وکیل کلاهبرداری اینترنتی


 

 امروز با موضوع معرفی وکیل کلاهبرداری اینترنتی با شما هستیم.

انجام و ارتکاب جرایم سنتی از طریق اینترنت و فضای مجازی، دایره ای به گستردگی همه دنیا پیدا کرده است. در همه کشورهای دنیا، پلیس تخصصی جرایم رایانه ای شروع به کار نموده و مشغول فعالیت در عرضه شناسایی مجرمین جرایم اینترنتی هستند.

بر اساس کنونسیون های بین المللی مبارزه با جرایم سایبری که ایران نیز به آن پیوسته است، کلاهبرداری اینترنتی و سرقت اینترنتی، جرم انگاری شده است.

 

جرایم مرتبط با سرقت اینترنتی و نیز مقدمات کلاهبرداری اینترنتی از قبیل جعل داده ها، تخریب داده ها و نفوذ و  هک در تدابیر امنیتی دستگاه ها، متناسب با جرم اصلی، جرم انگاری شده است. گروه وکلای مهر، معتبرترین گروه وکلای ایران نیز طی مقاله پیش رو به بررسی صلاحیت دادسرای جرایم اینترنتی تهران، وظایف پلیس فتا در برخورد با جرایم اینترنتی و اقدامات قانونی جهت برخورد با جرایم اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی پرداخته است.

صلاحیت های دادسرای ویژه جرایم رایانه ای

 – رسیدگی به جرايم حوزه فن آوری ارتباطات؛ موضوع قوانين خاص مانند قانون استفاده از بی سيم های اختصاصی و غير حرفه ای مصوب 1345

  رسیدگی به جرايم موضوع فصل جرايم رايانه ای از قانون مجازات اسلامی، با رعايت مواد 25 و 27 دستورالعمل شرح وظايف و حل اختلاف پرونده ها در نواحی دادسرای تهران

جرايم مرتبط با امور خلاف اخلاق و عفت عمومی ارتكابی در فضای مجازی.

جرايم موضوع قانون تجارت الكترونيكی مصوب 1382.

 – جرايم مرتبط با شركت های هرمی.

تبصرهجرايم ارتكابی به واسطه كارت های بانكی و اعتباری و هرگونه سوء استفاده نسبت به آن ها، در صورتی كه مشمول قانون جرايم رايانه ای نباشد، در ناحيه محل وقوع بزه رسيدگی می شود.

خرید و فروش اموال مسروقه در سایت های اینترنتی

مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دسته دوم باید اطلاعات خریداران و فروشندگان را در اختیار پلیس قرار دهند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در رابطه با فروش اموال مسروقه در سایت‌ های خرید و فروش اموال دست دوم اظهار کرد:

سایت‌ هایی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند که کارشان خرید و فروش اموال دست دوم و مستعمل است. وی با بیان اینکه باید راهکارهای شناسایی کاربران برای مراجع مختلف تبیین شود، افزود: اشخاصی که از این طریق فعالیت می‌کنند، توسط پلیس فتا قابل شناسایی هستند.

در همین راستا باید مالکان سایت‌ها و کانال ‎های فروش اموال دست دوم، افرادی که مرتکب جرم می‌شوند را به پلیس معرفی کنند.

تاکنون درباره این موضوع در پلیس فتای تهران بزرگ هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده و شاکی در این خصوص به ما مراجعه نکرده است. وی افزود: فروش اموال مسروقه موضوعی است که از قدیم مطرح بوده و پلیس آگاهی نیز با شناسایی متخلفان، نسبت به دستگیری مالخرها اقدام می‌کرد و اکنون اینگونه جرائم در فضای مجازی در حال انجام است.

تعداد این سایت‌ها روزانه در حال افزایش است، پلیس فتا به مالکان سایت ‌های خرید و فروش اموال دست دوم هشدارهای لازم را داده است، لذا مالکان این سایت‌ها موظف هستند تا خریداران و فروشندگان متخلف را به پلیس معرفی کنند، در غیر این صورت با حکم قضایی با متخلفان برخورد می‌شود و همچنین این سایت‌ها مسدود خواهند شد.

این سایت‌ها بستر مناسبی را برای مجرمان فراهم می‌کنند تا اموال دست دوم مسروقه را به فروش رسانند. همان گونه که در فضای حقیقی هرگونه معامله ‌ای نیازمند شناسایی هویت خریداران و فروشندگان است، در سایت‌ها و فضای مجازی نیز هویت معامله کنندگان اموال باید به صورت ۱۰۰درصدی شناسایی و مشخص شود و صرفا این شناسایی منوط به دریافت شماره تلفن و اسم اینترنتی نیست.

پلیس فتا برای مقابله با سوء استفاده کنندگان در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بتواند برای شهروندان بستری امن و پایدار فراهم کند و آنان بتوانند با خیال آسوده در سایت‌ها و فضای مجازی به خرید و فروش اقدام کنند.

مراحل طرح شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای

اگر نیاز به وکیل جرایم اینترنتی دارید، می توانید پس از مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص حقوق فضای مجازی، اقدام به طرح شکایت در موضوعات جرایم اینترنتی نمایید.

نحوه طرح شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای تهران و سایر دادسراها، تفاوتی با طرح شکایت در سایر دادسراها ندارد. پس از طرح شکایت و ارجاع به شعبه و سپس پلیس فتا، شناسایی مجرمیننن احتمالی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دفتر وکیل کلاهبرداری اینترنتی در تهران

شناخت موضوع حقوقی که خواهان طرح شکایت در آن هستید، اولین گام جهت شروع پرونده حقوقی یا کیفری می باشد. مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل کلاهبرداری اینترنتی، و سایر جرایم مربوط به فضای مجازی و سایبری، اولین گام جهت طرح صحیح شکایت از جرایم رایانه ای است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل کلاهبرداری اینترنتی با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل جرایم سایبری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09121281014

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان تخصصی جرایم سایبری گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *