وجه التزام مشارکت در ساخت

وجه التزام مشارکت در ساخت

وجه التزام مشارکت در ساخت


با بررسی وجه التزام مشارکت در ساخت همراهتان هستیم.

عدم پایبندی یکی از طرفین قراردادهای ملکی، موجب ورود خسارت بر طرف مقابل می شود. در بسیاری از قراردادهای مشارکت در ساخت، سازنده، با پیش بینی فروش واحدهای احداثی پیش از اتمام مراحل ساخت، بخشی از هزینه ها را از این طریق، قابل تامین فرض می کند. مالک هم به دنبال تعجیل در تکمیل  تحویل بناست. تعارض این دو خواسته، موجب بسیاری از اختلافات ملکی است. در فرض عدم انجام تعهدات از سوی سازنده و یا مالک، راههای متفاوتی برای جبران خسارت وجود دارد.

در بعضی از قراردادها به واسطه عدم تعیین وجه التزام، خسارت زیادی به سازنده در صورت عدم انجام تعهدات وارد نمی شود. همین امر موجب می شود تا سازنده با پیش فروش واحدها، به سود پیش بینی شده برسد و مالک و تمامی خریداران را برای دریافت گواهی پایانکار و سند تفکیکی آپارتمانهای احداثی، سالها در راهروهای دادگاهها بلاتکلیف رها کند.

به این منظور لازم است تا وکیل تخصصی تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت از ابتدا تا انتها در کنار شما باشد. گروه وکلای تخصصی ملکی مهر پارسیان، با بهره گیری از مشاوره بهترین وکلای دادگستری در قراردادها و دعاوی ملکی با داشتن بیش از بیست سال سابقه و تجربه در اجرای قراردادهای ملکی را برای شما آسان خواهد کرد.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی قراردادهای ملکی با وکیل، مهر پارسیان را فراموش نکنید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وجه التزام مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نکات مهم در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

تعیین دقیق شرایط طرفین

یکی از مراحل مهم تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط وکیل تخصصی دعاوی و قراردادهای ملکی، احراز شرایط لازم برای تنظیم قرارداد است. به عنوان مثال باید بررسی شود آیا شهرداری در منطقه مورد نظر جواز ساخت صادر می کند؟

ملک ریشه اوقافی دارد یا خیر؟ آیا مالک حق عقد قرارداد مشارکت در ساخت بر روی شش دانگ ملک را دارد؟ در رهن یا آزاد بودن ملک مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی مخالف نیز باید احراز توانائی مالی سازنده برای اجرای پروژه ساختمانی مورد بررسی قرار گیرد. بنگاههای مشاور املاک با توجه به عدم مسئولیت بعد از عقد قرارداد، به هر نحوی سعی در تنظیم قرارداد و اخذ درصد و حق دلالی خود هستند. غافل از اینکه عدم رعایت هر کدام از نکات تخصصی تنظیم قراردادهای ملکی، می تواند باعث بروز مشکلات حقوقی و کیفری متعدد برای طرفین شود.

به این دلیل است که همواره گروه وکلای تخصصی ملکی مهر پارسیان بر تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط وکیل اصرار دارد.

چرا که با پایان یافتن تنظیم و امضا قرارداد، همچنان نظارت و مشاوره وکیل در اجرای قرارداد مشارکت ساخت، به وضوح دیده می شود.

تعیین حق اعلام فسخ قرارداد در صورت عدم انجام تعهدات

اسقاط کافه خیارات از طرفین به عمل آمد. آیا این جمله باید در قراردادهای ملکی درج شود؟ وکیل تخصصی قرارداد مشارکت در ساخت توضیح می دهد.

هیچگاه بدون حضور وکیل دادگستری این شرط را امضا نکنید. چرا که ممکن است امضاء این شرط راه را برای اعلام فسخ و بی اعتباری قرارداد مشارکت در ساخت ببندد. حال شما هستید و قراردادی که چاره ای جز باقی ماندن در آن ندارید.

اما در صورت درج این شرط در قرارداد، به ویژه از سوی مالک، دست سازنده برای به تاخیر انداختن انجام تعهدات و تکمیل ساختمان بسته می شود.

بنابراین حتما درج کنید که چنانچه در مدت مقرر سازنده به تعهدات خود عمل نکرد، مالک حق داشته باشد که قرارداد را فسخ کند یا با شرایط جدید در آن باقی بماند.

دقت کنید تنظیم این شروط و بندها باید حتما توسط وکیل تخصصی قراردادهای ملکی و شمارکت ساخت انجام پذیرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وجه التزام مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وجه التزام مشارکت در ساخت

وجه التزام چیست؟

ماده قانونی مطالبه وجه التزام قراردادی

ماده 230 قانون مدنی
اگر در ضمن معامله شرط شده باشد که در صورت تخلف متخلف مبلغی به عنوان خسارت تادیه نماید حاکم نمی‌تواند او را به بیشتر یا‌ کمتر از آن چه که ملزم شده است محکوم کند.

ماده 522 قانون آئین دادرسی مدنی

در دعاویی که موضوع آن دین و از نوع وجه رایج بوده و با مطالبه داین و تمکن مدیون، مدیون امتناع از پرداخت نموده، در صورت تغییر فاحش شاخص قیمت سالانه از زمان سررسید تا هنگام پرداخت و پس از مطالبه طلبکار، دادگاه با رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد محاسبه و مورد حکم قرار خواهد داد مگر اینکه طرفین به نحو دیگری مصالحه نمایند.

پس بر اساس قسمت اخیر ماده 522 قانون آئین دادرسی مدنی، اگر طرفین به نحو دیگری غیر از الزامات قانونی توافق کنند و این توافق خلاف ماده 10 قانون مدنی نباشد معتبر و قابل اجراست.

نحوه مطالبه وجه التزام

آیا تعیین هر مبلغی به عنوان وجه التزام قرارداد مشارکت در ساخت مورد قبول دادگاه است؟

در تعیین وجه التزام قراردادی باید دقت داشته باشید که منصفانه باشد. به عنوان مثال برای قرارداد سی میلیارد تومانی، تعیین وجه التزام 50 میلیارد تومانی از نظر عرف و انصاف قضائی پذیرفته نیست. بهتر است هنگام تعیین وجه التزام مشارکت در ساخت و قراردادهای ملکی نظر کارشناس و خبره جلب شود. وجه التزام را برای هر بخش از قرارداد به صورت جداگانه تعیین کنید.

برای تعیین وجه التزام قرارداد مشارکت در ساخت حتما از مشاوره وکیل ملکی بهره بگیرید.

برای مطالبه وجه التزام قرارداد مشارکت در ساخت دو راه وجود دارد. ارجاع دعوی به داوری. مطالبه از طریق دادگاه حقوقی. اگر در قرارداد اصلی ارجاع به داوری پیش بینی شده و داور مرضی الطرفین نیز تعیین شده باشد، مشکل زیادی برای مطالبه وجه التزام ندارید. کافیست با تامین دلیل و جلب نظر کارشناس، تخلف طرف مقابل را اثبات کنید. سپس دادخواست ارجاع به داوری تنظیم و تقدیم داور خواهید کرد.

داور با بررسی مستندات شما وقت رسیدگی تعیین و طرفین را برای دادرسی دعوت می کند. رای داور به غیر از موارد مندرج در قانون آئین دادرسی مدنی قابل ابطال نبوده و قطعی است.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص نحوه ابطال رای داوری مشارکت در ساخت با ده وکیل برتر مشارکت در ساخت تهران تماس بگیرید.

راه دوم مطالبه وجه التزام قرارداد مشارکت در ساخت دادگاه حقوقی است.

اگر در قرارداد شرط ارجاع به داوری پیش بینی نشده است نگران نباشید. ابتدا از وکیل خود بخواهید درخواست تامین دلیل با جلب نظر کارشناس به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک تقدیم نماید.

با اظهار نظر کارشناس، و در صورت احراز تقصیر یا عدم انجام تعهد طبق نظر کارشناس، وجه التزام قرارداد مشارکت در ساخت قابل مطالبه است. با تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی تقاضای محکومیت طرف مقابل به پرداخت وجه التزام را با مستندات بخواهید.

در صورت عدم تمایل به سپردن کار به وکیل تخصصی دعاوی ملکی تهران، تنظیم دادخواست و لوایح را به وکیل بسپارید. چرا که تنظیم دادخواست توسط وکیل میزان و احتمال خطا و اشتباه را به حداقل می رساند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وجه التزام مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ده وکیل برتر مشارکت در ساخت تهران

بسیاری از سایت ها، با دریافت وجه از وکلای دادگستری اقدام به درج نام آنها به عنوان بهترین وکیل قرارداد مشارکت در ساخت در تهران می کنند. دقت داشته باشید معرفی وکیل توسط سایتهای تبلیغاتی و بازاری، شما را دچار مشکل بعدی خواهد کرد. حتما برای انتخاب ده وکیل برتر مشارکت در ساخت تهران، از سایت خود وکیل استفاده کنید. بررسی سوابق و رزومه وکلای تخصصی ملکی و قراردادهای ملک، شما را در جستجوی ده وکیل برتر مشارکت در ساخت تهران یاری خواهد کرد.

در سایت تخصصی ملکی گروه وکلای مهر پارسیان ما به معرفی ده وکیل برتر مشارکت در ساخت تهران نخواهیم کرد. بلکه صرفا عملکرد وکلای دادگستری مدعی تخصص ملک را بررسی و  اعلام خواهیم نمود.

_

نشانی دفتر وکالت محمدرضا متانکلائی

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *