وکیل متخصص جرایم مواد غذایی

وکیل قوانین شکار و صید

وکیل قوانین شکار و صید


با معرفی وکیل متخصص جرایم مواد غذایی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یكی از مواردی كه در سلامت افراد جامعه دخالت دارد، مراكز تهیه و عرصه مواد غذایی است.

این مراكز و اماكن باید معیارهای لازم بهداشتی را داشته باشند.

نظارت و كنترل بر مراكز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین تهیه و تدوین قوانینی موثر و كارآمد به منظور تامین امنیت غذایی و حمایت از حقوق مصرف كنندگان مواد غذایی از مسئولیت‌ های خطیر و سهم دولت و دستگاه قضایی است، كه اقدامات لازم را جهت پیشگیری از عرضه و فروش آن انجام دهند.

اگر به دنبال بهترین وکیل متخصص جرایم مواد غذایی هستید ما به شما وکیل پایه یک دادگستری محمدرضا مهری متانکلائی با سابقه قضاوت را معرفی می‌ نماییم.

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص جرایم مواد غذایی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

عدم درج برچسب اطلاعاتی توسط تولیدكنندگان بر روی كالای تولیدی

به موجب ماده ٣٦ قانون تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ١٣٦٧

شركت‌ های پخش، فروشگاه‌ ها، سوپرماركت‌ ها، تعاونی‌ ها و سایر اماكن كه حق فروش یا توزیع كالای خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را دارند، مجاز به عرضه و فروش آن دسته از كالاهای مشمول قانون مواد خوردنی،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی می‌ باشند.

تولید مواد غذایی بدون اخذ پروانه ساخت

براساس ماده ٣٧ قانون تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ١٣٦٧

فروشگاه‌ ها، سوپرماركت‌ ها، تعاونی‌ ها و سایر اماكن باید از عرضه و تحویل كالای غیربهداشتی خودداری نمایند. عرضه و تحویل كالا با علم به غیر بهداشتی بودن آن تخلف محسوب می گردد.

تولید مواد غذایی بدون حضور مسئول فنی

ماده ٣٢ قانون تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی مقرر می دارد: تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی باید با حضور مسئول فنی انجام گیرد.

عدم نظارت مسئول فنی در امر تولید

ماده ٣٣ قانون تعزیرات حكومتی امور بهداشتی و درمانی مقرر می دارد: حضور مسئول فنی در كلیه مراحل تولید الزامی بوده و مسئول فنی بابد نظارت دائم در امر تولید داشته باشد، تخلف از این امر جرم می باشد.

به كار بردن رنگ‌ ها و اسانس‌ ها و سایر مواد اضافی غیرمجاز در مواد غذایی

این جرم در حقیقت یكی از مصادیق بارز تغییر در فرمول ساخت مواد خوردنی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است. به كار بردن هرگونه رنگ، اسانس و سایر مواد اضافی غیر مجاز در مواد یاد شده طبق بند ٥ ماده ١ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ١٣٤٦ جرم است.

عدم رعایت استاندارد یا فرمول ثبت شده

بر اساس بند ٣ ماده ١ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مصوب ١٣٤٦ عدم رعایت استاندارد یا فرمول ثبت شده در مواردی كه تعیین فرمول و رعایت آن و همچنین تعیین استاندارد و رعایت آن الزامی می‌ باشد.

استفاده از مواد سمی در رنگ آمیزی ظروف یا بسته بندی

ماده ١٢ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، مصوب ١٣٤٦ مقرر می‌ دارد:

وزارت بهداری مكلف است فهرست رنگ ها و اسانس ها و سایر مواد مجاز قابل افزودن به مواد خوردنی یا آشامیدنی یا آرایشی یا بهداشتی و همچنین نوع جنس ظرف مورد استقاده در صنایع مواد خوردنی یا آشامیدنی و یا رنگ های مورد مصرف در اسباب بازی را آگهی نماید.

عدم رعایت بهداشت محیط تهیه و تولید مواد غذایی

ماده ١٣) اصلاحی ١٣٧٩/09/١٣ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مصوب ١٣٤٦ مقرر می‌ دارد: تخلف از مقررات بهداشتی نظیر؛ عدم رعایت بهداشت فردی، وضع ساختمانی، وسایل كار ممنوع است و مستوجب مجازات می‌ باشد.

عدم رعایت مقررات مربوط به پرورش و ذبح شرعی حیوانات، پرندگان، آبزیان در قانون ١٣٤٦ با توجه به زمان تصویب آن، به این امر توجه نشده از این جهت اصلاحاتی در قانون ١٣٤٦ ضروری است، هر چند ممكن است یا تفسیر موسع تولید مواد غذایی با استفاده از مواد اولیه نجس با گوشت و فرآورده های حیوانات حرام گوشت یا حیواناتی حلال گوشتی كه ذبح شرعی نشده‌ اند را مصداقی «ساختن مواد غذایی تقلبی» و مشمول بند ٦ ماده یک قانون فوق به شمار آورد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص جرایم مواد غذایی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

اعدام

در صورتی كه مصرف مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی منجر به فوت مصرف كننده گردد مجازات سازنده یا تهیه كننده یا مخلوط كننده اعدام است و در سایر موارد مذكور در ماده یک در صورتی كه منجر به فوت شود مجازات مرتكب سه تا پانزده سال حبس جنایی درجه یک است.

حبس

مجازات حبس در خصوص موارد متعدد از جرایم علیه حقوق مصرف كننده مواد خوراكی پیش بینی شده و غرض و سیاست قانونگذار از توسل به آن حمایت از مصرف كننده بوده و از آن به عنوان یک ضمانت اجرای كیفری در قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مصوب ١٣٤٦، قانون اخلال كنندگان در عرضه دام و توزیع گوشت مصوب ١٣٥٣، قانون مجازات نانوایان و قصابان متخلف مصوب ١٣٤٥، قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب ١٣٧١ استفاده كرده است كه میزان آن بسته به نوع جرم متفاوت است.

شلاق

هركس مواد غذایی موضوع بند الف ماده ١ را احتكار نماید محتكر محسوب شده و با رعایت امكانات و شرایط خاطی و دفعات و مراتب تادیب به مجازاتی از دو برابر تا ده برابر قیمت كالای احتكار شده و شلاق تا ٧٤ ضربه محكوم می‌ گردد.

مصادره اموال

جمله كالا تقلبی كه پس از صدور حكم قطعی معدوم می‌ شود تبصره ٢ ماده ١٨ قانون مربوط به امور پزشكی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی ١٣٣٤ یا اوزان و وسایل سنجش مذكور كه به نفع موسسه استاندارد ضبط می‌ گردد.

با توجه به تصریح قانون استانداردها و امور پزشكی، دارویی، غذایی و بهداشتی ذیل ماده ١٨ در جایی  كه مصرف كالای معیوب (غیر استاندارد) یا غیر بهداشتی باعث نقص عضو یا مرگ مصرف كننده شود.

چنانچه اینگونه تخلفات و سوء استفاده از نیاز و احتیاج مصرف‌ كنندگان باعث شود كه خسارتی را سببا به وجود آورده و موجب نقایصی شود كه دیه به آن تعلق می‌ گیرد، بنا بر قوانین مربوط به دیات در قانون مجازات اسلامی ملزم به پرداخت دیه خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص جرایم مواد غذایی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص جرایم مواد غذایی

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل متخصص جرایم مواد غذایی

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرایم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده دارویی و بهداشتی تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل متخصص جرایم مواد غذایی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *