شکایت از سارق گوشی موبایل

شکایت از سارق گوشی موبایل

شکایت از سارق گوشی موبایل


بهترین وکیل کیفری در این نوشتار به بررسی شکایت از سارق گوشی موبایل پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

شکایت از سارق گوشی موبایل

صاحب سیمکارت و گوشی سرقتی میبایست ابتداء با مراجعه به مراکز و نمایندگی اپراتور مورد نظر و ارائه مدارک لازم سیمکارت خود را غیرفعال نماید.

قدم دوم برای طرح شکایت بابت سرقت گوشی مراجعه به کلانتری یا دادسراها ست.

اگر برای سرقت گوشی ابتدا در کلانتری شکایت مطرح شود  چون برای رسیدگی، پرونده مورد نظر باید به دادسرا ارجاع ‌شود، ممکن است این کار زمان بر باشد لذا برای صرفه جویی در زمان بهتر است برای طرح شکایت سرقت گوشی ابتدا به دادسرا مراجعه شود تا سرعت رسیدگی به کار افزایش پیدا کند.

در ادامه باید شماره سریال گوشی برای درج در پرونده از طریق روال معمول مثل برداشتن از روی کارتن گوشی یا در صورت نبودن کارتن از شرکت مخابرات استعلام و جهت پیگیری در پرونده درج شود.

پس از دریافت شماره سریال گوشی، از طریق گرفتن کلید ستاره، مربع، ۰۶، مربع ردیابی گوشی پس از گذراندن مراحل و درج اطلاعات لازم فعال می‌ شود و شرکت مخابرات از طریق سریال پانزده رقمی گوشی اگر سیمکارت جدیدی در گوشی قرار گیرد اقدام به ردیابی گوشی کرده و مشخصات سیمکارت جدیدی را که در گوشی قرار گرفته است برای پیگیری به مراجع قضایی ارائه می‌ دهد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از سارق گوشی موبایل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای مسدود کردن یا غیرفعال نمودن سیمکارت گوشی سرقتی چه باید کرد؟

اولین روش اقدام به صورت حضوری است در این روش شخص صاحب سیم کارت باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از نمایندگی های اپراتورهای مجاز مراجعه کرده و درخواست مسدود شدن سیمکارت را ارائه دهد. باید توجه داشت در صورتی این کار ممکن است که سیمکارت به اسم شخص مراجعه کننده باشد.

روش دیگر برای غیرفعال کردن سیمکارت تلفن سرقت شده مراجعه غیرحضوری به مراکز و واحدهای سیار اپراتور مورد نظر است در این روش صاحب سیمکارت شماره ارتباط مردمی اوپراتور مورد نظر را شماره گیری کرده و تقاضای مسدود شدن سیمکارت خود را می‌ کند.

همچنین در این شرایط صاحب سیمکارت باید سرقت گوشی با سیمکارت فعال را به اپراتور گوشزد نماید تا با سرعت بیشتری روال اداری مسدود شدن سیمکارت انجام شود.

در زمان طرح شکایت سرقت گوشی باید به چه نکاتی توجه شود؟

در زمان طرح شکایت سرقت گوشی در دادسرا یا کلانتری اولا فرد خواهان میبایست نام خود را در قسمت شاکی به صورت دقیق درج نماید سپس اطلاعات مورد نیاز در مورد گوشی خود را به شکل دقیق وارد کند.

همچنین اگر شخص خواهان که گوشی موبایلش به سرقت رفته است چنانچه به شخص خاصی مشکوک است نام فرد مورد نظر را به عنوان مظنون و نه متهم در شکایت خود درج کند، علاوه بر اینها باید زمان و مکان وقوع جرم به شکل دقیق همراه با شرح کامل ماوقع برای رسیدگی بهتر در شکایت اولیه درج شود.

برای دریافت شماره سریال گوشی سرقتی چه باید کرد؟

برای دریافت شماره سریال گوشی سرقتی ابتدا باید نسبت به شماره گیری کلید ستاره سپس مربع در ادامه  درج عدد ۰۶ و مجدد کلید مربع اقدام شود، پس از انجام این کار باید مراحل اداری با درج اطلاعات مرحله به مرحله کامل و طی شود تا اداره مخابرات با ثبت شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی نسبت به پیگیری و ردیابی آن اقدام کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از سارق گوشی موبایل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای شکایت بابت سرقت گوشی چه مدارکی مورد نیاز می باشد؟

برای طرح شکایت سرقت یا مفقود شدن گوشی یک سری از مدارک باید ذیل شکواییه الصاق شود تا شکایت از اعتبار قانونی لازم برای پیگیری برخوردار باشد، مدارکی که باید ذیل شکواییه برای تکمیل شدن پرونده الصاق شود عبارتند از:

  • اصل فاکتور خرید گوشی و به همراه ۲ نسخه فتوکپی.
  • اصل شماره سریال پشت جعبه یا کارتون گوشی به همراه ۲ نسخه کپی از آن.
  • اصل کارت ملی فرد شاکی یا خواهان به همراه ۲ نسخه فتوکپی.
  • حضور شخص شاکی یا وکیل قانونی او.

چه مجازاتی در انتظار سارقان گوشی است؟

مطابق قانون مجازات اسلامی: هرکس مرتکب ربودن مال دیگری از طریق کیف‌ زنی، جیب ‌بری و امثال آن شود به حبس از یک تا پنج سال و تا 74 ضربه شلاق‌ محکوم خواهد شد.

سرقت موبایل جزء کدام نوع سرقت است؟

سرقت به معنای ربودن مال غیر است. از جمله ویژگی‌ های مال مسروقه این است که باید ارزش مادی داشته باشد و قابل جا به‌ جایی باشد. موبایل ویژگی‌ های مال مسروقه را دارد و به‌ دلیل نحوه معمول وقوع جرم، سرقت موبایل در گروه سرقت‌ های تعزیری قرار می‌ گیرد.

اگر سرقت موبایل از طریق زورگیری انجام شود، مطابق قانون مجازات اسلامی: «هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا 74 ضربه محکوم می‌ شود و اگر‌ جرحی نیز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می‌ گردد.»

در اشکال دیگر سرقت موبایل، با توجه به تعزیری بودن این جرم، قاضی بر اساس جزییات پرونده حکم مجرمان را تعیین می‌ نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از سارق گوشی موبایل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بلافاصله بعد از وقوع سرقت موبایل چه اقداماتی انجام بدیم؟

همراه اول:

شماره‌گیری # شماره سریال *۲۱۴۱*۱۱۱* از یک خط همراه اول و یا ارسال کد ۲۱۴۱ به سرشماره 111 (سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول). با انجام یکی از این دو روش، سرویس ردیابی به مدت ده روز فعال می‌ شود و پس از این مدت در صورت پیدانشدن گوشی، باید مجددا درخواست ردیابی بدهید.

ایرانسل:

5 روز بعداز سوزاندن سیمکارت، از یک خط ایرانسل، کد #۶۱۰۱* را شماره‌ گیری نمایید.

سپس شماره سریال گوشی مسروقه را وارد کنید.

بعد از گذشت 48 ساعت نتیجه ردیابی به شما اعلام می‌ شود.

اگر نتیجه منفی بود این امکان وجود دارد که حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجددا درخواست ردیابی بدهید.

به جهت ثبت شکایت سرقت موبایل چه کارهایی باید انجام بدیم؟

بعد از اطمینان از وقوع سرقت موبایل، ابتدا نسبت به سوزاندن سیم‌ کارت خود اقدام نمایید تا از سوءاستفاده‌ های احتمالی در امان بمانید.

به کلانتری محل وقوع جرم مراجعه کنید و سرقت موبایل خود را گزارش دهید.

لازم است مالک گوشی یا وکیل وی شخصا برای ثبت شکایت، به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نماید.

در هنگام حضور در دادسرا، مدارک شناسایی خود، فاکتور و جعبه گوشی را به همراه داشته باشید.

ثبت سریال گوشی در شکوائیه سرقت موبایل الزامی است. دادسرا با استفاده از این سریال، به مخابرات اعلام می‌ کند که سیمکارت شما مسدود شود و پرینت مکالمات و پیام‌ کوتاه خط شما جهت بررسی مواردی که بعد از سرقت موبایل انجام شده است، به دادسرا اعلام گردد.

شما میتوانید شخصا برای ردیابی گوشی مسروقه اقدام کنید.

کد پیگیری ردیابی که از طریق سامانه همیاب 24 یا اپراتورها اعلام ‌می‌ شود در روند قضایی کشف گوشی مسروقه اهمیت دارد. اپراتورها اطلاعات شخصی که بعد از سرقت موبایل شما از آن استفاده می‌ کند و مکان فعالیت گوشی را تنها به مراجع قضایی اعلام می‌ کنند و دادسرا برای تحقیقات او را فرا می‌ خواند.

در جرم سرقت موبایل، کاربرد سامانه همیاب 24 چیست؟

سامانه همیاب 24 مورد تائید پلیس و قوه قضاییه و انتخابی برای ردیابی فوری موبایل مسروقه است.

بدین ترتیب که بعد از وقوع سرقت موبایل، مالک میتواند در سامانه همیاب 24 وارد شود و اطلاعات خود و سریال گوشی را در آن ثبت نماید. عملکرد این سامانه بدین صورت است که 24 ساعته، در شبکه مخابراتی موبایل را ردیابی می‌ نماید. همچنین اگر در گوشی مسروقه، سیمکارت جدیدی وارد شود، اپراتور سیمکارت مذکور، یک کد برای سامانه همیاب 24 ارسال می‌ کند. با توجه به ثبت سریال گوشی در سامانه، مشخصات موبایل به عنوان کالای مسروقه به فروشگاه‌ های موبایل اعلام ‌می‌ شود و بدین ترتیب امکان خرید و فروش موبایل در این مکان‌ ها منتفی می‌ شود.

چه مجازاتی در انتظار کسانی است که اقدام به خرید و فروش گوشی مسروقه می‌ نمایند؟

خریدار مال‌ خر باشد:

شاید بتوان وجود مال‌ خرها را یکی از دلایل اصلی وقوع سرقت‌ های فراوان دانست. زیرا اگر برای خرید مال مسروقه داوطلبی نباشد، آمار این جرم تا حد زیادی پایین می‌ آید. مطابق قانون مجازات اسلامی: “هر کس با علم و اطلاع یا با وجود قرائن اطمینان‌ آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت به دست آمده است آن را به نحوی از انحاء ‌تحصیل یا مخفی یا قبول نماید یا مورد معامله قرار دهد به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.”

در صورتی که متهم معامله اموال مسروقه را حرفه خود قرار داده باشد به حداکثر مجازات در این ماده محکوم می‌ گردد.

اگر خریدار مال‌ خر نباشد:

اگر فردی بدون اطلاع اقدام به معامله گوشی مسروقه کرده، باید بتواند بی‌ خبری خود را در دادگاه اثبات نماید. به‌ همین دلیل برای جلوگیری از متهم‌ شدن به جرم سرقت موبایل یا معامله مال مسروقه، ضروری است هنگام خرید موبایل، به فروشگاه‌ های معتبر مراجعه نمایید. تا جایی که امکان دارد گوشی‌ هایی که جعبه دارند انتخاب و سریال گوشی را با سریال روی جعبه مقایسه کنید. همچنین از فروشنده، فاکتور ممهور دریافت کنید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از سارق گوشی موبایل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شکایت از سارق گوشی موبایل

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل شکایت از سارق گوشی موبایل

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص شکایت از سارق گوشی موبایل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *