وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی


با بررسی کلاهبرداری ملکی توسط وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از مسائل خطرناکی که در سال‌های اخیر گریبانگیر مردم ما شده است، بحث کلاهبرداری ملکی است.
قراردادهای پیش فروش، قراردادهای مشارکت و… به عنوان پر ریسک‌ترین قراردادهای ملکی در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند.
شاید تعجب کنید احتمال کلاهبرداری حتی با سند رسمی شش دانگ هم وجود دارد.

اگر شخصی یک مبایعه‌نامه تنظیم کند و متعهد شود در ازای دریافت وجه، ملک مورد نظر را به نام شخص کند، ولی در عوض انجام تعهد خود همان ملک را با یک مبایعه‌نامه یا سند رسمی دیگر به شخص دوم انتقال دهد، این شخص کلاهبردار است و مرتکب جرم انتقال یا فروش مال غیر شده است.

چرا که به موجب قوانین موجود کسی که به این صورت و با آگاهی نسبت به اینکه این مال متعلق به فرد دیگری است، با نیت و قصد مجرمانه بدون داشتن مجوز قانونی ملک فرد دیگری را به فرد دیگری انتقال دهد یک کلاهبردار می‌باشد.
حتی در قانون آمده است که اگر فرد دومی که این ملک به او انتقال داده شده است از این موضوع آگاه بوده باشد هم کلاهبردار می‌باشد و این شخص نیز به جرم کلاهبرداری ملکی مجازات خواهد شد.
از این رو وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی، لوایح و شکواییه‌ای که در پروسه پرونده کلاهبرداری ملکی از آن استفاده نموده و منجر به صدور حکم به نفع موکل گردید را برای شما عزیزان با رعایت حفظ اسرار موکل در دسترس قرار داده است.

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی ابتدا به شرح مختصری از شیوه کلاهبرداری پرداخته است:

حکایت ماجرا این بوده که موکل ملکی را از دو نفر که به نحو شراکت مالک بوده‌اند خریداری می‌نماید.
در پس این ماجرا سال‌ها پیش این دو نفر به همراه خویشاوندانشان آگاهی می‌یابند که ملکی چندین سال است که رها شده و مالک آن در خارج از کشور فوت شده است.
این اشخاص سودجو با تنظیم مبایعنامه‌ای دروغین مدعی می‌گردند که ملک را از مالک آن خریده‌اند و تا کنون سندی به نام ایشان تنظیم نشده است.

لذا از دادگاه می‌خواهند تا سند به نام ایشان تنظیم شود و سند با حکم دادگاه به نام این اشخاص تنظیم می‌گردد.
پس از آن ملک را به موکل می‌فروشند، موکل نیز در آن ملک اقدام به ساخت چندین واحد آپارتمان می‌نماید و آن را به اشخاص مختلف می‌فروشد.
سال‌ها بعد یکی از وراث مالک اصلی ملک پیدا می‌شود و اثبات می‌نماید که ملک مذکور به صورت قانونی به نفرات اول منتقل نشده و تقلب و جعل صورت گرفته است.

پس از آن با احکام دادگاه ملک از تصرف کلیه مالکین فعلی آن خارج می‌گردد، مالکین فعلی نیز که ملک محل سکونتشان مستحق للغیر (ملک شخص دیگری بوده است) واقع شده بوده اقدام به طرح شکایت علیه فروشنده آپارتمان‌ها یعنی موکل ما می‌نمایند.

موکل از این رو دچار دردسر شدید و فشار روحی و متحمل هزینه‌های سنگین و هنگفت خسارت و حتی تحمل زندان می‌گردد.
موکل پس از مراجعه به موسسه حقوقی مهر پارسیان و مشورت با وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی، اقدام به طرح دعوا علیه کلاهبرداران می‌نماید که در ادامه روند شکایت و رسیدگی به شکایت از کلاهبرداری ملکی خواهد آمد.
در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی، ضمن معرفی بهترین وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی، به بررسی جرم کلاهبرداری پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی بررسی خواهند شد:

  • لایحه شکایت کلاهبرداری ملکی چگونه تنظیم می‌شود؟
  • وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی را از کجا پیدا کنیم؟
  • چه رفتارهایی کلاهبرداری محسوب می‌شوند؟
  • چگونه در اتهام کلاهبرداری باید از خود دفاع نماییم؟
  • نمونه شکواییه فروش مال غیر چگونه قابل دسترسی است؟
  • برای تنظیم لایحه در پرونده کلاهبرداری ملکی چه باید کرد؟

نمونه شکایت کلاهبرداری ملکی

هرگاه فردی با انجام اعمال متقلبانه و غیرواقعی موجب فریب و اغفال افراد گردد و از این طریق املاک افراد را به دیگری انتقال دهد یا بفروشد و… در همین راستا ضرر مالی به افراد وارد می‌گردد.

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی شکواییه را به شرح زیر تنظیم نمودند:

نام و نام خانوادگی شاکی: الف
نام و نام خانوادگی مشتکی عنهما (افرادی که از آنها شکایت شده است): م و ز
آدرس مشتکی عنهما (افرادی که از آنها شکایت شده است): بن بست…
موضوع جرم: انتقال مال غیر (دیگری)، تبانی برای بردن مال غیر،کلاهبرداری، جعل و استفاده از سند مجعول
دلایل اثباتی جرم: دادنامه‌های (حکم) اصداری (صادر شده) به شماره‌های: هر دو از شعبه، دادگاه عمومی تهران (کپی مصدق (تاییدشده) آن به پیوست شکواییه تقدیم است)
تاریخ وقوع جرم: 1390
محل وقوع جرم: تهران

شرح شکوائیه کلاهبرداری ملکی

لایحه وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی

دادستان محترم دادگاه عمومی و انقلاب تهران
با سلام؛احتراماً اینجانب… با تقدیم وکالتنامه شماره … ملصق (به همراه) به تمبر مالیاتی و ضمن معرفی خویش به سمت وکلای خانم الف، مطالب ذیل را معروض می‌داریم:
بنا به اظهارات موکله (خانم الف):
موکل به موجب بیعنامه (قرارداد خرید و فروش) مورخ 27/12/1382 ملک به پلاک ثبتی شماره — بخش 12 تهران را از خانم‌ها م و ز، آقای م ( که کپی مصدق مبایعنامه بپیوست شکواییه تقدیم حضور می‌باشد) خریداری می‌نماید.

توضیح آن‌که ملک مزبور زمینی به مساحت 300 متر مربع بوده که حسب اظهارات خانم‌ها م و ز به موجب بیعنامه مورخ 20/3/1376 ملک به پلاک ثبتی فوق الاشعار (در بالا به آن اشاره شده است) را از آقای م (همسر یکی از مشتکی عنهما (افرادی که از آنها شکایت شده است خانم م) خریداری می‌نماید.

بدین شکل که آقای م، حسب اظهاراتش ملک موصوفه را به موجب قرارداد 10/3/1363 را از آقایان ر و ن خریداری و متعاقباًً به موجب قرارداد عادی مورخ 20/3/1376 ملک را به خانم‌ها م (5 دانگ) و ز (1 دانگ) می‌فروشد.

چون نمی‌توانسته ملک را به طور قانونی به نام خریداران نماید؛ لذا ناچار به ارائه دادخواست علیه فروشندگان اولیه می‌گردد.

دادنامه (حکم) شماره… مورخ 29/4/1382 صادر شده از شعبه محترم — دادگاه عمومی حقوقی تهران که به پیوست شکواییه تقدیم حضور است.
در راستای قاعده فقهی “الحاکم ولی الممتنع” منجر به صدور سند مالکیت نسبت به سهام هر یک از مشتکی عنهما (از آنها شکایت شده است) می‌گردد.
بدین ترتیب پلاک ثبتی فوق‌الاشعار بوسیله تقلب و توسل به وسایل متقلبانه رسماً به نام مشتکی عنهما با همکاری و مشارکت آقای م (همسر خانم م) می‌گردد.
پس از گذشت سالیان متمادی و احداث بنا بر روی زمین مورد نظر و فروش آن توسط شاکی به سایر اشخاص، اخیراً متوجه می‌‌گردند که اشخاص یاد شده مرتکب فروش مال غیر شده‌اند.

توسل به وسایل متقلبانه

با تبانی و توسل به وسایل متقلبانه و غیرواقعی و جعل اسناد و مدارک به هیچ وجه زمین فوق را از صاحبان اصلی نخریده و به صورت جعلی مبادرت به اخذ سند مالکیت نموده‌اند و به هیچ وجه آقایان ر و ن ملک متنازع فیه (مورد اختلاف) را معامله نکرده‌اند.

به هر حال نظر به اینکه تبانی برای بردن مال غیر (دیگری) و یا انتقال مال غیر و کلاهبرداری و یا هر عنوان مجرمانه که مقام محترم قضایی صلاح می‌دانند واجد اوصاف مجرمانه می‌باشد.

لذا وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی بیان می‌دارد:

خسارات هنگفتی از این بابت به موکل اینجانب وارد آمده است، از جمله خریداران املاک فروخته شده، متعاقباً در اثر ابطال اسناد مالکیت اخذ شده اولیه، علیه موکل اینجانب دادخواست ارائه نموده و هر کدام نیز منتهی به صدور دادنامه (حکم) علیه وی گردیده است.

خواهشمند است است شکواییه مذکور را بررسی و مرتکبین را به سزای اعمال مجرمانه خویش رسانید، در پایان ضرر و زیان وارده در دادگاه جزایی به عرض خواهد رسید.

لایحه دفاعیه در بازپرسی
لایحه دفاعیه وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی در مرحله بازپرسی:

با این توضیح که روند رسیدگی در مواردی که جرمی واقع می‌شود این است که ابتدا در دادسرا و توسط بازپرس تحقیقات در خصوص وقوع جرم یا عدم وقوع جرم صورت می‌گیرد و به متهم تفهیم می‌شود که مرتکب چه جرایمی شده است.

سپس بازپرس و دادستان با صدور قرار اعلام نظر می‌نمایند و پرونده را جهت صدور رای و تصمیم نهایی به دادگاه ارجاع می‌دهند.

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی هم در مرحله دادسرا و هم دادگاه اقدام به تنظیم لایحه دفاعی خواهند نمود.

بازپرس محترم شعبه— دادسرای ناحیه

با سلام و اهدای تحیّات
احتراماً در خصوص کلاسه پرونده به شماره 9–0 به استحضار آن مقام محترم قضایی می‌رسانیم.
با توجه به اینکه متمهمین پرونده در راستای اعمال مجرمانه (فروش مال غیر) سبب وارد آمدن ضرر و زیان به موکل را ایجاد نموده‌اند.
در همین راستا مالکین 8 واحد آپارتمان که ملک آنها مستحق اللغیر (متعلق به دیگری) در آمده و سبب ایجاد این ضرر را متهمین پرونده فوق الاشعار ایجاد نموده‌اند.
مالکین آپارتمان‌ها هرکدام طی احکام جداگانه ای موکل را به پرداخت مبلغ تقریبی مجموعاً به چهار میلیارد تومان به صورت تضامنی (موکله به اتفاق آقای م) محکوم نموده‌اند.
احکام صادره در پرونده مضبوط (بایگانی شده) می‌باشد، متعاقباً دادخواست ضرر وزیان ناشی از جرم تقدیم می‌گردد.
مراتب جهت اطلاع و هرگونه اقدام شایسته به عرض می‌رسد.
با توجه به اینکه متهمین فراری شده بودند و به اصفهان رفته بودند با پرس و جوی دقیق نشانی آن‌ها را یافتیم.
پیگیری برای نیابت و دستگیری متهمین در اصفهان از کلانتری به نتیجه نرسید و کلانتری همکاری لازم را انجام نداد ولی نا امید نشدیم و پیگیری را از بازپرسی انجام دادیم.

ریاست محترم اداره آگاهی تهران بزرگ

با سلام
احتراماً در خصوص پرونده مطروحه در آن ادارۀ محترم به نام‌های متهمین؛ م و ز و م و نظر به اینکه طبق آخرین گزارش‌های رسیده از ناحیۀ شاکیه پرونده (خانم الف) یکی از متهمین فوق الاشعار در نشانی اصفهان … مخفی شده است.
مقتضی (مناسب) است مراتب فوق الاشعار به مقام محترم قضایی منعکس فرموده تا جهت اخذ نیابت قضایی، اقدامات شایسته در راستای جلب متهمین انجام پذیرد.

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی پیگیری نیابت برای ورود به مخفیگاه را سرانجام از بازپرسی انجام دادند.

منظور از نیابت این است که چنانچه متهم در محل دیگری وجود داشته باشند دادگاه یا دادسرا رسیدگی کننده جهت رسیدگی و انجام تحقیقات از متهم به دادسرا محل اقامت متهم نیابت می‌دهد که به جای آنها تحقیقات را انجام دهند؛ وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی در این پرونده از این ظرفیت قانونی استفاده نموده است.

بازپرس محترم شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه
با سلام و احترام
در خصوص کلاسۀ پرونده به شماره بایگانی شعبه 9–0 و نظر به اینکه متهمین پروندۀ گفته شده خانم ها ز و م، طبق اطلاعات واصله و مًتقن (محکم) در نشانی اصفهان … مخفی شده‌اند.
لذا مقتضی است (مناسب است) به جهت دستگیری مشارُالیهما (ایشان) دستور نیابت قضایی با قید ورود به مخفیگاه متهمین یاد شده، به شهرستان اصفهان اعطاء فرمایند تا موجبات دستگیری نامبردگان میسر گردد.

نمونه لایحه شکایت کیفری ملکی و کلاهبرداری ملکی

بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه — دادگاه
با سلام و احترام
در خصوص کلاسۀ پرونده به شماره — که برای یوم جاری (امروز) ساعت 12:00 وقت رسیدگی تعیین گردیده است به استحضار می‌رسانیم:
موکله به موجب بیعنامۀ (قرارداد خرید و فروش) مورخ 27/12/1382 3 دانگ ملک به پلاک ثبتی شماره 1—0/83 بخش 11 تهران را از خانم‌ها مرضیه و زهرا به همراه آقایان محمدرضا (همسر مرضیه) و مهدی (همسر زهرا) خریداری می‌نمایند.
پس از گذشت چندین سال و احداث بنا بر روی زمین مورد نظر و فروش آن توسط شاکی به سایر اشخاص حقیقی متوجه می‌گردد.
اشخاص یاد شده (مشتکی عنهما) با تبانی و توسل به وسایل متقلبانه و جعل اسناد و مدارک توانسته‌اند از شعبه — دادگاه عمومی حقوقی تهران در راستای قاعده فقهی الحاکم ولیُ الممتنع با بیع‌نامه جعلی و مانور متقلبانه سند مالکیت بگیرند.

با تبانی یکدیگر موفق به انتقال مال غیر و کلاهبرداری از موکله بشوند.

با عنایت به اینکه بیع‌نامه خرید ملک از مشتکی عنهما (افرادی که از آنها شکایت شده است) به صورت 3 دانگ به نام خانم الف ( موکله) و 3 دانگ دیگر به نام م (برادر الف) تنظیم گردید.
در همین راستا با شکایت آقای م نسبت به سهم خویش و شکایت وی پرونده به شعبه 1005 دادگاه کیفری تهران ارسال و طی دادنامه (حکم) شماره –کپی آن به پیوست تقدیم می‌گردد، متهمین در خصوص شکایت آقای م محکوم گردیدند.
موکله نسبت به سهم خویش مبادرت به تنظیم شکواییه نموده که در این راستا پرونده در مورد دیگر متهمین در تحقیقات مقدماتی دادسرا می‌باشد، پس از تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال می‌گردد.
با توجه به اینکه ضرر و زیان هنگفتی به موکله در این رابطه وارد گردیده و کپی احکام صادره علیه موکل صادر گردیده (در پرونده مضبوط می‌باشد) متعاقباً دادخواست ضرر وزیان تقدیم می‌گردد.

نتیجه پرونده: محاکمه تبهکاران، احقاق حقوق موکل

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی

وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی، شخصی است که مسلط به قوانین و مقررات کلاهبرداری و موارد ملکی باشد و در پرونده‌های کلاهبرداری ملکی اشراف کامل دارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل تشخیص اراضی ملی گیلان هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه تشخیص اراضی ملی گیلان، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری یکی از رایج‌ترین جرایم علیه اموال است، که کلاهبرداران با انجام اعمال متقلبانه موجب فریب و اغفال و ربودن اموال افراد می‌شوند.

در معاملات ملکی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

هنگام خرید ملک، خریدار و فروشنده باید از وضعیت سند مطلع باشند؛ خریدار باید سند را ببیند که با مشخصات ملک یکی باشند، هویت مالک یا مالکان باید مورد تایید باشد و...

_

نشانی دفتر وکالت وکیل وکیل شکایت از کلاهبرداری ملکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.8/5 - (5 امتیاز)

13 دیدگاه

  • سلام آقای وکیل من 4 ماه پیش یک زمین رو در لنگرود خریدم و تازه دوهفته قبل فهمیدم فروشنده زمین رو با یک مبایعنامه به یک فرد دیگه ام فروخت من الان چه کار میتونم انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید شکایت کلاهبرداری و فروش مال غیر مطرح نمایید. اگر نیاز به مشاوره تخصصی و استخدام وکیل دارید، با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، شخصی 250 میلیون را از بنده گرفت که در قبال آن زمینی را به بنده بفروشد، که متاسفانه متوجه شدم زمین مذکور متعلق به ایشان نبوده و حالا فرد مذکور نه پول من را پس می دهد و نه جوابی می‌ده، هیچ گونه مدرکی دال بر گرفتن پول ندارم. آیا من میتونم تحت عنوان کلاهبرداری ملکی از ایشان شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر حداقل شاهدی بر وقوع این ماجرا داشته باشید می‌توانید به نتیجه گرفتن شکایت خود امیدوار باشید.

  • سلام جناب اگر یک فردی کلاهبرداری انجام بده و ملک پسرعموش رو به نام خانومش بزنه و خانم اطلاع داشته باشه آیا ایشونم مجرم هستند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر فرد دومی که این ملک به او انتقال داده شده است از این موضوع آگاه بوده باشد، کلاهبردار می‌باشد و این شخص نیز به جرم کلاهبرداری ملکی مجازات خواهد شد.

  • سلام، من یه قرارداد مشارکت در ساخت با سازنده به صورت نصف نصف نوشتیم، که سازنده قرار شد 480 متر زیر بنا مفید و غیرمفید را تحویل دهد. سازنده راه پله و آسانسور را جزء زیربنا غیرمفید حساب کرده. میخواستم بدونم آیا او حق چنین کاری را دارد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، راه پله و آسانسور جز مشاعات محسوب می‌گردد، سازنده باید 480 متر زیر بنا مفید به شما تحویل دهد. شما می‌توانید دادخواست مناسب علیه ایشان اقامه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *