نمونه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی


امروز با ارائه نمونه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی با شما هستیم.

با توجه به تخصصی بودن دعاوی مربوط به اعتراض به نظریه کارشناسی در پرونده های منابع طبعی و اراضی ملی و طرح شکایت توسط سازمان جنگلها و مراتع کشور و همچنین سابقه عضویت محمدرضا مهری در هیات های اعتراض به آراء ملی شدن اراضی در زمان تصدی شغل قضا، مشاوره تخصصی در خصوص این موضوعات توسط گروه وکلای مهر قابل پذیرش است.

نکات مهم در تنظیم نمونه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی

مهلت اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی و تشخیص اراضی ملی از چه زمانی محاسبه می شود؟

هزینه درخواست هیات سه نفره کارشناسی در پرونده منابع طبیعی چگونه تعیین و دریافت می شود؟

برای مشاوره حقوقی با وکیل متخصص ملکی چه باید کرد؟

نمونه متن  اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی

با سلام و اهدای تحیات، احتراماً اینجانب… مشتکی عنه پرونده کلاسه به شماره 97090526  ضمن اعلام مراتب اعتراض خویش در فرجه قانونی به نظريه كارشناس محترم بدوd كه در مورخه 26/01/98 ابلاغ گرديده است،صدور قرار ارجاع امر به هيئت سه نفره كارشناسان را محضر مبارکتان استدعا دارم:

بر نظریه کارشناس محترم ایرادات اساسی به شرح ذیل وارد است:

_مطلب بسيار مهمی که در اظهارات خواهان(نماینده اداره منابع طبیعی) که در نظریه کارشناسی منعکس گردیده است ناگفته مانده، این است كه در موارد عدیده‌ای که مستحضرید در زمين‌های شخصي انتشار آگهي ملي صورت می‌پذیرد.

اتفاقاً به سازمان جنگل‌ها نيز واگذار و سازمان مربوطه نيز در اراضي مزبور اقدام به دريافت سند می‌نمايد. اما بعضاً اين اقدامات مخالف با حقوق مالكانه افرادی چون من بوده و رویه محاکم حقوقی نيز بیانگر این مطلب است که در اکثر موارد با بررسي‌هاي صورت پذيرفته و كشف صحت ادعاي افراد حكم به ابطال چنين اقدماتي می‌دهند.

لذا نمي‌توان انجام چنين اقداماتي را در هر حال دليلي بر رد ادعای حقوق مالکان زمین دانست.

لذا به تجویز رای وحدت رویه شماره ۶۶۵ مورخ ۱۳۸۳ هیئت عمومی دیوان عالی کشور و نیز قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی، موضوع اجرای ماده ۵۶ قانون جنگلها و مراتع مصوب ۱۳۸۷، رای قاضی هیئت ماده واحده قابل اعتراض در دادگاه عمومی حقوقی و سپس قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان می‌باشد.

که موضوع پرونده مارالذکر نیز از این قاعده مستثنا نیست و  مستلزم بررسی در محکمه صالح است  که در صورت لزوم اقدام به طرح دعوی علیه آن سازمان خواهم نمود.

_آنچه مسلم است آنكه مالكيت من در زمين مزبور قولنامه عادي مورخه 8/84/81 مي باشد كه آن را از شخص … خريداري نموده‌ام و از همان ابتدا در تصرف من بوده است و در آن  اقدام به كشت و زرع نموده‌ام،

لذا مالكيت فروشنده اراضي موصوف نيز به موجب آنچه که ایشان و اهالی روستا اذعان می‌داشتند صحیح و قانونی است. و ميزان 6 قفیز (حدود 2000 متر) که به بنده فروخت شد مدعی در آن زمان نداشت و اهالی مطلع روستا هم همگی بر اصالت مالکیت ید ماقبل من صحه می‌گذارند.

_نكته بسيار مهم ديگر كه متأسفانه از ديد كارشناس محترم به دور مانده است و ايشان در دلايل ابرازي من به آن هيچ توجهي نداشته است این است که از قدیم الایام این زمین‌ها زراعی بوده. و در نقشه هوايي که توسط سازمان جغرافيايي كشور قبل از انتشار آگهی ملی شدن تهیه شده ماهیت این اراضی قابل تشخیص است.

_کارشناس محترم باید اقدام به ضمیمه کردن نقشه مختصات utm   می‌نمودند که فقدان نقشه مزبور در ضمیمه نظریه خود جای تعجب دارد و صرفا ایشان کروکی‌ای بر مبنای مشاهدات خویش با دست طراحی کرده‌اند.

نمونه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی

_کارشناس محترم با توجه به تخصصی که در سربرگ و مهر  خود به دادیاری محترم اعلام نموده‌اند کارشناس در  زمینه ثبتی می‌باشند،

لذا اظهار نظر ایشان در فراز  ب از نظریه کارشناسی بنظر فاقد وجاهت قانونی می‌باشد و جهت تشخیص عمر درخت و یا قدمت خاک و ارتفاع سنگ چین و …، بدیهی است که موضوع باید به کارشناسان متخصص آن حوزه ارجاع گردد.

_بر فرض که منابع طبیعی  از سابق هم مالکیتی نسبت به زمین متنازع فیه داشته باشد؛ من از آن مطلع نبوده‌ام و خریدار با حسن نیت بوده‌ام!

و صرفا اعمال زراعی انجام می‌دادم حال آنکه مع الاسف کارشناس محترم اقدامات من در جهت حفظ زمین زراعی را بنوعی تحجیر معنا کرده‌ و اینچنین جلوه داده اند که من مشغول به احیا  اراضی موات بوده ام !!!

_ در صدر نظریه کارشناسی به حضور دو نفر از معتمدین محل اشاره شده است حال آنکه نظر آن دو نفر( از قریه‌ای که کمتر از 150 نفر جمعیت دارد ) در نظریه منعکس نگردیده است.

علی ایُ حال با عنایت به جمیع موارد فوق الاشعار صدور قرار ارجاع امر به هيئت سه نفره كارشناسان را محضر مبارکتان استدعا دارم.

وکیل و مشاور حقوقی جهت تنظیم لایحه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل متخصص

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

نمونه اعتراض به نظریه کارشناس منابع طبیعی

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک متخصص

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *