وکیل تامین اجتماعی در تهران

وکیل تامین اجتماعی در تهران

وکیل تامین اجتماعی در تهران


معرفی وکیل تامین اجتماعی در تهران

پرسش و پاسخ رایگان درباره بیمه تامین اجتماعی و موضوعات حقوقی وزارت کار با محمدرضا مهری بهترین وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران و سایر مناطق تهران، منجر به تهیه سلسله مباحثی در باب شرایط استفاده از مزایای قانون کار برای شهروندان تهرانی شده است.

مشاوره آنلاین با وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری و موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق یکی از راههای ارتباطی که در سایت گروه وکلای مهر معرفی شده است وجود دارد.

 

 

نکات مهم در معرفی وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران

  • برای جستجوی بهترین وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران چه اقدامی لازم است؟
  • اعتراض به رای وزارت کار صادر شده از اداره کار جنوب تهران چگونه است؟
  • اعتراض به عدم برقراری بیمه بیکاری و یا بیمه از کارافتادگی چه مقدماتی دارد؟

 

? موضوع : مزایای قانونی بیمه شدگان تامین اجتماعی

 

‍??پرسش از شما

⚫️ شرکتی که من کار می کنم ما را بیمه نکرده، البته حقوق من ۲ میلیون تومان است.

اما هر ماه هیچ مبلغی بجز این مبلغ به من پرداخت نمی شود، ساعت کارکرد ماهیانه بنده هم بالای ۳۰۰ ساعت در ماه است، اضافه کار و بن و… هم پرداخت نمی شود. شرکت می گوید چون بیمه نیستی بهت تعلق نمی‌گیره و مشمول قانون کار نیستی, اگر بیمه بشی حقوقت کم میشه و حداقل اداره کار بیشتر بهت پرداخت نمیشه

عیدی هم حداقل دستمزد بر مبنای دوماه به بنده پرداخت می شود. افراد مشابه من زیاد هست در شرکت که کمتر یا بیشتر از یکسال مثل من اونجا کار می کنند

 

 

آیا واقعاً بنده از تمام مزایای قانونی به علت بیمه نبودن محرومم؟

 

✅پاسخ از ما

? اولا کارگر از روز اول اشتغال به کار باید نزد صندوق تأمین اجتماعی بیمه اجباری بشود، بنابراین اولین تخلف کارفرمای شما این است که شما را بیمه نکرده ولی نگران نباشید شما می‌توانید هر زمان اراده کنید نسبت به احیاء سوابق خود اقدام کنید و کارفرمای شما باید بداند که حق بیمه این ایام ( به اضافه جریمه آن ) را باید بپردازد.

ثانیا بیمه نمودن یا بیمه نکردن کارگر هیچ ارتباطی به خروج کارگر از شمول قانون کار ندارد، شما به موجب قانون کار تحت پوشش قانون کار هستید و می‌توانید با ارائه دلایل مبنی بر این که در این کارگاه شاغل بوده اید ( الان یا بعدا ) نسبت دریافت کلیه مزایا ( بن و مسکن و عائله مندی و هر آنچه قانونا باید الان به شما پرداخت گردد ) اقدام کنید.

ثالثا از مبلغ حق بیمه تنها ۷٪ آن ( در مورد شما که حقوقتان حدود ۲ میلیون تومان است، رقمی حدود ۱.۴۰۰.۰۰۰ ریال ) سهم کارگر است و الباقی آن سهم کارفرماست و کارفرمای شما باید پرداخت نماید.

نهایتا کلیه حقوق قانونی به شما تعلق می‌گیرد ولی برای برخورداری از آنها باید اقدامی صورت گیرد ( برای برخی از این اقدامات فقط در حین اشتغال به کار فرصت دارید، ولی سایر مواردی که در بالا ذکر شد بعد از قطع همکاری با این کارگاه نیز قابل پیگیری هستند ).

 

? موضوع : بیمه از کار افتادگی

 

 

??پرسش از شما

‍⚫️ من بنای ساختمانی هستم و در اثر کار روی داربست و فشار کار زانو درد شدید دارم و می لنگم .

۱۱ سال سابقه بنایی در تأمین اجتماعی ( و ۵۵ سال سن ) دارم آیا میتوانم از کار افتادگی بگیرم ؟

 

✅پاسخ از ما

? بر اساس ماده ۷۰ قانون تامین اجتماعی بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیر قابل علاج تشخیص داده می شوند، پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه یا اشتغال چنانچه طبق کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی توانایی خود را کلا و یا بعضا از دست داده باشند می توانند از مستمری از کارافتادگی برخوردار شوند.

– چنانچه ایشان تابع بیمه کارگران ساختمانی و یا بیمه اجباری باشد می تواند با در دست داشتن مدارک پزشکی از جمله ( نظریه پزشک معالج ) به سازمان تامین اجتماعی محل مراجعه و تقاضای از کارافتادگی نماید.

– بدیهی است تعیین میزان از کارافتادگی جسمی و روحی بیمه شدگان به عهده کمیسیون های بدوی و تجدید نظر سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل تامین اجتماعی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل تامین اجتماعی جنوب تهران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.9/5 - (42 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید پدر بنده ۲۹ سالو چند ماه سابقه کار داره که حدود ۲۵ سالش رو پیش یک نفر کار کرده که نه اضافه کار بهش داده نه بن خوار و بار و حق مسکن و اولاد و حقوق ثابت داده والان که سال ۹۸ هست یک میلیون و هفصد حقوق میده و الان دیگه بیمش هم رد نمیکنه میخواستم بدونم میشه مزایایی که تاالان نگرفته رو بگیریم و یک سوال دیگه سوابق بیمه پدرم رو که در اوردیم چندماه اختلاف وجود داره یعنی ۳ ماه رو دوبار ریخته شده حالا یا سالش رو اشتباه میکنن که اینجوری ۳ ماه بیمش باطل میشه ایا میشه درست کرد باتشکر از سایت خوبتون.

  • سلام. روز بخیر. همسر بنده تقریبا دوازده سال در یک کارگاه کار میکرده و هفته ای حقوق بهش میداده و کمتر از وزارت کار میداده. اردواج که کردیم هرچقدر با کارفرماش صحبت کردم برای بیمه و حقوق حداقل وزارت کار قبول نکرد و فقط گفت از هفته ای سی هزار تومان به هفته ای پنجاه هزار تومن میکنم( سال 93 بود اگر اشتباه نکنم. یعنی در ماه شد حقوقش دویست هزار تومن ولیکن هفته ای پنجاه هزار تومن میداد). که به همین خاطر شکایت کردیم. تنها مدرکی که ما داریم مشتریهای که کار میبردند و همسایه های کارگاه هستند چون اونجا اصلا سیستم کامپیوتر و دفتر و… این چیزها نداشته و نداره. بعد از شکایتمون بالاخره کار فرما کلی واسطه فرستاد و در آخر با حا بد پدر شوهرم رضایت از ما گرفتند. میخوام بدونم الام میتونم دوباره شمایت کنم و کار را به وکیل بسپرم و حق و حقوقی به همسرم میرسه اصلا که وکیل بخواهیم بگیریم چون اصلا دوباره حوصله نداریم هی تماس و مزاحمت داشته باشیم که آی بیا و بخاطر ماه شعبان و بخاطر سید بودن خانمت رضایت بده. حرفهایی که دفعه قبل زدند برای رضایت! وکیل برای این کار چه مدارکی میخواد که من ببینم همسرم اونهارو داره یا نه

    • سلام تمام مدارک مربوط به پروندتون رو باید برای مشاوره با وکیل همراه داشته باشین تا بهتون بگن که شانسی دارین یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *