وکیل ارث تهران


امروز با معرفی وکیل ارث تهران با شما خواهیم بود.

طبقاتی که برای ارث برها در قانون مدنی تعیین شده است، همگی برگرفته از فقه بوده و قانون مدنی بر آن صحه گذارده است، دانستن طبقات ارث و اشخاصی که بعد از فوت متوفی از وی ارث می برند، حاجب و مانع ارث، ارث به قرابت یا رد، همگی از مباحث مورد توجه در معرفی وکیل ارث تهران است.

دفتر حقوقی و وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل ارث در تهران، به تفکیک طبقات ارث را در نوشته پیش رو برای عزیزان به تصویر خواهد کشید.

نکات مهم در معرفی وکیل ارث در تهران

  • آیا خواهر و برادر از برادر متوفی خود ارث می‌برند؟
  • طبقات ارث را چه کسانی تشکیل می دهند؟
  • آیا با وجود برادر و خواهران متوفی فرزندان آنها نیز ارث می برند؟
  • بهترین وکیل ارث در تهران چگونه قابل شناسایی است؟

آیا خواهر و برادر از برادر متوفی خود ارث می‌برند؟

در رابطه با ارث از برادر می‌توان گفت که اگر کسی که فوت کرده در طبقه اول وراث او کسی باقی نمانده باشد، یعنی پدر و مادر و اولاد او زنده نباشند در این صورت ارث به طبقه دوم وراث یعنی پدر بزرگ و مادربزرگ و برادر و خواهر و اولاد آنان خواهد رسید، بنابراین زمانی خواهر و برادر از برادر خود ارث می‌برند که نه از طبقه اول وراث کسی مانده باشد، نه پدر بزرگ و مادربزرگ آنان در قید حیات باشند.

این نکته در ماده ۸۶۳ قانون مدنی بدین شرح مورد تاکید قرار گرفته است: وراث طبقه بعد وقتی ارث میبرند که از وارثین طبقه قبل کسی نباشد؛ بنابراین اگر شخص فوت شده اولاد نداشته باشد و خواهر و برادر مادری داشته باشد، سهم آنان یک سوم از ارث خواهد بود که بین خواهر و برادر به تساوی تقسیم می‌شود.

اگر وارث متوفی، فقط یک خواهر باشد تمام ارث به او می‌رسد، همچنین اگر تنها برادر باشد، همه‌ی ارث سهم او خواهد شد و اگر چند برادر یا چند خواهر باشند، به طور مساوی بین آنان تقسیم می‌شود و اگر برادر و خواهر باشند به برادران دو برابر هر خواهر ارث خواهد رسید.

اگر متوفی برادر و خواهر پدری داشته باشد و همچنین برادر و خواهر، مادری هم داشته باشد دیگر به برادر و خواهر مادری وی ارثی از او نمی‌رسد، و ارث بین خواهر و برادر پدری او به نسبت برادر دو برابر خواهر خواهد رسید، اما اگر از ناحیه پدر او هیچ خواهر و برادری نداشته باشد، ارث به خواهر و برادر مادری او میرسد.

قانون مدنی در ماده ۸۶۲ طبقات ارث را بدینگونه تعریف کرده است:

 

* طبقه اول: پدر و مادر، اولاد و اولاد اولاد (نوه)

درجه اول: پدر و مادر و اولاد متوفی

درجه دوم: اولاد اولاد (نوه ها)

درجه سوم: اولاد اولاد اولاد (نبیره ها)

 

*طبقه دوم: اجداد (پدر ومادر بزرگ) و برادر و خواهر و اولاد آن‌ها

درجه اول: جد (پدر پدر و پدر مادر) و جده (مادر پدر و مادر مادر) و برادر و خواهر

درجه دوم: پدر جد و مادر جد و پدر جده و مادر جده و فرزندان برادر و خواهر

 

* طبقه سوم: عمات (عمه) و عمام (عمو) و اخوان (دایی) وخالات (خاله) و اولاد آن‌ها

۱/ عمو و عمه و خاله و دایی درجه (درجه اول) و اولاد آن‌ها (درجه دوم)

۲/عمو و عمه و خاله و دایی پدر و مادر (درجه اول) و فرزندان آن‌ها (درجه دوم)

بهترین وکیل و مشاور حقوقی ارث در تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات و تعیین خسارت در تصادفات رانندگی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ارث در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل ارث تهران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

  • سلام. وقت بخیر. پدرم فوت کرده و من به همراه مادرم میخواهیم برای گرفتن ارث اقدام کنیم. لطفا راهنمایی کنید که شرایط تقسیم ارث چگونه است و کجا باید این کار را انجام دهیم؟

    • سلام باید با مراجعه به شورای حل اختلاف و دریافت گواهی انحصار وراثت، وراث متوفی مشخص شوند. مهر و موم ترکه نیز با یکی از شعب شورای حل اختلاف محل اقامت متوفی است. وراث بعد از کسر هزینه کفن و دفن و پرداخت دیون متوفی می‌توانند در ترکه تصرفات مالکانه انجام دهند. میزان سهم‌الارث زوجه متوفی یک هشتم به فرض و مابقی ماترک به قرابت به فرزند می‌رسد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067661

  • سلام. اگر فردی در دفتر اسناد رسمی تعهدی را مبنی بر اینکه سهم الارث خود را دریافت داشته است به امضا برساند و پیش از پدر و مادر خود فوت نماید، آیا فرزندانش میتوانند مطالبه ارث نمایند؟

    • سلام. خیر، شرط تحقق ارث زنده بودن وارث در زمان فوت مورث است. فلذا در صورتی که ایشان در زمان فوت پدر و مادر خود در قید حیات نباشد، فرض مطالبه ارث از جانب نوادگان منتفی خواهد بود.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

    • سلام دوست عزیز
      در این خصوص رضایت همه وراث لازم می‌باشد، برای تعیین و تکلیف اموال متوفی (ماترک)، شما باید دادخواست تقسیم ماترک و مهر و موم را تنظیم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *