وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

وکیل تجدیدنظر کیفری ونک


امروز با موضوع وکیل تجدیدنظر کیفری ونک در خدمت شما عزیزان هستیم.

دادگاه بدوی وقتی به موضوعی رسیدگی و اقدام به صدور حکم می­کند، ممکن است که هرکدام از اصحاب دعوا ادعا کنند،که دادگاه به تمام دلایل ابراز شده از سوی آن­ها توجه نکرده و یا قاضی در تطبیق موضوع با قانون اشتباه کرده است.

برای این­که علیه کسی به ناحق رای صادر نشود، لازم است تا راهکاری برای بازنگری در احکام و موضوعات در نظر گرفته شود.

این راهکار، در قانون آیین دادرسی کیفری، تجدیدنظر به حکم صادر شده در دادگاه بدوی است. دراین زمینه حتما با وکیل اقدام کنید.

سوالات مهم وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

در چه مواردی می­توان از آرای کیفری تجدیدنظر کرد؟

برای تجدیدنظر از آرای کیفری، به کجا باید مراجعه کنیم؟

اگر طرفین حق تجدیدنظرخواهی را از خود ساقط کنند، آیا امکان تجدیدنظرخواهی وجود دارد؟

تجدیدنظرخواهی علیه رایی که جنبه کیفری و حقوقی را توامان دارد، به چه نحو است؟

آرای کیفری در چه شرایطی قابل تجدیدنظر است؟

یکی از سوالات مهمی که در پرونده­های کیفری، ذهن افراد را به خود مشغول کرده است، این است که در چه شرایطی می­توان از آرای کیفری صادره در محاکم بدوی اعتراض کرد.

و چه مواردی قابلیت طرح تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر را دارند.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری، مواردی وجود دارد که در صورت محرز شدن آن­ها، محکوم‌علیه، وکیل یا نماینده قانونی وی، شاکی و دادستان، حق درخواست تجدیدنظر را خواهند داشت.

موارد تجدیدنظرخواهی در دعاوی کیفری چیست؟

موارد تجدیدنظرخواهی کیفری شامل ادعای عدم اعتبار ادله یا مدارک استنادی دادگاه، ادعای مخالف بودن رأی صادره با قانون، ادعای عدم صلاحیت دادگاه یا وجود یکی ‌از جهات رد دادرس و ادعای عدم توجه دادگاه به ادله ابرازی است.

برای مثال، ادعای عدم اعتبار ادله به این معناست که اگر حکمی بر مبنای مثلا شهادت شهود صادر شده باشد، و محکوم ­علیه ادعا کند که این شهادت شرایط لازم را ندارد، می­تواند تقاضای تجدیدنظر کند.

گاهی اوقات دلیل تجدیدنظر مخالف بودن رای صادره با قانون است؛

برای مثال عملی در قانون اصلا جرم نباشد یا مشمول مرور زمان شده باشد و با این وجود، رای صادر شده باشد؛ می­توان از این جهت تجدیدنظر کرد.

زمانی هم هست که تجدیدنظر به علت عدم توجه دادگاه به ادله ارائه شده صورت می­گیرد؛ گاهی دلایلی وجود دارد که نشان از بی‌گناهی است. برای مثال:

متهم می‌گوید در زمان وقوع جرم، در یک مکان دیگری حضور داشته است و حتی­ می­تواند شاهد هم معرفی کند؛ اما قاضی به ادعای او، توجهی نداشته و وی را در دادگاه محکوم می­کند.

چه مرجعی صالح برای رسیدگی به دعاوی تجدیدنظرکیفری است؟

طبق قانون، آرای دادگاه کیفری جز در مواردی که بیان می­کنیم، قطعی است و حسب مورد در دادگاه تجدیدنظر استان همان حوزه قضائی قابل تجدیدنظر و یا در دیوان عالی کشور قابل فرجام است.

آرا دادگاه اطفال و نوجوانان در تمامی موارد قابل تجدیدنظرخواهی است؛

مرجع رسیدگی به این درخواست تجدیدنظر، شعبه ­ای از دادگاه تجدیدنظر استان است که طبق قانون و با ابلاغ رئیس قوه قضائیه مشخص می­گردد.

آرای صادره در جرائم تعزیری درجه هشت و جرائمی که مستوجب دیه یا ارش( میزان آن کمتر از یک دهم دیه کامل باشد)هستند، قطعی­اند.

تجدیدنظرخواهی نسبت به رایی که جنبه کیفری و حقوقی دارد، چگونه صورت می­گیرد؟

طبق قانون،‌ در مواردی که رای دادگاه راجع به جنبه کیفری و دعوای ضرر و زیان تواما صادر شده، چنان­چه یکی از جنبه ­های مذکور قابل درخواست تجدیدنظر باشد، جنبه دیگر رای نیز به قابل درخواست تجدیدنظر بوده و صلاحیت مرجع تجدیدنظر نیز بر همین مبنا خواهد بود.

درصورتی که طرفین دعوا با توافق کتبی حق تجدیدنظر را از خود ساقط کنند، تجدیدنظر آنان جز در خصوص صلاحیت دادگاه یا قاضی صادرکننده رای، مسموع نیست.

وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

قبول وکالت در پرونده های تجدیدنظر کیفری، مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره همراه وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره تلفن دفتر وکیل تجدیدنظر کیفری ونک

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکیل محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *