نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی

نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی

نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی


امروز با موضوع نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

شاید لفظ قطعیت باعث گردد که مودی فکر کند دیگر امکان اعتراض ندارد و النهایه باید تسلیم وضعیت کنونی گردد، اما  از طریق مشاوره با وکیل متخصص مالیاتی موسسه حقوقی مهر پارسیان می‌توانید از طرق اعتراض به هرگونه حکم و رای مالیاتی آگاه گردید و از چنگال مالیات های غیر کارشناسانه رهایی پیدا کنید.

نکات مهم نمونه لایحه اعتراض به مالیات قطعی

آیا مالیات قطعی قابل اعتراض است؟

در لایحه اعتراض به مالیات قطعی چه چیزی بنویسیم

در خصوص اعتراض به مالیات قطعی با چه وکیلی مشاوره نماییم؟

لایحه اعتراض به مالیات قطعی

ریاست محترم شورای عالی مالیاتی

با سلام و اهدای تحیات؛

احتراماً اینجانب مودی دارای شناسه…….، با عنایت به برگ قطعی مالیات عملکرد سال …….. به شماره …….. مورخ …….. که منتهی به صدور رای (حسب مورد) هیات حل اختلاف-هیات تجدید نظر به شماره …….. گردیده است مراتب اعتراض خویش را  نسبت به رای معترضُ عنه به استحضار می‌رساند.

نظر به اینکه در رای(حسب مورد) هیات حل اختلاف –هیات تجدید نظر به شرح ذیل مداقه در اسناد ارایه شده لحاظ نگردیده است؛ رسیدگی مجدد را محضر مبارکتان استدعا دارم:

دلایل اعتراض به مالیات تعیین شده

اولا …….. نظر به اینکه هیات محترم حل اختلاف در تشخیص و محاسبه میزان اصل مالیات قطعی برای سال—- ، دچار خطا و اشتباهات محاسباتی گردیده و اقلامی از موارد معترض عنه را به برگ تشخیص عملکرد سال …….. به شماره …….. مورخ …….. ضمیمه و لحاظ ننموده است و متعاقبا گزارش رسیدگی خلاف واقع تنظیم گردیده است ، بذل توجه و بررسی و اصلاح موارد مذکور را استدعا دارم.

ثانیاً جای بسی تعجب است که چرا موارد مورد اعتراض برگ تشخیص سال …….. که در هیات حل اختلاف بررسی و مورد قبول آن هیات محترم قرار گرفته بود، در محاسبات اصل مالیات منظور نگردیده!!!

_ مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه‌های استهلاک دستگاه های cnc شرکت به علت عدم ارائه مستندات غیر قابل قبول اعلام گردیده، حال آنکه  صورت ریز دارایی ثابت شرکت به همراه محاسبات استهلاک طبق ماده ۱۴۹٫ق.م.م مضبوط در پرونده است و به آن سازمان محترم ارایه گردیده و متعاقباً مورد قبول قرار نیز گرفته است ؛ مع الاوصف در هیات بدوی فقط قسمتی از مبلغ در نظر گرفته شده است . (تمام موارد اصول استاندارد ۱۱ حسابداری ایران نیز رعایت گردیده است)

_با عنایت به مانحن فیه، ما به التفاوت اعلامی در جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا به مبلغ …….. میلیون ریال در گزارش اقلام غیر قابل قبول مالیاتی  از نظر این شرکت صحیح نیست.

چرا که جدول گردش مواد بر اساس استانداردهای آن سازمان محترم تهیه شده و از نظر محاسباتی نیز مغایرتی با اظهارنامه ابرازی ندارد.

فلذا با عنایت به اینکه در هیات تجدید نظر مورد قبول قرارگرفته است استدعا دارم نسبت به حذف مورد مذکور از هزینه‌های غیر قابل قبول مالیاتی اقدام شایسته بعمل آورند.

_مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه کرد شرکت به علت شناسایی دارایی در هزینه غیر قابل قبول مالیاتی احتساب گردیده است که لازم به ذکر است مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه‌های  مذکور بابت هزینه تعمیرات سقف کاذب شرکت است که با توجه به استیجاری بودن ملک موضوع شرکت؛ شناسایی مبلغ فوق در حساب دارایی  بنظر صحیح نمی باشد.

همچنین مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه مذکور بابت خرید کاغذ دیواری و میز کانتر پرداخت گردیده که با توجه ماهیت جنس ، مبلغ و آیین نامه اموال شرکت، به درستی در هزینه های طی دوره شناسایی گردیده است.

شایان به ذکر است که مستندات موارد مزبور به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری بپیوست تقدیم حضور می‌گردد

_مبلغ ……..  میلیون ریال از مجموع هزینه های  عملکرد سال …….. طبق ماده ……..  ق.م.م برگشت داده شده ،که برخی از موارد آن  کاملا در راستای فعالیت و تولید شرکت بوده و دارای اسناد و مدارک مثبته نیز می باشد لذا خواهشمند است  باتوجه به انطباق موارد مذکور با قوانین مالیاتی نسبت به  بررسی مجدد دستورات مقتضی را صادر فرمایید.

_مبلغ  …….. میلیون ریال از هزینه‌کرد شرکت به علت عدم ارائه فاکتور برگشت زده شده؛ این خود موید این ادعاست که مستندات آن به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری مربوطه گردیده همچنین مفاده ماده …….. و النهایه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به طور کامل رعایت گردیده است.

با تجدید احترامات فائقه

بهترین وکیل مالیات تضمینی

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه مشاوره حقوقی ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

4.4/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *