وکیل قراردادهای ملکی ونک

وکیل قراردادهای ملکی ونک

وکیل قراردادهای ملکی ونک


امروز با معرفی وکیل قراردادهای ملکی ونک و معرفی بهترین وکیل املاک در تهران با شما هستیم.

شروط ضمن عقد (قرارداد) اصطلاح رایجی است که در بسیاری از قراردادهای ملکی به چشم می خورد.

معمولا طرفین بدون توجه به آثار شرایط ضمن قرارداد اجاره، نکاح (ازدواج)، خرید و فروش ملک و یا هر معامله دیگری، صرفا به امضای قرارداد پرداخته و در مواقع بروز مشکل به جستجوی بهترین وکیل املاک در تهران و بهترین وکیل قراردادها پرداخته تا مشکل حقوقی به وجود آمده را مرتفع نمایند.

توصیه گروه وکلای رسمی مهر پارسیان به سرپرستی دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی به افرادی که اقدام به امضای قرارداد می‌نمایند این است که قبل از امضای قرارداد با وکیل متخصص امور قراردادها و تنظیم صورتجلسه مشاوره نموده و نظریات مشورتی وکیل را در تنظیم قرارداد و پیشگیری از بروز اختلافات لحاظ نمایند.

نکات مهم در معرفی وکیل قراردادهای ملکی خیابان ونک

هزینه مشاوره حقوقی با وکیل قراردادهای ملکی ونک چه میزان است؟

برای جستجوی وکیل قراردادهای ملکی ونک و بهترین وکیل املاک در تهران چه باید کرد؟

خدمات دفتر وکالت محمدرضا مهری در ونک جهت مشاوره قراردادهای ملکی چیست؟

در ادامه به بررسی شرایط شروط ضمن قرارداد ملک و آثار حقوقی آن خواهیم پرداخت.

 

ویژگی‌های شروط ضمن عقد

وکیل قراردادهای ملکی ونک در این خصوص بیان داشتند: که شروط ضمن عقد، به عنوان توافقی که طرفین یک قرارداد درضمن آن قرارداد با یکدیگر می‌کنند، تابع عقد اصلی است و از آن مستقل نمی‌‌باشد.

تبعیت شروط ضمن عقد از عقد اصلی نتایج زیر را به دنبال دارد:

الف. درصورتی که عقد اصلی از طریق فسخ (برهم خوردن عقد توسط یکی از طرفین)، انفساخ (برهم خوردن عقد به علت قانونی و بدون دخالت طرفین) یا اقاله (برهم خوردن عقد با توافق هر دو طرف) منحل شود، شرط ضمن عقد نیز منحل می‌گردد.

برای مثال اگر درضمن عقد اجاره، شرط شود که مستأجر از اثاث منزل موجر (مالک) حفاظت نماید، در صورت انحلال عقد اجاره، تعهد مستأجر برای نگهداری آن اثاث نیز از بین می‌رود.

ب. درصورتی که اثبات شود که عقد اصلی از آغاز باطل بوده است، شروط ضمن عقد نیز باطل و بلااثر خواهند بود.

پ. باطل بودن شروط ضمن عقد جز در موارد استثنایی، تأثیری بر صحت عقد اصلی نمی‌گذارد؛ یعنی چنانچه به عللی شروط ضمن عقد باطل باشد، عقد اصلی باطل نمی‌گردد، مگر در مواردی که قانونگذار به ‌طور خاص تصریح کرده باشد که درصورت باطل بودن شرط ضمن عقد، خود عقد نیز باطل خواهد بود.

ت. علاوه ‌بر اینکه بطلان یا انحلال عقد اصلی موجب از بین رفتن یا بطلان شرط ضمن عقد می‌شود، هیچ ‌یک از طرفین عقد نمی‌تواند پیش از برهم زدن عقد اصلی و بدون رضایت طرف دیگر شرط را فسخ نماید.

وکیل قراردادهای ملکی ونک

ماهیت حقوقی شرط ضمن عقد

به گفته وکیل قراردادهای ملکی ونک، هنگامی که رابطه‌ای حقوقی در قالب عقد (قرارداد) میان دو شخص شکل می‌گیرد، تعهداتی برای هر یک از طرفین به وجود می‌آید.

برخی از این تعهدات در قانون به صراحت مورد اشاره قرار گرفته‌اند و به عبارت دیگر، به حکم قانون، تعهداتی برای طرفین به وجود می‌آید که به آنها تعهدات اصلی یا قانونی گفته می‌شود.

 برای مثال هنگامی که عقد بیع (خرید و فروش) میان خریدار و فروشنده منعقد می‌شود، خریدار مالک مبیع (آنچه که فروخته شده است) و فروشنده، مالک ثمن (آنچه به عنوان مابه‌ازاء پرداخت می‌گردد) می‌شود.

 پس از انعقاد عقد بیع (قرارداد خرید و فروش) براساس بند سوم و چهارم ماده‌ی ۳۶۲ قانون مدنی بایع (فروشنده) موظف است تا مبیع را به خریدار تحویل دهد و خریدار نیز موظف است تا ثمن را به فروشنده پرداخت نماید.

تعهدات فرعی عقد قرارداد چیست؟

 عقد (قرارداد) علاوه ‌بر تعهدات قانونی و اصلی، می‌تواند تعهدات دیگری را نیز برای طرفین به وجود آورد.

به این نحو که طرفین قرارداد می‌توانند علاوه ‌بر تعهداتی که به موجب قانون در اثر انعقاد قرارداد برای ایشان ایجاد می‌شود، تعهدات دیگری را برای طرف مقابل و به نفع خود، به وجود آورند.

برای مثال در همان عقد بیع که میان دو نفر منعقد می‌گردد، طرفین می‌توانند برای یکدیگر ایجاد تعهد نمایند، مثلا درج کنند که چنانچه با گذشت یک ماه از وقوع عقد، فروشنده اقدام به تنظیم سند رسمی ننماید، خریدار می‌تواند، عقد را فسخ نماید و ثمن معامله را باز پس گیرد.

از دیگر شروط رایج در عقودی همچون بیع (خرید و فروش) و نکاح (ازدواج)، شرط وکالت است که به موجب آن، طرفین با یکدیگر توافق می‌کنند که یکی از آنها از طرف دیگر برای انجام امری وکالت داشته باشد.

مانند آنکه زوجه (زن) ضمن عقد نکاح (ازدواج) برای خرید، فروش و اداره‌ی اموال خود به زوج (مرد) وکالت می‌دهد.

 به این نوع تعهدات، تعهدات فرعی گفته می‌شود که در قالب شرط ضمن عقد در قرارداد ذکر می‌شوند.

به عبارت بهتر می‌توان چنین گفت که منظور از شرط ضمن عقد، توافقی است که طرفین یک قرارداد، ضمن عقد با یکدیگر می‌کنند و به موجب آن تعهداتی برای هر یک از طرفین یا یکی از آنها به وجود می‌آید که به این تعهدات، تعهدات فرعی گفته می‌شود.

دفتر وکیل قراردادهای ملکی ونک

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته ثبت و املاک، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شروط ضمن قراردادهای ملکی چیست؟

شرط یا شروطی که در هنگام تنظیم قراردادهای ملکی، در قرارداد ملکی ذکر می‌شوند و مانند تعهد اصلی قرارداد، تعهد آور هستند و باید مثل تعهد اصلی به آنها نیز عمل نمود، شروط ضمن قراردادهای ملکی می‌باشند.

شروط ضمن قراردادهای ملکی چه می‌باشند؟

هر شرطی که بر خلاف قانون و شرع نباشد را می‌توان ضمن قراردادهای ملکی شرط نمود مانند اینکه شرط شود در صورتی که فروشنده تا ده روز ملک را تحویل ندهد قرارداد فسخ شود.

 

 

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل قراردادهای ملکی ونک

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (14 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *