وکیل مهریه در تجریش

وکیل مهریه در تجریش

وکیل مهریه در تجریش


بهترین وکیل مهریه در تجریش در این نوشتار به بررسی شرایط افزایش مهریه بعد از ازدواج پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده در سال‌ های اخیر، میتوان گفت که یکی از رایج ترین دعاوی که در مراجع قضایی خانواده مطرح می گردد، دعوای مهریه می‌ باشد.

در حقوق ایران اموال زن و مرد، دارایی مشترک را تشکیل نمی‌ دهد، بلکه اموال هر یک از زوجین مستقل و جدا از اموال یکدیگر است.
مطالبه و وصول مهریه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه سخت‌ تر از قبل شده است.

انتخاب وکیل در پرونده مهریه، هر چند که خواهان را از مراجعه مستمر و پیگیری پرونده در اداره اجرای ثبت و یا دادگاه خانواده بی نیاز می‌ کند اما تاثبر چندانی بر روند مطالبه و وصول مهریه ندارد.

دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

فقط در دعاوی اعسار و یا نحوه شناسایی اموال در مواردی که مرد با انجام معاملات صوری و انتقال اموال سعی در عدم پرداخت زوجه را دارد، شاید تاثیر حضور وکیل تخصصی پرونده مهریه و خانواده در موضوع چشم گیر باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی، توسط وکیل مهریه در تجریش، به بررسی مهریه و اختلافات ناشی از وصول و مطالبه مهریه، پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مهریه در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم در معرفی وکیل مهریه در تجریش

  • برای جستجوی وکیل خانواده محدوده تجریش چه اقدامی لازم است؟
  • آیا بعد از عقد (قرارداد) امکان افزایش رسمی میزان مهریه وجود دارد؟
  • آیا امکان ازدواج بدون تعیین مهریه در عقدنامه وجود دارد؟
  • بهترین وکیل مهریه در تجریش چگونه قابل دسترسی است؟
  • شرایط مطالبه و وصول مهریه عندالاستطاعه چیست؟

بررسی شرایط افزایش مهریه بعد از ازدواج

چنانچه ازدواج دائم غیر رسمی با شرایطی واقع شده باشد، ازدواج با سند رسمی که متعاقب آن صورت گرفته نمیتواند شرطی را به آن بیفزاید و محکوم به بطلان است.

مهریه همان است که ضمن عقد نکاح (ازدواج) غیر رسمی توافق شده و بیش از آن در سند رسمی مردود بوده و اثری بر آن مترتب نمی‌ شود.

تاریخ رای نهایی: 1391/12/19
شماره رای نهایی: 9109970224702456

رای بدوی (نخستین)

خانم م.ف. با وکالت آقایان م.س.، م.الف. دادخواستی به طرفیت آقای الف.الف. به‌ خواسته طلاق با توجه به شرط مندرج در سند ازدواج مبتنی بر اخذ وکالت بلاعزل از زوج (مرد) را در امر طلاق تقدیم نموده و سبب استفاده از حق طلاق را رفتار ناشایست زوج (مرد) در قبال زوجه (زن) در طول زندگی مشترک اعلام کرده‌ اند.

وکیل ملک در تجریش

ضمنا همزمان خانم م.ف. با وکالت آقایان م.س.و م.الف. دادخواست دیگری به طرفیت آقای الف. مبنی بر مطالبه مهریه به تعداد 1343 عدد سکه بهار آزادی عندالاستطاعه موضوع سند ازدواج شماره … مورخه 23/12/1388 دفتر ازدواج شماره … تهران مقوم به مبلغ 000/000/51 ریال نیز تسلیم محکمه نموده‌ اند و متقابلا آقای الف. در قبال دعوی مطروحه اخیر دادخواست تقابلی به طرفیت خانم م.ف. تقدیم‌ نموده است.

متقاضی ‌تائید و تنفیذ وقوع نکاح (ازدواج) دائم غیر رسمی بین خود و خوانده دعوی تقابل در مورخه 18/12/1388 و بطلان عقد رسمی بعدی منعقد شده در مورخه 23/12/1388 و به تبع آن ابطال سند ازدواج شماره … مورخه 23/12/1388 دفتر ازدواج شماره … تهران، همچنین ثبت ازدواج دائم غیر رسمی مورخه 18/12/1388 گردیده است.

با امعان نظر به جامع محتویات پرونده علی‌ الخصوص اظهارات زوج (مرد) و اقرار زوجه (زن)، انعقاد و وقوع نکاح (ازدواج) دائم غیر رسمی بین در مورخه 18/12/1388 با مهریه 14 عدد سکه بهار آزادی احراز می‌ شود و بقاء و نفوذ نکاح مذکور با توجه به عدم اقامه دلیل قانونگذار مبنی بر قطع رابطه زوجیت کماکان محرز است.

مطالبه مهریه عندالاستطاعه

با وصف مذکور و عدم انحلال نکاح مقدم، انعقاد صیغه نکاح دائم موضوع سند نکاحیه (ازدواج) شماره … مورخه 23/12/1388 دفتر … تهران فاقد موضوعیت و وجاهت قانونی بوده، نتیجتا نکاح اخیر و شروط و آثار آن باطل و بلااثر تلقی می‌ شود و دادگاه مستندا به مواد 1062 و 1120 قانون مدنی با اعلام بطلان ازدواج رسمی موضوع سند ازدواج شماره … مورخه 23/12/1388 دفتر … تهران حکم به ابطال سند مذکور و تنفیذ ازدواج مقدم غیر رسمی صادر می‌ نماید.

همه چیز در مورد رجوع از بذل و بخشیدن مهریه

بدیهی است که شروط و مندرجات سند رسمی نیز فاقد اعتبار قانونی بوده است.

نتیجتا دادگاه زوجه را مستحق دریافت مهریه موضوع سند رسمی نکاح تشخیص نداده و درخواست طلاق از ناحیه زوجه را به‌ عنوان وکیل بلاعزل زوج (مرد) در سند رسمی نکاح را به‌ علت عدم اعتبار سند مذکور و مخالفت زوج مردود تلقی و حکم بر بی‌حقی خواهان مهریه و طلاق صادر می‌ نماید.

ضمنا زوجین مکلف به ثبت نکاح (ازدواج) عادی با وصف دائم در مورخه 18/12/1388 با مهریه 14 عدد سکه بهار آزادی می‌ باشند. آراء صادره حضوری و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.
رئیس شعبه 273 دادگاه عمومی خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل مهریه در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظر خواهی خانم م.ف. با وکالت آقای م.س. نسبت به آن بخش رای موضوع دادنامه شماره 1583-20/10/91 صادره از شعبه 273 دادگاه عمومی خانواده تهران که بر‌ تائید و تنفیذ عقد نکاح دائم عادی بین تجدیدنظر خواه و تجدیدنظر خوانده با مهریه 14 سکه بهار آزادی اشعار دارد، وارد نیست.

رای تجدیدنظر خواسته در این بخش موافق موازین قانونی و با رعایت اصول و قواعد دادرسی صادر گردیده و ایراد اساسی متوجه آن نمی‌ باشد.

⁠وکیل پایه یک محدوده تجریش

تجدیدنظر خواه نیز در این مرحله مطلب قابل توجهی عنوان نکرده، لذا به‌ استناد ماده 358 قانون آئین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور مدنی این بخش از رای تجدیدنظر خواسته ‌تائید می‌ گردد.

اعتراض تجدیدنظر خواه نسبت به آن قسمت از دادنامه که بر ابطال مندرجات سند نکاحیه (ازدواج) شماره … مورخ 23/12/1388 دفتر … تهران از جمله مهریه مندرج در آن اشعار می‌ دارد، به‌ نظر وارد است.

زیرا هر چند که مهریه شرعی همان است که ضمن عقد نکاح واقع شده و افزایش مهریه پس از وقوع عقد، ترتب آثار مهریه را ندارد.

لیکن ابطال کلیه مندرجات سند رسمی به‌ نظر صحیح نمی‌ رسد، لذا این قسمت از دادنامه (حکم) نقض می‌ گردد.
این رای ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل رسیدگی فرجامی در دیوان عالی کشور است.
رئیس شعبه 47 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

اگر در هنگام عقد مقدار مهریه مشخص نشده باشد تکلیف چیست؟

در عقد دائم طرفین میتوانند بعد از ازدواج در مورد مهریه توافق کنند اما اگر پیش از توافق در مورد مهریه بین آن ها نزدیکی واقع شود زوجه (زن) فقط میتوانند مهرالمثل مطالبه کند، اما در خصوص عقد موقت عدم تعیین مهر در عقد موجب بطلان است.

آیا زن میتواند پس از مرگ همسرش از ماترک (آنچه از متوفی باقی مانده است) همسرش مهریه‌ اش را بردارد؟

بدون اینکه شوهرش وصیت کرده باشد، یعنی هم یک هشتم ارثش را و هم مهریه‌ اش را؟

پاسخ: بله زن میتواند قبل از تقسیم ارث، مهریه خود را از اموال همسرش درخواست نماید، اگر مهریه پول نقد باشد از زمان فوت همسر محاسبه و به نرخ روز پرداخت می گردد و این جدای از سهم الارث او می باشد.

دختر باکره ای که مهریه اش عندالاستطاعه می باشد میتواند از حق حبس استفاده کند؟

پاسخ: در مهریه عندالاستطاعه مرد باید توانایی مالی پرداخت مهریه را داشته باشد، لذا در این نوع مهریه اگر زوج (مرد) توانایی پرداخت نداشته باشد حق حبس برای خانم وجود ندارد.

حق حبس نوعی حق است، که به موجب آن زن، حق دارد از انجام وظایف زناشویی تا زمان مطالبه کامل مهریه، خودداری نماید.

اگر زن درخواست مهریه کند و مرد عمدا پرداخت نکند، زن میتواند تمکین نکند؟

پاسخ: خیر، اگر زن از همسرش تمکین خاص (برقراری رابطه زناشویی) داشته دیگر نمیتواند تمکین را منوط به پرداخت مهریه نماید.

در خصوص مهریه هم پس از مطالبه مهریه توسط زن، دادگاه بررسی های لازم را انجام می دهد و حکم به پرداخت نقدی یا قسطی مهریه می کند و مرد در صورت توانایی مالی نمیتواند عمدا از پرداخت مهریه شانه خالی کند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل مهریه در تجریش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل مهریه در تجریش

بهترین وکیل مهریه در تجریش، وکیلی است که دارای مهارت و تخصص بسیار زیادی در حل و فصل پرونده مرتبط به حوزه مهریه می‌ باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع بهترین وکیل مهریه در تجریش هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه بهترین وکیل مهریه در تجریش، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

در چه مواردی مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

باطل بودن عقد نکاح (ازدواج)، فسخ نکاح (ازدواج)، عدم تعیین مهریه و فوت زن.

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح (ازدواج) به معنای پایان دادن یک طرفه به ازدواج به دلیل وجود یکی از عیوب مطرح قانونی در هر یک از زن یا شوهر می‌ باشد.

_

نشانی موسسه مهر پارسیان

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت با موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

مواردی که مهریه به زن تعلق نمی‌گیرد، چیست؟

باطل بودن عقد نکاح (ازدواج)، فسخ نکاح (ازدواج)، عدم تعیین مهریه و فوت زن.

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح (ازدواج) به معنای پایان دادن یک طرفه به ازدواج به دلیل وجود یکی از عیوب مطرح قانونی در هر یک از زن یا شوهر می‌باشد.

5/5 - (46 امتیاز)

18 دیدگاه

  • سلام. من پنج ماه پیش با دختری عقد کردم. ایشون همون هفته اول گفت من حق و حقوقمو میخوام و دادخواست نفقه داد. حالا بعد از پنج ماه مهریشو گذاشته اجرا. من بعد عقد متوجه شدم که این خانم همش دنبال پول بوده. براش اظهار نامه تمکین ارسال کردم ولی تمکین نمیکنه. لطفا بهم بگین چی کار میشه کرد؟ میتونم تو دادگاه اثبات کنم که این خانم فقط دنبال پول بوده؟

    • سلام. زوجه از زمانی که عقد نکاح بین زوجین صورت می‌گیرد، مستحق دریافت نفقه و مهریه است. در صورتی که همسر شما حق حبس داشته باشد شما نمی‌توانید او را مجبور به تمکین کنید. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از وکلای متخصص خانواده موسسه حقوقی مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.

  • سلام. بنده 5 سال است که همسر سابقم را طلاق داده ام و همچنان به دلیل حکم دادگاه قسطهای مهریه را پرداخت میکنم. حالا متوجه شده ام که او ازدواج کرده است. آیا هنوز ملزم به پرداخت مهریه میباشم یا خیر؟

    • سلام. با توجه به این که زن به محض انعقاد عقد نکاح مالک مهریه می‌شود و مالکیت او بر مهریه جز در موارد استثنا منوط به طلاق نمی‌باشد، لذا ازدواج مجدد او تاثیری بر حق او بر مهریه ندارد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.
      09120067661

  • سلام جناب دکتر مهری عزیز
    من نتونستم از طریق اجرای ثبت مهریه وصول کنم و طبیعتا باید پرونده میرفت دادگاه.
    اما فکر کنم همسرم اعمال نفوذ کرد و پرونده به جای دادگاه خانواده ولنجک رفته شورای حل اختلاف خانواده ونک.
    من چیکار کنم زودتر بتونم جلب همسرم رو بگیرم؟
    میشه شما وکیل خوب برای مهریه بهم معرفی کنید

    • شورای حل اختلاف برای رسیدگی به اینگونه پرونده ها صلاحیت نداره و صرفا تلاش برای سازش خواهد کرد.
      در صورتی که در شورا به سازش نرسید، پرونده قطعا در مرحله بعدی به دادگاه خانواده 2 تهران مستقر در ولنجک ارجاع خواهد شد.

  • سلام وقتتون بخیر من پدرم 3 سال پیش فوت کردن و پدرم 20 سال پیش با همسر دومشون ازدواج کردن ( نامادریم ) الان بعد 3 سال ما میخوایم انحصار وراثت انجام بدیم و مهریه این خانم 50 میلیون پول بوده در اون سال الان ایشون میخوان از ارث مهریه شون به اجرا بگذارن و ما مشکلی نداریم با این مورد منتها برادر ایشون میگن مبلغ باید به نرخ روز محاسبه بشه سوالم این این مبلغ چطور محاسبه میشه ؟

    • سلام دوست عزیز
      همسر میتواند قبل از تقسیم ارث، مهریه خود را از اموال همسرش درخواست نماید. اگر مهریه پول نقد باشد از زمان فوت همسر محاسبه و به نرخ روز پرداخت میگردد

  • سلام ببخشین سوال دارم ایا اگر زن به مرد خیانت کنه بازم میتونه مهریه بگیره ؟ حتی اگر مهرش 700 عدد سکه باشه ؟

    • سلام دوست عزیز
      زمانی که عقد نکاح بین زوجین برقرار شده باشد، زن مالک مهریه است و حق مهریه به او تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر حتی زن خیانت کرده باشد و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد می‌تواند از زن خود در این مورد شکایت کیفری کند. اما حق مهریه زن خیانتکار همچنان سر جایش است و اگر زن مهریه‌اش را مطالبه کند، مرد وظیفه دارد که مهریه را پرداخت کند.

  • سلام روز بخیر
    اگر مردی بعد از عقد متوجه بشه همسرش فریبش داده و مشکل نازایی داشته و پنهان کرده آیا بازهم باید مهریه پرداخت کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت اثبات این مورد میتوان تقاضای فسخ نکاح نمود. ولیکن باید با وکیل متخصص این مورد مشاوره داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، همسر بنده از سایپا ماشین گرفته و تمام پول و واریز کرده و تا 20 روز دیگه ماشین و تحویل می‌گیره، میخوام بدونم اگر من برای مهریه اقدام کنم ماشین توقیف و به من منتقل میشه یا به دلیل در رهن بودن فقط توقیف میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اینکه خودرو در رهن شرکت سایپا است، اصولا این گونه خودروها صرفاً توقیف خواهند شد و مزایده و انتقال آن باید با تسویه و اجازه شرکت سایپا صورت پذیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور مهریه با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *