اموال ناشی از قاچاق

اموال ناشی از قاچاق

اموال ناشی از قاچاق


بهترین وکیل قاچاق کالا در این نوشتار به بررسی موضوع اموال ناشی از قاچاق پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

اموال ناشی از قاچاق

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به عنوان برترین موسسه حقوقی کشور، با بررسی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرائم در صلاحیت دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران، با هدف آگاهی عموم مردم از مجازات جرم قاچاق کالا و ارز، اقدام به استخراج قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نموده است.

فصل نهم از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اموال

بررسی تکلیف اموال ناشی از قاچاق

دستگاه‌ های کاشف و ضابطین موظف اند کالا‌های قاچاق کشف شده و کلیه اموال منقول و غیرمنقول و وسایل نقلیه‏ اعم از؛ زمینی، دریایی و هوایی را که در اجرای این قانون، توقیف می ‏‌شوند، به ‌استثنای کالای ممنوع و وسایل نقلیه موضوع ماده (۵۶) این قانون، همراه با رونوشت صورتجلسه کشف و توقیف و تشخیص اولیه ارزش کالا، بلافاصله پس از کشف، تحویل سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی نمایند.

این سازمان اقدام به نگهداری کالا نموده و فروش کالای قاچاق منوط به صدور رای قطعی است.

اموال منقول، اموالی هستند که قابل جابجایی و نقل مکان هستند مانند: خودرو و اموال غیرمنقول، اموالی هستند که قابل جابجایی و نقل مکان نیستند مانند: خانه و زمین.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اموال ناشی از قاچاق با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

در کلیه مواردی که کالای قاچاق مکشوفه (کشف شده) بلاصاحب (بدون صاحب و مالک) یا صاحب متواری (فراری) و یا مجهول‌ المالک باشد، عین کالای مزبور به نهاد ماذون (اجازه داده شده) از سوی، ولی فقیه تحویل می‌ ‏شود و یا با هماهنگی و اخذ مجوز فروش از نهاد ماذون کالای مزبور توسط سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی به فروش می‌ رسد و وجوه حاصل از آن به حساب نهاد ماذون از سوی ولی فقیه واریز می‏ شود.

سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی موظف است در مورد کالا‌های سریع ‌الفساد، سریع‌ الاشتعال، احشام و طیور و یا کالا‌هایی که مرور زمان سبب ایجاد تغییرات کمی و کیفی در آن‌ ها می‌ شود، پس از اخذ مجوز فروش از مرجع رسیدگی‌ کننده، بلافاصله کالا را بر اساس مقررات مربوط به فروش برساند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی موظف است، فرآورده‌ های نفتی قاچاق مکشوفه را از دستگاه کاشف تحویل بگیرد و پس از فروش آن وجه حاصله را به خزانه‌ داری کل کشور واریز نماید.

دستگاه کاشف مکلف است ارز مکشوفه به ظن (احتمال) قاچاق را به حساب تعیین شده از سوی بانک مرکزی واریز نماید و پس از قطعیت حکم آن‌ را به حساب ویژه خزانه‌ داری کل کشور واریز کند.

در مواردی که صدور رای قطعی برائت (بی‌ گناهی) متهم و حکم به استرداد (پس دادن) کالا، صاحب‌کالا در صورت وجود عین (مال)، مستحق دریافت آن و در غیر این‌ صورت حسب ‌مورد مستحق دریافت مثل یا بهای کالا به قیمت روز فروش بوده و در صورتی که فروش شرعا یا قانونا جایز نبوده، درخصوص پرداخت قیمت، مستحق قیمت یوم ‌الاداء می‌ باشد. حکم این ماده شامل کالا‌هایی که فروش آن‌ ها قانونا جایز نیست، نمی‌ گردد.

در مواردی که موضوع ماده مرتبط با قاچاق ارز باشد، ارز واریزی به حساب بانک مرکزی با رعایت مقررات مربوط به صاحب آن مسترد می‌ شود.

فروش کالای قاچاق منوط به رعایت کلیه ضوابط قانونی از جمله؛ ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه‌‏ ای است.

در صورتی که فروش کالا مطابق ضوابط فوق بلامانع باشد و به تولید و تجارت قانونی و نیاز واقعی بازار لطمه وارد نکند، پس از اخذ مجوز از مراجع ذیربط و نصب رمزینه موضوع ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسط سازمان جمع ‏‌آوری و فروش اموال تملیکی فروخته می‌ شود.

درباره آن دسته از کالا‌های قاچاق که مطابق قوانین در اختیار سازمان‌ ها و نهاد‌های دیگر از جمله؛ نهاد ماذون (اجازه داده شده) از سوی ولی فقیه قرار دارد مانند: کالا‌های قاچاق بلاصاحب و صاحب متواری و مجهول المالک، سازمان یا نهاد مربوط موظف است در فروش اموال مذکور مقررات این قانون را رعایت نماید.

صدور یا معدوم‌کردن کالا‌های قاچاق مکشوفه که فاقد ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه ‏‌ای است و کالا‌های قاچاق ممنوع و همچنین آن بخش از کالا‌های موضوع ماده (۵۴) که فروش آن در کشور به تولید داخلی و تجارت قانونی لطمه میزند برابر آئین نامه‌ ه‏ای است که توسط ستاد تهیه می‌ شود و به تصویب هیات وزیران می‌ رسد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اموال ناشی از قاچاق با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص پرونده های قاچاق کالا و ارز

در صورت تمایل به مشاوره آنلاین با بهترین وکیل کیفری در تهران و وکیل متخصص پرونده‌ های قاچاق کالا و ارز، با گروه وکلای مهر پارسیان تهران تماس بگیرید.

گروه وکلای مهر پارسیان، با دریافت نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکی از معتبرترین گروه وکلای رسمی در ایران می‌ باشد.

نشانی موسسه مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس با دفتر وکیل محمدرضا مهری متانکلائی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.9/5 - (16 امتیاز)

10 دیدگاه

  • سلام ما با پسر عموم حدود ۷۰۰ راس لاشه گوسفند و ۱۰۰ راس لاشه گاو داشتیم ارسال به سمت مرز می‌کردیم که یخچال های ما رو متوقف کردن و دادستانی اعلام کرد باید منتقل  بشه اموال تملیکی میخوام بدونم اونجا چه اتفاقی میوفته؟ 

    • سلام وقت شما بخیر
      سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موظف است در مورد کالاهای سریع الفساد، سریع الاشتعال، احشام و طیور و یا کالاهایی که مرور زمان سبب ایجاد تغییرات کمی و کیفی در آنها میشود، پس از اخذ مجوز فروش از مرجع رسیدگیکننده، بلافاصله کالا را بر اساس مقررات مربوط به فروش برساند.

  • سلام. اموال ما رو به عنوان کالای قاچاق ازمون گرفتند و الان دادگاه حکم داده خواستم بدونم که سازمان کی میتونه اموال ما رو بفروشه؟ چقدر وقت داریم جلوی این قضیه رو بگیریم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      باید حتما در خصوص موضوع شما رای قطعی صادر شده باشد، تا سازمان بتواند کالای قاچاق مکشوفه را به فروش برساند. شما میبایست در مهلت زمانی که برای تجدید نظر خواهی دارید، با وکیل متخصص صحبت نمایید، تا بهترین دفاع از شما صورت بگیرد.

  • با سلام و وقت بخیر، من ماشینم رو دست پسر داییم دادم برای خرید خودش رفت بندر، که بهش پیشنهاد بار دادن، و بهش گفتن بار سشوار استوک هستش کارتن هم نداره، تو راه ماشین رو گرفتن و‌ خودش فرار کرده و میترسه بره، من صاحب پلاک هستم من برم یا راننده چه فرقی در دادن ماشین یا جریمه داره؟ فیلم و شاهد نیز هست که صاحب بار یکی دیگه بوده و خودش بار رو تو ماشین چیده.
با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر شما مراجعه ننمایید خودرو مصادره خواهد شد و شما باید به تعزیرات و کالای قاچاق مراجعه نمایید و اعلام نمایید که راننده بدون اجازه شما ماشین را برده و کالای قاچاق حمل کرده است. شما میتوانید براي دريافت اطلاعات بيشتر و مشاوره با وكيل متخصص با شماره 09120067661 تماس حاصل فرماييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *