شکایت از جراح زیبایی شکم

شکایت از جراح زیبایی شکم

شکایت از جراح زیبایی شکم


امروز با موضوع شکایت از پزشک جراح زیبایی شکم با شما هستیم. 

پرسش کاربران :

برای عمل لیپو ساکشن ناحیه شکم به پزشک مراجعه کردم و در مطب عمل من را انجام دادند بعدا فهمیدم ایشان پزشک عمومی بوده اند الان چربی‌های گوله شده تمام شکمم را پر کرده و واقعا زیبایی‌ای نداره با چند پزشک هم مشورت کردم گفتند باید یکسال از عمل بگذرد برخی نواحی نیاز به ترمیم دارد و سایر جاها مجدد باید ساکشن شود، برای شکایت از پزشک چه کنم ضمن اینکه در یک سایت خوانده‌ام که اگر عمل لیپوساکشن در مطب‌ها انجام شود، افراد با مشاهده هرگونه مشکل امکان پیگیری قضایی ندارند؟ پس حالا من چیکار کنم؟

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جرایم پزشکی در تهران، به شرایط و امکان شکایت از پزشک بابت عمل جراحی لیپوساکشن پرداخته و موارد قانونی را برای عزیزان تشریح خواهد نمود.

نکات مهم در موضوع شکایت از پزشک جراح زیبایی شکم

  • برای جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جرایم پزشکی در ایران چه اقدامی لازم است؟
  • مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل متخصص جرایم پزشکی در تهران چگونه ممکن است؟
  • آیا می توان در صورت عدم حصول نتیجه در پرونده پزشکی از راه حقوقی مطالبه خسارت نمود؟

قوانین وزارت بهداشت در شکایت از پزشک متخصص

طبق بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام عمل لیپوساکشن در مطب‌ها و کلینیک‌های پوست و مو ممنوع است و این عمل تنها باید در مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌ها انجام شود.

اما اگر مشکلی در این محل‌ها نیز رخ دهد قابل پیگیری قضایی است و مطالبی که در سایت ها نقل می‌شود مبنای حقوقی و قانونی ندارد اما قانونگذار در حمایت از اشخاصی که در مراکز رسمی اقدام به جراحی می‌نمایند این ضمانت را قایل شده است که چناننچه  جراحان پلاستیک و زیبایی ماهر و خبره عمل لیپوساکشن را در مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌ها انجام دهند و این عمل با عوارضی همراه باشد امکان اصلاح این عوارض تحت شرایطی وجود دارد.

طبق رویه جراحی ها هر عمل جراحی عوارض مربوط به خود را دارد، البته عوارض اعمال جراحی به تبحر و مهارت جراح بستگی دارد، از جمله عوارض عمل جراحی لیپوساکشن می‌توان به ناهمواری‌های پوستی، عفونت محل ساکشن، آمبولی و حتی مرگ اشاره کرد، البته اگر جراح مهارت لازم و کافی را داشته باشد، این عوارض به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند، فی الحال با توجه به موضوع شما با 2 قضیه مواجه هستیم.

1-عمل در محلی غیر از محل‌های قانونی جرم است.

2-پزشک عمومی حتی با توافق نمی‌تواند جراحی زیبایی انجام دهد و تخلف پزشک شما محرز و معین است

لذا اینکه عمل لیپو ساکشن شما نیز به درستی انجام نگرفته احتمال زیادی دارد اما به هرشکل نظریه پزشکی قانونی و پزشکان حاذق در این زمینه رهگشا است .

وکیل متخصص در زمینه لیپو ساکشن نامطلوب

در صورتی که به عنوان شاکی در پرونده ای اعلام جرم نمایید و امکان اثبات اتهام وارده به مشتکی عنه را نداشته باشید، ممکن است با شکایت اعاده حیثیت و افترا روبرو شوید.

در حالت خوش بینانه اگر قرار منع تعقیب متهم صادر شود و یا رای برائت (بی گناهی ) از دادگاه حاصل نماید، اگر به دلیل مفتری تحت تعقیب قرار نگیرید، در صورت مطالبه طرف مقابل، موظف به پرداخت کلیه خسارات وارده به وی می باشید.

قبل از طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی تهران، یا شکایت در دادسراهای تخصصی تهران، حتما با وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشاوره فرمایید.

گروه وکلای مهر، امکان مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل جرایم پزشکی ایران را  برای عزیزان فراهم نموده است.

21-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر 

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • سلام و خسته نباشید
    من حدود یکسال پیش برای جراحی ابدومینوپلاستی شکم نزد یک پزشک رفتم و در یک مرکز جراحی عمل شکمم انجام شد ولی بعد از عمل شکمم دچار نکروز شد که الان بعد از گذشت حدود ۸ ماه هنوز اسکار ناشی از نکروز روی پوستم باقی مانده و چربی گلوله شده هم دارم بعد از عمل نیز متوجه شدم پزشکم متخصص جراحی عمومی بوده و فقط فلوشیپ زیبایی داشته
    میشه منو راهنمایی کنید؟

    • سلام میتونین از پزشک در سازمان نظام پزشکی و دادسرای امور جرایم پزشکی شکایت کنین.
      بعد از ارجاع به کمیسیون پزشکی قانونی اگه پزشک مجوز نداشته باشن و یا انتخاب نوع عمل یا بیمار صحیح نباشه ایشون محکوم به پرداخت دیه و خسارت میشن.
      اگه نیاز به مشاوره دارین با تلفن های دفتر وکالت محمدرضا مهری تماس بگیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *