انواع قراردادهای استارت آپ

انواع قراردادهای استارت آپ

انواع قراردادهای استارت آپ


بهترین وکیل حوزه استارت آپ ها در این نوشتار به بررسی انواع قراردادهای استارت آپ پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، شرایط، اهداف و انواع قرارداد سرمایه­ گذاری شرکت­ های نوپا (استارت­ آپ­ ها)

هنگامی که یک شرکت نوپا (استارت­ آپ) به دنبال جمع آوری سرمایه است، یکی از گزینه ها این است که با یک سرمایه گذار خطرپذیر یا سرمایه­ گذار فرشته، قرارداد سرمایه­ گذاری منعقد کند، این قرارداد شرایط و ضوابط سرمایه­ گذاری را مشخص می­کند و بطور معمول توسط شرکت راه­ اندازی و سرمایه­ گذار امضاء می­ شود.

قرارداد سرمایه گذاری در سهام خصوصی یک شرکت­ نوپا (استارت­ آپ) مدل کسب و کار سود آور است. علی­رغم خطرهایی که در حمایت از شرکت­ های در حال رشد وجود دارد، بازدهی عظیم عوامل خطر را متعادل می­کند، این دسته از سرمایه­ گذاری­ ها در مقایسه با روش­ های سنتی سرمایه­ گذاری بازده بالاتر و سریع­ تری را ارائه می­ دهند. قراردادهای سرمایه گذاری نیروی الزام­ آور در این ساختار پیچیده هستند.

معامله­ های سهام خصوصی شامل تراکنش­ های پولی میلیونی است. افق سرمایه­ گذاری برای چنین صندوق­ هایی بطور معمول بین 4 تا 6 سال است. از آنجایی که شرکت­ های­ نوپا (استارت­ آپ­ ها) بستر رشد دریافت‌ کنندگان مشترک چنین سرمایه‌ هایی هستند، برای حفظ منافع همه سهامداران درگیر در معامله، مدارک قانونی لازم است و این نقش اصلی قراردادهای سرمایه­ گذار است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع قراردادهای استارت آپ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد سرمایه ­گذاری

قرارداد سرمایه ­گذاری یک سند قانونی است که تمام شرایط و ضوابط مورد توافق 2 جانبه بین سرمایه ­گذار و شرکت­ گیرنده را شرح می دهد. سرمایه ­گذاری ­ها بطور معمول به­ صورت نقدی، انتقالی و در برخی موارد به صورت دارایی­ های مشهود انجام می­ شود. با این وجود، هر سرمایه‌ گذاری انتظار نرخ بازده قابل‌ توجهی در سرمایه‌ گذاری خود دارد، شرکت­ دریافت­ کننده وجوه باید نرخ بازده واقعی، جدول زمانی قابل دستیابی و جزئیات نحوه و زمان انتقال بازده به سرمایه­ گذار را اعلام کند.

شرایط و ضوابط تعیین شده در قرارداد سرمایه­ گذار برای هر 2 طرف غیرقابل فسخ و الزام آور است. هرگونه اختلاف در هر 2 طرف واجد شرایط یک رقابت قانونی است. در برخی موارد که تامین مالی شامل سهامداران متعدد است، یک معامله قراردادی به حمایت از حقوق ذی­ نفعان اقلیت کمک می­کند، این یک روش قابل اعتماد برای توزیع توان در فرآیند سرمایه­ گذاری است، هر سرمایه­ گذار دیدگاه روشنی از سهم خود و بازده مربوطه دارد.

قرارداد سرمایه­ گذاری یک سند جامع است که تمام جنبه­ های یک معامله سرمایه­ گذاری را شرح می­ دهد، در ازای هر ذی­ نفع، دیدگاه روشنی از مشارکت­ ها و انتظارهای خود ارائه می­ شود.

نکته­ های مهم مذاکره برای انعقاد قراردادهای سرمایه­ گذاری

هنگام مذاکره برای انعقاد قرارداد سرمایه­ گذاری باید به نکته­ های ذیل توجه داشت؛

  • شرایط و ضوابط سرمایه­ گذاری باید به صورت واضح، مختصر و بدون ابهام نوشته شود،
  • قرارداد باید بطور خاص با نیازهای شرکت استارت آپ و سرمایه گذار تنظیم شود،
  • موافقت­نامه باید بطور منظم بررسی و به روز شود تا تغییرات در وضعیت شرکت یا سرمایه­ گذار را منعکس کند،
  • قرارداد باید توسط یک بند محرمانه محافظت شود تا از اسرار شرکت و سرمایه گذار محافظت شود.

دلایل انعقاد قراردادهای سرمایه­ گذاری

عمده دلایلی که شرکت­ های­ نوپا (استارت­ آپ­ ها) به سمت انعقاد قرارداهای سرمایه­ گذاری متمایل می­ شوند که به شرح ذیل عبارتند از؛

  • شرکت­ های­ نوپا (استارت­ آپ­ ها) بطور معمول یک شرکت نوآور با محصول، خدمات یا مدل کسب و کار جدید است که پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در حوزه خود را دارد،
  • با توجه به ریسک و عدم قطعیت مرتبط با سرمایه­ گذاری در یک شرکت­­ نوپا، دلایل مختلفی وجود دارد که افراد و شرکت­ های سرمایه­ گذاری بطور یکسان علاقه­ مند به مشارکت هستند.

دلایل سرمایه­ گذاری در یک شرکت­­ نوپا (استارت آپ)

برخی از دلایل کلیدی برای سرمایه­ گذاری در یک شرکت­­ نوپا (استارت آپ) به­ شرح ذیل عبارتند از؛

  • پتانسیل بازدهی بالا،
  • فرصت­ بخشی از چیزی جدید و بالقوه مخرب،
  • از اقبال اینکه، می­تواند به یک موفقیت جهانی تبدیل شود، برخوردار است.

موارد انعقاد قراردادهای سرمایه­ گذاری

برخی از موارد متداول که در آن فرد نیاز به یک توافق سرمایه­ گذاری دارد، عبارتند از؛

  • سرمایه­ گذار جدید در هیات مدیره.
  • فروش سهام جدید شرکت.
  • شفاف­ سازی و رفع مغایرت­ ها.

مزایای قرارداد سرمایه گذاری

قرارداد سرمایه­ گذاری یک سند قانونی است که شرایط و ضوابطی را که براساس آن سرمایه­ گذاران منابع مالی (پول) در اختیار شرکت­ نوپا (استارت آپ) قرار می­دهند را مشخص میکند، داشتن یک قرارداد سرمایه­ گذاری مهم است زیرا می­تواند به محافظت از حقوق سرمایه­ گذار و شرکت­ نوپا (استارت آپ) کمک کند.

یک قرارداد سرمایه­ گذاری هم­چنین می­تواند با اطمینان از روشن بودن شرایط سرمایه­ گذاری و انجام به موقع سرمایه­ گذاری به حفظ منافع سرمایه­ گذار کمک کند، علاوه بر این، یک قرارداد سرمایه‌ گذاری میتواند برای سرمایه‌ گذاران در برابر خطرهایی مثل: از دست دادن پول در صورت ورشکستی شرکت­ نوپا (استارت آپ) محافظت بیشتری ایجاد می­کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع قراردادهای استارت آپ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مفاد قرارداد سرمایه گذاری

یک قرارداد سرمایه­ گذاری می­تواند شامل مفاد ذیل باشد؛

  • حقوق و تعهدات سهامداران،
  • دستورالعمل­ های سرمایه­ گذاری،
  • شرایط خروج،
  • محافظت در برابر دعاوی حقوقی.

اطلاعات مهم قرارداد سرمایه­ گذاری

یک قرارداد سرمایه ­گذاری از جهات بسیاری سند هویت همه طرف­ های درگیر در معامله است، بنابراین اطلاعات اولیه در این قراردادها شامل موارد ذیل می­ باشد؛

  • جزئیات خاص سرمایه­ گذار،
  • جزئیات شرکت مثل: نام، آدرس و تاریخ انعقاد قرارداد،
  • میزان دقیق سرمایه­ گذاری،
  • احراز منابع سرمایه­ گذاری به­ ویژه در مورد سرمایه گذاران متعدد،
  • شکل سرمایه­ گذاری،
  • درصد سهام مشترک شرکت،
  • نرخ بازدهی وعده داده شده،
  • تاریخ ها و جدول زمانی مهم،
  • نحوه انتقال بازده،
  • نرخ بهره،
  • متغیرهای دخیل در موفقیت سرمایه­ گذاری،
  • عوامل خطر احتمالی،
  • میزان مشارکت سرمایه ­گذاران در مدیریت شرکت،
  • طرح ­های اضطراری در صورت ورشکستگی یا در صورت انحلال شرکت،
  • روش­ های گزارش دهی برای ذی ­نفعان،
  • امضاء همه ذی نفعان.

مفاد کلیدی قرارداد سرمایه ­گذاری

قراردادهای سرمایه ­گذاری باید شامل مفاد کلیدی ذیل باشند؛

شرح مختصر فعالیت شرکت

بخش اول قرارداد باید خلاصه‌ ای از شرکت، از جمله؛ مدل کسب‌ و کار، مکان و وضعیت فعلی آن را ارائه دهد. این به سرمایه­ گذار کمک می­کند تا بفهمد روی چه چیزی سرمایه­ گذاری می­کند و هم­چنین کمک می­کند تا تصمیم­ های آگاهانه بگیرد.

نمایندگی­ ها و ضمانت­ های سرمایه­ گذاری

این موافقت­نامه باید جزئیات و ضمانت‌ های ارائه شده توسط استارت‌ آپ و سرمایه‌ گذار را شرح دهد. این نمایندگی‌ ها و ضمانت‌ ها باید مشخص و دقیق باشند و با اطلاعات ارائه شده با بخش شرح مختصر فعالیت شرکت مطابقت داشته باشند، برای مثال: استارت آپ باید بتواند شواهدی را ارائه دهد که منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه برنامه­ ریزی شده خود را دارد و سرمایه­ گذار باید بتواند تائید کند که شرایط توافق انجام شده است.

حقوق اولین امتناع و حق فسخ

هر 2 طرف باید حق رد یا لغو قراردادهای سرمایه­ گذاری را در هر زمانی به­ هر دلیلی داشته باشند، این به محافظت از هر 2 طرف در صورت بروز شرایطی که یکی از طرفین دیگر مایل به سرمایه­ گذاری در شرکت نیست، کمک می­کند.

سلب مسئولیت از ضمانت­ نامه

این توافق­نامه همچنین باید شامل سلب مسئولیت از ضمانت­ نامه باشد، این سلب مسئولیت بیان میکند که طرفین تضمین نمیکنند، که شرکت به نتایج مالی خاصی دست خواهد یافت یا هرگونه اظهارهای یا ضمانت‌ های ارائه شده در قرارداد محقق خواهد شد.

جبران طرفین

توافقنامه باید حقوق و تعهدهای هر یک از طرفین را در مورد غرامت مشخص کند، این امر به محافظت از هر 2 طرف در برابر هرگونه خسارت مالی یا حقوقی متحمل شده در نتیجه سرمایه­ گذاری­ ها یا اقدام­ های انجام شده توسط طرف مقابل در رابطه با سرمایه­ گذاری کمک می­کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع قراردادهای استارت آپ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط انعقاد قرارداد سرمایه گذاری

هنگام تنظیم و انعقاد یک قرارداد سرمایه­ گذاری در چارچوب یک شرکت نوپا (استارت­ آپ) چندین شرط مهم به­ شرح ذیل وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند؛

الف. خطر پذیری سرمایه­ گذاری

اولین و مهمترین نکته­ های قرارداد سرمایه­ گذاری است، یک شرکت­ نوپا (استارت­ آپ) بالذات خطر پذیر است و هر سرمایه­ گذاری باید بر این اساس ارزیابی شود. مفاد قرارداد باید منعکس­ کننده این خطر باشد و باید برای ضررهای احتمالی تمهیدهایی در نظر گرفته شود.

ب. حدود انتظارهای طرفین

نکته مهم دیگر حدود انتظارهای طرفین، هم سرمایه‌ گذار و هم شرکت استارت‌ آپ باید بدانند که در چه چیزی قرار دارند، قرارداد باید شرایط سرمایه­ گذاری، حقوق و تعهدهای طرفین و سایر مقررات مربوط را مشخص کند.

پ. انتخاب محل انعقاد قرارداد سرمایه­ گذاری

شرط سوم انتخاب محل انعقاد توافق­نامه که دادگاه صالح رسیدگی به اختلاف­ های قراردادی دادگاهی است که توافق­نامه در حوزه­ های قضائی آن منعقد شده، محل انجام تعهد است.

ت. موضوع در انعقاد قرارداد سرمایه­ گذاری

در نهایت، یک قرارداد سرمایه­ گذاری باید به شیوه­ ای واضح، مختصر و قابل درک تنظیم شود، هم برای سرمایه­ گذار و هم برای شرکت استارت آپی باید به راحتی قابل درک باشد و حاوی مفاد پیچیده یا محرمانه نباشد.

انواع قراردادهای سرمایه­ گذاری

اگرچه اطلاعات اساسی موجود در قراردادهای سرمایه­ گذاری یکسان است، ولی ساختار واقعی با ماهیت سرمایه­ گذاری متفاوت است. به ویژه با ظهور فرهنگ شرکت­ نوپا (استارت‌ آپ) بازارهای سرمایه‌ گذاری ابزاری نوآورانه برای فعال‌ سازی و تسهیل فرآیند تامین مالی ایجاد کرده‌ اند که قرارداد سرمایه­ گذاری رایج برای استفاده در شرکت­ های نوپا استفاده می­ شود، انواع مختلفی از قراردادهای سرمایه­ گذاری وجود دارد که تجارت­ ها و کسب و کارها می­توانند از آن ها برای تامین بودجه استفاده کنند و این موافقتنامه‌ ها میتوانند از نظر جزئیات گنجانده شده در آن ها متفاوت باشند که به­ شرح­ ذیل عبارتند از؛

الف) قرارداد سرمایه­ گذاری سهام

در این نوع سرمایه­ گذاری، سرمایه­ گذار با خرید سهام یک شرکت در ازای پرداخت وجوه موافقت می­ کند و پس از انتقال وجوه براساس مفاد قرارداد، شرکت، سهام وعده داده شده را طبق جدول زمانی از پیش توافق شده، به نام سرمایه­ گذار صادر می­کند و نوع قرارداد سرمایه­ گذاری مورد استفاده در اینجا به عنوان قرارداد پذیره نویسی سهام شناخته می­ شود. به­ تعبیر دیگر قراردادهای سرمایه­ گذاری قراردادهای حقوقی بین سرمایه­ گذار و شرکت­ نوپا (استارت­ آپ) هستند که سرمایه­ گذار وجوهی را با هدف دریافت سود قابل بازگشت تامین می­کند و به­ نوبه خود، شرکت­ نوپا (استارت­ آپ) از سرمایه­ گذاری مالی فرد در تجارت محافظت می­کند و قانون اوراق بر قراردادهای سرمایه­ گذاری حاکم است.

ب) قرارداد سرمایه­ گذاری (بدهی) خطر پذیر

بدهی مخاطره آمیز جایگزینی برای سرمایه­ گذاری در سهام است که این بطور معمول به استارت‌ آپ‌ هایی اعطا می‌ شود که چندین دوره سرمایه‌ گذاری خطر پذیر را دیده‌ اند و در موقعیتی نیستند که ارزش سهام را بیشتر کاهش دهند. در این موارد، موسسه­ های مالی – اعتباری مثل بانک­ ها وجوه را با نرخ بهره ثابت وام می­ دهند. مبلغ اصلی وام بطور معمول 30٪ از آخرین دور تامین مالی است. شرکت­ های­ نوپا (استارت­ آپ­ ها) از بدهی‌ های خطر پذیر برای به دست آوردن دارایی‌ های سرمایه‌ ای که برای کسب‌ و کار حیاتی هستند، استفاده میکنند و این نوع از سرمایه­ گذاری (بدهی) خطر پذیر شامل 3 نوع قرارداد سرمایه­ گذاری به شرح ذیل است؛

  • قرارداد وام

که به­ موجب این قرارداد مبلغ وام، شرایط آزاد سازی وجوه و شرایط بازپرداخت را به تفصیل بیان می­کند.

  • قرارداد امنیتی

سرمایه‌ گذاران در حین اعطای بدهی‌ های مخاطره‌ آمیز به شرکت نوپا (استارت ­آپ) سرمایه‌ گذاری‌ شده، نیاز دارند تا امنیت دارایی‌ های موجود شرکت تامین شود که یک توافقنامه امنیتی شرایط این ترتیبات را به تفصیل شرح می­دهد.

  • قرارداد ضمانتنامه

سرمایه ­گذاری (بدهی) مخاطره ­آمیز نیازی به وثیقه یا سهام مستقیم ندارد، بلکه به ضمانت­نامه شرکت در مورد سهام عادی خود نیاز دارند. این به کاهش خطرهای ناشی از سرمایه ­گذاری­ های پر خطر کمک می­کند.

پ) قرارداد سرمایه ­گذاری وام قابل تبدیل

وام قابل تبدیل ب­طور معمول توسط سرمایه­ گذاران اولیه استفاده می­ شود، زیرا که در مرحله اولیه تشکیل یک شرکت­ نوپا (استارت آپ) تعیین ارزش آن شرکت دشوار است، در این شرایط به سرمایه­ گذاران در ازای وجوه خود وام­ های قابل تبدیل اعطا می­ شود که این سهام قابل تبدیل بعد ها وقتی که شرکت­ نوپا (استارت آپ) چند دوره سرمایه‌ گذاری را دید، به سهام تبدیل می‌ شوند. به­ تعبیر دیگر وام قابل تبدیل یک قرارداد بدهی کوتاه مدت است که در تاریخ آتی به حقوق صاحبان سهام تبدیل می­ شود و بطور معمول زمانی این اتفاق می افتد که یکی از این رویدادها رخ دهد؛

  • شرکت سرمایه کافی برای رسیدن به یک معیار از پیش تعیین شده را افزایش می دهد.
  • مدت وام به پایان می رسد.
  • شرکت فروخته می شود.

بطور عملی، سرمایه گذاران در دور اولیه تامین مالی به یک شرکت نوپا وام می­ دهند. شرکت میتواند وام را با بهره بازپرداخت کند یا بعدها پس از اینکه فرصت رشد داشت به سرمایه­ گذاران سهام بدهد. این وام­ ها شرکت را قادر می‌ سازد تا بدون ارزش‌ گذاری عمومی صریح، سرمایه خود را افزایش دهد. در قرارداد، طرفین برآورد خود را از ارزش شرکت انجام می­ دهند. این به شرکت نوپا و سرمایه­ گذار انعطاف بیشتری می­ دهد تا شرایط خود را برای بازپرداخت و تبدیل تعیین کنند و این نوع قرارداد سرمایه­ گذاری خود به 2 دسته به شرح ذیل قابل تقسیم است؛

  • قرارداد انتقال سند

به­ عنوان یک «تغییر سند» و بطور رسمی تر به عنوان «سند تغییر نام» سهام شناخته می­ شود و یک سند قانونی است که امکان می­ دهد نام آن را بطور رسمی تغییر داد و این قرارداد شامل کلیه شرایط و ضوابط مربوط به صدور سهام قابل تبدیل است.

  • قرارداد سرمایه­ گذاری اشتراکی

یک قرارداد رسمی بین یک شرکت­ نوپا و یک سرمایه گذار برای خرید سهام یک شرکت به قیمت توافقی است، این شامل تمام جزئیات چنین قراردادی، از جمله؛ سهام معوق، مالکیت سهام و پرداخت است. به­ تعبیر دیگر قرارداد سرمایه گذاری مشترک زمانی استفاده می­ شود که 2 شرکت نوپا بخواهند با هم یک کسب و کار ایجاد کنند، یا با به اشتراک گذاشتن منابع یا با ترکیب توانایی­ های خود برای تولید نتایجی بیشتر از آنچه هر یک از شرکت­ ها به تنهایی می­ توانستند، این توافق­نامه بطور معمول شرایطی را که براساس آن شرکت ها با هم فعالیت می­کنند و هم­چنین حقوق و تعهدهای هر یک از طرفین درگیر را مشخص می­کند.

ت) موافقت­نامه ساده برای سهام آینده

یک توافق برای سرمایه­ گذاری است که توسط Y-combinator به عنوان راه حلی سریع برای شرکت­ های نوپا (استارت­ آپ­ ها) برای مطابقت با سرمایه­ گذاران بالقوه و وجوه امن ایجاد شده است. این یک قالب استاندارد منطبق با متغیرهای بسیار کمی است، پس بنابراین امکان تامین مالی با وضوح بالا را فراهم میکند و هر 2 طرف فقط باید روی یک متغیر به توافق برسند. سقف ارزش­ گذاری در این موافقت­نامه هیچ­گونه تاریخ سررسید یا انقضاء ندارد. به­ تعبیر دیگر یک توافق ساده تک صفحه­ ای برای سهام آتی بین یک سرمایه­ گذار و یک شرکت­ نوپا (استارت­ آپ) که حقوقی را برای سرمایه­ گذار در سهام آتی شرکت قائل است و مثل یک ضمانت نامه به سرمایه­ گذار ارائه می­ دهد، مگر اینکه قیمت مشخصی برای هر سهم در زمان سرمایه گذاری اولیه تعیین شود، هم­چنین باعث صرفه­ جویی در زمان مذاکره­ ها و هزینه­ های قانونی می­ شود.

ث) موافقت­نامه سهامداران

بطور معمول این نوع قرارداد وقتی استفاده می­ شود که یک شرکت به دنبال جذب سرمایه از سهامدارانی است که می­ خواهند سهام شرکت را با قیمت تعیین شده خریداری کنند، این قرارداد بطور معمول شامل مقررات مربوط به حقوق، تعهدهای سهامداران و هم­چنین شرایطی است که طبق آن شرکت سهام جدید را برای آن ها منتشر می­کند.

ج) قرارداد تقسیم درآمد

قرارداد تقسیم درآمد زمانی استفاده می­ شود که شرکتی بخواهد سود خود را با شرکا یا سرمایه­ گذاران خود به اشتراک بگذارد، در این توافقنامه بطور معمول مشخص می­ شود که چه مقدار از سود شرکت توسط هر یک از طرفین تقسیم می­ شود و هم­چنین نحوه توزیع آن پول پس از به دست آوردن آن.

چ) قرارداد خرید دارایی

قرارداد خرید دارایی زمانی استفاده می­ شود که شرکتی بخواهد تجارت یا دارایی دیگری را از طرف دیگری خریداری کند، این قرارداد بطور معمول حاوی مقررات دقیقی در مورد قیمت و شرایطی است که تحت آن دارایی خریداری می­ شود و هم­چنین حقوق و تعهدهای هر دو طرف درگیر در معامله است.

ح) موافقت­نامه مالیاتی

قرارداد مالیاتی زمانی استفاده می­ شود که یک شرکت نوپا (استارت­ آپ) نیاز به توافق بر سر پرداخت­ های مالیاتی خاص با حامیان مالی یا مقام­ های دولتی خود داشته باشد. این توافق­نامه بطور معمول حاوی مقررات مفصلی در مورد میزان مالیاتی است که هر یک از طرفین موظف به پرداخت هستند و هم­چنین معافیت­ هایی که ممکن است اعمال شود.

خ) قرارداد رای­ گیری

این قرارداد وقتی استفاده می­ شود که شرکتی بخواهد سهامدارانش در مورد برخی مسائل مربوط به اداره شرکت یا عملیات آن رای دهند. در این موافقت­نامه بطور معمول مشخص می­ شود که هر سهامدار چقدر حق دارد رای بدهد و هم­چنین نوع فرآیند رای­ گیری باید برای انجام این آراء دنبال شود.

د) قرارداد غرامت

قرارداد غرامت زمانی مورد استفاده قرار می­ گیرد که یکی از طرفین (غرامت­ گیرنده) متعهد می­ شود که از (خسارت­ گیرنده) در برابر هرگونه خسارات یا زیان هایی که ممکن است در نتیجه اقدامات انجام شده توسط غرامت دهنده که به نفع غرامت گیرنده بوده است، محافظت کند، در قرارداد بطور معمول بیان می‌ شود که در صورت بروز چنین خساراتی، غرامت‌ دهنده چه مقدار پول را مسئول پرداخت میکند و هم­چنین سایر شرایطی که براساس آن غرامت‌ کننده در قبال چنین خساراتی مسئول خواهد بود.

ذ) موافقت­نامه مقررات

این توافق­نامه زمانی استفاده می­ شود که یک شرکت نیاز به رعایت آن داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع قراردادهای استارت آپ با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل انواع قراردادهای استارت آپ در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *