وکیل ملکی نیاوران

وکیل ملکی نیاوران

وکیل ملکی نیاوران


امروز با موضوع معرفی وکیل ملکی نیاوران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه‌ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند.

اموال غیر منقول به اموالی گفته می‌شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند و در یک تقسیم بندی شامل املاک و اراضی می‌باشند و در تقسیم بندی دیگر می توان اراضی را به اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری تقسیم بندی کرد و در تقسیمی دیگری املاک را می توان به املاک تجاری و مسکونی تقسیم کرد.

از جمله دعاوی ملکی می توان به تنظیم سند رسمی، اخذ پایان کار، خلع ید، تقسیم و افراز املاک مشاع (مشترک) تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی و … نام برد.

نیاوران یکی از محله هاى شمال شهر تهران و منطقه شمیران است که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. این محله که بخشی از منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات است.

از شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد و از جنوب با فرمانیه، کامرانیه و دزاشیب هم‌مرز است.

حجم سنگین اختلافات ملکی در این ناحیه از یک سو و قیمت بالای منطقه‌ای املاک آن از سوی دیگر، نیاز به حضور و مشاوره با وکیل حاذق و مبرز در پرونده‌های ملکی را غیر قابل اجتناب می‌نماید.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی، توسط وکیل ملکی نیاوران به بررسی اختلافات ملکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

نکات مهم معرفی وکیل ملکی نیاوران

از نظر وکیل ملکی تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع (مشترک) چیست؟

نحوه ابطال سند مالکیت رسمی چگونه است؟

چگونه ملک مشاعی (مشترک) را تقسیم نماییم؟

چگونه ملک مشاعی (مشترک) غیر قابل افراز (تفکیک و تقسیم) را بفروشیم؟

دادگاه حقوقی جهت دعاوی ملکی در منطقه نیاوران کجاست؟

از نظر وکیل ملکی نیاوران تفاوت تفکیک و افراز در فروش ملک مشاع چیست؟

در صورت عدم تراضی (توافق) شرکاء برفروش ملک مشاع (مشترک)، هرکدام از شرکاء می‌تواند درخواست افراز ملک مشاع را داشته باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که جریان ثبتی ملک پایان یافته باشد، درخواست افراز (تقسیم) توسط وکیل ملکی به اداره ثبت محل ملک تقدیم می شود.

در صورتی که مالکین مشاعی بر تقسیم ملک (اعم از عرصه یا اعیان) توافق داشته باشند، می‌تواند درخواست تفکیک خود را توسط وکیل ملکی به اداره ثبت تقدیم نمایند و نیازی به درخواست افراز نمی باشد.

آیا می توان سند رسمی را باطل کرد؟

وکیل ملکی نیاوران در پاسخ به این سوال بیان داشتند، کلیه اسناد رسمی اعم از سند مالکیت، سند اجرایی، اسناد رهنی و شرطی و ذمه‌ای (تعهد، بدهی)، صورتمجلس تحدید حدود، سند انتقال اجرایی، سند مالکیت معارض، سند رسمی اجاره یا بیع (خرید و فروش)و یا هر یک از عقود و قراردادها و نظایر آنها جزء اسناد رسمی بوده که در صورت وجود موجبات قانونی بر بی اعتباری آنها، ذینفع می‌تواند نسبت به اقامه دعوای ابطال یا اعلام بطلان آنها در دادگاه صالح اقدام کند و دادگاه‌ها مکلفند به این دعاوی رسیدگی نمایند.

در نحوه طرح دعوای ابطال سند باید دقت شود و ترجیحا توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص یا با مشاوره وکیل تنظیم شود.

موارد و دلایل بطلان سند مالکیت رسمی چیست؟

بطلان سند علل مختلفی دارد از مهمترین دلایل آن می‌توان به این مورد اشاره کرد، که سند مطابق مقررات مربوط به آن صادر نشده باشد.

ابطال سند مالکیت معارض و ابطال شناسنامه در موردی که برای یک نفر چند شناسنامه صادر شده باشد از مصادیق این دعاوی است.

مورد دیگر اینکه ممکن است بی اعتباری سند به علت بطلان معامله‌ای باشد که سند حاکی از وقوع آن است مانند سند خرید مال مجهول.

یا ممکن است به علت از بین رفتن و منتفی شدن تعهد موضوع سند رسمی از اعتبار بیافتد مانند پرداخت وجه سند؛ یا به علت جعلیت سند اعم از جعل مادی و مفادی باشد.

وکیل ملکی نیاوران

دستور فروش ملک مشاع در دادگاه چگونه صادر می‌شود؟

مطابق ماده ۴ از قانون افراز املاک مشاع، ملکی که به موجب تصمیم قطعی واحد ثبتی محل غیر قابل افراز تشخیص شود با تقاضای هر یک از شرکا به دستور دادگاه فروخته می شود.

 علاوه بر این به موجب ماده ۹ از آیین‌نامه قانون افراز و فروش املاک مشاع، در صورت صدور حکم قطعی بر غیر قابل تقسیم بودن ملک، دادگاه حسب درخواست یک یا چند نفر از شرکا، دستور فروش آن را به دایره اجرای دادگاه خواهد داد.

مدیر اجرا نسبت به فروش ملک بر وفق مقررات قانون اجرای احکام مدنی مربوط به فروش اموال غیرمنقول (اموالی که قابل جابجایی نیستند مانند خانه) اقدام می‌نماید.

در نهایت مطابق ماده ۱۰ آیین نامه مذکور، وجوه حاصله از فروش ملک غیرقابل افراز (تقسیم)، پس از کسر هزینه عملیات اجرایی، مطابق دستور دادگاه بین شرکا به نسبت سهام تقسیم خواهد شد

چگونگی تنظیم دادخواست دستور فروش املاک مشاع

تقدیم این دادخواست مانند سایر دادخواست‌ها از طریق دفتر خدمات قضایی الکترونیک صورت می‌پذیرد.

عنوان دادخواست: تقاضای فروش شش دانگ پلاک ثبتی شماره … یک واحد آپارتمان/ یک باب منزل مسکونی/ یک قطعه زمین یا …واقع در بخش… شهرستان… به علت غیر قابل افراز بودن آن، حسب تصمیم قطعی واحد ثبتی به شماره… و تاریخ… به انضمام کلیه خسارات دادرسی

در دادخواست فروش املاک مشاع (مشترک)، در قسمت خواندگان باید کلیه مالکین مشاعی (یا ورثه در خصوص اموال ناشی از ارث) طرف دعوا قرار بگیرند.

ضرورت ندارد که اداره ثبت اسناد و املاک محل به عنوان خوانده قرار گیرد.

وکیل ملکی نیاوران

چه مدارکی برای این دادخواست لازم است؟

وکیل ملکی نیاوران مدارک لازم برای این دادخواست را به شرح زیر عنوان نمودند:

– کپی سند مالکیت ملک مشاع

– کپی تصمیم واحد ثبتی مبنی بر غیر قابل افراز بودن ملک مشاع ( گواهی عدم افراز)

– کپی گواهی انحصار وراثت ورثه ( در صورتی که ملک مشاع، ورثه ای باشد)

– گواهی قطعیت تصمیم واحد ثبتی محل یا عدم وصول اعتراض به آن در مهلت قانونی

دادگاه در وقت فوق العاده دستور فروش صادر و به واحد اجرای احکام می‌فرستد.

واحد اجرای احکام با رعایت مقررات قانون اجرای احکام مدنی در خصوص فروش اموال غیر منقول ( مزایده اموال غیر منقول) نسبت به فروش ملک اقدام خواهد نمود و النهایه با رعایت ماده ۵ قانون افراز و فروش املاک مشاع و مواد ۹ و ۱۰ آیین نامه اجرایی این قانون وجوه حاصل از فروش ملک، به نسبت سهام مالکین مشاع به آنها پرداخت خواهد شد.

آیا برای دستور فروش اجراییه نیز باید صادر شود ؟

پاسخ به این پرسش منفی است، دستور صادره در خصوص فروش ملک مشاع، قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

همچنین اجرای دستور فروش ملک مشاع، نیاز به صدور اجراییه ندارد.

به قیمت کارشناسی ملک چگونه می‌توان اعتراض کرد؟

اگر یکی از شرکای ملک مشاع نسبت به نظریه کارشناس ارزیابی قیمت ملک اعتراض نماید، این اعتراض با توجه به مواد ۸ و ۹ آیین نامه اجرایی قانون افراز و فروش املاک مشاع (مشترک) و مواد ۱۱۰ و ۷۵ قانون اجرای احکام مدنی باید در خود دادگاه مورد بررسی قرار گیرد و دایره اجرای احکام نمی‌تواند به این اعتراض رسیدگی کند.

همچنین هر یک از شرکا نیز می‌تواند در مزایده شرکت کند و ملک مورد مزایده را خریداری کند.

وکیل تجدیدنظر ملک در نیاوران

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل ملکی نیاوران هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل ملکی نیاوران، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

سرقفلی چیست؟

سرقفلی حقی است که در املاک تجاری اجاره‌ای برای مستاجر با پرداخت مبلغی به مالک پیش از قرارداد اجاره قبل از سال 1376، ایجاد می‌شود.

در چه مواردی سند مالکیت باطل می‌شود؟

سند مالکیت به دلایل مختلفی ممکن است باطل شود که می‌توان به مواردی همچون، عدم مطابقت صدور سند با قانون، وجود سند مالکیت معارض و… اشاره نمود.

 

 

 

 

شماره تلفن دفتر وکیل تجدیدنظر دعاوی ملکی نیاوران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین ملک در نیاوران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (57 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام من یک ملک مشاع با برادرم دارم و ایشون حاضر به فروش ملک نیستن ولی من الان برای تامین هزینه جهیزیه دخترم به پول نیاز دارم میشه لطفا بگید من چه کاری باید انجام بدم ؟

    • سلام دوست عزیز
      اگر ملک مشاع باشد و غیر قابل افراز، مطابق ماده ۴ از قانون افراز املاک مشاع؛ ملکی که به موجب تصمیم قطعی واحد ثبتی محل غیر قابل افراز تشخیص شود، با تقاضای هر یک از شرکا به دستور دادگاه فروخته می‌شود. مضاف آنکه به موجب ماده ۹ از آیین‌نامه قانون افراز و فروش املاک مشاع، در صورت صدور حکم قطعی بر غیر قابل تقسیم بودن ملک، دادگاه حسب درخواست یک یا چند نفر از شرکا، دستور فروش آن را به دایره اجرای دادگاه خواهد داد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور ملکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *