وکیل کیفری خوب در بهجت آباد


با معرفی وکیل کیفری خوب در بهجت آباد تهران همراه شما هستیم.

نشر اكاذیب

مجازات تعیین شده در قانون برای نشر اکاذیب

هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکوائیه یا هر اسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار کند یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحا یا تلویحا نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.

ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی عنصر قانونی جرم نشر اکاذیب است؛

این جرم در قوانین گذشته ایران نیز لحاظ شده است چنانچه در بند ب ماده ۲۹۶ قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۱۳ آمده:

هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله مراسلات یا عرایض یا یا راپورت‌ ها یا نشر یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء و بدون امضا اکاذیبی را اظهار کند یا اعمالی را بر خلاف حقیقت راسا یا به عنوان نقل و قول به شخص یا اشخاص یا مقامات رسمی تصریحا یا تلویحا نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنویی به غیر وارد شود یا نه، به حبس تادیبی از یک ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و اگر راپورت از شخص رسمی در حدود صلاحیت او مبنی بر یکی از جهات مذکوره در بند الف باشد مجازات او دو برابر مجرمین خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کیفری خوب در بهجت آباد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

⁠اعاده حیثیت چیست

بسیار دیده شده که فردی مورد تعقیب مراجع قضایی قرار می‌ گیرد، پس از تشکیل پرونده حتی به زندان هم می‌ رود اما در طی مراحل رسیدگی قضایی تبرئه می‌ شود در چنین حالتی انگار که از ابتدا هیچ جرمی واقع نشده و پرونده‌ قضایی وی لکه‌ دار نشده است اما در نگاه عامه به اعتبارش خدشه‌ وارد می‌ شود و متحمل ضررهای مادی و معنوی زیادی می‌ شود. ممکن است از محل کار و خدمتش اخراج شود یا حتی برای اثبات بی‌ گناهی‌ اش هزینه‌ هایی زیادی برای حق‌ الوکاله پرداخت کند.

در اینجاست که شخص بی‌گناه به‌ دنبال برگرداندن آبرو و منزلت خود اعاده حیثیت می‌ کند.

اعاده حیثیت نیاز به شاکی خصوصی دارد پس با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت علیه فرد مزبور میتوان به این کار مبادرت ورزید.

ورود با زور و تهدید به خانه دیگران!

⁠حکم ورود به عنف

طبق اصل بیست و دوم قانون اساسی، مسکن افراد از تعرض دور است و حتی در مواردی که برای کشف جرم یا دستگیری مجرم اجازه ورود به حریم  اشخاص داده می‌ شود، این اقدام باید بر مبنای قانون و با اجازه دادگاه باشد.

ورود اشخاص به منزل دیگران باید با گرفتن اجازه از صاحب خانه باشد و اگر کسی در نبود صاحب خانه وارد منزلش شود و اجازه ورود به منزل را هم نداشته باشد این ورود غیر قانونی و از نظر کیفری قابل مجازات باشد.

برابر ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی

هر کس به منزل یا مسکن دیگری به زور یا تهدید وارد شود به مجازات از شش ماه تا سه سال حبس محکوم میشه و اگر این عمل از سوی دو نفر یا بیشتر انجام بشه و همراه یکی از آنان اسلحه باشد، به حبس از یک تا شش سال محکوم می شوند.

ماموران پلیس نیز برای ورود به خانه و بازرسی باید حکم قضایی داشته باشند و شهروندان در صورت رو به رو شدن با ماموران کارت شناسایی و حکم ورود به منزل را از آن ها بخواهند.

شهادت اقوام درجه یک

شرایط شاهد در ماده_۱۷۷ قانون مجازات اسلامی ذکر شده که عبارتند از بلوغ، عقل، ایمان، طهارت مولد (حلال زاده بودن)، ذی نفع نبودن، نداشتن خصومت، عدم اشتغال به تکدی، ولگردن نبودن.

در هیچ یک از این بندها وجود رابطه_خویشاوندی از موانع ادای شهادت ذکر نشده، ضمن اینکه در تبصره ماده ۳۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری به صراحت تاکید شده که وجود رابطه خادم و مخدومی و قرابت نسبی یا سببی مانع از ادای شهادت نمی باشد.

اما اینکه چرا بعضی از محاکم شهادت اقوام درجه یک برای یکدیگر را نمی پذیرند.

بدین جهت است که یکی از شرایط شاهد به موجب ماده ۱۷۷ قانون مجازات  ذی نفع_نبودن_شاهد است، یعنی شاهد نباید از ادای شهادت به نفع مادی یا معنوی برسد.

مانند اینکه پسر با ادای شهادت برای پدرش و متعاقبا صدور رای به نفع وی باعث شود مالی به اموال پدر اضافه و او به عنوان ورثه نفع مادی ببرد یا باعث افزایش اعتبار و اعاده حیثیت پدر گردد و از این حیث به نفع معنوی برسد.

در نتیجه صرف وجود رابطه قرابت سببی یا نسبی مانع از ادای شهادت نخواهد بود.

مگر اینکه به تشخیص قاضی، شاهد دارای نفع مادی یا معنوی باشد که از این حیث، شهادت مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کیفری خوب در بهجت آباد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجازات مالخر در جرم سرقت چیست؟

وقتی سرقتی اتفاق می افتد سارق باید مالی که دزدیده را بفروشد یا به قول خودمان آن را اب کند از این رو تعدادی افراد ضمن همدستی با دزدان کار خرید و فروش این اموال را انجام می دهند که در قانون به آن ها مالخر گفته می شود و البته بعضی از مالخر ها با دزدان هم دست نیستند ولی دنبال چنین اموالی هستند.

معمولا معتادینی که لوازم منزل خود را در عوض کمی مواد می فروشند مشتری این مالخر ها هستند..

قانون چه می گوید؟

طبق قانون خریدن مال مسروقه جرم است، اگر کسی این کار را آگانه انجام دهد برابر قانون مجازات اسلامی، تنبیه خاصی برایش در نظر گرفته می‌ شود.

در قانون مجازات آمده است که  «هرکس با علم واطلاع یا با وجود قراین اطمینان‌ آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت به دست آمده است آن را به‌ نحوی از انحا تحصیل یا مخفی یا قبول نماید یا مورد معامله قرار دهد به حبس از شش ماه تا سه سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

شکایت از مزاحمت تلفنی چگونه است؟

اگر شاکی بخواهد از مزاحم خود شکایت کند باید اثبات شود که مدت زمان مزاحمت چه میزان بوده.

البته باید حتما حکم دادگاه و دستور پرینت از مخابرات صادر شود.

برای شکایت از مزاحم تلفنی باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کرد.

در صورتی که توهین یا فحاشی صورت گیرد، شاکی میتواند تقاضای اعاده حیثیت کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مزاحمت تلفنی باید به صورت متوالی و به دفعات رخ داده باشد و مجازات برای فردی اعمال می‌ شود که سیم کارت به نام اوست و در صورتی که اثبات کند سیم کارت را برای فرد دیگری خریداری کرده است، طرف مقابل مجازات می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کیفری خوب در بهجت آباد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل کیفری خوب در بهجت آباد

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل کیفری خوب در بهجت آباد

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل کیفری خوب در بهجت آباد

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *