شکایت از شرکت های لیزینگ

شکایت از شرکت های لیزینگ

شکایت از شرکت های لیزینگ


امروز با موضوع شکایت از شرکت‌ های لیزینگ با شما هستیم.

وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ مقرر می‌دارد، شرکت‌های لیزینگ باید در زمینه فروش اقساطی و همچنین قرار داد اجاره به شرط تملیک (مالی یا چیزی را به کسی دادن) فعالیت داشته باشند، که برای انجام این فعالیت‌ها از سوی بانک مرکزی نیاز به مجوز دارند.

شرکت‌های لیزینگ به عنوان یک شرکت تجاری، باید طبق آیین‌نامه بانک مرکزی عمل نمایند و در برابر تعهدات مالی خود در قبال مشتری مسئول باشند.

چنانچه این شرکت‌ها برخلاف دستور العمل‌های لازم و یا در برابر مشتریان بر خلاف آن چه مسئول هستند، عمل نمایند. متخلف به شمار می‌روند و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

مطابق قرارداد لیزینگ، موجر (مالک) کالای مورد نظر و نیاز مستاجر (مورد اجاره) را با استفاده از منابع مالی خود از فروشنده یا تولیدکننده تأمین نموده و مورد اجاره را برای مدت تعیین شده در قرارداد (مدت بازپرداخت تسهیلات) به‌صورت اجاره در اختیار مستأجر قرار می‌دهد.

البته مستأجر اختیار دارد در پایان مدت قرارداد و پس از تسویه، مورد اجاره را تملک نموده یا به موجر مسترد نماید.

در صورتی که مستأجر در پایان مدت قرارداد خواستار (متقاضی) تملک (صاحب شدن) مورد اجاره باشد، باید مبلغی را که در ابتدای دوره با توجه به استهلاک (فرسودگی) و عمر مفید مورد اجاره به‌ عنوان قیمت فروش یا باقیمانده یا ارزش اسقاطی‌ مورد اجاره تعیین گردیده است، به موجر پرداخت نماید.

هرچند در حال حاضر اکثر شرکت‌های لیزینگ در ایران، ارزش باقیمانده را در محاسبات برابر صفر فرض می‌نمایند.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع شکایت از شرکت‌های لیزینگ پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع شکایت از شرکت‌های لیزینگ

 لیزینگ چیست؟

لیزینگ مالی چیست؟

ماهیت شرکت‌های لیزینگ و حوزه فعالیت آن‌ها چیست؟

ضوابط شرکت‌های لیزینگ در رابطه با تعهدات و قراردادها چیست؟

موارد شکایت از شرکت‌های لیزینگ چیست؟

کلاهبرداری در قالب شرکت‌های لیزینگ چگونه می‌باشد؟

نحوه‌ شکایت از شرکت‌های لیزینگ چیست؟

کلاهبرداری با تاخیر در تحویل خودرو مطابق کدام ماده قانونی است؟

بهترین وکیل در زمینه شکایت از شرکت‌های لیزینگ چه ویژگی دارند؟

پاسخ تمام این سوالات در مقاله پیش‌رو موجود است، با ما همراه باشید.

لیزینگ چیست؟

طبق گفته‌های وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ، نوعی عملیات مالی یا اجاره اعتباری را لیزینگ گویند.

مجموعه‌ای از فعالیت‌های اعتباری کاملا تخصصی از نوع اجاره، که در قراردادی بین دو یا چند شخص حقیقی یا شخص حقوقی (شرکت و سازمان)، به منظور بهره‌برداری از عین یک کالا یا منفعت کالای سرمایه‌ای (یا مصرفی) با دوام، واگذار یا منعقد (نوشته) می‌شود.

لذا روش لیزینگ، مجموعه‌ای از مبادلات اقتصادی مشتمل (شامل) بر خرید، اجاره و در نهایت، فروش (تملیک) را در بر می‌گیرد.

با شکل‌گیری و توسعه فعالیت نهادهای دولتی و خصوصی، در زمینه‌ امور اقتصادی و بانکی، این امر مهیا (آماده) گردیده است تا بانک مرکزی برای توسعه‌ بیشتر این اقدامات، اقدام به تاسیس سازمان‌ها و نهادهایی نماید.

لذا در زمینه انجام معاملات تحت عنوان و شرایط خاص با مشتریان در مورد نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول و همچنین به صورت مشارکت مدنی و تجارتی فعالیت می‌نمایند.

 

وکیل ملک دیباجی

هر یک از این نهادها باید تحت نظارت و مجوز بانک مرکزی، اقدام به فعالیت در چارچوبی که تعیین می‌کند، داشته باشند و هر گونه تخطی (تخلف یا سرپیچی) از انجام وظایف مذکور، موجب برخورد انضباطی و یا حتی حقوقی با نهاد مربوطه خواهد بود.

یکی از این نهادها و موسسات مالی مورد نظر، شرکت‌های لیزینگ (واسپاری) است که از طرف بانک مرکزی مجوز لازم برای انجام فعالیت‌های تجاری و مدنی را دارا خواهند بود.

قرارداد اجاره به شرط تملیک ملک

طبیعی است که شرکت‌های لیزینگ، با عقد قرارداد با مشتریان و اشخاصی که به آن‌ها رجوع می‌کنند، متعهد به اجرای تعهدات حقوقی ناشی از قرارداد خود هستند.

در صورت تخطی (خلاف) شرکت‌های لیزینگ از اجرای تعهدات خود، با شکایت از شرکت‌های لیزینگ می‌توان مانند هر شخص دیگری الزام آن را به اجرای مفاد (متن) قرارداد، درخواست نمود.

لیزینگ مالی چیست؟

وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ اذعان دارند، لیزینگ مالی یا لیزینگ سرمایه، نوعی لیزینگ است.

لذا به اجاره‌کننده، حق استفاده از کالا را می‌دهد و در پایان مدت قرارداد، لقب مالکیت کالا را، با قیمتی نمادین و از پیش تعیین شده، به اجاره‌کننده منتقل می‌کند.

مدت زمان قرارداد در لیزینگ مالی، در برگیرنده بخش اعظم زمان عمر مفید (اقتصادی) کالا می‌شود و قراردادها به لحاظ ماهیتی، قابل فسخ نمی‌باشند.

به عبارت دیگر، حتی اگر اجاره‌کننده، خواهان استفاده از کالا در زمان مورد توافق نباشد، می‌بایست اجاره‌بهای لیزینگ از پیش تعیین شده را بپردازد.

در لیزینگ مالی، اجاره‌کننده، مدل و سایر مشخصات کالا را تعیین می‌کند و با عرضه‌کننده بر سر قیمت، مدت زمان پرداخت و شرایط تحویل، به مذاکره (گفت و گو) می‌پردازد.

در مرحله (وضعیت) خرید کالا، اجاره‌دهنده موارد مربوط به تأمین مالی را در چارچوب قرارداد با اجاره‌کننده تنظیم می‌کند.

از آنجا که در پایان قرارداد، کالا توسط اجاره‌کننده با قیمتی نمادین خریداری می‌شود، اجاره بهای محاسبه شده در لیزینگ مالی، شامل هزینه‌های زمان خرید تجهیزات و همچنین هزینه‌های مالی حین قرارداد است.

ابطال قرارداد فروش اقساطی بانک

در اجرای لیزینگ مالی، هزینه‌های استفاده از وسایل و تجهیزات مانند: نگهداری، تعمیر و بیمه توسط اجاره‌کننده پرداخت می‌شود.

در لیزینگ مالی، ارزش فعلی خالص مجموع اجاره‌بهای پرداختی، بزرگتر از قیمت تجهیزات است.

ماهیت شرکت‌های لیزینگ و حوزه فعالیت آن‌ها چیست؟

وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ این‌گونه شرح دادند، یکی از نهادهای تجارتی که در قالب شرکت سهامی در زمینه انجام معاملات با اشخاص حقیقی و حقوقی، اقدام به تجارت و تنظیم قرارداد می‌نماید، شرکت های لیزینگ هستند، که برای تاسیس و فعالیت آن‌ها شرایط و ضوابطی مطرح می‌باشد.

شرکت‌های لیزینگ به عنوان شرکت سهامی هستند، که به جهت تامین (فراهم سازی) مالی مشتری از طریق تهیه کالا و اموال (منقول و غیرمنقول) و با واگذاری آن در قالب فروش اقساطی و قرارداد اجاره به شرط تملیک (اعطا کردن) به مشتری، اقدام و فعالیت می‌نمایند.

لیست بهترین وکلای بانکی

بنابراین همان طور که مطرح گردید، حوزه فعالیت شرکت‌های لیزینگ خود باید صرفا در زمینه امور فروش اقساطی و قرارداد اجاره به شرط تملیک باشد و برای انجام هرگونه از فعالیت‌هایی که شرکت‌های لیزینگ مجاز به ان می‌باشند، تایید و اجازه بانک مرکزی نیاز است.

قرارداد اجاره به شرط تملیک خودرو یا ملک، قراردادی است.

طبق این قراردادی بودن، شرکت‌های لیزینگ با واگذاری و اجاره اموال منقول و غیرمنقول به اشخاص حقیقی و حقوقی، شرط می‌کند، که در صورت انجام تعهدات و مفاد قرارداد و همچنین پرداخت اقساط مال‌الاجاره توسط مستاجر، مالکیت عین موضوع مال منقول و غیر منقول منتقل گردد.

اجاره ‌به‌ شرط‌ تملیک خودرو

فروش اقساطی به عنوان قالب دیگر قرارداد، انتقال مالکیت اموال منقول و غیرمنقول به اشخاص می‌باشد و به این صورت که ثمن (ارزش) آن به صورت تقسیطی (قسط بندی کردن) و در مقاطع زمانی مشخص، با مبلغ مشخص و همراه با درصدی به عنوان سود تسهیلات، پرداخت می‌گردد.

ضوابط لازم شرکت‌های لیزینگ در رابطه با تعهدات و قراردادها

هرگونه فعالیت شرکت‌های لیزینگ، منوط به اخذ (گرفتن) مجوز از بانک مرکزی بر اساس آیین‌نامه و بخش‌نامه است که آن را منتشر می‌کنند، می‌باشد.

شرایط و ضوابط حاکم بر قراردادهای شرکت‌های لیزینگ را وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ در ذیل آورده:

1_ قراردادهای لیزینگ تحت عنوان اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی با اشخاص منعقد می‌شود و در نتیجه باید احکام و شرایط آن را به طور کامل داشته باشد، تا ملاک اعتبار باشد.

2_ شرکت‌های لیزینگ در قرارداد اجاره به شرط تملیک، حق درج عدم انتقال مالکیت کالای منقول و غیر منقول را ندارد.

3_ پرداخت هر مبلغی تحت عناوین سود علی حساب، سود قطعی، سـود دوران مشارکت و غیره ممنوع است.

نمونه شکایت از بانک

4_ نرخ سود تسهیلات اعطایی شرکت‌های لیزینگ حداکثر به میزان ٣ واحد درصـد، بیشـتر از نرخ سود تسهیلات اعطایی مصوب شورای پول و اعتبار برای مؤسسات اعتباری خواهد بود.

5_ شرکت لیزینگ مجاز به دریافت و نگهداری سپرده از مشتریان نمی‌باشد.

6_ اخذ هر مبلغی خارج از قرارداد شرکت لیزینگ با مشتری تحت عنوان ودیعـه و نظـایر آن، ممنوع است.

7_ شرکت‌های لیزینگ در صورت عدم اجرای تعهد مالی خود، موظف به جبران خسارات ناشی از عدم اجرای تعهدات می‌باشد و این میزان با توجه به توافق طرفین تعیین می‌شود.

موارد شکایت از شرکت‌های لیزینگ

مطابق اظهارات وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ، با توجه به تجاری بودن شرکت‌های لیزینگ و اقدامات خود در قالب شرکت سهامی، عهده‌دار انجام تعهدات مالی خود در قبال مشتریان می‌باشند و همچنین از طرفی با توجه به دستور‌العمل و آیین‌نامه‌ای که بانک مرکزی منتشر کرده، باید عمل نمایند.

در صورتی که شرکت‌های لیزینگ بر خلاف موارد ذیل عمل نمایند، متخلف و خاطی شناخته می‌شوند و تخلف او دارای آثار حقوقی است:

  • عدم ارائه اطلاعات از سوی شرکت لیزینگ و یا ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده توسط مدیران شرکت لیزینگ به بانک مرکزی.
  • در صورت سلب صلاحیت هر یک از اعضای هیات مدیره و یا مدیر عامل و عدم معرفی اعضای جدید.
  • تخطی از مفاد دستورالعمل، سایر مقررات ذیربط و تعهدنامه‌های ارائه شده.
  • عدم ایفای بدهی‌ها و تعهدات نسبت به مشتریان
  • فعالیت نداشتن و یا ناتوانی در انجام عملیات لیزینگ به تشخیص بانک مرکزی
  • اعلام ورشکستگی و توقف شرکت‌های لیزینگ در پرداخت تعهدات و مطالبات طلبکاران

کلاهبرداری در قالب شرکت‌های لیزینگ

کلاهبرداری رایج لیزینگی را وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ در ذیل شرح می‌دهد:

کلاهبرداری در فروش خودروهای لیزینگی معمولا به این صورت است، که افراد با دیدن پیش پرداخت کم و سود کم اقساط این خودروها، که از قیمت خودروهای ثبت نامی در کارخانه‌ها کمتر می‌شود، فریب می‌خورند.

به خیال قیمت مناسب و کمتر از معمول، با شرکت‌های کلاهبردار لیزینگ خودرو معامله و سریعا پول را برای آن‌ها واریز می‌نمایند و دیگر از صاحبان شرکت و نه از تحویل خودرو خبری می‌شود.

در جرایم مالی، زمانی که شخصی به عنوان متهم یا مجرم، مال متعلق (مربوط) به طرف دیگری را کسب کرده باشد، به ۲ دسته تقسیم می‌گردند:

دسته اول، برای اینکه مال برده شده پس گرفته شود و خسارات آن جبران شود، نیازمند ارائه دادخواست جداگانه از دادخواست کیفری است.

دسته دوم، برخلاف دسته اول، اگر دادگاه جرم را احراز کند و ثابت شود که جرمی واقع شده، علاوه بر محکوم کردن فرد یا شرکت لیزینگ به مجازات، به اِعاده یا استرداد (پس دادن) وجه (مال) نیز رأی می‌دهد و نیازی به ارائه دادخواست جداگانه برای تقاضای استرداد وجه نیست.

به خاطر داشته باشید که کلاهبرداری با فروش اقساطی خودرو، می‌تواند ظاهری قانونی داشته باشد.

بنابراین اگر آگهی فروش خودرو از شرکت‌های لیزینگی را از روزنامه پیدا کردید، دلیل بر قانونی بودن فعالیت آن‌ها نیست.

برای اطمینان از اینکه شرکت‌های لیزینگ، قانونی و معتبر هستند، به سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی WWW.CBR.IR  مراجعه نمایید و یا با شماره ۱۲۹ مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه تماس بگیرید.

نحوه شکایت از شرکت‌های لیزینگ

با توجه به اینکه شرکت‌های لیزینگ خود تحت عنوان شرکت‌های سهامی تشکیل می‌گردد، در نتیجه تعهدات مالی شرکت‌های لیزینگ در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی، باید با توجه به مفاد قرارداد و به طور کامل انجام گردد.

در صورتی که اقدامات و فعالیت شرکت‌های لیزینگ، از موارد عدم ایفای تعهدات مالی و یا از موارد تخلفات شرکت‌های لیزینگ باشد، در این صورت می‌توان شکایت از شرکت‌های لیزینگ را به مراجع صالح مطرح نمود.

مشاوره حقوقی تسهیلات بانکی

در صورتی که شرکت‌های لیزینگ دارای تعهدات مالی نسبت به مشتریان خود باشند و ایفا (انجام) ننمایند، بر اساس قانون تعهدات، خواهان می‌تواند شکایت از شرکت‌های لیزینگ را تحت عنوان الزام به اجرای تعهدات مالی و قراردادی (اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی) در دادگاه‌های حقوقی عمومی، واقع در نزدیکی محل شرکت اقامه نماید.

هرگاه شرکت‌های لیزینگ به تعهدات و مفاد شروط قراردادی خود اقدام ننمایند و بر خلاف آن اقدام کنند، الزام به انجام شروط را می‌توان از دادگاه مطالبه (تقاضا یا درخواست) نمود.

مطالبه خسارت قراردادی

همچنین می‌توان شکایت از شرکت‌های لیزینگ را به بانک مرکزی مطرح نمود.

بانک بر حسب مورد و با بررسی موارد مذکور نسبت به تذکر و اخطار کتبی، توقف برخی فعالیت‌های شرکت‌های لیزینگ، سلب صلاحیت اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و جانشین مدیر عامل، تعلیق عملیات لیزینگ یا ابطال اجازه‌نامه فعالیت و یا سایر موارد قانونی اقدام می‌نماید.

حقوق کارگر زن

از جهتی دیگر ممکن است شرکت‌های لیزینگ، بدون کسب اجازه‌نامه اولیه و اصولی از بانک مرکزی تشکیل گردند و اقدام به فعالیت داشته باشند.

به همین جهت، به صورت متقلبانه و با اعلام اینکه در زمینه قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی فعالیت می‌نمایند.

لذا اقدام به اخذ پول و مبالغی از مشتریان نمایند، بدون اینکه انجام تعهدی از جانب آن‌ها موجود باشد، که در این صورت می‌توان شکایت از شرکت‌های لیزینگ را تحت عنوان کلاهبرداری شرکت‌های لیزینگ در دادسرا مطرح نمود.

کلاهبرداری با تاخیر در تحویل خودرو

وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ می‌گوید، طبق تبصره ۱ ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو:

عرضه کننده خودرو موظف است در صورت تأخیر در تحویل خودرو، از تاریخ تحویل مندرج در قرارداد تا زمان تحویل خودرو به مصرف کننده، مبلغ خسارت تأخیر در تحویل را نسبت به وجوه پرداختی محاسبه و پرداخت نماید.

پس وقتی در متن قرارداد بین طرفین، زمان معینی برای تحویل خودرو مشخص شده است، باید طبق قرارداد، در آن زمان خاص خودرو تحویل داده شود.

در غیر این صورت، کلاهبرداری و تخلف از قرارداد است و علاوه بر شکایت و مجازات، خسارت تأخیر در تحویل خودرو قابل مطالبه است.

بهترین وکیل در زمینه شکایت از شرکت‌های لیزینگ

بهترین وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ، کسی است که به صورت تخصصی مهارت کافی در مسائل مالی و قراردادی را دارد و با تمام مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط با بحث لیزینگ آشنا می‌باشد.

تجربه کافی در تنظیم متن دادخواست و طرح شکواییه داشته باشد، که با ضمیمه کردن دلایل و اسناد، در روند و مراحل رسیدگی پرونده موثر باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل شکایت از شرکت‌های لیزینگ هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه شکایت از شرکت‌های لیزینگ، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

 

اگر از خریدار قسط کسر نگردد، چه اقدامی باید انجام شود تا جریمه نگردد؟

خریدار طبق قرار داد بلافاصله متعهد است به حسابداری مرتبط محل اطلاع دهد و تا کسر اقساط پیگیر باشد، در صورتی‌که چند قسط کسر نشود، بعد از رفع مشکل اقساط معوقه (عقب افتاده) بصورت یکجا در اولین ماه کسر خواهد شد.

قانون لیزینگ در ایران چیست؟

در قانون ایران لیزینگ به عنوان قرارداد اجاره به شرط تملیک مطرح گردیده و در ماده ۵۷ و ۶۴ آیین‌نامه تسهیلات اعطایی بانکی، مصوب ۱۳۶۲، به اختصار شرح و شرایط آن بیان شده است.

لیزینگ عملیاتی چیست؟

یکی کاربردی‌ترین و قدیمی‌ترین انواع قرارداد لیزینگ، لیزینگ عملیاتی یا بهره‌‌برداری می‌باشد، که بر اساس این قرارداد، حق بهره‌برداری از مورد اجاره، برای مدت معینی به مستاجر داده می‌شود.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (15 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام من از یک شرکت تولید خودرو سنگین ۵ عدد ماشین لیزینگی خریداری کردم منتها شرکت به مفاد قرار داد عمل نمیکنه آیا میشه کاری انجام دادم وکیلی دارید بتون من راهنمایی کنه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شرکتهای لیزینگ به عنوان یک شرکت تجاری، باید طبق آییننامه بانک مرکزی عمل نمایند و در برابر تعهدات مالی خود در قبال مشتری مسئول باشند. در صورت تخطی (خلاف) شرکتهای لیزینگ از اجرای تعهدات خود، با شکایت از شرکتهای لیزینگ میتوان مانند هر شخص دیگری الزام آن را به اجرای مفاد (متن) قرارداد، درخواست نمود. شما میتوانید جهت مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • من اسفند 98 رفتم تهران و از یک شرکت لیزینگ خودرو، ماشین ثبت نام کردم. با پیش پرداخت 50 میلیون. قرار بود 20 روز کاری تحویل بدن که به خاطر کرونا عقب افتاد. خرداد فهمیدم شرکت کلاهبرداری کرده و من بندرعباس بودم و به خاطر موقعیت شغلی و عدم اطلاعات کافی، نتونستم برم تهران و پیگیری کنم. خیلی ها هم بهم گفتن پیگیری فایده نداره و به جایی نمیرسی. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید، من باید چکار بکنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر شرکت وجود خارجی نداشته و کلاهبرداری شده باشد، شما میتوانید شکایت کیفری در تهران مطرح نمایید. اما اگر شرکت وجود دارد ولی خودرو را تحویل نمیدهند، میتوانید دادخواست حقوقی مبنی بر الزام شرکت یا شخص به ایفای تعهدات مندرج در قرارداد (البته اگر قرارداد داشته باشید) مطرح کنید. برای بررسی مدارک و دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور شکایت از شرکت لیزینگ با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *