وکیل پولشویی تهران

 وکیل پولشویی تهران

 وکیل پولشویی تهران


با بررسی موضوع وکیل پولشویی تهران همراهتان هستیم.

پولشویی عملی است که برای قانونی نشان دادن و پنهان کردن یا تغییر دادن ماهیت (ذات) غیرقانونی درآمدهای به دست آمده، از راه نامشروع و غیرقانونی، می‌باشد.

پولشویی فقط نقل و انتقال یا خرید و فروش نمی‌باشد، بلکه گسترده‌تر است و هدف اصلی در پولشویی این است که درآمدهای نامشروع، مشروع و قانونی جلوه کنند و وارد نظام اقتصادی کشور شوند، بنابراین باید هر فعل (انجام عمل) یا ترک فعلی (انجام ندادن عملی) که به پولشویی کمک می‌نماید، ممنوع گردد.

به بیانی دیگر پولشویی فرایندی است، که به واسطه آن، پول و درآمد ناشی از فعالیت‌های غیرمجاز و خلاف قانون در چرخه سالم اقتصاد وارد شده و در ظاهر به دارایی‌هایی که از راه‌های اقتصادی مشروع و قانونی کسب شده، تبدیل می‌شوند و بعد از انجام فرایند پولشویی، همچنان منشأ اولیه پول به صورت پنهان باقی می‌ماند.

پولشویی جرم گسترده‌ای است و از چندین جرم پنهان به وجود می‌آید یعنی ممکن است یک یا چند جرم مانند دریافت رشوه و کلاهبرداری، نقل و انتقال ارز، کلاهبرداری در بازارهای بین‌المللی مانند فارکس و بیت‌کوین و… واقع شود و برای از بین بردن و مخفی ماندن منشا این جرایم، جرم پولشویی انجام شود.

در گروه وکلای کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط وکیل پولشویی تهران، به بررسی جرم پولشویی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر یا مشاوره با وکیل پولشویی تهران هستید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

سوالات و نکات مهمی که وکیل پولشویی تهران به بررسی آنها خواهد پرداخت:

  • پولشویی و انواع آن چیست؟
  • جرم منشاء «اولیه» پولشویی در ایران چه جرایمی هستند
  • مجازات جرم پولشویی چیست؟
  • فیشینگ چیست؟
  • پولشویی بانکی چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟
  • روش‌های جلوگیری از پولشویی چیست؟
  • وظایف قانون‌گذاری در مقابل پولشویی چیست؟
  • هدف از تصویب قانون مبارزه با پولشویی چیست؟
  • بهترین وکیل در زمینه پولشویی تهران کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

پولشویی و انواع آن

همان‌گونه که وکیل پولشویی تهران، بیان نمودند؛ پولشویی جرمی است که با کسب درآمد از طریق نامشروع واقع می‌شود و یک جرم مضاعف (دوم) بعد از فعالیت نامشروع محسوب می‌شود، پس در ابتدا باید جرمی برای به دست آوردن درآمد از طریق منابع نامشروع مانند قاچاق موادمخدر و… صورت گیرد و به آن جرم منشأ می‌گویند.

در واقع ابتدا باید یک جرم واقع شود و اموالی در نتیجه آن جرم به دست آید و سپس آن اموال در مسیر قانونی و مشروع قرار گیرد که منشأ این اموال از بین برود.

پولشویی هم به تکمیل عمل نامشروع «جرم اولیه» یا منشأ، کمک می‌نماید و نیز در حقیقت بخشی از همان عمل نامشروع است، که علاوه بر آن زیان‌های بسیاری برای جامعه و نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند.

معاونت در ارتشاء و پولشویی

در واقع هدف از پولشویی این است که مبالغی که از طریق نامشروع به دست آمده، به وسیله ظرفیت‌ها و امکانات مدرن موجود وارد بازار و سیستم اقتصادی شود و در نهایت از پرداخت عوارض و مالیات و… فرار می‌کنند.

جرم پولشویی به چهار دسته تقسیم شده و قابل بررسی بر همین مبنا می‌باشد:
1- پولشویی درونی: شامل پول‌های کثیف که از فعالیت مجرمانه در داخل خاک یک کشور به دست می‌آید، که در همان کشور از بین می‌روند (شسته می‌شوند).
2- پولشویی مهار شونده: شامل پول‌های کثیف به دست آمده از فعالیت مجرمانه که در داخل یک کشور کسب و در خارج از آن تطهیر (پاک) می‌شود.
3- پولشویی بیرونی: پول‌های کثیف به دست آمده از فعالیت مجرمانه انجام شده، در سایر کشورها که در خارج نیز شسته می‌شود.
4- پولشویی وارد شونده: که شامل پول‌هایی است که از فعالیت مجرمانه در سایر نقاط به دست آمده و در داخل خاک کشور مورد نظر شسته می‌شود.

جرم منشاء «اولیه» پولشویی در ایران و ذکر مجازات پولشویی

جرم خاصی به عنوان جرم منشا در تحقق جرم پولشویی تعیین نشده است اما در هر صورت جرایمی هستند که پولی زیادی از آنها به دست می‌آید اما عموما جرایمی که از آنها به عنوان جرم منشأ یاد می‌شود و از طریق آنها پول نامشروع به دست می‌آید و در نهایت پولشویی صورت می‌گیرد، می‌توان به جرایم زیر اشاره نمود:

مجازات جرم پولشویی

وکیل پولشویی تهران، مجازات جرم پولشویی را به موجب قانون، استرداد (برگرداندن) درآمد و عواید (منافع) حاصل از ارتکاب جرم و جزای نقدی به میزان یک چهارم عواید حاصل از این جرم تعیین نمودند.

اما همان‌گونه که بیان شد جرم پولشویی از جرم منشا نیز به وجود آمده است بنابراین ممکن است تعدد جرم نیز واقع گردد که مرتکب ممکن است علاوه بر مجازات پولشویی به مجازات جرم منشا نیز محکوم شود یا به موجب قوانین تعدد جرم مجازات وی تشدید شود.

پولشویی فیشینگ

به عقیده وکیل پولشویی تهران، فیشینگ عملیاتی است که طی آن شخص مجرم اقدام به، بدست آوردن اطلاعات بزه‌دیده (فردی که از وقوع جرم ضرر دیده است) می‌نماید، تا پس از آن با اطلاعات به دست آمده بتواند از حساب بانکی بزه‌دیده برداشت نماید.

پولشویی فیشینگ، پولی است که با منبع نامشخص، به حساب شخص دیگری واریز می‌شود و بعد از آن شخص می‌خواهد، پول را به حساب شخص سومی واریز نماید تا از این طریق، اثر و آثار پول پنهان شود تا شناسایی نگردد.

پولشویی بانکی

وکیل پولشویی تهران در خصوص، پولشویی بانکی بیان داشتند، اصولا مقدار پولی که در بانک‌ها روزانه منتقل خواهد شد، بسیار زیاد می‌باشد و بانک‌ها خود را برای این که گردش‌های حساب را بررسی نمایند، مسئول نمی‌دانستند.

بنابراین مجرمان که قصد انتقال پول‌های سنگین خود را دارند، آن را از طریق سیستم بانکی وارد چرخه می‌نمایند، در صورتی که منبع آن پول نامشخص است.

اما اکنون بازرسی بانک مکلف به بررسی انجام تراکنش‌های مشکوک بانکی است و باید گزارش آنها را اعلام نماید تا در صورت بروز تخلف و انجام معاملات مشکوک به مراجع قضایی یا بانکی جهت مسدودی حساب اطلاع دهد و هم اکنون از طریق سامانه کاشف این اقدامات انجام خواهد شد.

پولشویی و تاثیر آن بر کسب و کار

یکپارچگی یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک نظام مالی است در صورتی که خدمات مالی و بانکی  و اقتصاد کشور در جهت استانداردهای قانونی، حرفه‌ای و اخلاقی فعالیت داشته باشد.

در صورتی که درآمدهای حاصل از فعالیت‌های مجرمانه از طریق یک موسسه خاص پولشویی شود، خواه این امر با رشوه گرفتن کارمندان یا مدیران آن موسسه صورت گیرد یا به این دلیل باشد که این موسسه از اعمال جنایت کاران چشم پوشی کرده است، بنابراین این موسسه‌ها در جرم این اشخاص شریک هستند.

در خصوص پیامدهای منفی اقتصادی ناشی از پولشویی می‌توان به تغییرات در تقاضای پول، ریسک‌های احتمالی در امور بانکی برای مشتریان، اثرات آلودگی در معاملات مالی، قانونی و افزایش نوسانات گردش سرمایه بین المللی و نرخ ارز به دلیل انتقال وجوه به خارج از مرزها، اشاره نمود.

پولشویی و تاثیر آن در توسعه اقتصادی

اقتصادهایی که مراکز مالی در حال رشد یا در حال توسعه دارند، اما کنترل‌های لازم بر روی آنها صورت نگرفته است، برای پولشویی بسیار آسیب‌پذیر می‌باشند.

بنابراین مطابق نظر وکیل پولشویی تهران، مجرمان زمانی که از طریق نظام‌های ملی ضد پولشویی، نمی‌توانند پول خود را شست‌وشو دهند، قصد بردن شبکه‌های خود را به کشورهای دیگر و سیستم‌های اقتصادی دیگر که شرایط ضعیف‌تری دارند، می‌برند و از این نظام‌های اقتصادی ضعیف، سوء استفاده می‌نمایند.

وکیل دادگاه پولی و بانکی

بعضی معتقدند اقتصادهای در حال توسعه در انتخاب منابع سرمایه‌ای که جذب می‌کنند، گزینه انتخابی بسیاری ندارند.
اما به تاخیر انداختن عمل پولشویی بسیار خطرناک است و هرچقدر این تاخیر (دیرتر) بیشتر شود، جنایات سازمان یافته پیچیده‌تری پیش می‌آید.

آسیب‌دیدگی یک موسسه مالی زمانی بیشتر نشان داده می‌شود، که بخش‌های بازرگانی و مالی یک کشور تحت کنترل و تاثیر جرم سازمان یافته قرار می‌گیرند و حتی بر روی سرمایه گذاری مستقیم خارجی تاثیر می‌گذارد.
لذا به عقیده وکیل پولشویی تهران مبارزه با پولشویی ابتدا نیازمند یک محیط تجاری دوستانه و سالم می‌باشد و سپس یکی از شروط آن دارا بودن و توسعه اقتصادی پایدار است.

روش‌های جلوگیری از پولشویی

نخستین شیوه برای جلوگیری از پولشویی این است که یک سیاست شفاف و روشن ضد پولشویی تدوین شود و یک مامور جهت مبارزه با پولشویی منصوب گردد که تعهدات قانونی شرکت برای گزارش هرگونه مورد مشکوک به مقامات را شناسایی نماید.

هویت مشتری، شریک تجاری یا هر شخص دیگری که در انتقال پول به داخل، خارج یا اطراف شرکت اقدام می‌کند باید مورد بررسی قرار گیرد.
لازم است ذی‌نفعان (افراد دارای سود و نفع) واقعی معامله یا ماهیت دقیق روابط تجاری بین دو طرف تعیین گردد.

پلیس امنیت اقتصادی چیست

در خصوص بررسی منابع تامین اعتبار برای معاملات یا سرمایه‌گذاری‌ها، کارمندانی منصوب شود و یا روشی برای اشخاص ثالث در نظر گرفته شود تا منابع مالی آنها آشکار گردد.

سیاست معامله بدون پول، برای معاملات تا حد معینی اعمال گردد.
روش‌های برای حسابداری و رسیدگی به پول، در محل کار اتخاذ گردد، تا امکان انجام پولشویی در شرکت تا حد امکان دشوار گردد.

وظایف قانون‌گذاری در مقابل پولشویی

وکیل پولشویی تهران در خصوص وظایف قانون‌گذاری جرم پولشویی این‌گونه شرح دادند:

1. تصویب قوانین لازم برای مراجع مسئول جهت مبارزه با پولشویی، که این قوانین عبارتند از:
الف) شفاف و صریح باشد.
ب) دارای تفسیرهای متعدد نباشد.
ج) اطلاعاتی و امنیتی نباشد.
د) سلیقه‌ای نباشد.
ه) به صورتی باشد که مجریان ملزم شوند، تنها به یک روش واحد عمل نمایند.
و) قوانینی که مغایر و یا متعدد است، حذف شوند و قوانین واحد وضع شود.

بهترین وکیل دعاوی بانکی

2. پولشویی به عنوان یک جرم اعلام شود.
3. برخی از قوانین اصلاح شوند، به عنوان مثال قوانین مبارزه با ارتشاء (رشوه گرفتن)، فساد و قانون تجارت، به طوری که برای مبارزه با پولشویی مفید واقع شوند.
4. مشاغل و معاملاتی که در آنها استفاده از پول نقد مجاز می‌باشد و مشاغل و معاملاتی که در آنها استفاده از پول نقد مجاز نمی‌باشد، به صورت دقیق مشخص گردد.

هدف از تصویب قانون مبارزه با پولشویی

هدف از تصویب و اجرای هر قانون بازدارندگی از انجام مجدد جرم می‌باشد بنابراین تصویب قانون مبارزه با پولشویی اهداف متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. نقل و انتقال درآمدهای حاصل از خرید و فروش مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته با مشکل مواجه می‌شود و در این صورت امکان ردیابی کردن شبکه‌های اصلی مجرم، بسیار آسان می‌شود.
  2. مبارزه با قاچاق و اقتصاد زیرزمینی از طریق کنترل فیزیکی آنها به کنترل مالی تبدیل می‌گردد و مقابله و فرار از این طریق کار بسیار پیچیده و سختی می‌شود.
  3. اثبات جرایم سازمان یافته در محاکم قضایی آسان‌تر است.
  4. خارج شدن سرمایه از کشور، شفاف و مشخص می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با پولشویی امکان پذیر می‌شود.
  5. قدرت و ثروت گروه‌های بزه‌کار (مجرمانه)، که خطر جدی برای اقتصاد ملی می‌باشد، کاهش خواهد یافت.
  6. فعالیت‌های مجرمانه کاهش خواهد یافت، در این صورت تأمین مالی گروه‌های مجرمانه به خطر خواهد افتاد و بنابراین سودآوری فعالیت‌های غیرقانونی کاهش می‌یابد.

بهترین وکیل در زمینه پولشویی تهران کیست و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

بهترین وکیل در زمینه پولشویی، شخصی است که به تمام عناصر جرم پولشویی، قوانین و مقررات راجع به این جرم در ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی در خصوص جرم پولشویی آگاه باشد و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشد.

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و باتجربه باعث می‌شود که اطلاعات مورد نیاز در زمینه پولشویی تهران را به دست آورید و با اقدامات به موقع و اصولی، پرونده با سرعت بالاتر و با ریسک کمتر به نتیجه برسد.

راهنمای شکایت از قاضی متخلف

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع وکیل پولشویی تهران و دلایل آن هستید، ما موسسه حقوقی مهرپارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما معرفی می‌کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه پولشویی تهران است.

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع وکیل پولشویی تهران می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت  وکیل پولشویی تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

تاثیر پولشویی بر اقتصاد چیست؟

تمام جرایم دارای آثار بدی در جامعه هستند و از مهم‌ترین آثار پولشویی می‌توان به مواردی همچون: تخریب بازارهای مالی، فرار سرمایه به‌ صورت غیرقانونی از کشور، کاهش تقاضای پول و کاهش معینی در نرخ سالانه تولید ناخالص ملی و... اشاره نمود.

مرجع رسیدگی به پولشویی کجاست؟

ابتدا در دادسرای جرایم اقتصادی مجرم تعقیب و تحقیقات انجام می‌شود و سپس جهت تعیین تکلیف نهایی و صدور رای به دادگاه‌های کیفری ارجاع خواهد شد.

5/5 - (58 امتیاز)

23 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر برای افزایش سرمایه شرکت سهامی عام ما سهامدارانی که حق تقدم داشتیم به حساب شرکت مبلغی را واریز کردیم ولی از طرف اشخاص ثالث به نام شرکت انجام شده که در فیش نام ما سهامداران نیست. این شامل پولشویی میشود؟

  • سلام وقت بخیر. من یه وکالت تام از شخصی دارم وبا همین وکالت تام از حسابش جرم پولشویی انجام دادم. میخواستم بدونم صاحب حساب قابل مجازات هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، باتوجه به دادن وکالت تام و شواهد موجود، شخصی که صاحب حساب است، مرتکب جرم پولشویی گردیده است. مگر اینکه صاحب حساب عدم اطلاع خود را ثابت نماید.

  • سلام . یک سوال در مورد شخصی دارم که مرتکب جرم قاچاق مواد و قاچاق اسلحه شده، می‌خواستم بدونم که آیا مجازات مربوط به جرم پولشویی در خصوص کسی که مرتکب جرم قاچـاق مـواد مخدر و قاچاق اسلحه شده، نیز جاری می‌شود؟ با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      کسی را که مرتکب جرم منشأ (قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و قاچاق انسان) شده و از این طریق اموالی را بدست آورده، نمیتوان به اّتهام پولشویی نیز تعقیب و مجازات نمود مگر اینکه مشمول یکی از بندهای ماده 2 قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1386 شود که در این صورت بر اساس تبصره 3 ماده 9 قانون مذکور به اتهام پولشویی نیز قابل تعقیب و مجازات است. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور پولشویی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری مشاوره ای از شما میخواستم
    سال ۹۷ مجموعه ما که یک هلدینگ تجاری با ارز دولتی اقدام به واردات کرد و حدودا ۱۰۰۰ تن کالا وارد کشور کردیم  من حسابدار ارشد مجموعه هستم بعدا تو حساب کتاب های اخر سال متوجه شدم که حدود ۱۰ میلیارد تومان پول که ما به صورت دلار از دولت دریافت کردیم بین حساب ۳ تا از مدیران جابه جا شده و بعد با همکاری بانک نیست شده من طی نامه ای به رئیس هیئت مدیره گزارش دادم و سال ۱۴۰۰ مجموعه به جرم پولشویی پلمپ شد من از اونجا رفته ام آیا جرمی متوجه بنده ام هست ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با وجود اطلاع شما به هیئت مدیره بعید به نظر میرسد که جرمی متوجه جنابعالی باشد، ولیکن برای اظهار نظر دقیق نیاز به بررسی مستندات میباشد. شما میتوانید برای هماهنگی جلسه مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، گاهی اوقات رئیس شرکتمون پول میزنه به حسابم، که قرارداد ببندم با شرکای تجاری، رقم هایی هم که میزنه بالای 100 میلیون هست، می‎خوام بدونم که خطر جرم پولشویی من رو تهدید میکنه یا نه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به ارائه قراردادها، اقدامات شما مشمول پولشویی نمیشود. ولی در صورتی که قراردادی در میان باشد، عمل مزبور میتواند مورد تحقیق مقام قضایی قرار گیرد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور پولشویی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام سوالی داشتم از شما هفته قبل  در ۳ روز متوالی هربار مبلغ ۱۰۰ میلیون به حساب من واریز شده من بانک‌مراجعه کردم گفتن احتمالا این پولشویی به روش فیشینگ انجام شده
    میخواستم بدونم این چیه دقیقا؟

    • سلام وقت شما بخیر
      پولشویی فیشینگ، پولی است که با منبع نامشخص به حساب شخص دیگری واریز میشود و بعد از آن شخص میخواهد، پول را به حساب شخص سومی واریز نماید تا از این طریق، اثر و آثار پول پنهان شود تا شناسایی نگردد.

  • سلام روز بخیر جناب وکیل

    من مدیر محصول یک شرکت واردات و توزیع لوازم دیجیتال هستم. و ۳ هفته قبل مبلغ ۱۸ میلیارد بین حساب من و یکی از کارمندان جابه جا شده و این مبلغ از قسمت توزیع به حساب ما واریز شده و از آگاهی ما رو خواستن و من همکارم متهم به پولشویی شدیم میخواستم بدونم ما چه کاری میتونیم انجام بدیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      به دلیل عدم آگاهی از شرح کامل پرونده، امکان اظهار نظر تخصصی وجود ندارد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سال 99 یک واحد آپارتمان طی دو فقره چک از شخص حقیقی خریداری کردم، و هم زمان با تنظیم سند به نام همسرم ثمن معامله نیز پرداخت شد. اخیرا متوجه شدم با توجه به اینکه فرد مذکور از صاحبان موسسات اعتباری با توجه به محکومیت پولشویی کلیه معاملات گذشته وی به دستور دادگاه از جمله سند آپارتمان بنده توقیف شده است. باید چه اقدامی برای رفع توقیف بکنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      باید توجه داشت که دستور توقیف توسط چه دادگاهی اعلام شده است، اگر از دادگاه کیفری صادر شده باشد باید با ارایه لایحه و پیوست مدارک درخواست رفع توقیف نمایید، ولی اگر در دادگاه حقوقی این دستور صادر شده باشد باید دادخواست اعتراض ثالث بزنید. بهتر است با یک وکیل متخصص درامور پولشویی مشورت نمایید. برای مشاوره با وکلای متخصص در أمور پولشویی میتوانید با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من مدیر روابط عمومی یک شرکت بازرگانی برای صادرات برنج و زعفران هستم و مدیر مالی اسنادی به من ارائه داده که پولی در بین چند حساب جابه جا شده و مبلغ بیش از 10 میلیارد و نحوه وصول و هزینه این پول شفاف نیست من حس میکنم امکان پولشویی هست من به کجا باید اطلاع بدم؟

  • در شرکت ما سهامداران دارای حق تقدم برای افزایش سرمایه شرکت سهامی عام، می‌بایست به حساب شرکت مبالغی را واریز نمایند ولی این واریزی‌ها از طرف اشخاص ثالث به نام شرکت انجام شده که در فیش نام سهامدار وجود ندارد آیا این مورد می‌تواند از مصادیق پولشویی باشد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر تنها به میزان و مقدار سهم سهامدار در شرکت باشد و منشا پول پاک باشد ولو اینکه مبلغ توسط شخص ثالث واریز شده باشد از مصادیق پولشویی محسوب نمی‌شود. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02188663927 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب مهری میخواستم بدونم در خصو جرم پولشویی این جرم کجا رسیدگی میشه من همسرم متهم هستن ممنون میشم من راهنمایی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا در دادسرای جرایم اقتصادی مجرم تعقیب و تحقیقات انجام می‌شود و سپس جهت تعیین تکلیف نهایی و صدور رای به دادگاه‌های کیفری ارجاع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *