روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان

روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان

روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان


با موضوع روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان همراهتان هستیم.

امروزه شماره‌گذاری پارکینگ در شهرهای بزرگ و در آپارتمان‌ها اصولا در طبقات همکف و منفی می‌باشد و مطابق ضوابط و قوانین مربوط به پارکینگ‌ها، تعداد آن برای هر طبقه براساس نقشه‌های معماری تعیین خواهد شد.

در صورت عدم مغایرت در نقشه‌های تفکیک آپارتمان نیز تعیین خواهد شد.

ما در موسسه حقوقی مهر پارسیان، بهترین وکلای ملکی تهران را گرد هم آورده ایم تا بتوانید در تمامی ساعات شبانه روز از مشاوره وکلای برتر در دعاوی و حقوق ملکی بهره مند شوید.

سوالات مهم در بررسی موضوع روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان

  1. منظور از روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان چیست؟
  2. روش شماره گذاری پارکینگ آپارتمان نوساز به چه صورت است؟
  3. نکته مهم روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان چیست؟
  4. آیا باید پارکینگ مورد توافق جهت شماره‌گذاری کتبی ثبت شود؟
  5. در صورت بروز اختلاف جهت تعیین پارکینگ چه اقدامی باید کرد؟
  6. بهترین وکیل در زمینه روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

منظور از روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان چیست؟

در خصوص پارکینگ‌های مسکونی باید گفت که در هر آپارتمانی تعبیه خواهد شد و اصولا امروزه در شهرهای بزرگ مانند تهران چنانچه ممکن باشد در طبقات منفی نیز نسبت به ساخت پارکینگ اقدام خواهد شد.

شماره‌گذاری پارکینگ‌ها براساس ضوابط مشخص شده برای پارکینگ‌ها در قانون و مقررات ملی ساختمان صورت می‌گیرد و از طبقه بالا به پایین شماره گذاری انجام خواهد شد.

منظور این است که از طبقه همکف شماره‌گذاری شروع خواهد شد و به طبقات پایین‌تر می‌رود و اصولا شماره گذاری براساس چرخش عقربه‌های ساعت از شمال غربی شروع خواهد شد و به ترتیب شماره گذاری صورت می‌گیرد.

نکته دیگر این که خریدار آپارتمان تصور می‌کند پارکینگی که متعلق به بالاترین واحد طبقه یک ساختمان می‌باشد، پارکینگی است که بالاترین طبقه را در طبقات پارکینگ دارا می‎‌باشد. به عنوان مثال در یک ساختمان 5 طبقه که دارای 2 طبقه زیرزمین می‌باشد. پارکینگ واحدهای طبقه پنجم در همکف واقع شده است اما در صورتی که کاملا برعکس می‌باشد.

پارکینگ مزاحم

لازم به ذکر است، باید برای چیدمان پارکینگ‌ها دقت لازم صورت گیرد که پارکینگ‌ها مانع از عبور و مرور و مزاحمت برای محوطه مشاعی (مشترک) نشوند.

بنابراین به پارکینگی که در مسیر حرکت پارکینگ دیگر واقع شده است، پارکینگ مزاحم گفته می‌شود. اما توجه نمایید که در شماره‌گذاری پارکینگ‌ها تغییری ایجاد نخواهد شد.

اصولا در مجتمع‌های بزرگ و برج ها پارکینگ‌ها تلفیقی از پارکینگ‌های مسکونی و پارکینگ‌های مسکونی مزاحم و پارکینگ مسکونی معلول می‌باشند که چیدمان آن‌ها به مراتب دشوارتر نسبت به پارکینگ‌ها در ساختمان‌های کوچک‌تر است و باید توجه شود که در شماره‌گذاری اینگونه پارکینگ‌ها اشتباهی رخ ندهد.

نکته دیگر این که اندازه استاندارد پارکینگ به طول ۵ متر و به عرض ۲٫۵ می‌باشد که در صورت چیدمان دو یا چند پارکینگ در کنار یکدیگر، عرض پارکینگ تا ۲٫۲۵ نیز متغیر خواهد بود اما باید توجه کرد پارکینگ معلول عرض بیشتری نسبت به پارکینگ‌های مسکونی دارند.

روش شماره گذاری پارکینگ آپارتمان نوساز به چه صورت است؟

شماره‌گذاری پارکینگ‌ در یک آپارتمان نوساز توسط نقشه بردار کارشناس تفکیک آپارتمان‌های نظام مهندسی صورت می‌گیرد، که در حقیقت نماینده اداره ثبت می‌باشد و براساس توافق‌نامه میان ادارات ثبت و سازمان نظام مهندسی ساختمان هر استان است.

بنابراین نقشه بردار کارشناس رسمی تفکیک آپارتمان‎‌ها به صورت مستقیم توسط نظام مهندسی تعیین خواهد شد و برای جهت بازدید از ساختمان به ماموریت فرستاده می‌شوند.

در این صورت مالک و سازنده حق هیچ گونه اظهارنظری برای انتخاب نقشه بردار نخواهند داشت و حق تقاضای نقشه بردار خاصی را هم ندارند. دلیل این امر این می‌باشد که کار بدون هیچ تبانی میان سازنده و کارشناس صورت گیرد.

نکته مهم روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان چیست؟

نکته مهم این است که لزوما پارکینگ متعلق به هر واحد آپارتمانی، پارکینگ هم شماره با آن واحد آپارتمان نمی‌باشد. به عنوان مثال، پارکینگ شماره 4 لزوما متعلق به واحد شماره 4 نیست. بنابراین در عمل شماره‌گذاری پارکینگ چه اهمیتی دارد؟ زیرا این مالک می‌باشد که تعیین می‌کند چه شماره پارکینگی متعلق به چه شماره واحد آپارتمانی است.

لذا هنگام سند زدن در دفترخانه به صورت توافقی و رسمی ثبت خواهد شد. در این صورت اشخاصی که زودتر واحدهای یک آپارتمان نوساز را خریداری می‌کنند، انتخاب آزادانه‌تری برای انتخاب پارکینگ خود دارند.

البته لازم به ذکر است هرگونه توافق جهت شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان باید به صورت رسمی مورد ثبت قرار گیرد و از مالک امضا اخذ شود. در غیر این صورت مالک می‌تواند برخلاف توافق خود عمل نماید و آن پارکینگ را برای خریدار دیگری در دفترخانه ثبت نماید.

آیا باید پارکینگ مورد توافق جهت شماره‌گذاری کتبی ثبت شود؟

در این خصوص باید گفت:

مثلا اگر گفته شود پارکینگ کنار انباری یا پارکینگ کنار ستون کافی نمی‌باشد. زیرا امکان دارد چندین انباری با ستون در کنارهای مختلف آپارتمان موجود باشد.

بنابراین بهتر است اشاره به نقشه معماری کرد و به ذکر شماره پارکینگ در نقشه معماری اقدام نمود.

پس باید حتما نقشه معماری بررسی شود و مورد تایید شهرداری قرار گیرد و لازم است حتما ذکر شود، مندرج در نقشه معماری مهر شده در دفتر خدمات الکترونیک شماره ……. می‌باشد.

بنابراین دلیل اهمیت ذکر عنوان نقشه معماری این می‌باشد که شماره پارکینگ‌ها در نقشه معماری با شماره پارکینگ‌ها که بعدا کارشناس نظام مهندسی به هر پارکینگ خواهد داد، امکان دارد متفاوت باشد.

زیرا نقشه معماری براساس دستور العمل‌های فنی شهرداری می‌باشد و نقشه تفکیک آپارتمان‌ها مطابق دستور العمل‎‌ حقوقی و فنی ادارات ثبت خواهد شد.

به عنوان مثال، ممکن است پارکینگ شماره 4 براساس نقشه معماری، پارکینگ شماره 6 در نقشه تفکیکی نظام مهندسی باشد ولی در صورتی که پیش از آن توافق‌نامه میان مالک و خریدار وجود داشته باشد دیگر این پارکینگ جای معینی براساس نقشه معماری دارا می‌باشد.

بنابراین زمان سند زدن در دفترخانه مالک باید همان موقعیت معین شده را به نام خریدار بزند که در واقع شماره آن براساس صورت مجلس تفکیکی مشخص خواهد شد.

در نهایت لازم به ذکر است برای توافق جهت تعیین پارکینگ، موقعیت پارکینگ اهمیت دارد و شماره پارکینگ مهم نیست.

در صورت بروز اختلاف جهت تعیین پارکینگ چه اقدامی باید کرد؟

چنانچه خریدار در خصوص تعیین پارکینگ با مالک دچار اختلافی شود، لازم است از یک نقشه بردار کارشناس رسمی تفکیک آپارتمان نظام مهندسی کمک بگیرد و بهتر است در خصوص این موضوع از وکیل متخصص مشاوره دریافت نماید تا با اطلاعات کامل جهت ارجاع موضوع به کارشناسی به نتیجه لازم برسد و به صورت قانونی مشکل حل شود.

پس موقعیت پارکینگ از نظر راحت‌تر پارک کردن، چرخش بهتر، عدم مزاحمت، در معرض باز و بسته شدن درب ورودی قرار نگرفتن و….  دارای اهمیت بالایی می‌باشد که این موارد در قیمت آپارتمان و مورد پسند بودن مشتری تاثیر به سزایی دارد.

مشاوره با بهترین وکلای پرونده های ملکی در تهران

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و باتجربه باعث می‌شود که اطلاعات مورد نیاز در زمینه روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان را به دست آورد و با اقدامات اصولی، با سرعت بالاتر و باریسک کمتر به نتیجه برسید.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان و دلایل آن هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما معرفی می‌کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع روش شماره‌گذاری پارکینگ آپارتمان می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (67 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *