مفسد فی الارض کیست؟

مفسد فی الارض کیست؟

مفسد فی الارض کیست؟


بهترین وکیل امور کیفری در این نوشتار به بررسی جرم افساد فی الارض و پاسخ به پرسش مفسد فی الارض کیست؟ پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت جرم افساد فی الارض

هر کشوری، با توجه به اصول و قواعد مربوط به همان کشور و فرهنگی که بر آن کشور، حاکم است، مقرراتی را جهت حفظ نظم در نظر می گیرد. در واقع، وجود امنیت و آسایش عمومی، اولین هدف و خواسته، در همه جوامع بوده و وجود مقررات و وضع آن ها نیز، در راستای همین خواسته است.

در جامعه ما نیز که یک جامعه اسلامی محسوب می شود، مقررات مربوط به نظم، علاوه بر فرهنگ ایرانی جامعه، از قواعد شرعی نیز الهام گرفته شده و بر جامعه حاکم می باشد. یکی از جرائمی که مربوط به امنیت کشور بوده، جرم افساد فی الارض است که با ارتکاب برخی از اعمال، در شرایطی که امنیت عمومی را بطور گسترده، خدشه دار و مختل کند، واقع گردیده و مجازات بسیار سنگینی، برای مرتکبین آن، پیش بینی شده است.

جرم افساد فی الارض، زمانی محقق می گردد که جرایمی نظیر؛ جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا، اتفاق افتد و به سبب ارتکاب آن ها، اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا اشاعه فساد یا فحشا، بطور گسترده رخ دهد.

مفسد فی الارض کیست؟

مطابق قانون، هرکس بطور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن ها گردد، به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی الارض محسوب… می‌ گردد.

مفسد فی الارض، هر شخصی می باشد که با ارتکاب یا معاونت جرایمی نظیر؛ برپا کردن مرکز فحشا و فساد، یا ارتکاب جرم آتش زدن و تخریب کردن عمدی، پخش کردن مواد میکروبی و سمی و سایر جرائم مندرج در قانون مجازات اسلامی، موجب اخلال گسترده در نظم عمومی کشور، ایجاد ناامنی و گسترش فحشا، بطور وسیع شده و به تمامیت جسمانی افراد جامعه یا اموال عمومی دولت، آسیب وارد کند.

مجازات افساد فی الرض چیست؟

1- اعدام: در صورتی که فرد، مرتکب جرم افساد فی الارض، شناخته شود و قاضی رسیدگی کننده به پرونده، قصد ایجاد اخلال گسترده در نظام کشور و نظم عمومی را از اقدامات او و جرایمی که مرتکب شده، احراز کند و همچنین، به ایجاد نا امنی و اشاعه فحشا، در حد وسیع، پی ببرد، حکم به اعدام مفسد فی الارض، خواهد داد.

2- حبس تعزیری درجه پنج یا شش: اما، هنگامی که قاضی، هیچ یک از موارد فوق الذکر را احراز نکند و جرمی که فرد، مرتکب شده، با هیچ مجازات قانونی دیگری، تطبیق نیابد، بسته به میزان نتایج زیان باری که جرم ایجاد کرده، مرتکب، به حبس تعزیری درجه 5 یا 6، یعنی، حبس بیش از 2 تا 5 سال یا حبس بیش از 6 ماه تا 2 سال، محکوم خواهد شد.

جرم افساد فی الارض چیست؟

جرم افساد فی الارض جرمی است که با ارتکاب جرایمی نظیر؛ جرائم علیه امنیت ملی یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا به نحوی که موجب اخلال گسترده در نظم و امنیت عمومی کشور و اشاعه فحشا بطور گسترده گردد محقق می شود.

مفسد فی الارض کیست؟

به شخصی که مرتکب جرم افساد فی الارض گردد مفسد فی الارض می گویند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرسش مفسد فی الارض کیست؟ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران
مفسد فی الارض کیست؟

 

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
NFT چیست؟

معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

جهت دریافت مشاوره در خصوص پرسش مفسد فی الارض کیست؟ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر بنده عضو یک گروه تلگرام هستم که خدمات ماساژدر محل انجام میدن و خودم ماساژور هستم سیستم کار ما به نحوی که خانم ها برای ماساژاقایون  اعزام میشن  دو هفته پیش به من اعلام شد برای ماساژ به یک ادرس در سعادت اباد برم و دو مشتری دارم اون روز برای من مشکلی پیش اومد که نتونستم مراجعه کنم  و همکارم رو. جای خودم فرستادم که ایشونم عضو همون گروه و ماساژور هستن  ایشون  بعد از ورود به منزلی که بهشون ادرس داده بودم متوجه شدن اون دو اقا  پلیس هستن و دنبال این مجموعه بودن ایشون دستگیر کردن و بردن الان با قرار وثیقه ازاد هستن گفتن جرم فساد فی الأرض ولی دنبال مدیر کانال هستن ؟
    ایا امکان دستگیر کردن منهم وجود داره ؟ و اگر بله جرم من هم فساد فی الأرض با اینکه اونجا حضور نداشتم ؟

    • سلام بله احتمال اینکه دستور دستگیری شما هم صادر شده باشه هست.
      اما بسته به موضوعی که طرح کردین میتونه فراهم کردن موجبات فساد و فحشا باشه و افساد فی الارض بعیده که قابلیت انتساب داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *