همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه


امروز با بررسی موضوع همه چیز درباره پرداخت حق بیمه و معرفی وکیل متخصص اداره کار در تهران با شما هستیم.

تکالیف متقابل بیمه شده اجباری سازمان تامین اجتماعی و همچنین کارفرما در قبال بیمه شده، موضوعاتی است که در قوانین و آیین نامه ها به صورت صریح بیان شده است، هر چند که همه چیز درباره پرداخت حق بیمه در قوانین ذکر شده ولی داشتن مشاور حقوقی بیمه و تامین اجتماعی برای کارفرمایان از ضروریات محسوب می شود.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با در اختیار داشتن وکلای متخصص تامین اجتماعی و قوانین کار این امکان را به شما می دهد تا از خدمات مشاوره ای بهترین وکیل تامین اجتماعی در ایران بهره مند شوید.

 

نکات مهم در موضوع همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

  • در صورت عدم پرداخت حق بیمه، مزایا و عیدی پایان سال توسط کارفرما چه اقدامی برای ما متصور است؟
  • بهترین وکیل اداره کار در تهران کیست و چه ویژگیهایی دارد؟
  • در صورت عدم پرداخت حق بیمه اجباری چه جریمه ای مشمول کارفرما می شود؟

 

? نکاتی در رابطه با پرداخت حق بیمه

? زمانیکه قادر‌ به پرداخت حق بیمه نیستید، حتما لیست حق بیمه را به شعب سازمان ارسال تا مشمول جریمه عدم ارسال لیست حق بیمه کارکنان معادل ۱۰%نشوید.

? اگر نتوانستید در‌ موعد مقرر حق بیمه را پرداخت کنید در اسرع وقت به شعبه مراجعه و بدهی و جرایم مربوطه را تعیین تکلیف کنید تا جریمه به ماههای بعد تسری نیابد تا بدهیها و جرایم انباشته نشود.

? در مورد‌ ابلاغیه ها و نامه های اداری تامین اجتماعی درباره حق بیمه حساس و جدی باشید و هر روز ایمیل و پیامهای خود را کنترل کنید.

? موارد ترک کار.مرخصی زایمان و بیماری و…..‌‌را به موقع و در لیست همان ماه اعلام کنید‌ تعلل وسهل انگاری دراین امر موجب وارد شدن خسارت هم به شما و هم به بیمه شده هنگام استفاده ازخدمات سازمان خواهدشد.

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

 

‍‍ ? موضوع: تکلیف بیمه عیدی و مزایای کارگران

??پرسش از شما

⚫️ من در جایی که کار میکنم بیمه نشده ام و خودم به صورت خویش فرما بیمه رد میکنم و حالا کارفرما ادعا میکنه که چون بیمه برات رد نشده عیدی و سنوات به شما تعلق نمی‌گیره. آیا این کار درسته؟

✅پاسخ از ما

?خیر، هم باید شما را بیمه کنند و هم عیدی و سنوات و مرخصی تعلق می‌گیرد .

به کلیه کارکنان مشمول قانون کار، مزایای حین و پایان خدمت( شامل بن، مسکن، کمک عائله مندی، عیدی، سنوات، و مرخصی ) تعلق می‌گیرد.

این گروه از کارگران قطعا باید به تناسب کارکردشان، نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه اجباری شوند ولی اگر به هر دلیل کارفرما برخلاف قانون، از بیمه نمودن آنان خودداری کند، دلیلی بر عدم تادیه بقیه تکالیف قانونی( منجمله مواردی که در بالا ذکر شد ) نخواهد بود.

 

? موضوع: لباس کار کارگر

??پرسش از شما

? سالانه چند دست لباس کار به کارگران مشمول قانون کار تعلق می گیرد و منظور از لباس کار چه نوع لباسی می باشد؟

✅پاسخ از ما

? به استناد ماده 61 آئین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه ها، کارفرما موظف است در سال دو دست لباس کار در اختیار کارگر بگذارد، لباس کار باید متناسب با نوع کار باشد و طوری تهیه شود که کارگر بتواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد و موجب بروز حادثه نگردد.

 

? موضوع:کسر حقوق بابت تاخیر در ورود به محل کار

??پرسش از شما

?حکم قانونی آنچه برخی کارفرمایان تحت عنوان “کسر کار” (بابت تأخیر در ورود یا تعجیل در خروج) از مبلغ حقوق کسر می کنند، چیست؟

✅پاسخ از ما

معمولا تاخیر ورود به محل خدمت و تعجیل خروج بدون کسب مجوز از جمله قصور و تخلفات انضباطی طبقه اول محسوب میشود.

بر اساس ماده ۳۵ قانون کار مزد در مقابل انجام کار کارگر پرداخت میشود و کارفرما حق دارد به نسبت مدت کارکرد حقوق و مزایای وی را پرداخت نماید .

علاوه بر آن، کارفرما اختیار دارد به عنوان تخلف انضباطی وی را به کمیته انضباطی معرفی و کمیته انضباطی نیز بر اساس آیین نامه تنبیهات لازم را اتخاذ و به مدیریت منعکس نماید.

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

 

? موضوع: نحوه محاسبه حقوق در ساعات کار مختلط

??پرسش از شما

⚫️ در مورد کارگران ۲۴ ساعت کار و۲۴ ساعت استراحت، چطور باید حقوق را حساب کنیم؟

✅پاسخ از ما

? کارگرانی که حسب توافق بعمل آمده ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت می کنند نحوه انجام کار آنان از مصادیق کار مختلط موضوع ماده ۵۳ قانون کار بوده و به این قبیل کارگران مستند به ماده ۵۸ قانون مرقوم برای هر ساعت کار در شب ۳۵ درصد اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.

– مازاد بر انجام ساعت کار قانونی ( مطابق جدول ساعت کار قانونی سال جاری ) وفق مقررات مشمول دریافت اضافه کاری موضوع ماده ۵۹ قانون کار خواهند بود.

 

وکیل متخصص تامین اجتماعی تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل متخصص تامین اجتماعی تهران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

همه چیز درباره پرداخت حق بیمه

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *