شکایت از پزشک ارتوپد


امروز با موضوع شکایت از پزشک ارتوپد با شما هستیم.

بیماران اورژانسی که با آمبولانس های اورژانس به بیمارستانهای دولتی منتقل می شوند، همواره از برخورد بد در بخش اورژانس بیمارستانها گلایه دارند، در این باره یکی از موکلین دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جرایم پزشکی در تهران، با عنایت به تجربه عینی، موضوع پرونده را به بررسی گذارده اند.

بیمارستان فوق تخصصی ارتوپدی در سمال تهران که به صورت شبانه روزی به موارد اورژانسی می پردازد، توسط عده ای از دانشجویان رزیدنت تخصصی ارتوپدی ارائه می شود که گاهی با رفتار بسیار زشت و برخورد فیزیکی با بیماران، خواهان عدم دخالت آنها در تصمیم گیری هستند.

در مراجعه به بیمارستانهای دولتی، در صورت درخواست مبالغی از سوی کادر درمانی افزون بر دستمزد یا تعرفه و یا برخورد گزینشی ضمن حفظ آرامش خود با گروه حقوقی مهر پارسیان جهت شکایت از پزشک ارتوپد تماس بگیرید.

نکات مهم در موضوع شکایت از پزشک ارتوپد

  • برای طرح شکایت از پزشک متخصص ارتوپدی و کادر درمانی چه اقدامی لازم است؟
  • چگونه می توان از مشاوره بهترین وکیل حوزه جرایم پزشکی بهره برد؟
  • مراحل شکایت از پزشک متخصص ارتوپدی چیست؟

بی دقتی پزشک و بخیه نزدن تاندون آسیب دیده

پزشک بدون توجه به تاندون قطع شده انگشت شست، پام را بخیه زد و من دچار مشکل حرکتی شدم، چگونه از پزشک شکایت کنم؟

ماجرا از کجا شروع شد…

مشغول خانه تکانی برای عید بودم شیشه رو میزی را که آغشته به کف بود را برداشتم از دستم سر خورد افتاد روی پنجه پام و باقی ماجرا ….

 

به بیمارستان مراجعه کردم، پنجه پام به شدت دچار خونریزی شده بود،با آمبولانس من را به اورژانس بیمارستان بردند پس از چند دقیقه پرستار چند آمپول بی‌حسی به پام زد، پزشک متخصص در حال تعویض شیفت بود که از انتهای راهرو منتهی به سالن جراحی سرپایی نگاهی به من انداخت و به پرستار گفت “سریع بخیه بزن تموم بشه “و بعد خداحافظی کرد و رفت.

 

دو هفته بعد متوجه شدم انگشت شست پام کاملا بی حس هست و قادر به خم و راست کردن انگشت شست نیستم و برای راه رفتن دچار مشکل شدید شده بودم به شکلی که حتی یک قدم بدون عصا نمی‌توانستم بردارم، پس از مراجعه به متخصص و گرفتن چندین عکس و MRI و … متوجه شدم تاندون شست پا قطع شده بوده و این مورد را در زمان بخیه زدن تشخیص نداده‌اند.

عدم دقت پزشک و تحقق قصور پزشکی

متاسفانه پزشک متخصص بخش آن بیمارستان معاینه‌ای حتی سطحی انجام نداده بود و بدون بی‌توجهی و با عجله اعلام کرده بود که پای من را بخیه بزنند، و تاندونی که تقریبا قطع شده بوده است را بدون اینکه بخیه شود رها کرده بودند و به مرور زمان در اصطلاح پزشکی تاندون فر خورده بود و به چند سانتی بالاتر رفته بود.

 

ناگزیر پای بخیه شده دوباره شکافته شده و با عمل جراحی و به کمک دستگاه‌های پزشکی تاندون بخیه شد و مجدد توانستم انگشتم را تکان دهم، اما این فرایند برای من با تحمل 3 ماه درد و هزینه‌های گزاف صورت پذیرفت، حال سوال من از مشاور حقوقی موسسه مهرپارسیان است برای احقاق حق خود چه کنم ؟

 

در موضوع پیش رو ابتدا بررسی می‌نماییم آیا جرم یا همان قصور پزشکی رخ داده است؟

به نظر  با توجه بی‌دقتی و بی‌مبالاتی شکل گرفته از سوی پزشک و پرستار،اعمال ایشان صرفنظر از تخلافات اداری، پزشکی، می‌تواند جرم باشد.

شاکی با توجه به اینکه به نظر قصور پزشک محرز است چگونه شکایت نماید؟

شاکی محترم می‌تواند از اشخاص مذکور شکایتی مبنی بر قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیر عمدی را در تهران در دادسرای ویژه جرایم پزشکی و در سایر شهرستان ها در دادسرا عمومی مطرح نماید.

برای آشنایی با چگونگی طرح شکایت از پزشک می‌توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

برای مطالبه هزینه عمل و سایر هزینه چگونه شکایت نماییم؟

لازم است ‌پس از اینکه پزشک تحت تعقیب قضایی گرفت تا ختم دادرسی مدارک و دلایل خود را به محکمه تقدیم نمایید، اگر در محکمه کیفری زیان شما مورد محاسبه قرار نگرفت و چنانچه به هر نحوی نتوانستید به حقوق مالی خود ناشی عمل جراحی و سایر هزینه دست یابید، می‌توانید خواسته خود را محکمه حقوقی و از طریق تقدیم دادخواست مطالبه نمایید.

احساس می‌کنم به واسطه قصور پزشک دچار نقصان حرکتی شدم چگونه این امر را اثبات نمایم؟

برای اثبات این مسئله و بررسی موضوع شما را نزد پزشکی قانونی خواهند فرستاد اما برای آنکه اطمینان حاصل نمایید می‌توانید به اتفاق وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی نزد یک پزشک حاذق بروید و او مشکل شما را با زوایای دید حقوقی بررسی نماید، چرا که در اکثر موارد مراجع کننده و پزشک نمی‌دانند که ‌باید به چه مطلبی دست پیدا کنند و مسائلی از این قبیل که پیشنهاد می‌گردد حتما به همراه وکیل نزد پزشک حاضر شوید.

آیا صرفا نظر پزشکی قانونی می‌تواند برای کمیسیون ملاک عمل باشد؟

پاسخ به این پرسش منفی است، زیرا تحت شرایطی البته وکلای حاذق در زمینه جرایم پزشکی توانسته‌اند مسیر و رویه عادی پرونده‌ها را تغییر دهند و بعضا نظری متفاوت‌تر از آنچه طبق نظر پرشکی قانونی کارشناسان می‌دهند را اخذ نمایند.

نتیجه ای که برای پرونده فوق حاصل شد؟

به اطلاع خواننده گرامی می‌رساند موضوع فوق از میان پرونده های مستند انتخاب شده بود و متاسفانه شاکی پرونده بدون مراجعه به وکیل متخصص پرونده را شخصا پیگیری نموده بود و النهایه قرار منع نعقیب برای پزشک و پرستار صادر شد! در صورتی که یقیننا با توجه به مدارک و مستنداتی که شاکی در دست داشت می‌توانست نتیجه ای غیر از برائت و منع تعقیب یا همان بیگناهی پزشک اخذ نماید.

 

پس دقت بفرمایید در برخی از موضوعات همچون جرایم پزشکی توصیه می‌گردد هرگز بدون مشاوره با وکیل حاذق در زمینه تخصصی اقدامی ننمایید.

 

در صورتی که به عنوان شاکی در پرونده ای اعلام جرم نمایید و امکان اثبات اتهام وارده به مشتکی عنه را نداشته باشید، ممکن است با شکایت اعاده حیثیت و افترا روبرو شوید. در حالت خوش بینانه اگر قرار منع تعقیب متهم صادر شود و یا رای برائت (بی گناهی ) از دادگاه حاصل نماید، اگر به دلیل مفتری تحت تعقیب قرار نگیرید، در صورت مطالبه طرف مقابل، موظف به پرداخت کلیه خسارات وارده به وی می باشید.

قبل از طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی تهران، یا شکایت در دادسراهای تخصصی تهران، حتما با وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشاوره فرمایید.

گروه وکلای مهر، امکان مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل جرایم پزشکی ایران را  برای عزیزان فراهم نموده است.

وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی جهت شکایت از پزشک ارتوپد

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص شکایت از پزشک ارتوپد و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

21-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر 

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *