مشاور حقوقی بورس

مشاور حقوقی بورس

مشاور حقوقی بورس


در گروه وکلای حقوقی موسسه حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به مشاور حقوقی بورس اوراق بهادار و بورس و ارز، پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

بازار بورس یک بازار قانونی است که در آن انواع مختلف اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت، سهام شرکت‌ها و… طبق قوانین و مقررات خاصی خرید و فروش می‌شوند.

در واقع بازار بورس جهت حمایت از منافع ملی و سهامداران، یک مکان برای معامله و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

تمام معاملات بازار بورس تحت نظارت سازمان بورس تهران انجام می‌‌شود و این سازمان به افراد حقیقی و حقوقی که متخلف باشند، به هیچ عنوان اجازه فعالیت نمی‌دهد.‌

کارشناسان کمیته‌ای، با نام کمیته قیمت گذاری موظفند که، قیمت گذاری اولیه عرضه سهام مخصوص به شرکت‌های وارد شده به بورس را انجام دهند.

بورس به بازارهای سرمایه‌ای گفته می‌شود که در آن اشخاص اقدام به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری می‌کنند و انواع مختلفی دارد.
در بورس کالا، خرید و فروش کالاهای معینی انجام می‌شود.
بورس ارز، بازاری است که در آن خرید و فروش پول‌های خارجی کشورهای مختلف، معامله می‌شود.
در بورس اوراق بهادار، دارایی‌های مالی مانند سهام و اوراق مشارکت و… معامله می‌شود، که در ایران بازار اوراق بهادار به طور رسمی و دائمی وجود دارد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع مشاور حقوقی بورس پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالاتی که مشاور حقوقی بورس مورد بررسی قرار می‌دهند:

1. بورس اوراق بهادار چیست؟
2. بورس ارز چیست؟
3. تفاوت بازار بورس اوراق بهادار و بورس ارز چیست؟
4. قوانین مرتبط با بورس اوراق بهادار در ایران چه می‌باشند؟

5. مراحل طرح دعاوی بورس به چه صورت است؟

6. دریافت مشاوره حقوقی بورس از وکیل پایه یک دادگستری چه کمکی به اشخاص می‌نماید؟

تعریف بورس اوراق بهادار

مشاور حقوقی بورس شرح می‌دهد، بورس بازاری است منظم، که در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود و در آن اوراق بهادار توسط کارگزاران و یا معامله‌‌گران، طبق مقررات قانون بازار بورس و اوراق بهادار، مورد داد و ستد و خرید و فروش قرار می‌گیرد.
در بازار بورس دارایی‌هایی که در قالب اوراق بهادار عرضه می‌شوند، مورد معامله قرار می‌گیرند.

وکیل تضمینی مالیات گاندی

تعریف بورس ارز

همان‌گونه که وکیل و مشاور حقوقی بورس بیان داشتند، بازار بورس ارز به بازاری گفته می‌شود که ارزها، معامله یا خرید و فروش می‌شوند.

معاملات بازار بورس ارز ابتدا به ‌صورت تلفنی انجام می‌گرفت و بعد از آن با به وجود آمدن نرم‌افزارها، بازار شکل تازه‌ای به خود گرفت و به صورت عام گسترش یافت و برقراری ارتباط با بازار ارز در دنیا از طریق نرم‌افزار انجام شد.

در گذشته فقط بانک‌ها در بورس ارز فعالیت داشتند اما در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ، صادرکنندگان، واردکنندگان و مردم عادی نیز به بازار بورس ارز دسترسی دارند.

معامله ارز به معنی خرید همزمان یک ارز و فروش ارز دیگر است و ارزها همواره به‌صورت دوتایی معامله می‌شوند، به طور مثال خرید همزمان یورو و فروش دلار.

تفاوت بازار بورس اوراق بهادار و بورس ارز

بازارهای سهام (اوراق بهادار) مکان فیزیکی مشخصی دارند، اما طبق بیانات مشاور حقوقی بورس معاملات در بازار جهانی ارز در مکان خاصی متمرکز نشده است.

درواقع بازار بورس، بین طرفین از طریق تلفن یا شبکه الکترونیکی هدایت و کنترل می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های بورس ارز با دیگر بورس‌ها این است که در بازار بورس سهام، افراد با پرداخت مقداری پول، سهام یک شرکت را خریداری می‌کنند و مالک سهام خریداری شده می‌شوند.
اما در بازار بورس ارز، اشخاص اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند ولی مالک آن ارز نمی‌شوند و با سود و ضرری که از نوسان قیمت ارزها به دست می‌آورند، کسب سود می‌کنند.

کلاهبرداری از طریق سرمایه گذاری در بورس

همچنین در بازار بورس ارز، یک ارز به‌ تنهایی ارزش‌گذاری نشده و در مقایسه با ارز دیگر ارزش‌گذاری می‌شود، در حالی که در بورس اوراق بهادار، هر سهم دارای یک ارزش از پیش تعیین شده است.

تفاوت دیگر بورس ارز این است، که در بازار بورس ارز به دو صورت می‌توان سود برد، یعنی هم در صورت نزولی بودن قیمت و هم در صورت صعودی بودن قیمت ارز، می‌توان سود برد.

ولی در بازار بورس سهام فقط می‌توان در بالا رفتن قیمت به سود رسید و در صورت پایین آمدن قیمت سهام‌داران متضرر خواهند شد.

قوانین مرتبط با بورس اوراق بهادار

در خصوص بورس اوراق بهادار ایران مشاور حقوقی بورس بیان می‌نماید، قانون بازار اوراق بهادار و قانون تجارت قابلیت استناد دارند که در ادامه مقاله مشاور حقوقی بورس به بررسی برخی از مواد قانونی در این خصوص خواهیم پرداخت.

کارگزار کیست:

کارگزار یا معامله‌گر: شخص حقوقی (مانند شرکت یا موسسه) است که اوراق بهادار را برای دیگران و به حساب آنها و یا به نام و حساب خود معامله می‌کند.

سبد گردان کیست:

مطابق گفته‌های مشاور حقوقی بورس، سبد گردان شخص حقوقی است، که در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع (سود)، به خرید و فروش اوراق بهادار، برای سرمایه‌گذار می‌پردازد.
در خصوص سبدگردان و کارگزار، ذکر این نکته ضروری است که در این خصوص کلاهبرداری‌های زیادی گزارش شده است.
ما در ادامه این مقاله مشاور حقوقی بورس به بررسی یک پرونده کلاهبرداری در بورس خواهیم پرداخت.

در این پرونده شخص متضرر بیان می‌کند که با شخصی که خود را سبدگردان بورس و مربوط به کارگزاری … بوده است، توافق نموده‌اند که با وارد کردن سرمایه خود به بورس، سبدگردان مذکور معاملات او را انجام دهد.
اما پس از ورود سرمایه خود به بازار بورس پس از چند سال با ضرر یک میلیاردی مواجه می‌شود.

خیانت در امانت کارگزار بورس

پس از آن با انجام تحقیقات متوجه می‌شود که شخص نامبرده مجوز سبدگردانی و کارگزاری را نداشته است.

با بررسی پرونده توسط وکلای متخصص، مشخص شد که شخص با بیان اینکه من سبدگردان و کارگزار بورس و همچنین راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات ایستاگرامی هستم، اقدام به تبلیغات و انجام عملیاتی نموده که موجب اعتماد شخص متضرر شده است.

با بررسی ابعاد دیگر پرونده و استناد به ماده 49 قانون بازار اوراق بهادار که بیان می‌دارد:

اشخاص زیر به حبس تعزیری از یک ماه تا شش ماه یا جزای نقدی معادل یک تا سه برابر سود به دست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد:
هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون تحت هر عنوان به فعالیت‌هایی از قبیل کارگزاری، کارگزار / معامله‌گری، یا بازارگردانی که مستلزم اخذ مجوز است، مبادرت نماید یا خود را تحت هر یک از عناوین مزبور معرفی کند.
همچنین ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، رفتار انجام شده توسط شخص کلاهبرداری بوده و لذا قابلیت پیگیری و طرح شکایت را دارد.

پلیس امنیت اقتصادی چیست؟

اوراق بهادار چیست:

مشاور حقوقی بورس اظهار دارد، هر نوع ورقه یا سندی که تضمین و تعیین‌کننده حقوق مالی اشخاص در بورس می‌باشد، اوراق بهادار قابل نقل و انتقال برای مالک عین (شی) و یا منفعت آن می‌باشد.

مراحل طرح دعاوی بورس

باتوجه به گفته‌های مشاور حقوقی بورس، ابتدا باید به کمیته سازش کانون مربوطه مراجعه و طی مراحل لازم، که گواهی عدم سازش را دریافت نموده، در دبیرخانه هئیت داوری بورس پرونده تشکیل می‌شود.

در این مرحله پس از تشکیل پرونده در دبیر خانه هیات داوری باید وارد سامانه اینترنتی دبیر خانه هئیت داوری بورس شوند و اقدام به ثبت کامل دادخواست خود نمایند.

سپس  مستندات و مدارک خود را به دبیرخانه هیئت داوری ارائه دهند و برای به جریان افتادن پرونده، باید پرینت ثبت الکتریکی و گواهی عدم سازش اخذ شده در کمیته سازش را به همراه مدارک و مستندات با مراجعه حضوری به دبیر خانه هئیت داوری بورس تحویل داد.‌

در آخر خواهان برای شروع رسیدگی به پرونده، در دبیرخانه هئیت داوری بورس باید بعد از ابلاغ هزینه دادرسی تا حداکثر ده روز مبلغ تعیین شده را به حساب سازمان بورس و اوراق بهادار واریز نماید و پس از واریز پول باید فیش واریزی به دبیر خانه هئیت داوری تحویل داده شود.

دریافت مشاوره حقوقی بورس از وکیل پایه یک دادگستری چه کمکی به اشخاص می‌نماید:

دریافت مشاوره از، مشاور حقوقی بورس، در خصوص بورس و جرایم در بورس، موجب می‌شود که از ایجاد ضررهای بیشتر جلوگیری نماید و همچنین نسبت به قوانین و مقررات و روند رسیدگی به این جرایم و دعاوی بورس آگاهی پیدا کنند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع مشاوره حقوقی بورس هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه مشاور حقوق بورس، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

کلاهبرداری با سرمایه گذاری در بورس

بورس چیست؟

بازار معامله‌ای است که در آن دارایی‌های مختلف با یکدیگر معامله می‌شوند.

اوراق بهادار چیست؟

ورقه یا سندی است که بیانگر حق و حقوق صاحب آن سند می‌باشد.

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (4 امتیاز)

7 دیدگاه

  • سلام باعرض پوزش من قبلا هم مزاحمتون شدم. حدود 8ماه پیش از طریق فضای مجازی با یه کانال تلگرامی بورسی آشنا شدم که با توجه به تبلیغاتی که داشت من کد بورسی و رمزش رو به سبدگردانش دادم بدون هیچ قراردادی. مدرک هم چتی که کردیم و شماره کارتی که پول به حسابش ریختم دارم فقط تا الان 71 درصد سرمایم توی ضرره .میتونم از طرف شکایت کنم به جایی میرسه یا نه ؟

    • سلام اگر کانال تلگرامی مربوط به کارگزاری رسمی باشه و سرمایه گذاری انجام شده قانونی باشه جایی برای ادعای شما باقی نخواهد ماند.
      اما اگر به صورت غیر رسمی و بدون اخذ مجوز خدمات سرمایه گذاری در بورس انجام میدن قابلیت شکایت و تعقیب داره

  • سلام من میخواستم یک سرمایه گذاری در حوزه بورس انجام بدم ولی به واسطه شخص دیگری و نیاز به مشاوره در این زمینه دارم

    • سلام آقا شما بخیر
      شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • اردیبهشت 1400 دو نفر (جداگانه) به من مراجعه کردن برای اینکه روی حساب خودم براشون معامله کنم و سهام بخرم. اصل پول این دو نفر در سه ماه اول رشد کرد ولی پولشون رو نخواستن و گفتن که می‌خواییم بمونه تا اینکه بورس دچار ریزش شد و حتی اصل پولشون هم توی ضرره؛ حالا سوالم اینجاست که من مسئول ضرر اینها هستم؟ اینها بودن که اومدم پیش من و از من خواهش کردن براشون معامله کنم من اصلا مایل نبودم به این کار و با اصرار قبول کردم. اگه بخوان شکایت کنن می‌تونن ضرر و زیان پولشون رو از من بگیرن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که در بازار سهام وارد شدند که ریسک پذیر بوده و سود و زیان در آن وجود داشته است، لذا زیان سهام غیر قابل پیش بینی بوده و شما مسئولیتی ندارید. ولی بهتر است برای بررسی بیشتر و دریافت اطلاعات بیشتر با وکلای متخصص در امور بورس با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *