وکیل ابطال مزایده

وکیل ابطال مزایده

وکیل ابطال مزایده


بهترین وکیل ابطال مزایده در این نوشتار به تمامی نکات مهم ابطال مزایده پرداخته است.

وکیل ابطال مزایده در خصوص مزایده بیان داشتند، مزایده یک امر قانونی است که به موجب آن مالی با تشریفات خاص قانونی به فروش خواهد رفت.
برای مزایده و ابطال آن الزامات و ضوابط خاصی تعیین شده است، اگر مزایده نقص قانونی داشته باشد و شرایط و ضوابط آن بطور کامل و مطابق قانون صورت نگیرد، موضوع ابطال مزایده مطرح خواهد شد.
در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل ابطال مزایده پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص ابطال مزایده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل بانکی چیست؟
بررسی ماهیت، تشریفات و شرایط اجرا و تقاضای ابطال مزایده فروش اموال

فروش اموال یکی از مهم­ترین مراحل اجرای احکام مدنی به شمار می‌ آید. این گروه از اموال به لحاظ نوع استفاده از آن که در حوزه شهری طبق معمول برای سکونت و کسب و پیشه و در مناطق روستایی علاوه بر این موارد، برای کشت و زرع مورد بهره‌ برداری قرار می‌ گیرد، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ازاین ‌رو مقررات ویژه‌ ای برای آن پیش‌ بینی شده است.

قرار گرفتن مسکن مورد نیاز محکوم‌ علیه در ردیف استثناء های دین و شرایط مخصوص توقیف و فروش اموال غیرمنقول در قانون اجرای احکام مدنی، نشان‌ دهنده نگاه ویژه مقنن به این بخش از اموال محکوم‌ علیه بوده و همین دیدگاه موجب شده است، پس از مزایده و فروش اموال غیرمنقول، در مورد تسلیم آن به برنده مزایده رویه‌ های مختلفی در مراجع قضایی به وجود آید.

پس از آن که مال غیرمنقول به فروش رسید و برنده مزایده اعلام شد، با احراز صحت جریان مزایده از سوی دادگاه و صدور دستور تنظیم سند انتقال، نسبت به انجام این دستور اقدام شده و عملیات اجرایی با پرداخت محکوم‌ به و وصول هزینه‌ های اجرایی خاتمه می‌ یابد و پرونده اجرایی مختومه می‌ شود و طبق قانون اجرای احکام مدنی دادگاه در صورت احراز صحت جریان مزایده، دستور صدور سـند انتقال را به نام خریدار می‌ دهد و این دستور مربوط به صدور و تنظیم سند انتقال به نام خریدار است و ارتباطی به امر خلع ید و تحویل ملک ندارد.

اصل غیرقابل توقف بودن عملیات اجرایی که از قانون اجرای احکام مدنی برداشت می‌ شود و مربوط به اقداماتی است که برای اجرای حکم و مفاد اجراییه ضرورت داشته باشد؛ در حالی ­که تحویل مال فروخته‌ شده به­ عنوان مقدمه اجرای حکم یا بخشی از عملیات اجرایی محسوب نمی‌ شود و با توجه به حکم مقرر در قانون اجرای احکام مدنی، تکلیف قسمت اجرا پس از انجام مزایده، ارسال پرونده اجرایی به دادگاه برای تائید صحت جریان مزایده و صدور دستور انتقال به نام خریدار است.

مزایده ملک توسط بانک

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص ابطال مزایده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

تشریفات اجرای مزایده

در رابطه با شرایط اجرای مزایده باید گفته شود که این تاسیس مستلزم فراهم شدن یکسری تشریفات و اقدامات قانونی است به شرح ذیل است؛

  • قطعی ­شدن حکم صادره،
  • درخواست صدور اجراییه،
  • معین بودن حکم.

چه حکمی شرایط اجرایی را دارد؟

طبق قانون اجرای احکام مدنی، تنها احکامی در دایره اجرا به تشکیل پرونده و اجرا ختم می ­شوند که قطعی شده و امکان اعتراض به آن وجود نداشته باشد.

شرایط اجرای مزایده

  • صدور اجراییه

از شرایط مهم و اساسی اجرای مزایده صدور اجراییه می ­باشد که این مورد از وظایف دادگاه نخستین می­ باشد حتی اگر رای دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر نقض و یا تائید شده باشد که دادگاه عالی محسوب می­ شود، با این حال اجراییه توسط دادگاه نخستین صادر می ­شود و در اجراییه مفاد حکم درج و به محکوم علیه یا وکیل وی ابلاغ شده و محکوم علیه ظرف ده روز پس از ابلاغ باید مفاد آن را اجرا کند و علاوه ­برآن باید نیم ­عشر دولتی را نیز پرداخت کند و اگر در مهلت قانونی پرداخت نکند، تقاضای مزایده مال توقیفی از طرف محکوم­له و یا وکیل وی صورت می گیرد.

  • معین بودن موضوع حکم در شرایط اجرای مزایده

شرط دیگر اجرای مزایده را باید معین بودن موضوع حکم دانست که، مقصود مشخص بودن موضوع آن و یا خواسته می باشد و معین بودن ب­طور معمول با واژه معلوم استعمال می­ شود و معلوم یعنی موضوع مجهول نباشد و معین بودن در مقابل مردد بودن بین دو یا چند موضوع است.

فروش اموال منقول بدهکاران مالیاتی

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص ابطال مزایده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

ابطال مزایده

طبق قانون اجرای احکام مدنی هرگاه بدهکار یا مدیون وجوهی برای پرداخت بدهی یا دیون خویش ندارد، دادگاه به درخواست طلبکار، اموال او را توقیف می­ کند. پس از توقیف اموال بدهکار با رعایت استثناء های دین، دیون بدهکار از طریق فروش اموال توقیف شده پرداخت می ­شود. طبق قانون اجرای احکام فروش اموال توقیف شده از بدهکار می­بایست با مزایده انجام گیرد.

انجام مزایده و فروش اموال توقیف شده می­بایست با رعایت مقررات قانونی و با تشریفات خاصی صورت گیرد. مامور اجرا یا دادورز مسئول انجام مزایده می­ باشد. مزایده بایستی در حضور نماینده دادستان اجرا شود. پیش از انجام مزایده، آگهی مزایده در یکی از روزنامه­ های کثیرالانتشار چاپ می­ گردد. از زمان انتشار آگهی مزایده تا زمان اجرای مزایده باید حداقل یک­ ماه زمان وجود داشته باشد.

پیش از اجرای مزایده کارشناس یا ارزیاب باید مال توقیف شده را بررسی کرده و قیمت عرفی آن را تعیین نماید. در روز مزایده مامور اجرا یا دادورز قیمت اولیه مال را بیان کرده و متقاضیان خرید، بایستی که پیشنهادات بالاتری نسبت به قیمت اولیه ارائه نمایند. در نهایت مال توقیف شده به کسی فروخته خواهد شد که بیشترین قیمت موجود را پیشنهاد داده است.

وکیل شکایت از بانک

شرایط ابطال مزایده مطابق با قانون اجرای احکام مدنی

  • فروش در روز و ساعتی غیر از آنچه که در آگهی مزایده قید شده است برگزار گردد.
  • بدون وجود علت قانونی مامورین اجرای مزایده از خرید مال توسط شخص خاصی جلوگیری نمایند.
  • یکی دیگر از موارد ابطال مزایده زمانی محقق می­ گردد که نماینده دادستان در جلسه مزایده حضور نداشته باشد و اگر نماینده دادستان برای عدم حضور خود عذر موجهی داشته باشد می­بایست جلسه مزایده در فرصت مناسب دیگری دوباره تشکیل گردد.
  • اگر مال مورد مزایده به مامور اجراء، نماینده دادستان و سایر اشخاص دخیل در امر مزایده فروخته شود. در واقع مطابق با قانون اجرای احکام مدنی خرید مال مورد مزایده توسط مامورین اجرای آن ممنوع است.
  • همچنین از جمله موارد دیگر ابطال مزایده می­ توان به موردی اشاره داشت که برخلاف مقررات قانونی، حداقل قیمت تعیین شده توسط ارزیاب برای شروع مزایده رعایت نشده باشد.

مرجع صالح ابطال مزایده

طبق قانون اجرای احکام مدنی، شکایت در خصوص تنظیم صورت ملک و کارشناسی آن و تخلف نمودن از مقررات مربوط به مزایده و سایر اقدامات مامور اجراء (دادورز) ظرف مهلت یک هفته از‌ تاریخ وقوع این تخلفات به دادگاهی که مامور اجراء در آنجا درحال انجام وظایف قانونی خود است داده می‌ شود.

دادگاه در وقت فوق‌ العاده به موضوع شکایت ابطال مزایده رسیدگی می­ نماید و در صورتی‌­ که شکایت مطروحه را وارد و موثر بداند، اقدامی را که برخلاف مقررات قانونی انجام شده ابطال و دستور شایسته صادر می­ نماید، این نکته قابل توجه است که قبل از اینکه دادگاه در موضوع‌ شکایت اظهارنظر نماید دستور سند انتقال داده نمی‌ شود.

ضمانت اجرای ابطال مزایده در دادگاه

اگر شرایط ابطال مزایده وجود داشته باشد، ذی­ نفع بایستی ظرف 1 هفته به دادگاهی که مزایده تحت نظر آن اجراء شده اعتراض نماید در صورتی­ که شرایط و موارد ابطال مزایده وجود داشته باشد دادگاه حکم به ابطال مزایده می­ دهد.

با صدور ابطال مزایده، همه مراحل مزایده از قبیل؛ کارشناسی، انتشار آگهی و تعیین زمان و مکان مزایده و… دوباره اجراء گردد و اگر که ابطال مزایده به­ دلیل وجود اشخاصی که ممنوعیت در حضور دارند، باشد این افراد از نظر انتظامی مورد پیگرد قرار می­ گیرند.

نمونه پرونده ابطال مزایده

بهترین وکیل در زمینه ابطال مزایده

دریافت مشاوره از بهترین وکیل ابطال مزایده و با تجربه باعث می‌ شود که اطلاعات مورد نیاز در زمینه وکیل ابطال مزایده را به دست آورید و با اقدامات اصولی، پرونده با سرعت بالاتر و با ریسک کمتر به نتیجه برسد.
این شخص از معتبرترین در بخش‌ های حقوق تجارت بین الملل و حقوق و دعاوی ملکی، دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری است.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع وکیل ابطال مزایده و دلایل آن هستید، ما موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را به شما معرفی می کنیم که دارای وکلای متخصص و با تجربه در زمینه وکیل ابطال مزایده است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع وکیل ابطال مزایده میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص ابطال مزایده با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالا متداول

دعوای ابطال مزایده چیست؟

ابطال مزایده دعوایی است که هر شخص حقیقی و یا حقوقی که نسبت به روند اجرایی مزایده در خصوص اموال منقول یا غیرمنقول اعتراضی داشته باشد می تواند اقامه دعوی نماید تا از پایمال شدن حقوق محکوم علیه جلوگیری شود.

چگونه میتوان دادخواست ابطال مزایده داد؟ 

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع صلاحیت داری است که هدف از تشکیل آن کمک به حفظ منافع مردم است و برای دادخواست ابطال مزایده میتوانید به آن مراجعه نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل ابطال مزایده (وکیل متخصص ابطال مزایده) در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل متخصص ابطال مزایده

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل متخصص ابطال مزایده

وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

مزایده چیست؟

نوعی فرایند است که به موجب آن فردی با بالاترین قیمت، مال مورد مزایده را خریداری می‌نماید. (برنده می‌شود)

ابطال مزایده چیست؟

مزایده دارای مراتب و تشریفات قانونی است که در اجرای مزایده باید رعایت گردد و چنانچه در اجرای این امر تخطی شود و بر خلاف شرایط قانونی عمل شود، امکان ابطال مزایده وجود دارد.

5/5 - (24 امتیاز)

20 دیدگاه

  • باسلام . اگر دادگاه بدون اطلاع از فوت محکوم علیه مراحل توقیف و کارشناسی و مزایده ملک را انجام دهد وبعد موقع ثبت ملک از فوت محکوم علیه با خبر شود آیا این امر باعث ابطال مزایده میشود ؟

    • سلام بسته به نوع پرونده هست و تا زمانی که بررسی قرارداد توسط وکیل صوت نکیرد امکان اظهارنظر دقیق وجود ندارد.

  • سلام وقت بخیرمن در مزایده ملکی شرکت کردم و بالاترین قیمت رو پیشنهاد دادم تو مرحله اولیه من برنده مزایده اعلام شدم ولی بعد از سه ماه ابطال مزایده اعلام شد من درحال حاضر چطور میتونم مطالعه ضرر و زیان داشته باشم ؟

    • سلام و احترام
      با توجه به اینکه تشریفات انجام مزایده ابطال شده به نظر نمیرسه بتونین مطالبه ضرر و زیان داشته باشین.
      لطفا با وکیل برای این مورد به خصوص وقت مشاوره بگیرین و با مدارک و.مستندات اقدام بفرمائید.

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق ماده ۱۳۶ قانون اجرای احکام مدنی: در موارد زیر فروش از درجه اعتبار ساقط و مزایده تجدید میشود
      هرگاه فروش در غیر روز و ساعت معین یا در غیر محلی که به موجب آگهی تعیین گردیده به عمل آید.
      هرگاه کسی را بدون جهت قانونی مانع از خرید شوند و یا بالاترین قیمتی را که خواسته است رد نماید.
      در صورتی که مزایده بدون حضور نماینده دادسرا باشد.
      در صورتی که خریدار طبق ماده ۱۲۷ ممنوع از خرید بوده باشد.

  • با سلام و احترام، 4 قطعه زمین، خانه و شالیزار ارثی به دلیل همکاری نکردن ورثه به مزایده گذاشته شد، با این شرایط که این چهار قطعه در سال 97 کارشناسی شده و در سال 99 به یک قطعه از زمین به همان قیمت کارشناسی 2 سال پیش فروخته شده، آیا می‌توان درخواست ابطال مزایده آن یک قطعه زمین را داد؟ با توجه به گذشتن مهلت اعتراض آیا می‌توان به کارشناسی سه قطعه باقیمانده اعتراض کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. می‌توان تقاضای ابطال مزایده را نمود، چرا که نظریه‌ی کارشناسی در مورد ارزیابی قیمت اموال فقط 6 ماه معتبر است و با توجه به نوسان قیمت در ایران هر 6 ماه ملک باید کارشناسی مجدد گردد که در این پرونده تشریفات مزایده انجام نپذیرفته است، لذا به همین دلیل می‌توان تقاضای ابطال مزایده قبلی و تقاضای کارشناسی جدید در مورد 3 قطعه باقی مانده را نمود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ابطال مزایده با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر شخصی به من بدکار و بدهیش پرداخت نمیکنه و الان دادگاه حکم به محکومیت ایشون داده و برای فروش اموالشون اقدام میشه درست؟ و این چطوری؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر بدهکار هستند و حکم دادگاه مبنی بر پرداخت صادر شده و نمی‌توانند نقدا پرداخت نمایند ولی املاکی دارند، مطابق ماده ۱۱۴ قانون اجرای احکام مدنی برای فروش اموالشون از طریق مزایده اقدام می‌شود.

  • با سلام اگر در مزایده مرحله دوم، برنده مزایده، 10در صد پیش پرداخت را واریز نکند مزایده به دور سوم کشیده میشود؟

    • با سلام و وقت بخیر، سوال شما دارای تناقض است چرا که 10 درصد هر شرکت کننده در مزایده باید نقد بوده و اگر شخصی 10 درصد نقدی یا چک بانکی نداشته باشد به طور کلی درمزایده شرکت داده نمی‌شود.

    • سلام وقت شما بخیر
      بنا به موارد زیر می توان به مزایده اعتراض کرد
      خارج از موعد (مدت تعیین شده) بودن کارشناسی
      در رهن بودن مال
      پرداخت مطالبات طلبکار
      عدم ابلاغ وقت مزایده به بدهکار
      تعلق مال به اشخاص ثالث
      ورشکستگی بدهکار
      جز مستثنیات دین بودن

    • سلام وقت شما بخیر
      برابر قوانین اگر معرفی‌ کننده مال به مبلغ ارزیابی معترض باشد فقط می‌تواند ضمن امضاء صورت مجلس، اعتراض خود را بیان نماید و اگر طرف دیگر(محکوم) هم حاضر و به ارزیابی معترض باشد، او هم می تواند به همین نحو اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *