وکیل تامین اجتماعی


امروز با معرفی وکیل تامین اجتماعی در تهران و پاسخ به بعضی از سوالات عزیزان دربراه قوانین بیمه تامین اجتماعی با شما هستیم.

بحث احتساب یا عدم احتساب سوابق بیمه اشخاص در کارگاههای مختلف، یکی از سوالات همیشگی از وکیل تامین اجتماعی و همکاران موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان است.

در نوشتاری کوتاه، تعدادی از سوالات قانون تامین اجتماعی توسط محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، پاسخ داده خواهد شد و همچنین وکیل تامین اجتماعی و همکار گروه وکلای مهر معرفی خواهد شد.

نکات مهم در موضوع معرفی وکیل تامین اجتماعی

  • برای جستجوی بهترین وکیل تامین اجتماعی چه باید کرد؟
  • طرح دعوای بیمه بیکاری و دریافت حقوق بیکاری چگونه انجام می شود؟
  • آیا حق مرخصی سالانه متوفی به ورثه وی تعلق می گیرد؟

 

? موضوع : سوابق بیمه

??پرسش از شما

? در صورت دریافت بیمه بیکاری چقدر از سوابق بیمه کسر می شود؟

✅پاسخ از ما

? بیمه بیکاری یکی از حمایت های تامین اجتماعی است که سازمان در قبال دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار می شوند،پرداخت می نماید(ماده ۳ قانون بیمه بیکاری).

سوابق ایجادشده ناشی از پرداخت بیمه بیکاری از نظر بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت  محسوب می گردند(تبصره ۲ ماده ۶ قانون بیمه بیکاری).

 

 

? موضوع : غذای کارگر

??پرسش از شما

? آیا کارفرما مکلف به تهیه غذای مجانی برای کارگر می باشد؟

✅پاسخ از ما

?خیر، به موجب ماده 151 قانون کار، در کارگاههایی که برای مدت محدود به منظور انجام کاری معین (راه سازی و مانند آن) دور از مناطق مسکونی ایجاد می شود،

?کارفرمایان موظفند سه وعده غذای مناسب و ارزان قیمت (صبحانه، نهار و شام) برای کارگران خود فراهم نمایند، که حداقل یک وعده آن باید غذای گرم باشد. در این قبیل کارگاهها به اقتضای فصل، محل و مدت کار، باید خوابگاه مناسب نیز برای کارگران ایجاد شود.

?لذا از عبارت “ارزان قيمت” اینگونه استنباط می گردد غذاي فراهم شده توسط كارفرما “مجاني” نبوده و در مقابل دريافت وجه از كارگران به آنان داده مي شود.

?چنانچه در كارگاهي تاكنون بر خلاف ترتيب فوق، تهیه و ارائه غذا به کارگران به صورت “مجاني” بوده، عرف و روال كارگاه در اجرای بند (ز) ماده 10 همان قانون، لازم الاجراست و بايد همچنان ادامه يابد.

 

?کدام بازنشستگان می‌توانند وام ضروری دریافت کنند؟

?ثبت نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان و موظفین این صندوق از  (اول بهمن ماه) آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

?متقاضیانی که در سال ۹۷ از وام ضروری ۵ میلیون تومانی استفاده کرده باشند یا در مراحل پرداخت وام قرار دارند مجاز به ثبت نام نخواهند بود

?همچنین متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یکسال گذشته باشد یا وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند یا متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

 

 

✅حق مرخصی باید بعنوان ارث به بازماندگان پرداخت شود

طبق حکم صادره از سوی دادگاه فدرال کار آلمان در روز سه‌شنبه ۲ بهمن (۲۲ ژانویه) بازماندگان کارگران و کارمندان می‌توانند حق مرخصی آن‌ها را به ارث ببرند.

همسر فردی که در سال ۲۰۱۰ درگذشته بود و موفق نشده بود از ۲۵ روز از مرخصی با حقوق خود استفاده کند، به دادگاه شکایت برد. طبق حکم دادگاه اکنون شرکت فرد متوفی باید مبلغ ۵ هزار و ۸۵۸ یورو به تنها بازمانده کارمندش پرداخت کند.

این حکم تائیدی است بر احکام دیوان عالی اروپا در لوکزامبورگ که اکنون در مورد همه افرادی که از حداقل ۲۴ روز مرخصی قانونی با حقوق در سال برخوردار هستند، قابل اجرا است.

? موضوع : ساعت کار

??پرسش از شما

⚫️ کارگری که بصورت :

۲روز صبح از ۶ الی ۱۴

۲روز عصر از ۱۴ الی ۲۲

و ۲ روز شب از ۲۲ الی ۶

و ۲ روز هم استراحت دارند

شیوه کار وی از نوع نوبت کاری تلقی میشود و یا مختلط؟

در محاسبات این نوع از کار چه آیتم های هم باید مد نظر قرار گرفته و محاسبه گردد؟ و به چه صورت و مقداری؟

 

 

✅پاسخ از ما

?-کارگرانی که شرایط کار آنان در سه گروه سه شیفت واقع شده است با توجه به اینکه گردش کار آنان بطور مساوی در صبح و عصر و شب قرار می‌گیرد، نوبت کار محسوب گردیده و مشمول برخورداری از مزایای نوبت کاری به میزان ۱۵ درصد خواهند بود.

– انجام کار در تعطیلات رسمی هم برای کارگران نوبت کار از ساعت شروع تا خاتمه ساعت کار، اضافه کاری موضوع ماده ۵۹ قانون کار  محسوب خواهد شد.

– کارگران نوبت کار یا غیر نوبت کار که به هر عنوان روز جمعه کار می کنند، علاوه بر رعایت تبصره یک ماده ۶۲ قانون کار ، مشمول برخورداری از ۴۰ درصد اضافه بر مزد را خواهند داشت.

– مزد مبنا و یا ثابت موضوع ماده ۳۶ قانون کار، مبنای محاسبه فوق العاده نوبت کاری خواهد بود.

 

وکیل تامین اجتماعی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل تامین اجتماعی ، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل تامین اجتماعی نیز می‌توانید از با شماره‌های زیر تماس گرفته یا از طریق بخش تماس با ما اقدام فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665
  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.8/5 - (16 امتیاز)

27 دیدگاه

  • با سلام و احترام من از سال 1380 تا سال 1383 در شرکت پدرم مشغول بکار بوده ام ولی به دلیل تعارف خانوادگی برایم بیمه رد نشده. الان برای بهره مندی از سابقه بیمه ام چه کاری باید بکنم.از راهنمایی شما متشکرم

  • با سلام
    بنده در دهه هفتاد شمسی در چند شرکت مهندس مشاور مشغول بکار بوده ام که متاسفانه بیمه برایم رد نشده است. از دو تا از شرکت ها هم گواهی اشتغال بکار دارم، و از یکی از آنها کد بیمه. چقدر امکان پیگیری و بازپس گیری سنوات بیمه برایم وجود دارد. ضمناً هزینه وکالت این نوع پرونده چقدر میباشد.؟ ممنون

      • با سلام اینجانب به مدت ۱۱ سال در مشاغل سخت کار کردم و کارفرما فقط حق‌بیمه عادی را پرداخت کرده و سپس در مشاغل عادی به مدت ۱۴ سال و ۲سال سابقه خدمت سربازی را پرداخت کردم حال مدت خدمت مشاغل سخت را چگونه به سنوات اضافه و پرداخت حق بیمه آن را کارفرما پرداخت کند یا من باید پرداخت کنم لطفا راهنمایی فرمایید و هزینه وکالت جهت اقدام به بازنشستگی با وکالت به شما در صورت اعمال سابقه مشاغل سخت را اعلام بفرمایید

  • سلام بنده دو سوال دارم و نیازمند وکیلی که بتواند کمکم نماید:
    1- از سال 1370 الی 1371 در موسسه مطالعات سازمان گسترش بصورت قرارداد ساعتی مشغول به کار بودم و کارکردم معادل یک فرد تمام وقت بود اما مدیرعامل موسسه بیمه ای(بیمه آینده ساز) برایم منظور نکرده بودند. همکارانی که آنجا بودند همچنان در ارتباط هستم و می توانند شهادت دهند که در آن تاریخ آنجا بوده ام
    2- در مهرماه سال 77 از کار اخراج شدم و تا مرداد سال بعد (بیش 7 ماه ) بیکار بودم و هیچگونه مبلغی هم بابت بیمه بیکاری دریافت نکردم. همان زمان از آن شرکت شکایت کردم ولی درحال حاضر هیچگونه مستنداتی ندارم. آیا می توانم پیگیر دریافت سوابق بیمه بیکاری باشم؟

    • سلام با توجه به اینکه شکایت کرده بودین باید مستندات پرونده قبلی و رای احتمالی دادگاه مطالعه بشه تا بتونیم نظر قطعی بهتون بدیم
      در صورت تمایل وقت مشاوره دریافت بفرمایید

  • با سلام. بنده یک واحد اداری داشتم‌ و حدود شش ماه پیش فروختم و ۹سال آپارتمان رابه جامعه متخصصین نساجی ایران اجاره داده بودم و با عنایت به اینکه شغل شان خودجوش و غیر انتفاعی بود. بقول خودشان از بیمه ‌و مالیات معاف بودند ولی متاسفانه تامین اجتماعی به آنها مفاصا حساب نمیده و مالک جدید مبلغ زیادی رو بلوکه کرده تا صدور مفاصا حساب ..
    خواهش میکنم محبت فرمائید و مشکل رو حل کنید.
    سپاسگزارم

      • باسلام، بنده اواخر سال 96 بدلیل بیماری چاقی مفرط تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفتم، که متاسفانه به دلیل عدم تبحر پزشک جراحم دچارعارضه فیستول مری به ریه شدم، و به مدت دوسال درگیر بیماری شدم و بطور کل توانایی انجام کار از بنده سلب شد، بعد از شکایت از پزشکم.، کمیسیون پزشکی قصور ایشان را محرز دانسته و 10درصد ارش دیه کامل مشخص کرد،که در دادگاه جرائم پزشکی هم پزشکم اقرار به بزه انتصابی کرد و برای دادگاه جرائم پزشکی هم محرز شد، درحالیکه قبل از این مسائل شاغل بودم (نیروی حراستی) و حق بیمه پرداخت میشد برای من، اما شدت بیماری به حدی بود که بنده 80کیلوگرم از وزن بدنم را روی تخت بیمارستان از دست دادم و دچار عضله سوزی شدم و تا الان درگیر بیماری هستم و قادر به انجام فعالیت و اشتغال نیستم، از اواخر سال سال94 بیمه پرداخت شده برام تا فکر کنم خرداد 97 که رسما دیگه بیکار شدم و بیمه بنده قطع شد؛؛
        سوالم اینه که بنده الان میتونم جهت از کار افتادگی ناشی از بیماری اقدام بکنم یا نه؟
        شدت از کار افتادگیم هم عرض کردم بقدری هست که قادر به انجام کار سابق نیستم، چونن تقریبا 80درصد از ریه م دچار پنومونی شد و بشدت از نظر جسمی اسیب دیدم،(برای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مدارک کمیسیون جرائم پزشکی نیاز هست ارائه کنم؟) حالا اسیب روحی و روانی که بماند،
        ممنون میشم راهنماییم کنید بلکه احقاق حق بشه و بنده حقیر دستم جلوی کسی دراز نشه برای امرار معاش😔

        • سلام روز به خیر این موارد رو کمیسیون تشخیص میده و موضوعی تخصصی و پزشکی هست.
          در صورتی که نیاز به مشاوره با وکیل دارین با ما تکاس بگیرید.
          09120067662

  • باسلام من توقرچک بیمه بودم براثرفشارکاردیسک کمرم پاره شدواومدم شهرستان خودم عمل کردنددکتر۴ماه استراحت داده ومیخوام ازبیمه بیکاری واستراحت ویاازکا رافتادگی استفاده کنم شش سال ونیم سابقه دارم اگه خدمت سربازیمودرست کنم میشه هشت سال ونیم رفتم بیمه شهرمون گفت بایدبری قرچک من بااین وضعیت نمیتونم برم قرچک ومیخوام وکیل بگیرم ونمیدونم ازکجاشروع کنم لطفاراهنمایی کنیدچیکارکنم

  • سلام
    خسته نباشید.
    من پدرم سال ۷۶ فوت کردن. وسوابق رو جمع کردیم ۷ الی ۸ سال شد. هر با. پیگیری کردیم بی نتیجه بود. تا الان مادرم هیچ دریافتی نداشته. بزرگوار ممکنه راهنماییم کنید

  • باسلام من حدود۲۰سال بیمه خویش فرما دارم و ۵۳ سال سنم الان دیسک کمر دارم و طبق نظرپزشک دیسک کمرم باید عمل بشه و طبق نظرپزشک الان استراحت مطلق دارم ایا به من از کار افتادگی و بازنشتگی تعلق میگیره لطفا راهنماییم کنید چه باید بکنم

  • سلام بنده در اسفند 98 با 33 سال و 11 ماه بازنشسته شدم در اردیبهشت 1400 پس از افزایش ، حقوق بنده 135 میلیون ریال تعیین شد حال با ارائه افزایش سابقه به 34 سال و 9 ماه حقوق بنده را بجای افزایش به 126 میلیون ریال کاهش داده اند (همسان سازی مرحله اول مرداد 99 به مبلغ 650 هزارتومان و یک آیتم دیگر به مبلغ 830 هزار تومان را حذف نموده اند) به صد جا نامه نوشتم و مراجعه کردم تنها راه باقیمانده احقاق حقم را به آتش کشیدن خود در مقابل سازمان تامین اجتماعی میبینم چه کنم؟

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده به عنوان کارفرما یکی از دوستانم که کار بیمه چندشرکت راانجام میدهد را وکیل خود کردم تا بیمه کارگران تولیدی پوشاکم را هر ماه برای بیمه ارسال کند هرماه جدولی تنظیم کرده برای من میاورد تا تعداد کارگرها و حقوق ان ها را چک کنم و بعد از تائید برای بیمه ارسال کند تااینکه متوجه شدم از سال ۹۹ تا الان هر ماه چندنفر را اضافه بر لیست بیمه مورد تائید من رد میکرده و برای اینکه من متوجه نشم از کل اشخاص مبلغی را کسر میکرده تا عدد حقوق و دستمزدی که به من داده با عدد کل جدول ارسالی خودش به بیمه یکسان بشه هرماه حدودا ۴ تا ۸ نفر اضافه میکرده
    سوال من اینجاست که منه کارفرما رو برای دوسال اخر کارم و بازنشسته شدن باحقوق بالا از یک شرکت دیگر رد میکرده
    آیا من بابت دستکاری در جدول و عدد سازی لیست بیمه از او شکایت کنم میتواند به حقوق بازنشستگی من که خودش دوسال رد کرده تا برای بازنشستگی حقوق خوبی دریافت کنم لطمه وارد کند؟
    باسپاس از شما

  • سلام
    وقت بخير من در تاريخ ٣١ شهريور از شركت رفتم ترك كار من اول مهر ماه ثبت شده و با وجود اينكه ٦ ماه اول سال در شركت حضور داشتم پاداش افزايش توليد به بنده پرداخت نشده و مبلغ ان حدودا ٨ ميليون ايا امكان شكايت وجود دارد؟

  • سلام، من مدت 8 سال در یک بانک خصوصی مشغول به کار بودم و سابقه بیمه در صندوق آینده ساز دارم لیکن پس از استخدام در بانک مرکزی، به علت غیر دولتی بودن سابقه بانک مرکزی از پذیرش سوابق بنده و حتی رضایت بنده جهت پرداخت نقدی سنوات و حتی بدون اعمال در رتبه شغلی از پذیرشدرخواست بنده خودداری میکنه ،میخواستم بدونم اگر در دیوان عدالت شکایت کنم میتونم به نتیجه برسم

    • سلام بعد از بررسی مدارک و مستندات شما توسط وکلای مهر پارسیان امکان پاسخگویی دقیق وجود دارد.
      09120067661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *