شکایت از صافکار و نقاش

شکایت از صافکار و نقاش

شکایت از صافکار و نقاش


امروز با موضوع شکایت از صافکار و نقاش با شما مخاطبان گرامی با شما همراه هستیم.

خودرو که خراب می‌شود گرفتاری‌هایی به وجود می‌آید.

از گرفتاری پیدا کردن قطعه اصل برای جایگزین کردن با قطعه خراب تا دستمزدهایی که گاه باید بابت تعمیر بپردازید.  اما این، برای برخی از صاحبان خودرو، پایان گرفتاری نیست.

تصورش را بکنید؛ خودرو را از تعمیرگاه بیرون می‌آورید و راه می‌افتید تا به کارهای عقب افتاده خود برسید که ناگهان، همه چیز آوار می‌شود روی سرتان!

خودرو با چند تکان و صدای ناهنجار خاموش می‌شود و آن‌وقت، شما می‌مانید و تداوم یک دردسر اعصاب خرد کن! مقصر کیست؟

قطعه‌ای که خریده‌اید یا تعمیرکاری که کارش را درست انجام نداده است؟

اگر قطعه‌ای که خریده‌اید، دارای گارانتی معتبری باشد، فقط گرفتاری هزینه دوباره تعمیرکار می‌ماند؛ اما اگر قصور از سوی تعمیرکار باشد، چه؟

چطور می‌توان از چنین تعمیرکاری شکایت و خسارت را جبران کرد؟

هرچند بیشتر تعمیرکاران خودرو از مهارت و توانایی کافی برخوردارند، اما خطای انسانی در همه مشاغل وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت

نکات مهم شکایت از صافکار و نقاش

در چه صورتی می‌توان از صافکار ماشین شکایت کرد؟

برای شکایت از صافکار از کدام مرجع باید اقدام کرد؟

مجرای قانونی شکایت از صافکار و نقاش چیست؟

بر اساس ماده یک «قانون مسئولیت مدنی»، «هر کس بدون مجوز قانونی عمداً یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگر‌که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه‌ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود ‌می‌باشد.»

بنابراین، در صورتی که تعمیرکار ماشین یا صافکار یا نقاش، با اشتباهش خسارتی به افراد وارد کرده ‌باشد، موظف به جبران آن است.

در این حالت باز هم، مشکل جبران خسارت ناشی از خطا، تنها مسئله‌ای نیست که در مواجهه با برخی تعمیرگاه‌های خودرو، با آن روبه‌رو می‌شویم مشکلات دیگری هم وجود دارد که باعث عدم رضایت افراد می‌شود؛ مشکلاتی مانند گرانفروشی و دریافت اجرت‌های بدون حساب و کتاب.

این مسئله را شهروندانی بیشتر احساس می‌کنند که در مراجعه به چند تعمیرگاه، با اجرت‌هایی متفاوت، برای ارائه یک نوع خدمت، روبه‌رو می‌شوند

از صافکار و نقاش به کجا شکایت کنیم؟

اتحادیه تولیدکنندگان و خدمات فنی خودرویی، نرخنامه را در قالب یک دفترچه در اختیار واحدهای صنفی قرار داده ‌است.

شهروندان می‌توانند در صورت بروز اختلاف، این نرخنامه را مطالبه و مطابق آن عمل کنند.»

به نظر می‌رسد این اقدام بتواند تا حدودی کارساز باشد؛ اما همه می‌دانیم که تعمیر خودرو، کاری چند وجهی است و ممکن است برای یک تعمیر جزئی، تعمیرکار ناچار به انجام چند نوع کار مختلف روی وسیله نقلیه باشد.

در این مواقع، اتحادیه مسئول رسیدگی به شکایات و حل اختلاف است.

معمولاً شهروند شاکی به اتحادیه مراجعه می‌کند و ضمن شکایت، فاکتور خدمات انجام شده روی خودرو را ارائه می‌دهد و اتحادیه هم، بر همین مبنا به حل و فصل اختلاف می‌پردازد

روند شکایت چگونه طی می‌شود؟

شهروندان باید پس از اتمام تعمیر خودرو و در زمان تسویه حساب، حتماً فاکتور(صورتحساب) خدمات انجام گرفته را که مهر شده با مُهر واحد صنفی است، دریافت کنند تا در صورت بروز اشکال، بتوانند با استناد به آن، شکایت خود را در اتحادیه مطرح کنند.

با این وجود، بهتر است شهروندان، با آگاهی از قانون و دقت لازم در زمان دریافت کالا یا خدمات، مانع از بروز مشکلات بعدی برای خود و دیگران شوند.

باید توجه کرد که بسیاری از اختلافات و مشکلاتی که در تعامل میان مشتری و فروشنده یا ارائه کننده خدمات بروز می‌کند، ناشی از سوءتفاهم‌هایی است که بهره‌مندی از عنصر آگاهی، می‌تواند بسیاری از آنها را برطرف کند

تخلفاتی که در اتحادیه‌ها قابل پیگیری است

فصل هشتم «قانون نظام صنفی کشور»، در برگیرنده مواردی است که به عنوان تخلف واحد صنفی در نظر گرفته می‌شود.

مطابق ماده 72 این قانون، «خریداران و مصرف‌کنندگان[خدمات] می‌توانند شکایت خود را در مورد‌ تخلف‌های موضوع این قانون، به اتحادیه‌های ذی‌ربط و یا ناظران و بازرسان موضوع ماده (52) این قانون تسلیم، ارسال یا اعلام دارند

وکیل متخصص شکایت از صافکار و نقاش اتومبیل

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل شکایت از صافکار و نقاش

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین شکایت از صافکار و نقاش

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

3.6/5 - (7 امتیاز)

5 دیدگاه

  • ضمن عرض سلام و ادب سه روز قبل با معرفی یک از آشنایان ماشین پژو ۲۰۶ خود راچهت براق نمودن چفت چرآغهای جلو و دستو رتهیه طلق داده که تحویل صافکار دادم نامبرده بعلت عدم آگاه و نداشتن تجربه اقدام به گرم کردن طلق و کاسه چراغ نموذ و به غالب اصلی صدمه و مآنع تعویض شد سپس با سیم داغ و پر کردن درزها با چسب آکواریم کرد و در پاسخ نگرانی من جهت تست آبزدکی.فرمودند خاطر جمع باشید ما اینجا هستیم.حال بعد از ۵روز کارواش رفتم جفت کاسه چراغ پر از آب شده لطفاً من را راهنمائی کنید.

  • سلام بنده با خودروی خودم که پراید 111 هست به جدول زدم و زیر خودرو تمام خراب شد و به ناچار به تعمیرگاه بردم و به صافکار گفتم تمام وسایل قطعه ها را خودم میارم شما هزینه دستمزد را به من بگو ایشون هر روز یه قيمتی به من میده الان 22 روز هست که با توجه به اینکه تمامی قطعه هایی که ایشون گفته من برده ام هنوز خودرو را آماده نکرده و گفته 20 ملیون بریز به حساب لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام خودرو را به رویت کارشناس رسمی دادگستری برسانسید و سپس اظهارنامه ارسال نمایید و تقاضای تحویل خودرو نمایید ضمن اینکه از بدو موضوع می توانید به اتحادیه مخصوص مراجع نمایید.

      • باسلام
        حدود ده روز پیش خودرو خودرا تحویل صافکار جهت تعویض دوعدد نیم شاسی وسینی جلو داده ام که به علت سهولت درکار وعمل نکردن به تعهدات خود بنده ناچارشده ام مدت هشت روز لوازم جانبی خودرورا خودن باز کنم ،طی بحث وگفتگو به توافق رسیده ایم که مبلغ چهارمیلیون تومان بنده پرداخت کنم وخودرو را سه روزه تحویل بنده دهد ولی متاسفانه بعداز نه روز خودرو را که تحویل نداده هزینه های ماضاد هم برای بنده بوجود آورده وقطعه خریداری شده را هم نیز تخریب نموده که بنده خودرو را به مکان دیگر ی انتقال داده ام باتوجه به اینکه تنها راه تامین معاش بنده همین خودرو. میباشد
        چه اقدامی باید انجام دهم

        • سلام وقت بخیر ابتدا به اتحادیه مربوطه مراجعه نمایید سپس در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب برای پیگیری قضایی با وکیل متخصص مشاوره نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *