دفتر وکیل کلاهبرداری تهران

دفتر وکیل کلاهبرداری تهران

دفتر وکیل کلاهبرداری تهران


امروز با موضوع معرفی دفتر وکیل کلاهبرداری تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

در پایان مقاله نشانی دفتر وکیل آنلاین کلاهبرداری و راه‌های ارتباطی با ایشان درج گردیده است، در این مقاله به بررسی وقایع یک پرونده جعل و کلاهبرداری می‌پردازیم.

در پرونده مذکور پس از فوت شوهر همسر وی با همکاری شخص ثالثی اقدام به سواستفاده از اوراق تجاری متوفی می‌نماید.

با سواستفاده از سفید امضا قصد آن داشت که ملک به جای مانده از متوفی را به جای طلب خویش توقیف نماید.

در این گیر و دار تنها بازمانده مرحوم که مادر وی است، علیه همسر زیاده خواه مشارالیه از طریق وکلای دادگستری طرح دعوی می‌نمایند که یکبار با سهل انگاری مقامات قضایی و به علت بی دقتی نسبت به نظر کارشناسان رسمی دادگستری منجر به قرار منع تعقیب(بی گناهی مشتکی عنها) از دادسرا می‌گردد.

لاجرم وکلا اقدام به طرح اعتراض نسبت به قرار صادره طی لایحه ذیل می‌نمایند.

در نهایت اعتراض وارد تشخیص داده می‌شود و احکام علیه همسر متوفی صادر می‌گردد در ادامه نمونه لایحه به اعتراض قرار منع تعقیب در پرونده کلاهبرداری را به استحضار شما بزرگواران می‌رسانیم.

نکات مهم دفتر وکیل کلاهبرداری تهران

  • مفاد قرار منع تعقیب دادیاران چیست؟
  • اعتراض به قرار منع تعقیب کلاهبرداری چگونه است؟
  • دفتر وکیل آنلاین کلاهبرداری تهران کجاست؟

در قرار منع تعقیب چه چیزی نوشته می‌شود؟

برگه قرار منع تعقیب علی الاصول به جهت جلوگیری از اتلاف وقت یک برگه چاپی است که مقام قضایی به تناسب موضوع در برخی موارد روی بعضی گزینه ها خط می‌کشند.

النهایه آن را امضا و امر به ابلاغ می‌نماید.

عموماً در ذیل این اوراق (که چهار پنج سطری جای توضیح و استدلال نیز برای آن تبیین شده است) نگاشته شده است.

که لذا به جهت جرم نبودن عمل ارتکابی  /فقدان ادله کافی برای انتساب جرم به متهم و با رعایت اصول برائت و مواد 2و 160 از قانون مجازات اسلامی و با توجه به استدلال فوق و مستند به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد.

قرار صادره وفق بند الف ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری 1392 ظرف مدت 10 روز برای اشخاص مقیم ایران و یک ماه برای افراد مقیم خارج کشور از تاریخ ابلاغ از ناحیه شاکی قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 تهران است.

لایحه  اعتراضیه  به صدور قرار منع تعقیب چگونه تنظیم می‌گردد؟

در لایحه اعتراض به منع تعقیب، شاکی باید نسبت به استدلال مقام قضایی در قرار و عدم توجه وی به دلایل و عدم تحقیقات مناسب معترض گردد.

دفتر وکیل آنلاین کلاهبرداری کجاست؟

دفتر وکیل آنلاین تهران در خیابان چهاردهم گاندی جنوبی پلاک 14 واقع است، هم اکنون می‌توانید جهت مشاوره با وکیل آنلاین با دفتر وکالت محمدرضا مهری تماس حاصل فرمایید.

نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب تقدیمی به دادگاه کیفری دو تهران

ریاست محترم دادگاه کیفری دو تهران

با سلام و اهدای تحیات، احتراماً  اينجانبان وکلای دادگستری، به استحضار می‌رساند:

در پرونده کلاسه به شماره—96 شعبه محترم — بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه — تهران شکایت موکله خانم زینب علیه خانم سارا تحت عنوان جعل و استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری، منتهی به صدور قرار منع تعقیب مشتکی عنها گردیده و قرار صادره در تاریخ  07/03/1397 به اینجانبان ابلاغ شده است.

لذا با استیذان از مادۀ 270 و تبصره ذیل آن از قانون آیین دادرسی کیفری،ضمن اعلام اعتراض به مفاد قرار صادره در فرجۀ قانونی، بنا به دلایل و مستندات ذیل،نقض قرار معترض عنه و صدور دستورات شایسته جهت رسیدگی به شکایت معنونه و تعقیب متهم و اعمال کیفر قانونی وی مورد استدعاست؛

نظریۀ هیات کارشناسان نه نفره دادگستری در رشته‌ی اصالت خطوط 

“… یک فقره امضاء مندرج در متن چک مورد ادعا مقدم بر کلیه خطوط دست نویس متن آن صادر گردیده است به عبارتی دیگر کلیه‌ی خطوط دست نویس متن آن در مرحله‌ی زمانی دیگری پس از صدور امضاء در قسمت‌های مربوط چک تحریر گردیده است… ”

بیانگر آن است که به جزء امضای ذیل سند سایر خطوط دست نویس متن چک متنازعُ فیه توسط صاحب  آن چک یعنی مرحوم حسین نگارش نشده است زیرا تاریخ وفات مشارُالیه مقدم بر تاریخ نگارش نوشتجات چک است.

گواهی عدم پرداخت چک موصوفه توسط خانم سارا( مشتکی عنها-همسر متوفی) اخذ گردید.

متعاقباً پس از به اجرا گذاشتن وجه چک که به مبلغ سی و پنج میلیون تومان به انضمام دویست و پنجاه میلیون تومان خسارت تاخیر تادیه آن که مجموعاً حدود سیصد میلیون تومان می باشد؛

به استناد طلب ایجاد شده ناشی از عدم پرداخت چک، ملک ورثه‌ای که مادر متوفی(شاکیه) در آن سکونت دارد طی احکام دادگاه له مشتکی عنها توقیف و سپس حکم به خلع ید و تخلیه ملک نیز علیه موکله اخیراً  اصدار و اجرا گردید.

لذا به اجرا گذاشتن مبلغ چنین چکی که هیات محترم کارشناسان آن را سفید امضاء و سفید مُهر  تلقی کرده اند و اذعان داشته اند که خطوط حاوی مبلغ و تاریخ ها  و …در تاریخ دیگری بعد از تاریخ توشیح صاحب سند، توسط شخصی ناشناس (غیر از صاحب چک) وارد برگ چک گردیده است، فاقد وجاهت قانونی و شرعیست.

طبق مادۀ 673 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 سوء استفاده از سفید امضاء و سفید مهر جرم تلقی گردیده است.

همانگونه که آن عالی مقام مستحضرند، اگر شخصی به غیر از مشتکی عنهای محترم که دارای رابطه سببی(زوجیت) با صاحب چک (یعنی مرحوم حسن رشتی)بوده است،چک متنازعُ فیه  را برگشت می زد  آنگاه احتمالی بر مدیونیت متوفی قابل  فرض بود.

اینگونه بنظر می رسد (احتمال قریب به یقین) سوء استفاده مشتکی عنها از چک سفید امضاء رنگ و بویی از مالجویی و زیاده خواهی دارد.

که پس از فوت شوهرش سند مزبور را که احتمالا آن مرحوم برای امر دیگری در منزل نگاهداری می کرده است در فرصتی مناسب برداشته و با زیرکی و سوء نیت خطوط حاوی مبالغ و تاریخ چک را توسط شخص ثالثی که هویتش تاکنون مشخص نگردیده وارد صورت چک نموده و سپس با برنامه ای از پیش تعیین شده وجه آن را مباشرتاً به اجرا گذاشته است(گواهی عدم پرداخت چک توسط مشتکی عنها اخذ گردیده است)

با عنایت به جمیع موارد ذیل 

طبق نظریه هیات محترم کارشناسان نه نفره  چک سفید امضاء بوده یعنی صرفا دارای امضای متوفی به عنوان صاحب سند بوده است و سایر نوشتجات از قبیل مبلغ و تاریخ بعداً درج و اضافه گردیده است.

این چک به نحو قانونی مشروع تحویل مشتکی عنها نشده و تحصیل نگردیده است.

اساسا متوفی ( صاحب حساب ) بدهی و اشتغال ذمه یقینی به مشتکی عنها نداشته است و هیچ گونه دلیل متقنی که دال بر طلبکار بودن  مشتکی عنها باشد از طرف ایشان  ارائه نگردیده است.

هرچند به زعم مقام محترم تحقیق، ممکن است رفتار مشتکی عنها منطبق با بزۀ جعل و استفاده از سند مجعول نباشد.

اما بنظر می رسد که با بزۀ سوء استفاده از چک سفید امضاء و سفید مهر بر  اساس مادۀ 673 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 مطابقت کامل دارد.

انطباق رفتار مجرمانۀ هر شخص با نصوص جزایی تحت سلطه و اقتدار مقام محترم قضایی است و این مقام محترم است که رفتار شخص را با قوانین جزایی و عناوین مختلف بزه انطباق می دهد.

حالیه نقض قرار معترض عنه و صدور قرار جلب به دادرسی جهت رسیدگی به شکایت معنونه تحت عنوان مجرمانه سوء استفاده از چک سفید امضا و سفید مهر (یا هر عنوان مجرمانه دیگر به تشخیص مقام محترم قضایی )و تعقیب متهمه و اعمال کیفر قانونی وی را از طرف موکله استدعا داریم .

باتجدید احترامات فائقه

وکیل آنلاین کلاهبرداری در تهران

تهران- میدوان ونک- گاندی جنوبی- خیابان 14- پلاک14- طبقه4- واحد 9- دفتر وکالت دکتر مهری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه مشاوره حقوقی و دفتر وکیل کلاهبرداری تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (28 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *