نمونه لایحه پرونده تصرف عدوانی

نمونه لایحه پرونده تصرف عدوانی

نمونه لایحه پرونده تصرف عدوانی


امروز با ارائه نمونه لایحه پرونده تصرف عدوانی با شما خواهیم بود.

یکی از خدمات حقوقی دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، انتشار نمونه دادخواست های حقوقی، لوایح و شکواییه ها و همچنین مشاوره آنلاین درباره نحوه تنظیم لایحه برای پرونده های مطروحه است.

تصرف عدوانی از جمله دعاوی است که در صورت داشتن شرایط امکان طرح آن در دادسرای محل وقوع جرم به صورت کیفری و یا دادگاه حقوقی محل وقوع ملک به صورت دعوای حقوقی رفع تصرف عدوانی قابل طرح است.

نکات مهم در تنظیم نمونه لایحه پرونده تصرف عدوانی

  • در چه مواقعی امکان طرح شکایت کیفری تصرف عدوانی وجود دارد؟
  • آیا در صورت نداشتن سند مالکیت، امکان طرح شکایت تصرف عدوانی یا دعوای تصرف عدوانی وجود دارد؟
  • بهترین وکیل پرونده تصرف عدوانی در تهران کیست؟

نمونه لایحه / تصرف عدوانی حقوقی

ریاست محترم شعبه …مجتمع قضایی….

با سلام و احترام، درباره پرونده کلاسه بایگانی شماره 978970 مطروحه در شعبه تحت تصدی حضرتعالی و در دفاع از دعوای خواهان، در رد اظهارات وی مطالب زیل به استحضار می رسد:

حسب ماده 158 ق.ا.د.م ونظر دکترین حقوقی ، نه تنها مالکیت متصرف سابق از شرایط اقامه دعوا ی تصرف عدوانی نیست و متصرف سابق هرچند مالک نباشد می تواند تنها به صرف اثبات تصرف قبلی خود حکم رفع تصرف عدوانی را بخواهد بلکه حتی متصرف عدوانی نیز میتواند شخصی غیر از مالک باشد و دعواعلیه هرمتصرفی حتی غیر مالک ،قابلیت استماع را دارد زیرا عنوان متصرف عام بوده و شامل مالک، مستاجر، امین مالک، ماذون از طرف مالک و…می باشد

نظریه مشورتی شماره 4826/7 مورخ 11/7/1384 که اذعان می دارد:

«در مواردی که حکم به رفع تصرف عدوانی صادر می‌شود، حکم صادره علیه هرکس که متصرف فعلی است به مرحله اجرا درمی‌آید»نیز موید این امر می باشد.

لذا ایراد خوانده مبنی بر عدم توجه دعوا به ایشان به دلیل مالکیت همسرشان و تقاضای رد آن خلاف مقررات قانونی است زیرا ایشان مدتهای طولانی است که در آپارتمان موضوع دعوا (طبقه همکف جنوبی) ساکن بوده و بدون رضایت سایر شرکا و بدون مجوز قانونی اقدام به مسقف نمودن نورگیر مشاع و استفاده اختصاصی از آن به عنوان آشپزخانه و انباری نموده است درحالیکه همسرشان حدود 4 سال است که مقیم کانادا می باشند.

جهت اثبات مسقف نمودن نورگیرها قبلا تامین دلیل صورت گرفته ونظریه کارشناس محترم دادگستری تقدیم گردیده است .

لذا حسب ماده 167 ق .ا . د. م که اشعار میدارد:”اگر چند نفرمال غیرمنقولی را به طور مشترک در تصرف داشته یا استفاده می کرده اند وبعضی از آنها مانع تصرف یا استفاده …بعضی دیگر گردند حسب مورد در حکم تصرف عدوانی ….خواهد بود” اقدمات ایشان در حکم تصرف عدوانی می باشد.

مضافاً اینکه تصرفات غیرقانونی ایشان درگذشته نیزبارها مورد اعتراض دیگر شرکا قرارگرفته که منجر به توهین و فحاشی و درگیری طرفین شده و دردادسرای …. شکایت مطرح و با وساطت مامور کلانتری …..صورتجلسه سازش مورخه …  تنظیم و پرونده مختومه می گردد.

دلایل اثبات کننده حضور، سکونت و تصرف وی در ملک :

1- برگ احضاریه کلانتری که در مورخه …که به خود آقای …. در همین آدرس ابلاغ واقعی شده است.(پیوست شماره 2)

2- اطلاع ایشان ازابلاغ وقت رسیدگی همین پرونده و حضوردر دادگاه و عدم اعتراض نسبت به اقامتگاه خود واعلام نشانی جدید .

3- درگیری با خواهانها و دیگر مالکین در محل آپارتمان موضوع دعوا

مشکلاتی که به دلیل مسقف نمودن نورگیرها در آپاتمان حادث شده به شرح ذیل می باشد:

1- وجود سقف مانع تردد هوا در ساختمان گردیده و به همین دلیل بوی طبخ غذا در آشپزخانه خوانده، تمام راهرو و آپارتمان را فرا می گیرد.

2- سقف ایجاد شده جلوی نور را گرفته و لابی و ساختمان کاملا تاریک شده است.

3- فاصله سقف تا پنجره طبقه اول (همانطور که در عکس تهیه شده نیز کاملا مشهود می باشد) در حدود نیم متر بوده که تردد از این راه به دلیل اینکه پنجره فاقد حفاظ می باشد کاملا آسان گردیده و همین امر امنیت این واحد و کل آپارتمان را به خطر انداخته است.

4-در سقف ایجادی چون هیچ روزنه ایی برای گذر آب تعبیه نشده هنگام برف و باران آب روی سقف جمع شده وبه دیوارها نفوذ می کند و باعث ریختن گچ دیوار وسست شدن پی ساختمان گردیده است.

5- جهت مسقف نمودن ،در قسمت پایین نورگیرمیله های آهنی متعددی بکار برده شده است که منظره زشت و ناخوشایندی را به وجود آورده است.

6- چون امکان نظافت سقف وجود ندارد آنجا محل تجمع پرندگان و حشراتی چون سوسک و…گردیده است.

با عنایت به مطالب معروضه و نظربه اینکه دعوای تصرف عدوانی باید علیه متصرف عدوانی هرچند مالک نباشد طرح گردد وتوجهاً به اینکه استفاده اختصاصی ،غیرقانونی و بدون مجوز خوانده محترم از مشاعات موجب تضییع حقوق مسلم موکلین و سایر شرکا می گردد لذا حسب مواد 158و 167 ق . ا. د .م تقاضای ادامه رسیدگی و صدور حکم به رفع تصرف عدوانی از مشاعات و قلع وقمع مستحدثات و پرداخت کلیه خسارات قانونی از آن مقام محترم قضایی مورد استدعاست .

با تشکر و تجدید احترام

وکیل متخصص پرونده تصرف عدوانی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

کلاهبرداری اینترنتی با سیم کارت جعلی

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *