به دفاتر و اسناد و مداركی كه به منظور تشخيص ماليات ملاک عمل میباشد و بر خلاف حقيقت تهيه يا تنظيم شده استناد نمايد به حبس از سه ماه تا دو سال محكوم خواهد شد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور جرایم اقتصادی با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر من همراه با یکی از اقواممون کارهای مشارکت در ساخت انجام میدم و من به یک سری از شرکت های خارجی هم مشاوره میدم و مبالغی رو اونها و شریکم به حسابم واریز کردن به من اتهام پولشویی زدن اینکه مبالغ زیادی پول به حسابم واریز شده آیا این مورد پولشویی ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در بزه پولشویی مسئله مهم این است که منشا پول مشخص باشد، اگر منشا پول واریز شده به حساب شما مشخص باشد به هیچ عنوان نمی‌توان به دلیل حجم بالای پول این انتقال را پولشویی محسوب کرد.

  • سلام وقتتون بخیر، من و همسرم املاک زیادی بهمون ارث رسید که سعی کردیم با فروش آنها و تجمیع پول ضمن اینکه یک شرکت تولیدی راه اندازی کنیم ما بقی پول را هم صرف خرید یک خانه مناسب کنیم، متاسفانه ابلاغ اومده ما رو برای پولشویی خواستن یه پولی هم این وسط به نام فرزندم زدیم حالا ما رو خواستن چیکار کنیم دلشوره داریم . ممنون میشم راهنماییمون کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر منشا پول به دست آمده از طریق قانونی باشد جای نگرانی نیست، باید اسناد مالی قانونی ارائه نمایید. می‌توانید در این خصوص با وکیل متخصص در امور کیفری با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من کارم آزاده تو بازار خرید و فروش میکنم طلا و دلار و … یه پیامکی چند وقت پیش برام اومد که از طرف دادسرای جرایم اقتصادی بود اما میرم تو سامانه ثنام چیزی نیست . اینو از کجا باید پیگیری کنم که مربوط به کارم هست یا کسی ازم شکایت کرده؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت ارسال پیامک مشخص خواهد شد که علت تشکیل پرونده چه بوده است، در هر صورت شما می توانید با مراجعه به شعبه مزبور علت را جویا شوید.

  • سلام و عرض ادب . شغل من بازاریابی و مشاوره به شرکت ها و اشخاص خاصی که در خارج از کشور برای موفقیت در امور کاریشون هست و این تنها منبع درآمد منه و چون مبالغ مشاوره هام تقریبا بالاست تعداد تراکنش ها هم بالاست الان منو خواستن که برم دادسرای جرایم اقتصادی برای ارائه توضیحات، میخوام ببینم مشکل این کار چیه؟ من چطور میتونم از خودم دفاع کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما در هر صورت باید بتوانید منشا قانونی پول را معرفی کنید در غیر این صورت تراکنش های بی دلیل می‌تواند دلیل بر پولشویی باشد. برای نحوه دفاع از خود و ارائه توضیحات تکمیلی می‌توانید با شماره های ذیل مقاله تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و وقت بخیر، کار من در زمینه خرید و فروش لاستیک هست جدیدا یه خرید عمده انجام دادم و پول زیادی هم پرداخت کردم الان از دادسرای جرایم اقتصادی پیامک اومده اما چیزی در سامانه نشون نمیده . میخوام ببینم به این موضوع مربوط میشه یا نه؟ از کجا باید مطلع بشم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت ارسال پیامک مشخص خواهد شد علت تشکیل پرونده چه بوده است، در هر صورت می‌توانید به شعبه مزبور مراجعه نموده و علت را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *