وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران

وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران

وکیل جرایم اقتصادی شرق تهرانوکیل جرایم اقتصادی شرق تهران


با معرفی وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران با شما هستیم.

 وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران در خصوص جرایم اقتصادی بیان داشتند: در کشور ما حساسیت بالایی نسبت به مفاسد و جرائم اقتصادی وجود دارد و به تبع همین موضوع یک مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز تشکیل شده تا با جدیت بیشتری، به این جرایم رسیدگی شود.
با توجه به همین حساسیت بالا، ممکن است در شرایط خاصی، اشخاصی که اقدام به فعالیت اقتصادی می‌نمایند، به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات متعدد و پیچیده موجود در خصوص فعالیت اقتصادی و همچنین در خصوص جرم انگاری جرایم اقتصادی، بدون اینکه دارای سوءنیت باشند، مجرم اقتصادی تشخیص داده شوند و مسیر زندگی و فعالیت حرفه‌ای آن‌ها خدشه‌دار گردد.

وجود نظام‌های مختلف اقتصادی سبب شده تا اعمال مخل سیاست‌ها و فعالیت‌های اقتصادی به فراخور زمان ها ومکان های مختلف، واکنش اجتماعی متفاوتی را در پی داشته باشد.

این چندگانگی در عرصه اقتصاد و واکنش‌های اجتماع، ارائه تعریف از جرم اقتصادی را دشوار می‌سازد، از سوی دیگر ارایه تعریف، حصر مصادیق و به تبع آن محدودیت واکنش و دشواری در حصول اهداف پیشگیرانه قانونگذار را موجب می شود.
در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

شعبه سوم دادگاه اقتصادی

از این رو دو ضابطه جرم شناختی و اقتصادی مورد بررسی واقع شده، که بنا بر ضابطه جرم شناختی، انگیزه مرتکب، آثار رفتار وی و محیط ارتکابی جرم به شناخت جرم اقتصادی کمک می کند و مطابق با ضابطه اقتصادی اخلال در سیاست‌های کلان اقتصادی دولت (پولی، مالی و درآمدی) و فعالیت شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و نظام تولید، توزیع و مصرف، چهره دیگری از جرم اقتصادی را می‌شناساند.

جرایم اقتصادی ماهیت پیچیدهای دارند و به دلیل تأثیرپذیری اینگونه جرایم از عوامـل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، علم جرم‌شناسی نیـز علـی رغـم جامعیـت نتوانسـته شـناخت کاملی از آنها پیدا نماید و در نهایت منجر به بروز نظریات مختلف در این زمینه شده اسـت.

تعاریف مختلف جرایم مالی و اقتصادی چیست؟

مطابق گفته وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران، به کارگیری اصطلاحــاتی چــون  مفاسد اقتصــادی  جـرم مــالی، جـرم اقتصادی، اخلال در نظام اقتصادی و … در متون قانونی، برداشت‌های متفاوتی را در پی داشته است.

وصف اقتصادی اینگونه جرایم، اتخاذ سیاست کیفری هوشمندانه را طلب می‌کنـد، بـه این دلیل که دوام و بقای جوامع تا حد زیادی به اقتصاد وابسـته اسـت.

بـه عـلاوه مرز میان جرایم حوزه فعالیت های مشروع تجاری و کسب و کار با بزهکاری اقتصادی روشن نیست و چه بسا جرم انگاری پاره ای از فعالیت ها بدون تعیین ضابطه و معیار مـؤثر و مفید ، انگیزه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را از بین ببرد.

از طرفی دیگر بیان مصادیق ممکن است موجب مصونیت بسیاری از مرتکبان جرایم اقتصادی با تکیه بر اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها شود و از آنجا که اکثر بزهکاری‌های اقتصادی در پوشش فعالیت های قانونی و به ظاهر مشروع صورت می گیرد، غفلت از نتیجه مجرمانه و توجه بیشتر به مبنا و منشأ عمل شـخص، جامعـه را از کیفر دهی و اجـرای عدالت بـاز مــی دارد.

صلاحیت دادسرای جرایم اقتصادی تهران

بـه علاوه تعاریف و دسته‌بندی‌های صورت گرفته از بزهکاری های اقتصادی نه تنها به شناخت این جرایم کمکی نمی کند، بلکه در مرحله واکنش حاکمیت و جامعه، باعث چنـدگانگی در تعقیـب و کیفـر می شود.

تعاریف مبتنی بر ماهیت و کمیت ضرروزیان وارده، بزه دیـده (فردی که از وقوع جرم ضرر دیده است)، هـدف و موضـوع ارتکاب جرم و شخصیت و موقعیت اجتماعی مرتکب بـه ایـن چندگانگی دامن می زنـد.

دکتر محمدرضا مهری وکیل امور اقتصادی شرق تهران در ادامه گفتند:

بنابراین منفعت اجتماعی ایجاب می کند تا ضمن حمایت از سرمایه گـذاری و تشـویق مـردم به فعالیت های اقتصادی و حفـظ امنیـت و ثبـات اقتصـادی، بـا اتخـاذ سیاسـت هـای کیفـری مناسب در خصوص جرمانگاری در حوزه اقتصاد در سطح خرد وکلان، رشد و بالندگی را به جامعه هدیه داده شود.

نکات مهم در معرفی وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران

دفتر وکیل امور اقتصادی شرق تهران در کجا واقع شده است؟

جرایم پولی بانکی و اقتصادی به کدام دسته از جرائم اطلاق می شود؟
نشانی وکیل امور اقتصادی شرق تهران چگونه قابل دسترسی است؟
بهترین وکیل امور اقتصادی شرق تهران کیست و چه ویژگیهایی دارد؟

جرم اقتصادی چیست؟

وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران تشابه جرم اقتصادی با مفاهیم مشابه موجب شد تا نتوان تعریف جامع و مـانعی بـرای آن ارائه نمود.

ارتباط و نزدیکی جرم اقتصادی با فساد مالی، فساد اقتصادی، جـرم تجـاری یـا بازرگانی و … به گونه ای است که در برخی موارد هم پوشانی داشته باشند.

در مقایسه فساد مالی با جرم اقتصادی میتوان گفت که فساد مالی، با سوءاستفاده از قدرت تفویض شـده در جهت منافع شخص اعم از اینکه در بخش خصوصی باشد یا دولتی صورت می‌گیرد که در آن ویژگـی مرتکـب جـرم ( صـاحبان قـدرت و مسـتخدمین دولتـی یـا وابسـته بـه دولـت ) موضوعیت دارد ولی مرتکب جرایم اقتصادی می تواند هر فردی از اعضـای جامعـه اعـم از کارکنان دولت یا دیگر طبقات اجتماعی باشد.

لذا ارتکـاب جـرایم فسـاد مـالی کـه صـرفاً اعتماد مردم به کارگزاران دولتی را مخـدوش مـی کنـد بـدون اینکـه مـؤثر در فعالیـت هـای اقتصادی باشد، نمی تواند مصداق جرم اقتصادی باشد.

مشاور حقوقی کلاهبرداری پاسداران

فساد اقتصادی نیز به خودی خود جرم محسوب نمـی شـود، بلکـه مـی توانـد معیـاری بـرای شناسایی جرم اقتصـادی باشـد.

بـه عبـارت بهتـر، فسـاد اقتصـادی رفتـاری اسـت کـه بنیـان اقتصادی کشور را مورد تهدید قرار میدهد. در حالیکه جرم اقتصادی ناظر بـه اعمـال مخـل به سیاست ها و فعالیتهای اقتصادی است. بـه عنـوان مثـال عـدم رعایـت ضـوابط در توزیـع خدمات و امکانات دولتی و سوء تخصیص و اجحاف کارمندان و مسئولین دولتی نسبت بـه بخش خصوصی، فساد اقتصادی محسوب می شود. برخی جـرایم مـالی را جزیی از جـرایم اقتصادی می دانند. ولی مفهوم جرم اقتصادی با جرایم مالی نیـز از نظـر طبیعـت یـا ماهیـت و هدف متفاوت است.

با وقوع جرم اقتصادی چه اتفاقی می‌افتد؟

وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران اظهار داشتند، در جرایم مالی، مصـلحت خزانـه دولـت مـورد تعـدی و تجـاوز قـرار می‌گیرد و از طرفی ارزش مورد حمایت، اساساً سرمایه و دارایی اشخاص حقوق خصوصـی و عمومی است.

مانند اختلاس و تدلیس در معاملات دولتی، ولی در جرایم اقتصادی، هدف اولیه و اساسی، حفظ و حمایت از سیستم اقتصادی یعنی ساختارهای مرتبط با تولید، توزیع و مصرف مال و ثروت است مثل پولشویی و اخلال در نظام پولی یا ارزی کشور.

آثار جرم اقتصادی

وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران توضیح می دهد:

جرم اقتصادی از نظر بزه‌دیده (زیاندیده از جرم) نیز دارای ویژگیه‌ای خاص خود است. اگر در جـرایم سنتی و عمـومی معمـولاً بـزه‌دیـده مسـتقیم وجـود دارد، در جرایم اقتصـادی عــلاوه بــر بزه‌دیدگان مستقیم، آثار و پیامدهای این گونه جرایم گریبانگیر بزه دیدگان غیرمستقیم نیز می شود.

بنابراین باید گفت جرایم اقتصادی موجب اخلال و بـی ثبـاتی اقتصـادی می‌شود.

مجرمان اقتصادی عواید (درآمد) حاصل از جرم را با درآمدهای قانونی مخلوط کرده و با در دسـت داشتن امکانات مالی، هزینه تولید محصولات خـود را کـاهش داده و رقبـای دیگـر را کـه فعالیت قانونی دارند از صحنه رقابت خارج میکنند.

وکیل متخصص جرایم پولی بانکی

همچنین در کشورهای درحال توسـعه بـر میـزان بودجـه دولـت تــأثیر گذاشـته در نتیجـه منجـر بــه کـاهش کنتـرل دولـت بـر سیاست گذاری‌های اقتصادی می‌شود.

بنـابراین مجرمان اقتصـادی ثـروت هـای خـود را در جاهایی سرمایه‌گذاری می کنند که هم سود بیشتری عایدشان شود و هم امکان فرار قـانونی وجود داشته باشد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران و برگ احظاریه برای حضور در شعب بازپرسی دادسرای اقتصادی تهران، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه جرایم اقتصادی شرق تهران، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

فساد مالی چیست؟

فساد مالی به معنی، تلاش برای به دست آوردن ثروت و قدرت از راه غیر قانونی یا سوء استفاده از قدرت دولتی، برای کسب منافع شخصی می‌باشد.

جرایم اقتصادی چیست؟

جرایم اقتصادی به معنی رفتار و اعمال مجرمانه یا جرایمی که اثر گذاری فراوانی در نظام اقتصادی دارند و اخلال در نظام اقتصادی از اصلی‌ترین آثار جرایم اقتصادی می‌باشد.

تلفن های تماس ثابت با دفتر وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران 

021-88795408
021-88799562
021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین جرایم اقتصادی خارج از ساعات اداری و تعطیلات
ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی شکایت از بانک

09120067661
09120067662
09120067663

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص دادسرای اقتصادی

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.
دفتر وکالت وکیل آنلاین حقوق بانکی در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی شرق تهران
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
وکیل جرایم اقتصادی شرق تهران

وکیل مالی

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور پرونده اقتصادی
بهترین وکیل فرجام خواهی پرونده بانکی
نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

5/5 - (54 امتیاز)

5 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    اگر فردی با معاملات فردایی کار انجام دهد با چه عنوانی می‌توان از دی شکایت نمود؟

    • سلام وقت شما بخیر
      تشخیص عنوان مجرمانه با مقام قضایی است، اما در هر صورت در حال حاضر این عمل از مصادیق اخلال جزیی و یا کلی در نظام اقتصادی کشور تشخیص می شود.

  • با سلام و وقت بخیر، اگر رئیس بانک امضا کارشناس ارزیاب سند رهنی را جعل نماید آیا جرم رئیس بانک جعل سند است و یا اینکه رئیس بانک هم امکان دارد تحت عنوان ارتکاب جرم اقتصادی تحت تعقیب قرار گیرد؟

    • سلام روز به خیر
      اگر جعل سند مقدمه ارتکاب جرم اقتصادی باشه به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *