درخواست اجرای مجازات اشد

درخواست اجرای مجازات اشد

درخواست اجرای مجازات اشد


امروز در خصوص موضوع درخواست اجرای مجازات اشد همراه شما هستیم.

منظور از درخواست مجازات اشد، درخواست حکم و اجرای بیشترین میزان مجازات برای مرتکب است که این درخواست توسط دادستان یا وکیل مدافع و یا شخص مجنی علیه صورت می‌گیرد.

اجرای آن مستلزم نص ماده قانونی و یا وجود برخی شرایط که توسط قانونگذار در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره نموده است می‌باشد.

نکات مهم در خصوص موضوع درخواست اجرای مجازات اشد

منظور از مجازات اشد چیست؟

تحت چه شرایطی مجرم محکوم به مجازات اشد می‌شود؟

آیا در صورتی که شخص شرایط تخفیف مجازات را داشته باشد مجازات اشد اجرا می‌شود؟

طبق قانون مجازات اسلامی، مرتکب تحت وجود چه شرایطی مرتکب به اشد مجازات محکوم می‌شود؟

در جرایم موجب تعزیر هرگاه جرایم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد، دادگاه برای هر یک از آن جرایم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند.

هرگاه جرایم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌نماید.

در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجراء شود، مجازات اشد بعدی اجراء می‌گردد.

چه مجازاتی برای اشخاصی که مرتکب خسارت و آسیب به منابع طبیعی می‌شوند، به همراه خواهد داشت؟

طبق قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور، متخلفین از این قانون برای بار اول علاوه بر پرداخت خسارتی که حسب مورد توسط کارشناسان مربوطه وزارت جهاد سازندگی ارزیابی خواهد گردید، به حبس از یک ماه تا شش‌ ماه و پرداخت جزای نقدی برای هر اصله درخت معادل یک برابر و نیم قیمت روز آن و در صورت تکرار به اشد مجازات محکوم می‌شوند، و در صورت همکاری کارگزاران و مامورین سازمان جنگل‌ها و مراتع با متخلفین به تناسب جرم به اشد مجازات مقرر در قوانین و مقررات مربوطه محکوم می‌شوند.

در چه صورتی شخصی که مبادرت به خرید و فروش اسناد سجلی نماید به اشد مجازات محکوم خواهد شد؟

طبق قانون تخلفات جرایم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه مصوب1370 خرید و فروش شناسنامه و اسناد سجلی جرم محسوب و هر یک از مرتکبین به پرداخت جزای نقدی از 500000 ریال تا 3000000 ریال محکوم می‌شوند.

در صورت تکرار به اشد مجازات مذکور محکوم و در صورت تبدیل به حرفه علاوه بر محکومیت به حد اکثر جزای نقدی فوق به حبس از سه سال تا ده سال محکوم خواهد شد.

چه تفاوتی میان اشد مجازات با مجازات اشد وجود دارد؟

هر دو واژه دارای معنایی یکسان و کاربردی شبیه به هم بوده و موارد استعمال آن‌ها در جایی است که در قوانین جزایی برای یک جرم با عنوان واحد یا عناوین مختلف یا برای جرایم متعدد با عناوین مختلف، مجازات‌های متعدد یا مجازات واحد که دارای مراتب و درجات مختلف است پیش بینی شده باشد به بالاترین و سنگین‌ترین مجازاتی که پیش بینی شده مجازات اشد یا اشد مجازات، اطلاق می‌شود.

در چه صورتی اگر مجرم مامور دولت باشد به مجازات اشد محکوم خواهد شد؟

کلاهبردار با جعل عنوان و به دروغ، خود را نماینده یکی از نهادهای دولتی یا سازمانی معرفی نماید، مثلا شخصی به دروغ، خود را مامور مالیاتی معرفی می‌کند و وعده می‌دهد که با توجه به سمت و اختیاراتش، ‌مفاصاحساب مالیاتی را بدون پرداخت وجهی برای فرد صادر کند و در مقابل، مبلغی برای خود بردارد.

فرد واقعا سمتی در یکی از نهادهای دولتی دارد و از سمت خود سوء‌استفاده و از دیگری کلاهبرداری نماید،

مثلا شخصی که واقعا مامور مالیاتی است، وعده می‌د‌هد که با توجه به اختیاراتش، مفاصاحساب مالیاتی را بدون پرداخت وجهی برای فرد صادر کند و در مقابل، مبلغی برای خودبردارد.

فرد با سوءاستفاده از سمت دولتی‌اش، از اموال و اسناد و مدارکی که در اختیار دارد، بهره‌برداری یا آن‌ها را به نفع خود یا دیگری تصاحب کند.

این کار مصداق اختلاس است، مثلا شخصی که خود مامور مالیاتی است، مبالغی را که برای تسویه‌ حساب مالیاتی دریافت کرده است، با حیله و نیرنگ به خود اختصاص می‌دهد.

قبول وکالت در پرونده های درخواست اجرای مجازات اشد

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین درخواست اجرای مجازات اشد

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *