وکیل ستاد اجرایی فرمان امام

وکیل ستاد اجرایی فرمان امام

وکیل ستاد اجرایی فرمان امام


وکیل ستاد اجرایی فرمان امام در این مقاله به بررسی نمونه لایحه دفاعیه در پرونده‌های مرتبط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخته است.

به موجب اصل 49 قانون اساسی، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات (بدون آبادانی) و مباحات (اموالی که مالک مشخص ندارند) اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد.

جهت رسیدگی به دعاوی ستاد اجرایی فرمان امام، در مرکز استان‌ها و برخی از شهرستان‌ها شعبی از دادگاه انقلاب تعیین‌ می‌شود.

در کنار دادگاه انقلاب، دادسرای‌ انقلاب‌ در حدود وظایف قانونی خود و مقررات حاکم‌بر دادسراهای انقلاب‌، انجام وظیفه می‌نماید، بدین ترتیب تحقیقات در خصوص املاک توسط دادسرا انقلاب انجام می‌گیرد اما تصمیم نهایی در خصوص این املاک با دادگاه انقلاب است.

این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

وکالت در پرونده‌های ستاد اجرایی فرمان امام، که عموما شامل اختلافات ملکی و همچنین اعتراض به مصادره اموال توسط دادگاه ویژه اصل 49 قانون اساسی و فرمان امام خمینی می‌باشد، دارای ظرافت‌های خاصی می‌باشد.

در بعضی از پرونده‌ها که صدور حکم به سرپرستی ستاد اجرایی فرمان امام، حکم به مصادره اموال به نفع ستاد اجرایی فرمان امام یا بنیاد مستضعفان و یا کمیته امداد امام خمینی صادر شده است، اشتباهاتی در نحوه انشا (نگارش) و صدور حکم و انطباق موضوع دعوای پرونده با مشخصات متقاضی و یا اشتباهات حقوقی وجود دارد.

در صورت دقت نظر وکیل ستاد اجرایی فرمان امام و وکیل متخصص امور ملکی و دعاوی ملکی، رأی دادگاه قابلیت نقض پیدا می کند.

سابقه قضایی دکتر محمدرضا مهری، وکیل متخصص پرونده‌های ستاد اجرایی فرمان امام و پرونده‌های بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در دادگستری استان تهران، امتیازی است که موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان را نسبت به سایر گروه‌های حقوقی معتبر در تهران برتری بخشیده است.

اگر خواهان وکیل ستاد اجرایی فرمان امام در تهران هستید و یا نیاز به مشاوره با وکیل متخصص ملک و دعاوی ملکی دارید.

همچنین اگر نیاز به تنظیم لایحه در پرونده‌های اصل 49 قانون اساسی دارید و اگر نیاز به وکیل جهت مطالعه پرونده ستاد اجرایی فرمان امام دارید، با مطالعه مجموعه مقالات که توسط وکیل ستاد اجرایی فرمان امام در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر پارسیان منتشر می‌شود، به این منظور نائل خواهید شد.

نمونه لایحه در پاسخ به دعوی فسخ ستاد اجرایی فرمان امام

ریاست محترم شعبه دهم دادگاه تجدید نظر استان البرز
موضوع: لایحه تکمیلی در پرونده کلاسه 9309982—-0962
با سلام و احترام
بازگشت به تجدیدنظرخواهی ستاد اجرایی فرمان امام از دادنامه (حکم) شماره 9709—-000263 صادر شده از شعبه 20 دادگاه حقوقی کرج و پیرو لایحه پاسخ به تجدیدنظر خواهی، موارد ذیل را به عنوان لایحه تکمیلی و تنویر (روشن سازی) ذهن قضات محترم به استحضار می‌رساند:

اول: بر خلاف ادعای ستاد اجرایی، محتوای شهادت شهود در جلسه مورخ 21/3/ 97، موید (تأییدکننده) توافق آقایان ح و م به عنوان نمایندگان ستاد و اینجانبان بر التزام به قرارداد بیع (خرید و فروش)، در اردیبهشت 94، یعنی پس از ارسال اظهارنامه و طرح دعوی تأیید فسخ می‌باشد.

شهود هیچ گونه نفعی در حاکمیت طرفین نداشته و ندارند و جهت میانجیگری و حل و فصل موضوع، با ما همراه شده بودند.

در اظهارات شهود، به صراحت توافق بر التزام به قرارداد و عدول (بازگشت) از تصمیم فسخ، ملاحظه می‌شود.

دوم: هرچند که در لایحه تجدیدنظر خواهی ستاد، در بند اول، وجود رسیدهای پرداخت وجه را انکار نموده‌اند و حتی در صورت وجود فیش، ارتباط آنها را با معامله ملک موضوع دعوی انکار نموده‌اند.

حال آنکه ستاد محترم اجرایی، تمامی واریزی‌های قبل از طرح دعوی را پذیرفته و همان واریزی های مورد تأیید ستاد نیز، با مبالغ چک‌ها یکسان نیست و این نشان از توافق طرفین بر پرداخت متناوب وجه چک‌های برگشتی دارد.

سوم: در پرداخت وجوه، که پس از اعلام شماره حساب از طرف ستاد اجرایی فرمان امام بوده است، با دریافت مبالغ مختلف، در واقع از اعمال حق فسخ، که طبق قانون و عرف، فوریت دارد، عدول (بازگشت) نموده است.

در هیچ کدام از واریز وجوه که مورد تأیید نماینده حقوقی ستاد و سرپرست آن نهاد محترم قرار گرفته، مشخص نشده که واریز وجوه بابت چه چیزی بوده است.

چهارم: بر اساس ماده 282 قانون مدنی، اگر کسی به یک نفر دیون متعدد داشته باشد، تشخیص اینکه تأدیه (پرداخت) از بابت کدام دین (طلب) است، با مدیون (بدهکار) می‌باشد.

در موضوع مورد اختلاف، حتی اگر بپذیریم که بابت اصل ثمن (مبلغ) و خسارت تعیین شده در قرارداد بین، مکلف به پرداخت مبالغی بوده‌ایم و با توجه به اینکه همه دیون از یک جنس می باشند، در این گونه موارد، اراده مدیون ظهور و تجلی دارد.

در ما نحن فیه (اینجا)، بابت توافق لفظی و شفاهی که مورد تایید شهود محترم نیز قرار گرفته است، بابت ثمن (مبلغ) معامله، به داین (طلبکار) پرداخت شده است.

وکیل ستاد اجرایی فرمان امام

پنجم: در جلسه رسیدگی 2/12/96، نماینده ستاد آقای… ادعا فرمودند که بنده جهت دریافت موجودی از حساب خود، از دستگاه پوز مستقر در ستاد اجرایی فرمان امام استفاده نموده‌ام که با واقعیت موضوع مغایر است.

به این دلیل که دستگاه پوز، دستگاهی عمومی نیست و در ادارات دولتی و نهادهای حاکمیتی که مبادلات روزمره و خرید و فروش وجود ندارد، دستگاه پوز نمی‌تواند به عنوان خودپرداز یا ای تی ام مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر اینکه دستگاه پوز در حسابداری ستاد اجرایی موجود است و اگر ادعای نماینده محترم ستاد اجرایی صحیح باشد، پس از واریز مبالغ توسط اینجانبان و اطلاع ستاد از واریز مبلغ 526 میلیون تومان، چرا اراده خود مبنی بر پافشاری بر فسخ (بر هم زدن) را به وسیله حتی یک نامه عادی هم اعلام ننمودند؟؟؟

بنا به ادعای ایشان که وجه از حساب مجهول به حساب متصل به دستگاه پوز واریز شده نیز خلاف واقع است، چرا که با دریافت صورتحساب از همان دستگاه پوز از بانک مربوطه، منشأ وجه قابل شناسایی می‌باشد.

ششم: اگر شهادت بستگان درجه یک مورد قبول نباشد، آیا زمانی که شکایت ضرب و جرح از همسر صورت می‌گیرد و فرزند شهادت می‌دهد و تنها شاهد این موضوع می باشد، مورد قبول دادگاه قرار نخواهد گرفت!؟

هرچند بر اساس قواعد فقهی و قانون جدید، شهادت بستگان درجه یک هم مورد قبول قرار می‌گیرد.

در قضیه اختلاف بین اینجانبان و ستاد، در تمامی مراحل رسیدگی اعلام نموده‌ایم که حاضریم اصل ثمن (مبلغ) معامله و وجوه چکها، به همراه خسارت تعیین شده بر اساس قرارداد را بپردازیم.

ولی ستاد اجرایی با تعیین جریمه و خسارت دیرکرد، عملا امکان انجام تعهدات از سوی ما را ساقط نموده است تا جایی که حاضر شدیم بابت ثمن (مبلغ قراداد) معامله، ملک هم به ستاد واگذار نماییم.

حال با توجه به اینکه مرجع رسمی تظلمات دادگستری تعیین شده و لزوم رعایت حرمت مال مسلم و قاعده لاضرر و اقدام و همچنین شواهد و مدارک موجود در پرونده و عنداللزوم معاینه محلی درباره نحوه قرارگیری دستگاه پوز و دسترسی به آن، استعلام از بانک پذیرنده (جهت کشف مجهول نبودن حساب منشأ واریز وجه)، تقاضای تایید و ابرام (تأیید) رای بدوی (نخستین) را داریم.

وکیل ستاد اجرایی فرمان امام در تهران

بهترین وکیل ستاد اجرایی فرمان امام از تمام قوانین ملکی و تسلط کامل بر مفهوم ماده 49 قانون اساسی و بخشنامه و آیین‌نامه‌ها و موقوفات دارد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همراهی ده وکیل برتر دادگستری در ایران و متخصص پرونده‌های اصل 49 قانون اساسی، آماده ارائه مشاوره حقوقی آنلاین در پرونده‌های ویژه اصل 49 و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌باشد.

احراز اعتبار موسسه حقوقی مهر پارسیان و گروه وکلای مهر از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است.

 

انجام معامله در حین اعمال اصل 49 در چه حالتی است؟

چنانچه انجام معامله در حین اعمال این اصل باشد، معامله صحیح و نافذ  است.

تشکیل ستاد اجرایی چگونه است؟

ستاد اجرایی فرمان امام، در زمینه امور مربوط به  اصل 49  قانون اساسی و مدیریت این اموال، به دستور امام خمینی تشکیل و تا به امروز فعالیت دارد و به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم و قدرتمند در ایران شناخته، که اموال و دارایی‌های بسیاری دارد.

 

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل ستاد اجرایی فرمان امام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.7/5 - (40 امتیاز)

21 دیدگاه

  • پدر من سال 80 یک قطعه زمین در مهرشهر کرج خریداری کرد بعد از امور اداری و استعلامات لازم در محضر حاضر شدند، و سند به نامش تنظیم شد، بعد از اون به اداره ثبت رفت و سند که شاهنشایی بود را تحویل داد و سند منگوله دار جمهوری اسلامی به نام خودشان دریافت کرد، و الان بعد بیست سال ستاد فرمان میگه که اون که براتون تو محضر سند زده شده، مشکل داشته و سند آن جعلی بوده و هر روز یک بهانه و قصد مصادره زمین را دارند، اول اینکه میتونه مصادره کنه دوم اینکه ما چه کاری باید انجام بدیم که جلوگیری کنیم از مصاده زمین؟

    • سلام دوست عزیز
      طبق اصل ۴۹ قانون اساسی ستاد اجرایی فرمان امام می‌توانند مصادره کنند، ولی شما نیز میتوانید طبق دادخواست اعتراض نمایید. باید مدارک و مستندات شما توسط وکیل متخصص بررسی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل مختصص در امور ملکی با شماره 02188663925 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من ملکم مصادره شده زمان انقلاب پدرم یک باغ تو شهریار داشتن و ما بعد 20 سال از لندن برگشتیم و متوجه شدیم توسط ستاد مصادره شده دکتر مهری به ما معرفی کردن ایا ایشون پرونده ما رو قبول میکنن؟ شنیدم وکیل فوق العاده ای هستن

    • سلام دوست عزیز
      بله، امکان شکایت وجود دارد ولیکن باید مدارک و شرایط شما بررسی شود. حضرت‌عالی می‌توانید جهت رزرو تایم مشاوره با جناب آقای دکتر مهری با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام 6 قطعه زمین دارم که تمام زمین های من رو مردم با مدارک و اسناد جعلی سند ماده 147 گرفتند . میخوام انها را به ستاد معرفی کنم تا اصل 49 را اجرا کنند که به من برگردند. این کار خوبه؟

    • سلام دوست عزیز
      مدارک شما قابل بررسی است و نیاز به بررسی دقیق دارد، که با توجه به آنها، شکایت صحیح را مطرح نمایید و بهتر است که ملک را فعلا به ستاد فرمان اجرایی امام، معرفی نکنید

  • سلام خسته نباشید من ملکی دارم که ستاد اجرایی روی این ملک دست گذاشت و تو مرحله بدوی حکم به نفعشون صادر شده من برای تجدید نظر لایحه میخوام شما انجام میدید

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. برای این مورد نیاز به برگزاری جلسه مشاوره میباشد. تا تمام موارد و شرایط شما بررسی شود جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر. در سال 58 زمین های مصادره شده یکی از اربابان منطقه که به کشاورزان میدادن مقدار یک هکتار رو به پدر بنده دادن و پدرم تا سال 84 این زمین رو کشت میکرد اما از سال 68 پسر اون ارباب که اموالش مصادره شده بود بعد ده سال از خارج امد و مدعی شد این اراضی مصادره شده از پدرش نبست و از اون میباشد و 4 بار شکایت کرد و هربار قاضی رد دعوا میداد اما در سال 84 برای بار پنحم یا توانی قاضی جدید اراضی مصادره شده رو پس گرفت و 17 کشاورز که پدرم هم جز اونا بود بعد سی سال کار و تلاش روی اون اراضی خلع ید کرد حالا من میخام حق پدرم رو بگیرم آیا راهی هست ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر حق ریشه و زارعانه، به شما تعلق میگیرد میتوانید دادخواست مطالبه حق زارعانه را به علت استمرار در زراعت و ابادانی زمین به طرفیت مالک واشخاصی که این زمینها را به شما تحویل داده اند مطرح نمایید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر. یه خانه 3 طبقه مسکونی 19 سال ساخت خریدم. سند تک برگ داشت که به اسم سند مالک به فروخته شد. وکالت داده شد که کارای دارایی و شهرداریش رو انجام بدیم. بعده اصلاح سند نوشتند تجمیع دو پلاک هست واداره ثبت گفت یکی از پلاک ها متعلق به ستاد اجرایی امام که چند بار فروخته شده. به مشکل میخوریم؟چیکار کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به فرض سوال شما، اگر مشکلی هم ایجاد گردید، ستاد اجرایی فرمان امام باید تمام خسارت شما را پرداخت نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو مشاوره تخصصی با شماره 09120067663 تماس بگیرید.

  • سلام روز بخیر
    من یک ملک در خیابان ولیعصر دارم سمت پارک ساعی که حدود ۵ سال درگیر پرونده اش هستم چون یک طرف پرونده ستاد اجرایی و من چندین سال ایران نبودم الان بعد از پیگیری زیاد قاضی بهم گفت ابطال اجرائیه بگیرم آیا شما وکیلی دارید اینکار انجام بدن

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. ولیکن به دلیل عدم اطلاع از شرح پرونده امکان اظهار نظر کارشناسی وجود ندارد و نیاز به برگزاری جلسه مشاوره میباشد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. وقت بخیر، پدر من سال 56 ملکی رو از یکی از اشخاص منتسب به حکومت پهلوی خریدیند با مبایعه نامه عادی، حالا سال 89 ستاد اجرای فرمان امام یه حکم خلع ید برای ملک ما گرفته . حکم هم غیابی گرفته . می‌خوام ببینم می‌تونم این حکم رو نقض کنم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      باید مشخص شود که به چه علت پدر شما تاکنون نسبت به الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی اقدامی ننموده است و چنانچه ایشان خود را محق در مالکیت بداند، باید بررسی شود که زاویه اقدام ستاد اجرایی به جهت خلع ید از ملک مزیور چه بوده است. جنابعالی میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    من نیاز به وکیلی دارم که در خصوص یک دعوایی با ستاد اجرایی برای ما لایحه ای تنظیم کنن شما انجام میدید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر نیاز به تنظیم لایحه در پروندههای اصل 49 قانون اساسی باشد، نیاز به برگزاری جلسه مشاوره با وکیل تخصصی این امر جناب آقای دکتر مهری میباشد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *