وکیل ازدواج و طلاق بین المللی

وکیل ازدواج و طلاق بین المللی

وکیل ازدواج و طلاق بین المللی


بهترین وکیل ازدواج و طلاق بین المللی در این نوشتار به بررسی ابعاد مختلف ازدواج و طلاق بین‌المللی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بهترین وکیل ازدواج و طلاق بین المللی کیست؟

اگر جز ایرانیانی هستید که خارج از کشور زندگی می‌ کنید و نیازمند مشورت گرفتن از وکیل ازدواج و طلاق بین المللی هستید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

در این نوشته سعی شده ابعاد مختلف ازدواج و طلاق بین‌ المللی توسط وکیل پایه یک دادگستری، مورد بررسی قرار گیرد.
ازدواج و طلاق دو واقعه حقوقی می‌ باشند که در هر کشور قوانین و مقررات خاص برای ثبت آن ها وجود دارد.

اگر ازدواج یا طلاقی در کشوری غیر از ایران برای تبعه ایرانی به وقوع بپوندد، به موجب قوانین در کشور ایران رسمیت و وجه قانونی ندارد و با انجام یکسری تشریفات میتوان ازدواج و طلاق را در ایران ثبت نمود و به رسمیت شناخت.

در گروه وکلای حقوقی و بین‌ المللی موسسه مهر پارسیان، تیم پژوهشی به همراه وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی، به بررسی ازدواج و طلاق تبعه ایرانی در کشورهای خارجی و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات به شما همراهان گرامی می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین المللی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهمی که وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی در این نوشتار مورد بررسی قرار خواهد داد:

1. انواع ازدواج بین‌ المللی کدامند؟
2. آثار مالی ازدواج و طلاق بین‌ المللی چیست؟
3. قوانین مرتبط با ازدواج و طلاق بین‌ المللی چه می‌ باشند؟
4. شیوه ثبت ازدواج و طلاق بین‌ المللی در ایران چگونه است؟
5. دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی چه کمکی به افراد می‌ کند؟

انواع ازدواج بین‌ المللی:

در کشور ما بر اساس تابعیت زن و مردی که می‌ خواهند ازدواج کنند، ازدواج را به دو نوع ازدواج داخلی و ازدواج بین‌ المللی تقسیم نموده‌ اند.

ازدواج داخلی:

به ازدواجی گفته می‌ شود که زن و مرد هر دو دارای یک تابعیت هستند و در کشور متبوع (کشوری که تابعیت آن را دارند) خود نیز ازدواجشان را براساس قوانین همان کشور ثبت می‌کنند مانند این‌ که؛ زن و مرد ایرانی در ایران و براساس قوانین کشور ایران ازدواج می‌ کنند.

ازدواج بین‌ المللی

وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی در این خصوص بیان داشتند که در این نوع ازدواج دو نوع تقسیم‌ بندی وجود دارد و ازدواج به ساده و مختلط تقسیم می‌ شود.

  • ازدواج ساده بین‌ المللی: در ازدواج ساده بین المللی زن و مرد دارای تابعیت یک کشور هستند ولی در کشوری خارج از کشور متبوع خود ازدواج می‌ کنند، بطور مثال: ازدواج زن و مرد ایرانی در خارج از ایران و همچنین ازدواج زن و مرد خارجی در ایران.
  • ازدواج مختلط بین‌ المللی: در اینگونه ازدواج‌ های بین‌ المللی زن و مرد دارای تابعیت متفاوت می‌ باشند و ازدواج خود را در کشوری به جز کشور متبوع (کشوری که تابعیت آن را دارند) هر دو نفر یا یکی از آن ها انجام می‌ دهند مانند: ازدواج مرد ایرانی و زن آلمانی در آمریکا.

آثار مالی ازدواج و طلاق بین‌ المللی:

ازدواج در سراسر دنیا دارای آثار متفاوتی می‌ باشد که از جمله مهمترین این آثار؛ حضانت، نگهداری و سرپرستی کودکان و آثار مالی همچون؛ مهریه و نفقه و مخارج زندگی و… می‌ باشد.

طلاق به معنی جدایی زن و مرد و از بین رفتن تعهدات و توافقاتی که در ضمن قرارداد ازدواج با هم نموده‌ اند، می‌ باشد.

جدایی و طلاق نیز به عنوان یک واقعه مربوط به خانواده دارای آثار مالی و غیرمالی متعددی است که مهریه و نفقه و تقسیم اموال مشترک پس از جدایی و حضانت و سرپرستی کودکان از جمله آثاری است که جز با کمک گرفتن از وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی، محقق شدن آن ها مقدور نمی‌ باشد.

قوانین مرتبط با ازدواج و طلاق بین‌ المللی:

قانون مدنی ایران و قانون حمایت از خانواده به عنوان قوانین اصلی در تعیین خط‌ مشی و راه و روش ازدواج و روابط بین زن و شوهر و طلاق در ایران شناخته شده‌ اند.

این قوانین گفته شده برای ازدواج‌ و طلاق بین‌ المللی در خصوص ازدواج‌ های داخلی و ساده و در مواردی که زن یا مرد تبعه ایران باشند در خصوص ازدواج بین‌ المللی مختلط قابلیت استناد دارند.
در مواردی که به زن در خلال خانواده یا اجتماع خشونتی وارد شود به موجب لایحه حمایت از بانوان میتوان از حق و حقوق او دفاع نمود.

همچنین در این خصوص وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی به مواد قانونی ذیل نیز اشاره نمودند:

در سال ۱۳۹۹ لایحه‌ ای با عنوان حمایت از زنان در برابر خشونت، اینگونه تعریف شده است:
هر رفتار که به جهت جنسیت یا موقعیت آسیب‌ پذیر یا نوع رابطه مرتکب، بر زن واقع شود و موجب ورود آسیب یا ضرر به جسم یا روان یا شخصیت حیثیت یا محدودیت یا محرومیت از حقوق و آزادی‌ های قانونی وی گردد، به عنوان خشونت تلقی می شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین المللی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت دارای ۵۸ ماده و ۵ فصل می‌ باشد که در تاریخ ۱۳ دی ۹۹ در هیئت وزیران به تصویب رسید.
علاوه بر این مواد و قوانین گفته شده در حوزه بین‌الملل قواعد و مقررات بین‌المللی در خصوص ازدواج و طلاق بین‌المللی وجود دارد.

بر اساس ماده 9 قانون مدنی ایران، قراردادهایی که طبق قانون اساسی بین دولت ایران و سایر دولت‌ ها منعقد شده باشد در حکم قانون است و قابلیت اجرا دارد.

وکیل در ونک

همچنین معاهدات (عهدنامه یا قرارداد) و کنوانسیون‌ های بین المللی مربوط به حقوق خانواده که مورد پذیرش ایران قرار گرفته است، در هنگام رسیدگی به دعاوی بین‌ المللی خانوادگی که مهمترین آن ها طلاق و ازدواج بین‌ المللی می‌ باشد، قابل استناد هستند.

در خصوص قوانین مرتبط با ازدواج و طلاق‌ های بین‌ المللی قوانین و کنوانسیون‌ های بین‌ المللی وجود دارند که در ادامه نوشتار وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی، برخی از آن ها عنوان خواهند شد:
کنوانسیون حقوق کودک که مجلس شورای اسلامی اجازه ملحق شدن به این کنوانسیون را در تاریخ 01/12/1372 صادر نمودند.
در این کنوانسیون به حمایت از کودکان پرداخته شده است و قانونگذار ایران نیز در خصوص حضانت و سرپرستی کودکان از این قانون پیروی کرده است و در صورت ازدواج یا طلاق بین‌ المللی کودکان خانواده‌ ها علاوه بر قوانین کشور خود، مورد حمایت این قانون نیز می‌ باشند.

کنوانسیون حقوق کودک مشتمل بر یک مقدمه و ۵۴ ماده، به تصویب و اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به آن داده می‌ شود، مشروط بر آن‌ که مفاد آن در هر مورد و هر زمان در تعارض با قوانین داخلی و موازین اسلامی قرار گیرد از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایه (قابلیت اجرا و رعایت ندارد) نباشد.

کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان، تاریخ تصویب 18 دسامبر 1979
این کنوانسیون که در سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است تا کنون در ایران بنا به مباحث شرعی و قانونی موجود مورد پذیرش و تصویب قرار نگرفته است.

وكالت در طلاق

اعلامیه جهانی حذف خشونت علیه زنان در سال ۱۹۹۳ تصویب شد.
به گفته وکیل ازدواج و طلاق بین المللی، این اعلامیه در قوانین داخلی ایران به عنوان یک سند بین‌ المللی مورد تصویب قرار نگرفته است.

قانون الحاق دولت شاهنشاهی ایران به میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی
تاریخ و مرجع تصویب 17/02/1354 مجلس سنا

ماده واحده

میثاق بین المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی مشتمل بر یک مقدمه و سه ماده که در تاریخ 16 دسامبر 1966 به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده و از طرف نماینده مختار دولت شاهنشاهی ایران در تاریخ 4 آوریل 1968 در نیویورک امضاء شده است تصویب و اجازه تسلیم سند تصویب آن داده می‌شود.
پس از الحاق ایران به این کنوانسیون‌ ها، قانونگذار در تصویب قانون حمایت از خانواده و قوانین مرتبط با ازدواج و طلاق بین‌ المللی خارج از این قوانین، قانونگذاری ننموده‌ اند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین المللی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شیوه ثبت ازدواج و طلاق بین‌ المللی در ایران

وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی در این خصوص بیان داشتند: در این موارد قانون حمایت از خانواده در ماده 15 تعیین تکلیف نموده است.

مطابق این ماده هرگاه ايرانيان مقيم خارج از كشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاكم و مراجع صلاحيتدار کشور محل اقامت خويش مطرح كنند، احكام اين محاكم يا مراجع در ايران اجراء نمی شود.
بنابراین برای ثبت دعاوی خانوادگی از جمله؛ طلاق در ایران، دادگاه صلاحيتدار ايرانی اين احكام را بررسی می‌ نماید و حكم تنفيذی (تائیدی) صادر می‌ كند.

ثبت طلاق ايرانيان مقيم خارج از كشور در كنسولگری های جمهوری اسلامی ايران به درخواست كتبی زن يا مرد با ارائه گواهی اجرای صيغه طلاق توسط اشخاص صلاحيتدار كه با پيشنهـاد وزارت امور خارجه و تصويب رئيس قوه قضائيه به كنسولگری ها معرفی می شوند امكان‌ پذير است.

وکیل طلاق و خانواده نیاوران

برای ثبت طلاق رجعی (طلاقی که در آن زن و مرد میتوانند به یکدیگر رجوع یا بازگشت کنند) باید مدت عده (مدتی که پس از طلاق زن اجازه ازدواج مجدد ندارد) منقضی گردد.
در طلاق بائن (طلاقی که در آن امکان رجوع و بازگشت وجود ندارد) نيز زن میتواند طلاق خود را با درخواست كتبی و ارائه گواهی اجرای صيغه طلاق توسط اشخاص صلاحيتدار که در بالا گفته شد، در كنسولگری ایران در آن کشور ثبت نمايد.

مواردی كه در آن طلاق به درخواست مرد ثبت می گردد، زن ميتواند با رعايت اين قانون برای مطالبه حقوق قانونی خود به دادگاه‌ های ايران مراجعه نمايد.
برای ثبت طلاق در ایران، افراد مقیم خارج از کشور میتوانند به وسیله سامانه میخک به وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی، وکالت دهند که مراحل ثبت طلاق آن ها را در ایران انجام دهند.

دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی:

مشاوره گرفتن پیش از ازدواج بین‌ المللی موجب آگاهی از قوانین مرتبط و همچنین شیوه ازدواج بین‌ الملل زنان و مردان ایرانی در خارج از کشور و یا ازدواج این افراد با افراد غیر ایرانی می‌ گردد.
همچنین در صورت بروز اختلاف با توجه به آثار مالی که ازدواج و طلاق به موجب قانون ایران دارد و همچنین اختلاف بر سر سرپرستی و نگهداری کودکان ایجاد می‌ شود نقش موثر وکیل ازدواج و طلاق بین‌ المللی را در احقاق حق پررنگ‌ تر می‌ کند.

به همین منظور، موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، که دارای وکلای متخصص و متبحر در ازدواج و طلاق بین‌ المللی می‌ باشد، به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌ گردد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل ازدواج و طلاق بین المللی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا حکم طلاق صادر شده در دادگاه خارجی قابل اجرا در ایران است؟

در صورت تائید در دادگاه‌ های خانواده ایران میتوان در ایران آن را اجرا نمود.

وکیل بین‌ المللی چگونه وکیلی است؟

وکیلی که علاوه بر داشتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری به قوانین و مقررات داخلی و بین‌ المللی و زبان‌ های بین‌ المللی و دعاوی و دادگاه‌ های بین‌ المللی آگاهی و تسلط دارد و میتواند در پرونده‌ های بین‌ المللی اقدام به قبول پرونده نماید.

_

نشانی موسسه مهر پارسیان

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (23 امتیاز)

22 دیدگاه

  • سلام روز بخیر
    من ساکن خارج از ایران هستم و در ازمیر زندکی میکنم من و همسرم جدا شدیم و طلاقمون تو ایران هنوز ثبت نکردن و گفتن طلاق شما رجعی و باید زمان بگذره این یعنی چی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      یعنی برای ثبت طلاق رجعي ( طلاقی که در آن زن و مرد میتوانند به یکدیگر رجوع یا بازگشت کنند) باید مدت عده (مدتی که پس از طلاق زن اجازه ازدواج مجدد ندارد) منقضی گردد.

  • سلام وقتتون بخیر
    من ساکن قطر هستم و ۵ ماه قصد جدایی دارم از همسرم میشه بفرمایید من چه تشریفاتی باید انجام بدم؟ آیا شما وکیلی دارید کار مارو انجام بدن ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ثبت طلاق ايرانيان مقيم خارج از كشور در كنسولگریهای جمهوری اسلامي ايران به درخواست كتبی زن يا مرد با ارائه گواهی اجرای صيغه طلاق توسط اشخاص صلاحيتدار كه با پيشنهـاد وزارت امور خارجه و تصويب رئيس قوه قضائيه به كنسولگریها معرفی میشوند امكان پذير است. شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر جناب آقای دکتر مهری با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری
    سوالی داشتم از شما میخواستم بدونم ثبت طلاق ایرانیان ساکن در فرانکفورت امکان پذیر؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ثبت طلاق ايرانيان مقيم خارج از كشور در كنسولگري‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران به درخواست كتبي زن يا مرد با ارائه گواهي اجراي صيغه طلاق توسط اشخاص صلاحيت‌دار كه با پيشنهـاد وزارت امور خارجه و تصويب رئيس قوه قضائيه به كنسولگري‌‌ها معرفي مي‌شوند امكان‌ پذير است.

  • سلام وقتتون بخیر، من و همسرم در ایران ازدواج کردیم و 15 سال است که در کانادا زندگی میکنیم، همسر من در کانادا با خانمی که کانادایی هستند قصد ازدواج دارن و الان نزدیک به 7 ماه است که با ایشان زندگی میکند، من قصد طلاق و گرفتن تمامی حق و حقوقم را در ایران دارم چون میدونم ایشان در ایران املاک زیادی دارن. میخواستم بدونم چطور می‌تونم این کار رو کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ثبت طلاق ايرانيان مقيم خارج از كشور در كنسولگري‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران به درخواست كتبي زن يا مرد با ارائه گواهي اجراي صيغه طلاق توسط اشخاص صلاحيت‌دار امكان‌ پذير است و همچنین برای دریافت حق و حقوقتان در ایران می‌توانید با وکلایی که در امور بین المللی تخصص دارند مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام رجبی هستم و می خوام طلاق بگیرم از همسرم ولی نمی دونم برای طرح دادخواست طلاق چه و مدارکی لازم است که به دادگاه تحویل بدم ممکنه شما مراحل اولیش رو کمک کنید ؟

    • سلام وقت شما بخیر مشخص نفرمودین زوج هستید یا زوجه، در هرصورت توصیه نخست ما به سازش و مصالحه و ادامه زندگی در سایه گذشت می باشد، لیکن اگر اقا هستید از دلیل اوردن معاف هستید ولیکن اگر خانم هستید می بایست اثبات عسر و حرج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *