وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو

وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو

وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو


امروز با موضوع وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو درخدمت شما عزیزان هستیم.

طبق گفته های یکی از تعمیرکاران خودرو، شگردهای برخی از تعمیرکاران این است که در ابتدای امر، با بررسی سطحی،خودرو را می­خوابانند و یا به اصطلاح مکانیک­ها «زمین­گیرش» می­کنند.

در واقع با این­ کار یا می­‌خواهند شما خودرو را جای دیگری نبرید و یا این­که در صورت پشیمان شدن شما از تعمیر، به بهانه بازکردن قطعات یا بستن دوباره آن، از شما اجرت دریافت کنند و به عبارتی هزینه­­ ای غیرضروری را به شما تحمیل کنند.

در تهران چندین هزار تعمیرگاه وجود دارد، که فقط درصد کمی از آن­ها مجوز دارند و امروزه شاهد شکایات بسیاری از تعمیرگاه­ها هستیم.

از آن­جا که شکایت ازتعمیرکاران، پروسه ی پیچیده و زمان­بری است، قبل از هرکاری با وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو مشاوره شوید.

نکات مهم وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو

چه تعمیرگاه­ هایی، برای تعمیر خودرو مناسب هستند؟

در صورتی که پس از بازگشت از تعمیرگاه عیب و نقصی در خودرو دیدیم، چه اقدامی انجام دهیم؟

در صورت گران­فروشی قطعات توسط تعمیرکار، چه کار کنیم؟

برای شکایت علیه تعمیرکار خودرو باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای تعمیر خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

نکته بسیارمهم درابتدای امر این است که دقت کنید، برای تعمیر خودرو حتما به واحدهای مجازی مراجعه شود، که پروانه کسب آن­ها در مغازه نصب شده باشد و تعمیرات هم، حتما در داخل تعمیرگاه انجام شود نه در خیابان یا جای دیگری.

پس از تعمیرات خودرو، اگر با مشکلی مواجه شدیم، اولین قدم چیست؟

پس از بازگشت از تعمیرگاه و گذشت مدتی، اگر متوجه شدید مشکل حل نشده است و یا خودرو نسبت به قبل، آسیب­های جدی ­تری دیده است؛ اگر فاکتورهای تعمیرات خودرو را در اختیار دارید که هیچ، در غیر این صورت باید به تعمیرگاه مربوطه مراجعه کرده و تقاضای فاکتور تعمیرات انجام شده را کنید.

فاکتور باید شرایط خاصی داشته باشد؛ به­این شکل که نام فردی که متقاضی تعمیر بوده در آن نوشته شود و مهر و امضا تعمیرکار هم روی آن باشد.

نکته حائز اهمیت این است که پرداختتان باید از طریق دستگاه کارتخوان باشد، تا آن را ضمیمه پرونده کنید، وگرنه برای اثبات پرداخت نقدی به مشکل برخواهید خورد.

راه ­حل اولیه پس از مشاهده عیب ونقص خودرو بعد از تعمیرات چیست؟

در وهله اول موضوع را با تعمیرکار خود، در میان بگذارید؛ ممکن است او، با بررسی مجدد، قبول کند که تعمیرات به خوبی انجام نشده و مشکل ایجاد شده را با تعمیر مجدد برطرف سازد.

اما در صورتی که توافق و صلحی بین شما و تعمیرکارتان صورت نگرفت، این امکان برای شما وجود دارد که علیه او شکایت تنظیم کنید.

چه مرجعی صالح به رسیدگی شکایت علیه تعمیرکار خودرو است؟

برای شکایت علیه تعمیرکارخودرو، باید به ضلع شمال­غربی میدان ولیعصر، واحد شکایات حضوری سازمان صنعت،معدن و تجارت مراجعه کنید.

پس از بررسی فاکتورها و مدارک خودرو، برای شما پرونده­­ای تشکیل شده و به اتحادیه تعمیرکاران خودرو ارسال می­شود.

بعداز ارسال پرونده به اتحادیه تعمیرکاران خودرو، خودروی شما توسط کارشناسان اتحادیه مورد بررسی قرار می­گیرد و اگر حق با شما باشد، اقدامات لازم را انجام می­دهند.

آیا می­توان از تعمیرکارخودرو جهت گران­فروشی قطعات هم شکایت کرد؟

طبق قوانین صنفی، علاوه بر عدم رفع نقص فنی خودرویتان به عنوان یکی از جهات شکایت، اگر متوجه شدید که تعمیرکار قیمتی گزاف از شما گرفته است، امکان طرح شکایت برای شما وجود دارد.

نرخ تعمیرات خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ تعمیرخودرو براساس زمان، سختی کار، نوع قطعات استفاده شده و نوع تخصص متفاوت خواهد بود؛

برای مثال دستمزد تعمیر دلکو که کاری تخصصی است با تعویض روغن موتور خودرو متفاوت است و غیراز مدت زمان صرف شده، نوع تخصص هم درتعیین نرخ متفاوت است.

تعمیرگاه­هایی که طرف نمایندگی با خودروسازان هستند، تعرفه خودروسازان را رعایت می­کنند.

پرونده های بسیاری درمورد خودروهای گران­قیمت در اتحادیه تعمیرکاران خودرو وجود دارد که افراد پس از صحبت با سایر تعمیرگاه­ها و شنیدن نرخ آن­ها متوجه شدند که کلاهبرداری­های کلانی توسط تعمیرکارانش صورت گرفته است.

پرونده­ های کلاهبرداری با مبالغ ۱۰ و۲۰ میلیون تومانی بسیاری به اتحادیه فرستاده شده که برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

درصورتی که با تخلف و گران فروشی واحد تعمیرگاهی مواجه شدید، حتما از طریق وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو اقدام کنید؛ حتی در مواردی شکایت شما، می­تواند منجر به پلمپ شدن یک واحد تعمیرگاهی شود.

وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو

بررسی موضوع و قبول وکالت در پرونده های شکایت از تعمیرکار خودرو، مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره همراه وکیل شکایت ازتعمیرکار خودرو

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره تلفن دفتر وکیل شکایت از تعمیرکار خودرو

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان

5/5 - (34 امتیاز)

11 دیدگاه

  • با سلام
    متاسفانه در اتوبان تسمه تایم پاره کردم .
    یدک کس ماشین منو برو به یک مکانیکی .
    آنها گفتند باید میل سوپاپ و پیستون و سی تی وی و غیره تعویض بشه که منم اعتماد کردم و‌گفتم باشه .دو روز بعد که رفتم ماشین رو بگیرم دیدم ۲۷ میلیون تومان برام فاکتور زدن که پرداخت کنم .
    من پرداخت کردم و پیش یکی از دوستانم که مکانیک هستش بردم . او و همکارهاش همگی گفتن که فقط تسمه تایم عوض شده و بقیه قطعات نو نیستند . حالا یا قطعات خودت هستند و یا دست دوم انداختند .
    باهاشون تماس گرفتم و اونجا رفتم ولی گردن نگرفتن .
    حالا باید چکار کنم ؟
    ۲۷میلیون تومان شب عیدی از من پول گرفتن و هیچ قطعه ای رو عوض نکردن .

  • اقا سلام اگه یکدفعه وسر زده بری تعمیرگاه وببینی داره سنبل کاری میکنه وقطعات خراب رو داره با جوش و چسب درست میکنه ویه جای دیگه ماشینو زده خراب کرده وهززینشو هم میخواد باید اونوقت چکار کنم ضمنا ازش گارانتی یا ضمانت تعمیر خواطتم با صدای بلند گفت یک رو ز هم ضمانت نمیکنم

  • بنده ماشین خود را روشن بردم مکانیکی جهت تعویض یاتاقان که یاتاقان 025رابجای یاتاقان استاندارد انداخته که ماشین قفل کرددوباره بردم پیشش گفت یاتاقان استاندارد بخرباواشروچسب و….فردابیاببرفردارفتم ماشینوبگیرم که ماشین روشن نشده هیچ متوجه شدم کامپیوترش نیست گیربکس ودریچه گازوسوزنای بنزین تعویض شده مال خودم نیست حالاگردن نمیگیره من چیکاربایدبکنم

  • با سلام .ماشین پراید یورو ۴ تسمه تایم پاره کرد بعد چند روز بدقولی وقتی ماشین تحویل دادن سه کار می‌کرد میکانیک گقت باید برق کار ببینه کار من دیگه تمومه بعد چند روز دوندگی الان معلوم شده سوپاپ کج کرده من یک دست سوپاپ نو برام انداخته تراشکار طبق فاکتور الان تسمه رو تایم نیست مقصر میکانیک یا تراشکار

  • از داخل موتور ماشین صدا زیاد میاد اصلا ماشین در حال جاده کفی به زور حرکت میکنه میکانیک هم هیچ چیز قبول نمیکنه لطفا بگین کجا شکایت کنم از مشهد پیام میدم

  • سلام. بنده بتازگی تاکسی پژو گرفتم ماشین دست تعمریکارناشی فشنگی روغن یا سوکتش روبرعکس زد وکلا قطع شد. بردم جاییدیگه گفت من 5/5تا 6م ت میگیرم هزینه لوازم وتراشکار با خودت. سرسیلندر رفت تراشکار وبقیه لوازم برای تعمیر کامل موتور غیراز 3قلم تهیه وبه مکانیک دادم. 5 م ت دادم باز میگه 7/5م ت باید بدی. حدود 26 م ت برام تموم شده. خواهشا راهنمایی کنید. بخدا یه قرون در نیوردم مکانیک ماشینم گرو برداشته تا پول بدم.چند قلمش استوک انداخته. ممنونم

    • سلام قربان اینجا دفتر و موسسه حقوقی هست و تخصصی تو امور فنی اتومبیل شما نداریم. میتونین از طریق صنف یا تعزیرات شکایت خودتون رو پیگیری کنید.

  • سلام در ادامه تعمیر تاکسی پژو مکانیک چندین بار بدلیل تشخیض اشتباه مثل تویض روغن درصورتی بگفته خودش مربوط به روغن نبود وبا مهره های میل سوپاپ سه بار باز کرد وهمه رو زده پای حساب من واینکه وقتی 6 م ت بابت تعمیر میخاد هر جای موتور مثل جازدن بوش وپیستون و… روهم جدا گانه حساب میکنه. میگه اینا کار تراشکار بوده من کردم. اگه کار اونه شما بدون دستگاه چجوری ممکنه.؟!؟! ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *