کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی


با بررسی کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی همراهتان هستیم.

در این مقاله به همراه تیم پژوهشی موسسه حقوقی مهر پارسیان هدف اصلی پرداختن و آگاهی دادن در مورد کلاهبرداری هایی است که در زمینه کریپتوکارنسی اتفاق می افتد هستش اما قاعدتاً قبل از شروع موضوع کمی در مورد خود کریپتوکارنسی و در مورد مفاهیم آن برای شما توضیحاتی خواهیم داد تا با آشنایی کامل به موضوع اصلی بپردازیم پس حتما تا اخر این مقاله جذاب و خواندنی با ما همراه باشید.

کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) که به آن رمز ارز و ارز رمزنگاری شده هم گفته می‌شود، پول دیجیتالی است که در واحد داده(به نام توکن یا کوین) وجود دارد که شخص می‌تواند آن را در کیف پول دیجیتال آنلاین ذخیره کند. ایده پشت کریپتوکارنسی این است که وسیله‌ای برای مبادله ارزی با عرضه محدود، مستقل از یک مرجع مرکزی، مانند بانک یا دولت فراهم کند. کریپتوکارنسی به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود؛ بنابراین، هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی وجود ندارد و هیچ نهاد شخص ثالثی در ایجاد یا انتقال آن دخیل نیست. کمیسیون تجارت فدرال(FTC) حقایق مفید را در مورد کریپتوکارنسی در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته است:کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

ارزهای رمزنگاری شده مانند سپرده‌های بانکی ایالات متحده توسط دولت بیمه نمی‌شوند.

بر اساسFTC، ارزش کریپتوکارنسی می‌تواند ساعت به ساعت تغییر کند. سرمایه گذاری که ممکن است امروز معادل هزاران دلار آمریکا ارزش داشته باشد ممکن است فردا فقط صدها دلار ارزش داشته باشد. اگر این مقدار کاهش یابد، هیچ تضمینی برای افزایش دوباره آن وجود نخواهد داشت.
برخلاف کارت‌های اعتباری و بدهی که در صورت بروز اشتباه، از حمایت قانونی برخوردارند، کریپتوکارنسی هیچ گونه حمایت قانونی ندارد و پرداخت‌ها معمولاً برگشت پذیر نیستند. هنگامی که هزینه‌ای را با کریپتوکارنسی پرداخت کردید، فقط در صورت پس دادن فروشنده می‌توانید پول خود را پس بگیرید.

کریپتوکارنسی چیست؟

ابزارهای دیجیتالی مبادله‌ای هستند که توسط افراد یا گروه‌های خصوصی ایجاد می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. توسط دولت‌های ملی تنظیم نمی‌شود، لذا به عنوان ارزهای جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

آن‌ها واسطه‌های مبادله مالی هستند که خارج از مرزهای سیاست پولی دولت وجود دارند. بیت کوین برجسته‌ترین نوع کریپتوکارنسی است و از همان اوایل که وارد بازار شد به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، صدها کریپتوکارنسی وجود دارد و هر ماه تعداد بیشتری از آن‌ها به بازار می‌آید. کریپتوکارنسی برای امنیت واحدهای مبادله خود از پروتکل‌های کریپتوکارنسی یا سیستم‌های کد بسیار پیچیده‌ای که انتقال داده‌های حساس را رمزگذاری می‌کنند، استفاده مینماید.

به عبارت دیگر کریپتو در ابتدای کلمه کریپتوکارنسی، به الگوریتم‌های رمزگذاری مختلف و تکنیک‌های رمزنگاری اشاره دارد که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی خصوصی و توابع هش. توسعه دهندگان کریپتوکارنسی این پروتکل‌ها را بر اساس اصول ریاضیات پیشرفته و مهندسی کامپیوتر ایجاد می‌کنند که شکستن آن‌ها و در نتیجه کپی یا جعل ارزهای محافظت شده را غیرممکن می‌کند. این پروتکل‌ها همچنین هویت کاربران کریپتوکارنسی را پنهان می‌کنند و باعث می‌شوند معاملات و جریانات مالی به افراد یا گروه‌های خاصی نسبت داده نشود.کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

مفاهیم مهم کریپتوکارنسی

بلاک چین

بلاک چین در کریپتوکارنسی، بستری است که کلیه معاملات و فعالیت‌های قبلی را ثبت و ذخیره می‌کند و همچنین مالکیت تمام واحدهای ارزی را در زمان مشخص تأیید می‌کند. به عنوان سابقه کل معاملات کریپتوکارنسی تا به امروز، بلاک چین دارای یک محدودیت است به عبارت دیگر شامل تعداد محدودی تراکنش است که با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

کلیدهای خصوصی

هر دارنده کریپتوکارنسی دارای یک کلید خصوصی است که هویت آن‌ها را تأیید می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد واحدها را مبادله کنند. کاربران امکان اینو دارند که به دو صورت کلیدهای خصوصی خود را بسازند یک روش این که از اعداد کامل با طول 1 تا 78 رقم فرمت شده، استفاده کنند یا از مولد اعداد تصادفی برای ایجاد یک کلید خصوصی استفاده کنند. با داشتن یک کلید، کاربران می‌توانند کریپتوکارنسی را تهیه و آن را خرج کنند. بدون کلید، دارنده نمی‌تواند کریپتوکارنسی خود را خرج یا تبدیل کند.کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

کیف پول

کاربران رمز ارز، دارای کیف پول‌هایی با اطلاعات منحصر به فرد هستند که کاربران را به عنوان صاحبان موقت واحدهای خود تأیید می‌کنند. در حالی که کلید خصوصی صحت معامله کریپتوکارنسی را تأیید می‌کند.

ماینرها

به عنوان نگه‌دارنده رکوردهای معاملات رمز ارزها برای جوامع کریپتوکارنسی و داوران غیرمستقیم ارزش ارزها فعالیت می‌کنند. این دستگاهها از مقدار زیادی قدرت محاسباتی استفاده می‌کنند. کار آن‌ها اغلب در مزارع سرور خصوصی متعلق به مجموعه‌های استخراج، متشکل از ده‌ها نفر انجام می‌شود. آن‌ها از روش‌های کاملاً فنی برای بررسی کامل بودن، صحت و امنیت زنجیره بلوک ارزها استفاده می‌کنند. دامنه عملیات بی شباهت به جستجوی اعداد اول جدید نیست که همچنین به مقادیر فوق‌العاده‌ای از قدرت محاسباتی نیاز دارد.

حالا که در مورد مفاهیم خود کریپتوکارنسی اطلاعاتی را کسب کردیم اکنون در مورد کلاهبرداری هایی که رایج است در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

اطلاعاتی در مورد کلاهبرداری در کریپتوکارنسی

از آنجا که دارایی‌‌های رمزنگاری شده توسط نهادهای معمول (بانک‌‌های مرکزی‌، مقامات بازار مالی و غیره) تنظیم نمی‌شوند‌، به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد تعداد کلاهبرداری در کریپتوکارنسی دشوار است.

این عدم تنظیم، نظر منتقدان سیستم پولی فعلی و طرفداران دیدگاه آزادی‌خواهانه در اقتصاد را به خود جلب ‌می‌کند‌، اما همچنین خطرات را افزایش ‌می‌دهد.

کلاهبرداران معمولا سودهای سریع و قابل توجهی از سرمایه‌گذاران دریافت ‌می‌کنند. موارد سرقت هویت نیز مورد بررسی قرار ‌می‌گیرد‌، به عنوان مثال‌، جعل هویت ​​از یک شرکت حقوقی موجود برای ایجاد اعتماد به نفس در مشتریان قبل از اینکه از آنها جدا کنند‌، ایجاد ‌می‌کند.

به گفته نوریل روبینی‌، اقتصاددان آمریکایی‌، از هر پنج پیشنهاد اولیه چهار توکن از ابتدا، مورد کلاهبرداری است. همچنین بیان ‌می‌کند که شرکت‌‌های فعال در این بخش به طور کلی در کشورهایی با شفافیت کم مانند روسیه‌، چین یا گرجستان مستقر هستند.

سازمان بازارهای مالی در مورد کلاهبرداری در کریپتوکارنسی به پس‌اندازکنندگان هشدار ‌می‌دهد. احتیاط بیش از هر زمان دیگری برای کسی که ‌می‌خواهد وارد بازار ارزهای رمزپایه شود مناسب است!کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

رمز ارز چیست و چه کاربردی دارد؟

اصطلاح رمز ارز به طور کلی برای تعریف “ارزهای مجازی” بر اساس فناوری بلاکچین استفاده ‌می‌شود. با این حال‌، صحبت از ارز رمزنگاری شده دقیق‌تر خواهد بود، زیرا بیت کوین یا Ethereum تمام ویژگی‌‌های تعریف ارز به طور سنتی را برآورده نمی‌کنند.

افت روند بیت کوین لزوما تعجب آور نیست. بسیاری از اقتصاددانان‌، مانند “ژان تیرول”‌، “جوزف استیگلیتز” یا “پل کروگمن” برنده “جایزه نوبل”‌، در مورد سودمندی بیت کوین ابراز تردید کرده بودند و به طور منظم در مورد خطر حباب‌‌های احتکاری پیرامون جهان رمزنگاری فعال هشدار ‌می‌دادند.

در واقع‌، طبق گفته پل کروگمن‌، بیت کوین چیزی برای سیستم پولی فعلی به ارمغان نمی‌آورد و در واقع بازگشت به 300 سال گذشته تحت پوشش فناوری جدید است.

سرانجام‌، کلاهبرداری در کریپتوکارنسی و موجود در دارایی‌‌های رمزنگاری باعث شده است که بسیاری از افراد رویگردانی کنند و این امر کاهش قیمت‌‌ها را به دنبال دارد.‌کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

معروف‌ترین کلاهبرداری در کریپتوکارنسی، هرم Ponzi است.

این روش‌، به ویژه توسط برنارد مادوف‌، مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد تا پاداش سرمایه‌گذاری مشتری، به دلیل وجوه آورده شده توسط تازه‌واردان باشد.

بهترین مثال OneCoin است که در سال 2015 ایجاد شده است. سازندگان این ارز مجازی از کاربران علاقه‌مند خواسته‌اند که پول را با OneCoins مبادله کنند.

بخشی از این پول برای مبالغی است که بقیه قربانیان انتظار داشتند، پس از خرید سرمایه نیز دریافت کنند. مشکل این است که این ارز رمزپایه در هیچ سیستم عامل دیگری قابل استفاده نیست.

یکی دیگر از کلاهبرداری‌‌های محبوب، سیستم عامل‌‌های جعلی معاملات ارزهای رمزنگاری شده است. در این حالت‌، کاربران برای قرار دادن بیت کوین یا سایر ارزهای رمزپایه خود به یک سایت یا کیف پول دیجیتال اعتماد ‌می‌کنند.

چند روز بعد‌، سایت دیگر قابل دسترسی نیست و سرمایه‌گذاران برای همیشه سرمایه‌‌های خود را از دست ‌می‌دهند. در سال 2017‌، یک کلاهبرداری با استفاده از Wallet Bitcoin Gold معادل سه میلیون دلار به کاربران ضرر رسانده است.

استخراج آنلاین نیز شکل جدیدی از کلاهبرداری در کریپتوکارنسی است. برای یادآوری‌، شبکه بیت کوین به لطف تأیید معاملات انجام شده توسط افراد کم تجربه که از ماشین‌‌هایی با قدرت محاسبات بالا استفاده ‌می‌کنند‌، ایمن است.

بر اساس گزارشی از Symantec‌، ضرب ارزهای رمزپایه بدون اطلاع از موج سواران Net یا جکینگ رمزنگاری در پایان سال 2017 8500٪ جهش داشته است.کلاهبرداری از طریق کریپتو کارنسی

نکات حقوقی برای جلوگیری از کلاهبرداری در کریپتوکارنسی و سایر شرایط مجازی

این نکات ‌می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا از کلاهبرداری در کریپتوکارنسی و دنیای ارزهای رمزپایه جلوگیری کنند.

FMA به طور منظم لیستی از وب سایت‌‌ها و نهادهای موجود در لیست سیاه را منتشر ‌می‌کند که سرمایه‌گذاری در دارایی‌‌های مختلف مانند ارزهای رمزپایه را ارائه ‌میکنند.

به خاطرداشته باشید که سایتی که به شما سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه ارائه ‌می‌دهد، در لیست ارائه دهندگان مجاز باشد.

در حقیقت بحث کریپتوکارنسی که بحث داغ روز هم هست ابعاد بسیار زیادی دارد و حواشی در مورد آن بسیار زیاد است. معمولا افراد زیادی که فاقد تخصص هستند در این زمینه مشاوره هایی میدهند که باعث از بین رفتن سرمایه خیلی از افراد شده است.

برای جلوگیری از این اتفاقات حتما با شخصی مشورت و همکاری نمایید که دارای تخصص و تجربه لازم باشد.

موسسه حقوقی مهرپارسیان میتواند بهترین راه و روش ها را در زمینه کریپتوکارنسی در اختیار دوستان قرار بدهد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.8/5 - (6 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *