وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت

وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت

وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت


با موضوع وکالت بلاعزل در مشارکت ساخت همراهتان هستیم.

وکالت بلاعزل به این معنا است که موکل حق فسخ قرارداد وکالت را از خود سلب و ساقط کرده است.

پس هر کجا عبارت بلاعزل را مشاهده نمودید، بدانید این امر در عالم واقع، منطقا به مثابه این است که موکل می‌داند از اقدامات وکیل به او گزندی نمی‌رسد. آنقدر به آن وکیل ایمان دارد که به او اختیاری داده است که حتی خود قادر به بازپس گرفتن آن نیست.

البته به صورت عرفی در وکالت‌های بلاعزل، موکل قبلا نفع خود را در قراردادی برده و حال تشریفاتی که خود ملزم به انجام آن بوده را به وکیل که به طور معمول طرف قرارداد است واسپاری نمود.

در قراردادهای مشارکت در ساخت معمولا روز اول مذاکره سازنده به مالک ملک می‌گوید که من ساختمان را اصطلاحا جارو کشیده تحویل شما می‌دهم، یعنی تمام کارهای آن را از صفر تا صد انجام می‌دهم.

به این منظور در طی مراحل ساخت لازم است که فردی به ادارات و شهرداری و مراجع ثبتی مراجعه نماید تا امور ساخت و ساز پیگیری شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

دلیل اعطای وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت چیست؟

از این رو امکان اینکه تمام شرکا و مالکین بخواهند همزمان و به اتفاق به ادارات مراجعه نمایند قابل فرض نیست.

به صورت معمول، همانگونه که اشاره نمودیم، سازنده که قصد جارو زده تحویل دادن ملک را دارد، با اخذ یک وکالت در پی انجام فرایندها می‌رود.

در اینجا برای اینکه سازنده به یکباره در اثنای انجام کار به واسطه عزل از سوی سایرین از سمت برکنار نشود در دفتر اسناد رسمی وکالت مزبور را به صورت بلاعزل از مالک می‌گیرد.

ذکر این نکته لازم است که علیرغم اینکه موکل حق فسخ وکالت را ندارد، اما خود می‌تواند موضوع وکالت را انجام دهد. یا حتی می‌تواند عملی مغایر با وکالت انجام دهد.

بنابراین اگر فردی حتی وکالت بلاعزل فروش به دیگری بدهد خود می‌تواند مورد وکالت را بفروشد. یا به دیگری وکالت دهد و یا همان خانه را خودش به دیگری صلح کند. و یا هبه (هدیه) نماید.

اگر شما هریک از مالک یا سازنده هستید با ما همراه باشید. در خلال این مقاله به شما اعلام  می نماییم که وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت چه آثاری در پی دارد.

امیدواریم با خواندن این مقاله پیش از اعطای وکالت و یا اخذ وکالت چند لحظه ای درنگ نمایید. و با وکیل متخصص درباره وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت مشورت نمایید.

نکات مهم وکالت بلاعزل در مشارکت ساخت

  • نداشتن وکالت بلاعزل چه خطری برای مشارکت در ساخت ایجاد می‌نماید.؟
  • دادن وکالت بلاعزل به سازنده چه دردسرهایی دارد؟
  • بهترین وکیل قرارداد مشارکت در ساخت تهران کیست؟
  • اگر به سازنده حق توکیل ندهیم چه اتفاقی می‌افتد؟

معایب نداشتن حق توکیل

نداشتن حق توکیل دردسرهای زیادی اشخاص درست می کند. برای مثال وکیل فروش ملک که حق توکیل به غیر ندارد، ملک را برای فروش به یک شخص دیگر می سپرد و آن شخص ملک را به شخص ثالثی می فروشد. چنانچه ملک نوساز در نزد مشتری قهراً معیوب شود، این پرسش پیش می‌آید که مالک برای مطالبه خسارت آن حق رجوع به چه شخص (اشخاصی) را دارد؟

از آنجا که وکیل حق توکیل نداشته، حق تسلیم به وکیل دوم نیز ندارد. لذا وکالت وکیل دوم نیز صحیح نیست و معامله او نیز فضولی و غیرنافذ است. در این حالت، قبض مشتری نیز قانوناً معتبر نیست.

لذا وکیل اول و فروشنده و مشتری همگی نسبت به مال مالک غاصب محسوب می شوند. مالک می تواند از باب احکام غصب، خسارت وارده را از هر یک از آنها مطالبه کند و علم و جهل غاصبین نیز تأثیری در این حکم ندارد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آثار حقوقی وکالت بلاعزل در مشارکت در ساخت

فرض کنید در ضمن مشارکت در ساخت و بیع نامه مالک( موکل) ملتزم شده وکیل خود را عزل نکند. حال با فرض اعلام عزل وکیل وضعیت حقوقی این عزل چگونه است؟

پاسخ بهترین وکیل مشارکت در ساخت این است که وکالت از عقود جایز است. از این روی هر یک از وکیل یا موکل هر وقت بخواهند می توانند آن را فسخ نمایند. مگر آنکه وکالت ضمن عقد لازم دیگر شرط شده باشد که مشروط علیه حق فسخ آن را ندارد. یا حق فسخ آن در ضمن عقد لازم دیگر یا ضمن وکالت ساقط شده باشد.

شرط عدم فسخ وکالت توسط موکل یا همان شرط عدم عزل وکیل ممکن است به صورت شرط نتیجه منفی یا شرط فعل حقوقی منفی آورده شود. در خصوص اثر آن ها به شرح ذیل باید قائل به تفصیل شد.

شرط نتیجه منفی

در قالب این شرط موکل حق عزل موکل را از خود ساقط می نماید و از این رو دیگر نمی تواند وکیل را عزل نماید. در صورت اعلام فسخ وکالت و عزل وکیل،عزل وی موثر نمی باشد. برای مثال در ضمن عقد اجاره شرط شود، موجر حق ندارد مستأجر را که وکیل او در فروش خانه اش می باشد را عزل نماید.

شرط فعل حقوقی منفی

اثر شرط فعل ایجاد تعهد است. از این روی اگر ضمن عقد لازم دیگر، موکل متعهد و ملزم به عدم عزل وکیل شود، در این حالت وی حق عزل خود را ساقط ننموده است.

بلکه متعهد شده است که حق عزل خود را اعمال و اجرا نکند؛ لذا اگر مشروط علیه مبادرت به عزل وکیل نماید چون حق عزل وی باقی بوده است و وکیل به جهت تخلف مشروط علیه بدوا می تواند با خیار تخلف شرط فعل، عقد لازمی را که شرط تعهد به عدم عزل ضمن آن شده است را بدوا فسخ نماید.

شرایط ابطال وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت

در موارد متعددی گروه وکلای ملکی مهر پارسیان، نسبت به تقدیم دادخواست ابطال وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت اقدام نموده است. این امر به استناد مستندات متعددی قابل انجام است. از جمله عدم وجود عقد خارج لازم ذکر شده در قرارداد وکالت بین طرفین.

یا اینکه اقرار طرفین به وجود رابطه قراردادی دیگری زیر سوال باشد. یا اینکه نیت و قصد طرفین از اعطای وکالت با اسقاط حق عزل برای دادگاه کشف شود.

برای مشاوره با بهترین وکلای قراردادهای ملکی شمال تهران با مهر پارسیان تماس بگیرید.

با وجود حق توکیل برای سازنده چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورتی که سازنده حق توکیل و تفویض وکالت به غیر داشته باشد و وکالت را به غیر تفویض نماید، از خود خلع سمت نموده و دیگر وکیل موکل محسوب نمی شود. وکیل دوم به عنوان وکیل موکل محسوب می شود. از این روی باید گفت:

در تفویض وکالت با فوت و حجر وکیل اول، وکالت وکیل دوم باقی می‌ماند. چون با فوت و حجر وکیل یا موکل، عقد وکالت منفسخ می شود. و با تفویض وکالت، وکیل اول سمت خود را از دست می دهد. وکیل دوم وکیل موکل به شمار می آید. بدین جهت با فوت و حجر وکیل دوم یا موکل، وکالت منفسخ می شود نه با فوت و حجر وکیل -وکیلی که وکالت به او توسط وکیل موکل تفویض شده است.

اگر در تفویض وکالت وکیلی که حق توکیل به غیر داشته و در حدود اذن خود عمل نموده تقصیری روی نمی دهد. از این روی در صورت تقصیر وکیل دوم در انجام مورد وکالت، فقط وی ضامن است. مگر آن که وکیل تفویض کننده در انتخاب وکیل مرتکب تقصیر شده باشد.

با این اوصاف هر یک از مالک و یا سازنده باید با در نظر گرفتن شرایط اقدام به اعطا و یا اخذ وکالت نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت بلاعزل مشارکت در ساخت

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (19 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *