وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی

وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی

وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی


با معرفی وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی همراه شما هستیم.

دادگاه‌ های نظامی مطابق با آئین دادرسی، جرائم مربوط به نیروهای مسلح و قانون مجازات جرائم مربوط به نیروهای مسلح تشکیل شده اند.

این دادگاه‌ ها وظیفه رسیدگی به جرائم نظامیان را دارند، به بیانی دیگر دادگاه های مذکور از دادگاه‌ های دادگستری مجزا می‌ باشند و به عنوان مراجع خاص شناخته می‌ شوند، که دادگاه‌ های خاص انواع مختلفی دارند.

مرجع رسیدگی به جرائم نظامیان دادسرا و دادگاه نظامی است، دادگاه نظامی مانند: دادگاه‌ های کیفری به دادگاه نظامی یک و دادگاه نظامی دو تقسیم می‌ شود.
رای صادر شده از سوی دادگاه نظامی دو قابل اعتراض و تجدید نظرخواهی در دادگاه نظامی یک است.

مرجع اعتراض به رای دادگاه نظامی یک نیز دیوان عالی کشور می‌ باشد، اما اختلاف در صلاحیت دادگاه نظامی با دادگاه انقلاب یا دادگاه‌ های کیفری نیز قابل تصور است.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی، به بررسی جرائم نظامی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌ باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در سایت درج شده‌ اند نیز، تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نمونه رای دادگاه تجدید نظر نظامی (از دیوان عالی کشور)

در تاریخ: 1393/04/02
به شماره: 9309970907100486

موضوعات مرتبط با این نمونه رای و مرجع صدور:
این نمونه رای که در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور صادر شده است درباره این موضوعات می باشد:

چکیده رای

مرجع صالح در رسیدگی به جرم سوءاستفاده از لباس نظامی و موقعیت شغلی در حین انجام‌ وظیفه و به سبب انجام‌ وظیفه، دادسرای نظامی می‌ باشد.

خلاصه جریان پرونده

بازپرس شعبه دوم دادسرای نظامی استان آذربایجان غربی در مورد اتهام ستوان م.ع. نیروی انتظامی شهرستان مبنی بر سوءاستفاده از موقعیت شغلی قرار منع تعقیب صادر با توجه به اعتراض شاکی به قرار مذکور پرونده در شعبه سوم دادگاه نظامی استان مطرح و شعبه مرقوم با این استدلال که چون در مورد جنبه خصوصی شکایت شاکی که ایراد ضرب‌ و جرح از ناحیه نظامی یاد شده بود محاکم عمومی رسیدگی و حکم صادر کرده‌ اند.

صلاحیت رسیدگی به جنبه عمومی قضیه نیز با دادگاه عمومی می‌ باشد.
قرار صادره را نقض و پرونده را جهت صدور قرار عدم صلاحیت به مرجع صادر کننده قرار عودت (بازگردانده) داده شد.
شعبه دوم بازپرسی دادسرای نظامی با همین استدلال مبادرت به صدور قرار عدم صلاحیت نمود.
پرونده را به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال شد.

شکایت از پلیس امنیت اخلاقی

شعبه اول دادیاری دادسرای مذکور با این عنوان که بزه انتسابی در ارتباط با وظایف خاص نظامی بوده و رسیدگی به آن در صلاحیت ذاتی دادسرای نظامی است از خود نفی صلاحیت نموده و با صدور قرار عدم صلاحیت به اعتبار و شایستگی دادسرای نظامی پرونده را جهت حل اختلاف به دیوان عالی کشور ارسال که جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید.

پس از قرائت گزارش آقای عضو ممیز و ملاحظه اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای م.ح دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر تائید صلاحیت دادسرای نظامی استان در خصوص قرار شماره ۰۰۲۳۸ مورخ ۲۷/۲/۹۳ مشاوره نموده چنین رای می‌ دهد.

رای دیوان

در خصوص اختلاف در صلاحیت حاصله بین شعبه دوم بازپرسی دادسرای نظامی استان و شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان الف. نسبت به رسیدگی به اتهام ستوان م.ع. مبنی بر سوءاستفاده از لباس نظامی و موقعیت شغلی با بررسی اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه ارتکاب بزه (جرم) انتسابی در حین انجام‌ وظیفه و به سبب انجام‌ وظیفه واقع گردیده است.

لذا مستندا به ماده یک قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح با پذیرش استدلال دادسرای عمومی و انقلاب و اعلام صلاحیت دادسرای نظامی رفع اختلاف می‌ نماید.
عضو معاون شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور – مستشار

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مهمترین مصادیق تخلفات اداری کارمندان دولت در قوانین موضوعه ایران

برخی از مهمترین مصادیق تخلفات اداری که جرم نیز محسوب می شوند، به قرار ذیل است:

۱ – ایراد تهمت و افترا، هتک حیثیت موضوع مواد ۶۹۷ الی ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی تعزیرات
۲ – اخاذی موضوع ماده ۶۶۹ قانون مجازات مزبور
۳ – اختلاس موضوع ماده ۵ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۵ آذر ۱۳۶۷ مجمع تشخيص مصلحت نظام
۴– تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیر اداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص موضوع ماده ۶۰۵ قانون مجازات اسلامی تعزیرات

وکیل دادسرای نظامی شمال تهران

۵ – تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی موضوع قسمت اخير ماده ۵۹۸ قانون فوق
۶– افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری موضوع ماده ۲ قانون انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی مصوب ۲۹ بهمن ۱۳۵۳
۷– ارتباط و تماس غیر مجاز با اتباع بیگانه موضوع ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات
۸ – سرپیچی از اجرای دستورهای مقام‌ های بالاتر در حدود وظایف اداری موضوع ماده ۵۷۶ قانون مزبور
۹– سهل‌ انگاری روسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات كارمندان تحت امر موضوع ماده ۶۰۶ قانون فوق
۱۰– ارائه گواهی یا گزارش خلاف واقع در امور اداری ماده ۵۴۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات

۱۱– گرفتن وجوهی غیر از آن چه در قوانین و مقررات تعیین شده یا اخذ هرگونه مالی كه در عرف رشوه‌ خواری تلقی می‌ شود موضوع ماده ۳ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات

وکیل پایه یک دادگاه نظامی

۱۲– تسلیم مدارک به اشخاصی كه حق دریافت آن را ندارند یا خودداری از تسلیم مدارک به اشخاص كه حق دریافت آن را دارند موضوع ماده ۶۰۴ قانون مجازات اسلامی تعزیرات

۱۳– رعایت نكردن حجاب اسلامی موضوع ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات
۱۴– رعایت نكردن شئون و شعایر اسلامی موضوع ماده مزبور

۱۵– اختفا، نگهداری، حمل، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۳ آبان ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحات و الحاقات بعدی

۱۶– استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر مواد بند ۵ ماده ۱ و مواد ۱۵ و ۱۹ قانون فوق
۱۷– هر نوع استفاده غیر مجاز از شئون یا موقعیت شغلی و امكانات و اموال دولتی موضوع ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات

مجازات توقیف و حبس غیر قانونی

۱۸– جعل یا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی موضوع مواد ۵۳۲ و ۵۳۴ قانون مزبور

۱۹– دست بردن در سولات، اوراق، مدارک و دفاتر امتحانی، افشای سوالات امتحانی یا تعویض آن‌ ها موضوع ماده واحده قانون مجازات افشاء سوالات امتحانی مصوب ۱۷ خرداد ۱۳۴۹

۲۰– سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری موضوع مواد ۵۷۶ و ۵۸۱ قانون مجازات اسلامی تعزیرات
۲۱– توقیف، اختفاء، بازرسی یا باز كردن پاكت ها و محمولات پستی یا معدوم كردن آن ها و استراق سمع بدون مجوز قانونی موضوع ماده ۵۸۲ قانون فوق

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا استفاده از لباس نظامی برای مقاصد غیرقانونی جرم است؟

پاسخ وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی

قانونگذار در قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، سوءاستفاده از موقعیت شغلی را برای نیروهای مسلح با شرایط مندرج در آن جرم تلقی کرده و…

همچنین در قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، سوءاستفاده از موقعیت شغلی را برای نیروهای مسلح با شرایط مندرج در آن جرم تلقی کرده و حداکثر تا دو سال حبس برای آن مقرر داشته است اما جرم بودن عمل را منوط به «برای مقاصد غیرقانونی استفاده کند» کرده و این قید از نظر مفهوم و مصداق دارای ابهام است و تصمیم‌ گیری را برای مرجع قضایی دشوار می‌ کند.

منظور از جمله «برای مقاصد غیرقانونی استفاده کند» چیست؟

آیا منظور فقط موارد فعل (انجام عملی) یا ترک فعلی (انجام ندادن عملی) است که در قوانین جزایی برای آن مجازات تعیین شده و هدف مرتکب، نقض آن است ولو موفق به ارتکاب آن نباشد.

یا اینکه شامل کلیه مقررات دستورالعمل‌ ها و آئین‌ نامه‌ ها اعم از آن که جزایی باشد یا نباشد، می‌ شود؟

منظور از عبارت:
«برای مقاصد غیرقانونی» در ماده ۱۲۶ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح مصوب ۱۳۸۲ آن است که نظامی از لباس نظامی، کارت شناسایی سازمانی، موقعیت نظامی و عنوان حرفه‌ ای خود سوءاستفاده کند و اموری که خارج از وظیفه و ماموریت او است، انجام دهد.

بطور مثال مامور انتظامی به لحاظ قرابتی که با شاکی دارد و بدون اینکه ماموریتی به او محول شده باشد به در خانه مشتکی‌ عنه مراجعه و وانمود کند که برگ جلب وی را در اختیار دارد و وی را دستگیر و به کلانتری اعزام کند.

آنچه طبق این ماده مهم است، سوء استفاده از لباس، موقعیت شغلی و کارت شناسایی سازمانی خود، جهت مقاصد غیرقانونی است.
اعم از اینکه اقدامات او مطابق قوانین جزایی جرم باشد یا نباشد و مقررات انتهای ماده مرقوم موید این امر است.

مدارک لازم شکایت در دادسرای نظامی توسط وکیل

وکیل دادگاه تجدیدنظر نظامی بیان داشتند مدارک لازم جهت ثبت شکایت مانند سایر شکایات، به ترتیب زیر می‌ باشند:

کارت شناسایی اعم از؛ کارت ملی و شناسنامه، پیوست کردن مدارک و مستندات، پرداخت هزینه دادرسی و…

وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی وکیلی است، که ضمن اطلاع از قوانین و مقررات خاص نظامیان به صورت تخصصی در دادگاه نظامی فعالیت داشته و با نحوه اعتراض به رای در دادگاه تجدید نظر نظامی و هچنین با روند رسیدگی این دادگاه کاملا آشنایی داشته باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه تجدید نظر نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع دادگاه‌ های نظامی کدامند؟

همچون دادگاه‌ های کیفری به دادگاه نظامی دو، دادگاه نظامی یک و دادگاه تجدید نظر نظامی تقسیم می‌ شوند.

اعضا دادگاه تجدید نظر نظامی به چه صورت است؟

دادگاه تجدید نظر نظامی مانند: دادگاه تجدید نظر کیفری، از سه عضو تشکیل شده است که شامل یک رئیس و دو قاضی مستشار است و جلسات دادرسی با حضور حداقل دو عضو رسمیت می‌ یابد.

_

نشانی موسسه مهر پارسیان

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

انواع دادگاه‌های نظامی کدامند؟

همچون دادگاه‌های کیفری به دادگاه نظامی دو، دادگاه نظامی یک و دادگاه تجدیدنظر نظامی تقسیم می‌شوند.

اعضا دادگاه تجدید نظرنظامی به چه صورت است؟

دادگاه تجدید نظر نظامی مانند دادگاه تجدیدنظر کیفری، از سه عضو تشکیل شده است که شامل یک رئیس و دو قاضی مستشار است و جلسات دادرسی با حضور حداقل دو عضو رسمیت می‌یابد.

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر سوالی داشتم مشمولي که توسط پزشك اوليه معاينه و سالم تشخيص داده شده آيا مي‌تواند به نظر پزشك اوليه اعتراض كند؟

    • سلام در صورت داشتن بيماري مي‌توانید اعتراض نمایيد.
      در راستای ماده 42 مکرر قانون مشمولان میتوانند به رای شورای پزشکی و یا به نظریه تخصصی نیز اعتراض نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *