قرارداد خرید و فروش اسب

قرارداد خرید و فروش اسب

قرارداد خرید و فروش اسب


امروز با موضوع قرارداد خرید و فروش اسب و معرفی وکیل پایه یک دادگستری با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

اگر بخواهیم تعریف درستی از یک قرارداد فروش داشته باشیم، باید بگوییم عبارت است از:

قراردادی که شامل شرایط و تعهدات طرفین معامله درخصوص خرید و فروش کالایی خاص شده تا ضمن جلوگیری از به وجود آمدن مناقشات احتمالی در آینده، مانع پایمال شدن حق طرفین قرارداد گردد.

یک قرارداد فروش معمولا بین شرکت‌ها، افراد و یا افراد با سازمان تنظیم می‌گردد و شامل تمام جزئیاتی است که در رابطه با مسئله خریدوفروش ممکن است پیش بیاید.

قرارداد فروش باید شامل تمامی بندهای مهم در اصول نوشتن قرارداد باشد و از جامعیت کافی برخوردار و هیچ گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

برای تنظیم یک قرارداد جامع و کامل برای خرید و فروش اسب می‌توانید با وکیل پایه یک دادگستری در گروه وکلای مهر مشورت کنید.

نکات مهم قرارداد خیار و فروش اسب

1) قراردادهای خرید و فروش اسب از چه قواعدی تبعیت می‌کند؟

2) این قرارداد چگونه تنظیم می‌شود؟

3) چه نکاتی را در قرارداد خرید و فروش اسب باید لحاظ کرد؟

یک نمونه قرارداد خرید و فروش اسب

بسمه تعالی

تاریخ: ……………..
قرارداد و توافقنامه خرید و فروش اسب فروشنده: آقای / خانم ……………………….. فرزند …………. به شماره شناسنامه ……………. صدره از …………….. به آدرس ………………………………………………………………..و تلفن ………………………. .

خریدار: آقای / خانم ……………………….. فرزند …………. به شماره شناسنامه ……………. صدره از …………….. به آدرس ………………………………………………………………..و تلفن ………………………. .

به موجب این قرارداد یک راس اسب/ مادیان/ اخته/ به شماره داغ ……………………. به رنگ ……… نام پدر ………… از نژاد ……………. با مشخصات …………………………………….. که در این قرارداد “مورد معامله” نامیده می شود، توسط فروشنده با مشخصات بالا درصورت رعایت کلیه شرایط زیر به خریدار با مشخصات بالا واگذار می شود.

بند 1: خریدار موظف به پرداخت کل ارزش مورد معامله به میزان ………………………………….. (به عدد ……………………….) به صورت نقدی/ چکی در تاریخ معامله به فروشنده می باشد.

تبصره 1: دریافت وجه معامله به صورت چکی، طی دریافت …… فقره چک به شماره/تاریخ ……………. در تاریخ معامله انجام شد.

بند 2: کارایی مورد معامله چه از نظر کارایی ورزشی مانند چگونگی پرش از موانع و … چه از نظر شرایط فیزیکی و جسمانی و کلیه شرایط مورد معامله و همچنین سلامت کامل جسمانی مورد معامله کاملا مورد تایید خریدار می باشد و خریدار می تواند قبل از عقد این قرارداد کلیه تست های دامپزشکی  ورزشی را از مورد معامله به هزینه خود بگیرد.

لذا پس از عقد این قرارداد هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشنده نخواهد بود و هیچگونه دلیلی جهت فسخ قرارداد و یا تاخیر و یا عدم پرداخت وجه ارزش مورد معامله وجود نخواهد داشت.

بند 3: کلیه مسئولیت ها و مسائل و موارد مورد معامله پس از تاریخ عقد این قرارداد بر عهده خریدار می باشد و هیچگونه مسئولیتی متوجه فروشنده نخواهد بود.

بند 4: مسئولیت و کلیه هزینه های حمل مورد معامله از باشگاه خریداری شده به هر باشگاه دیگری بر عهده خریدار می باشد.

بند 5: فروشنده موظف به تسویه حساب کامل پانسیون مورد معامله تا تاریخ عقد قرارداد است و هیچگونه مسئولیتی نسبت به پانسیون مورد معامله تا تاریخ عقد قرارداد، بر عهده خریدار نیست.

بند 6: تحویل شناسنامه و مدارک مربوط به مورد معامله با توافق طرفین انجام می شود.

بند 7: یک نسخه از این قرارداد در اختیار فروشنده و یک نسخه در اختیار خریدار قرار دارد.

بند 8: این قرارداد در 8 بند و 1 تبصره در ……. نسخه با اعتبار برابر تهیه شده که مورد توافق خریدار و فروشنده می باشد که شاهدین بر صحت آن نظارت دارند.

توضیحات: …………………………………………………………………………………………

امضاء فروشنده                                          امضاء شاهد

امضاء خریدار                                          

امضاء شاهد

بحث خیارات در قرارداد خرید و فروش اسب

خیار عبارت از اختیار یکی از طرفین قرارداد برای برهم‌ زدن قرارداد است.

قانون مدنی ایران از 10 خیار نام برده است که مطابق ماده 456 این قانون، سه خیار فقط در قرارداد خرید و فروش وجود دارد که عبارت است از خیار مجلس، خیار حیوان و خیار تاخیر ثمن.

به‌موجب ماده ۳۹۸ قانون مدنی اگر چیزی که قرار است فروخته شودحیوان باشد، مشتری تا سه روز از زمان قرارداد، اختیار از بین بردن قرارداد را دارد و پس از سپری شدن این ۳ روز، خیار از بین می‌رود.

به عنوان مثال شخصی اسبی به فردی می‌فروشد که در این صورت خریدار می‌تواند ظرف مدت ۳ روز از تاریخ قرارداد، آن را به هم بزند.

علت وجود حق از بین بردن قرارداد (خیار) آن است که امکان دارد در حیوان، عیب و نقص پنهانی وجود داشته باشد که در هنگام قرارداد نتوان آن را تشخیص داد و شناسایی حیوان بیمار از سالم برای مردم عادی دشوار است.

به همین علت قانون مدنی ایران، این حق را به خریدار داده است که تا ۳ روز از تاریخ قرارداد خرید و فروش، حق از بین بردن قرارداد را داشته باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آن است که حیوانی که قرار است فروخته شود باید حتما زنده باشد.

بنابراین هرگاه کسی مقداری لاشه گوسفند یا ماهی صیدشده بی‌جان به دیگری بفروشد، خریدار خیار حیوان نخواهد داشت زیرا در آن‌ صورت دیگر مبیع، حیوان محسوب نمی‌شود بلکه در حقیقت گوشت است.

وکیل پایه یک دا‌دگستری در خصوص خرید و فروش اسب

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین قراردادها تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.7/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *