وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری

وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری

وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری


بهترین وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری در این نوشتار به بررسی نحوه رفع اختلاف بین مودی و شهرداری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

حجم بالای فعالیت شهرداری و تعارض افعال شهرداری حقوق و منافع مردم با شهرداری از جمله؛ به خاطر کسب و کار و فعالیت های تجاری اقتضا دارد که شهرداری در قالب کمیسیون های خاص، جریان رسیدگی به برخی منازعات و تخلفات و به طور کلی نظارت و کنترل آن را عهده‌دار باشد.

لذا مرجع رسیدگی به اعتراض به برخی از کمیسیون درون شهرداری پیش بینی شده است و در برخی موارد نیز دیوان عدالت اداری و دادگاه‌های عمومی مرجع تظلم خواهی از آرا شهرداری هستند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کمیسیون رفع اختلاف بین مودی و شهرداری

برای رفع هر گونه اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض، کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۷۷ تشکیل می شود.

اعضای آن عبارتند از: نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری (یکی از قضات حوزه قضایی) نماینده شورای شهر.

تصمیمات کمیسیون ماده ۷۷ قطعی است.

علیرغم اینکه به موجب ماده ۷۷ قانون شهرداری، تصمیمات کمیسیون ماده ۷۷ قطعی است،

با توجه به بند ب ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، امکان شکایت مودی نسبت به تصمیم کمیسیون در دیوان عدالت اداری ممکن خواهد بود.

به نظر برخی حقوقدانان امکان شکایت از آرا کمیسیون ماده 77 در دادگاه‌های عمومی نیز وجود دارد، برای اطلاع از رویه با وکلای حاذق موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

اگر مودی از پرداخت بدهی تشخیص شده کمیسیون امتناع نماید چه ضمانت اجرایی وجود دارد؟

بدهی مورد تشخیص کمیسیون ماده ۷۷ همانند محکومیت به موجب احکام قطعی، یا اسناد رسمی و لازم الاجرا قابلیت وصول بدون رسیدگی قضایی و تشریفات قانونی دارد.

مطابق ماده ۷۷ قانون شهرداری، تصمیمات کمیسیون طبق مقررات اسناد لازم الاجرا به وسیله اداره ثبت اسناد با صدور اجراییه به اجرا گذاشته می‌شود و مطالبات شهرداری از این طریق وصول خواهد شد.

بنابراین، اگر مودی از پرداخت بدهی خود امتناع نماید، توقیف و فروش اموال وی به منظور استیفای طلب شهرداری امکان پذیر خواهد بود.

چه کمیسیونی صلاحیت رسیدگی به تخلفات ساختمانی دارد؟

وفق تبصره ۲ ماده ۹۹ قانون شهرداری:

به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها و نحوه رسیدگی به موارد تخلف، کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، قوه قضاییه و وزارت راه و شهرسازی در استانداری ها تشکیل خواهد شد.

کمیسیون حسب مورد و با توجه به طرح جامع (چنانچه طرح جامع به تصویب نرسیده باشد با رعایت ماده ۴ آیین نامه احداث بنا در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها مصوب ۱۳۵۵) نسبت به صدور رای قلع بنا یا جریمه معادل ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد قیمت اعیانی تکمیل شده اقدام خواهد نمود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کمیسیون ماده 100 چه صلاحیتی دارد؟

با عنایت به اینکه احداث هرگونه بنا و اقدام عمرانی در محدوده شهر یا حریم آن، مستلزم اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری محل است.

چنانچه شخصی بدون اجازه شهرداری یا بر خلاف مفاد پروانه و نقشه ارایه شده مبادرت به ساخت و ساز نماید، پلیس ساختمان و ماموران شهرداری مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مجاز هستند مانع عملیات وی شوند.

چنانچه تاسیسات و بنای احداثی بر خلاف اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی باشد و تخریب آن ضرورت داشته باشد و یا بنایی بدون تحصیل پروانه ساخت احداث شده باشد، با تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده صد مطرح می‌شود.

کمیسیون ماده 100 از چه اشخاصی تشکیل می‌شود؟

نماینده وزارت کشور با انتخاب وزیر کشور، یکی از قضات دادگستری با معرفی رئیس کل دادگستری استان و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر که برای مدت مشخصی انتخاب می‌شوند.

نحوه رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون ماده 100 به چه شکل است؟

کمیسیون پس از وصول پرونده به ذینفع اعلام می دارد که ظرف ۱۰ روز توضیحات خود را به طور مکتوب اریه دهد.

بعد از انقضای این مدت کمیسیون مکلف است با حضور نماینده شهرداری (که در رای نهایی دخالتی ندارد) توضیحات لازم را استماع و ظرف یک ماه تصمیم خود را اعلام کند.

در مواردی که شهرداری از ادامه عملیات ساختمانی جلوگیری می کند باید ظرف یک هفته موضوع را در کمیسیون مطرح کند و گرنه کمیسیون با تقاضای ذینفع به موضوع رسیدگی می‌نماید.

کمیسیون در صورت اظهار نظر، به قلع تمام یا جزیی از بنا مهلتی مناسب تا دو ماه تعیین می‌کند.

شهرداری تصمیم را به مالک ابلاغ می‌کند و در صورت عدم اقدام به رفع خلاف در مهلت مذکور، مأموران شهرداری رأسا اقدام می‌کنند و حتی هزینه اجرا را نیز از مالک وصول خواهند کرد.

کمیسیون می‌تواند بسته به شرایط ساختمانی به موجب تبصره های ۲، ۳، و ۴ از جمله اضافه بنای زاید بر زیربنای مندرج در پروانه ساختمانی و عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی و عدم احداث پارکینگ یا غیر قابل استفاده بودن آن، رأی به اخذ جریمه با نصاب مشخص از مالک متخلف به جای قلع بنا صادر کند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ابطال رای کمیسیون ماده صد شهرداری به چه شکل صورت می‌پذیرد؟

شکایت و ابطال رای کمیسیون در دیوان عدالت اداری صورت می‌پذیرد.

وکیل تجدیدنظر کمیسیون های شهرداری تهران

قبول وکالت در پرونده تجدیدنظر شهرداری مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 الی 13 با دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل کمیسیون‌های شهرداری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

شماره همراه وکیل کمیسیون شهرداری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

قوانین شهرداری


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/mehril/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

وکیل تجدیدنظر کمیسیون‌های شهرداری

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *