اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین

اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین


بهترین وکیل تهران در این نوشتار به بررسی نحوه ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

شارژ ساختمان

منظور هزینه ‌های مشترک یک ساختمان که در جهت حفظ و نگهداری مشاعات و بخش‌ های مشترک آن از سوی ساکنین پرداخت می ‌شود، است.

عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین

نپرداختن شارژ ساختمان به یکی از مشکلات در هر ساختمانی تبدیل شده و بسیاری از ساکنین (مالک یا مستاجر)، از پرداخت شارژ ساختمان امتناع می ­کنند. این موضوع، مدیریت ساختمان را دچار مشکل و چالش می‌ کند و  موجب اعتراض برخی دیگر از ساکنین به عدم پرداخت شارژ از سوی دیگر افراد ساکن ساختمان می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مسئول پرداخت شارژ ساختمان

پرداخت شارژ ساختمان یک توافق میان مالک و مستاجر و همچنین مدیران ساختمان است، یعنی مالکین هر واحد، در صورت سکونت در آپارتمان و خالی گذاشتن واحد خود، ملزم به پرداخت شارژ هستند و اگر واحد آپارتمانی دارای مستاجر باشد، توافق بر سر پرداخت شارژ بین مالک و مستاجر انجام می ‌شود و در صورت عدم پرداخت از سوی هر دو، مدیران میتوانند به 2 روش ذیل شارژ را دریافت کنند، که عبارتند از؛

  • اگر در قرارداد ذکر شده باشد که پرداخت شارژ بر عهده مالک است و او از پرداخت آن امتناع کند، مستاجر این امکان را دارد تا شارژ را از اجاره خود پرداخت کند.
  • در قرارداد ذکر شده باشد که مسئول پرداخت شارژ مستاجر است و از پرداخت آن امتناع کند، مدیر ساختمان میتواند برای دریافت این مبلغ هم به خود مستاجر و هم به مالک او مراجعه کند.

نحوه برخورد با عدم پرداخت شارژ ساختمان

اعتراض کردن به عدم پرداخت شارژ ساختمان، کوچکترین کاری است که برخی ساکنین انجام می‌ دهند و برخی مواقع، این عدم پرداخت شارژ منجر به دعوا و نزاع ‌های شدید بین افراد یک ساختمان نیز می ‌شود. قانونگذار برای پیشگیری از وقوع اینگونه اتفاق ­ها، تدبیری اندیشیده و مدیران ساختمان میتوانند با توجه به « قانون تملک آپارتمان ­ها» که در این خصوص وضع شده، اقدام به دریافت شارژ از واحدهای مربوطه نمایند.

نکته: پرداخت حق شارژ بر عهده تمام ساکنینی (مالکین و مستاجران) است که در آپارتمان زندگی می‌ کنند، حتی اگر واحد آن ها در آپارتمان خالی از سکنه است. بنابراین اگر یکی از این افراد از پرداخت شارژ امتناع کند، میتوان طبق ضوابط و مقررات قانونی با او برخورد کرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

فرآیند برخورد با عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین

طبق «قانون تملک آپارتمان ­ها» یکی از شیوه های برخورد با ساکنینی که از پرداخت شارژ ساختمان امتناع می ­کنند، به ­شرح ذیل عبارت است از؛

ارسال اظهارنامه برای پرداخت شارژ

در صورت امتناع ساکن ساختمان یا استفاده کننده (مالک یا مستاجر) از پرداخت سهم خود از هزینه ‌های مشترک از طرف مدیر یا هیات مدیران وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه می ‌شود.

نکته: تکمیل اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان اولین کاری است که مدیر برای اخذ مبلغ شارژ انجام می ‌دهد.

تعریف اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین

قبل از شکایت و ثبت شکوائیه در مراجع ذی ­صلاح میتوان اظهارنامه­ ای تنظیم و به آدرس متهم ارسال نمود و به او اعلام داشت که در رابطه با مساله فی ما بین، شما به عنوان یکی از ساکنین آپارتمان مبلغ ….. ریال بابت هزینه ..… از تاریخ ….. تا تاریخ ….. و مبلغ ..… ریال بابت هزینه ….. از تاریخ ..… تا تاریخ ..… به­ صندوق ساختمان بدهکار می­ باشید، که از پرداخت آن خودداری می ­نمایید. لذا در اجرای ماده 10 مکرر قانون تملک آپارتمان­ ها به شما اخطار می ­شود که ظرف مهلت 10 روز از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایید. بدیهی است پس از انقضاء این مهلت و عدم پرداخت هزینه­ های مذکور از سوی شما خدمات مشترک شما طبق قانون تملک آپارتمان ها و آئین ­نامه اجرایی آن قطع خواهد شد. همچنین طبق مقررات مربوطه از طریق مراجع قضائی نیز اقدام لازم انجام خواهد شد.

برای دریافت مشاوره و ثبت اظهارنامه توسط موسسه حقوقی مهرپارسیان به صفحه https://mehrilaw.com/online-services مراجعه نمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اظهارنامه عدم پرداخت شارژ ساختمان توسط ساکنین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *