وکیل شهرداری در ونک

وکیل شهرداری در ونک

وکیل شهرداری در ونک


امروز با معرفی وکیل شهرداری در ونک و همچنین بررسی شرایط صدور پروانه ساختمان با شما هستیم.

برای ساخت و ساز در محدوده شهر، نیاز به اخذ پروانه ساخت از شهرداری می باشد و پس از تهیه مقدمات لازم و پرداخت هزینه های متعلقه، شهرداری مکلف به صدور پروانه ساختمان خواهد بود.

گاهی اوقات شهرداری در انجام وظیفه قانونی کوتاهی نموده و یا با توجیه قانونی، از صدور پروانه ساختمان خودداری می نماید.

این عمل علاوه بر اینکه به موجب قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود و در دادسرای ویژه شهرداری های تهران قابل تعقیب است، این امکان را به متقاضی می دهد که از طریق دیوان عدالت اداری، الزام شهرداری را نیز به صدور پروانه ساختمان بخواهد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در محدوده میدان ونک، آمادگی خود را برای پذیرش پرونده های شهرداری اعم از تخلفات و جرایم اعلام می نماید.

نکات مهم در معرفی وکیل شهرداری در ونک

  • آیا نیاز به وکیل متخصص شهرداری در شهر تهران دارید؟
  • برای طرح دعوا علیه شهرداری نیاز به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری دارید؟
  • آیا برای طرح شکایت کیفری از شهرداری تهران در دادسرای ویژه شهرداری تهران حضور وکیل لازم است؟
  • برای مطالبه خسارت عدم صدور جواز ساختمانی توسط شهرداری چه اقدامی لازم است؟

آیا صدور پروانه احداث ساختمان از جانب شهرداری برای املاک مشاعی (مشترک) به منزله موافقت با افراز یا تفکیک (تقسیم) آن است؟

پاسخ را با نظریه اداره کل حقوقی قوه قضائیه خواهیم داد.

 شماره 9099/7 مورخ 84/12/16

صدور پروانه احداث ساختمان با افراز یا تفکیک تفاوت دارد و برای هر مورد مقررات جداگانه‌ای وجود دارد.

بدین توضیح که طبق ماده 100 قانون شهرداری، مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیکی اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند صرف نظر از اینکه ملک آنان مشاع (مشترک) باشد یا مفروز (تفکیک شده).

 در حالی که افراز املاک مشاع که جریان ثبتی آنها خاتمه یافته، براساس قانون افراز و فروش املاک مشاع، در صورتی که مورد تقاضای یک یا چند شریک باشد با واحد ثبتی محلی خواهد بود که ملک مذکور در حوزه آن واقع است.

همچنین ماده 154 قانون ثبت اسناد و املاک مقرر داشته: «دادگاه‌ها و ادارات ثبت اسناد و املاک باید طبق نقشه تفکیکی که به تأیید شهرداری محل رسیده باشد نسبت به افراز و تفکیک کلیه اراضی واقع در محدوده شهرها و حریم آنها اقدام نمایند و شهرداری‌ها مکلفند براساس ضوابط طرح جامع تفصیلی یا هادی و دیگر ضوابط مربوط به شهرسازی نسبت به نقشه ارسالی از ناحیه دادگاه یا ثبت ظرف دو ماه اظهارنظر و نظریه کتبی را ضمن اعاده نقشه به مرجع استعلام‌کننده اعلام دارند…»

وکیل شهرداری در ونک

صدور پروانه احداث بنا از جانب شهرداری برای قطعه مورد تصرف مالک مشاعی (مشترک) به منزله موافقت با افراز یا تفکیک ملک نیست.

همان‌طور که در مقررات مذکور آمده است، انجام افراز یا تفکیک املاک مستلزم رعایت مقررات مربوط است و صرف موافقت سایر شرکاء برای انجام آن کفایت نمی‌کند.

بدین‌ترتیب، چون صدور پروانه و افراز یا تفکیک مقررات خاصی دارند، در هر مورد براساس مقررات همان مورد باید اقدام شود و در این حالت تعارضی هم بین این اقدامات متصور نخواهد بود.

الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمان

مرجع رسمی الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمانی و صدور مجوز بازسازی ساختمانی که نیاز به بازسازی دارد و شهرداری بدون دلیل قانونی و موجه از صدور پروانه ساختمان یا مجوز امتناع می‌ورزد، دیوان عدالت اداری است.

متخصصین ما در موسسه حقوقی مهر پارسیان با داشتن درصد بالایی پرونده موفق در دیوان عدالت اداری آماده پذیرش پرونده های تخصصی در دیوان عدالت اداری هستند.

دفتر وکیل شهرداری ونک

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته ساختمان و گمرک، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل شهرداری در ونک

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *